Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Activiteit warm weer

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Zyntia
Zeer actief

Activiteit warm weer

Ongelezen bericht door Zyntia »

De komende dagen wordt het erg warm buiten.
De middagwandeling moet ik denk ik overslaan.

Wat kan ik ter vervanging doen van die middagwandeling?
Hij heeft zijn beweging wel nodig, maar met het warme weer vind ik het niet veilig hem te laten rennen/racen in het park.

De middagwandeling verplaatsen we naar de avond, maar dan nog is het best warm.
Waarschijnlijk kort ik de wandeling wel wat in dan.

Hersenwerk is leuk.
Maar misschien hebben jullie nog meer ideeën?

Het voelt wat "sneu" dat we dus inprincipe een wandeling over moeten slaan per dag met deze temperaturen.
Heb er zowat een schuldgevoel van.
Maar gelukkig is het alleen voor deze week zo ( hoop ik).
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT
Aantal honden: 1

Re: Activiteit warm weer

Ongelezen bericht door Nicoline »

Ik denk dat de meeste honden als ze het warm hebben zelf weinig behoefte hebben aan activiteit. Colin heeft veel beweging nodig maar als het bloedheet is ligt hij ook liever voor pampus. Je kan ook de activiteit naar ‘s avonds verplaatsen, dat doe ik sowieso. En dan als het nogsteeds warm is laat ik hem ergens zwemmen.
Galga's
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Galga's »

De ochtendwandeling wordt gewoon langer en desnoods vroeger (normaal is half 7-half 9). 's Middags wordt eind van de ochtend, nog even mini-plasrondje en 's avonds even kort rondje zo laat mogelijk. Verder liggen ze voor pampus.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

In beginsel zou ik de lange wandeling juist naar de (heel) vroege ochtend verplaatsen; dan is het koeler dan in de avond.
En verder "niets doen", honden willen vaak ook niets. Eventueel een hersenwerkje in een zwembadje ;-) even net iets anders doen en dan weer snel op de koele tegels of binnen ofzo...

Suzanne
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik zou inderdaad 's ochtends lang gaan, en eventueel ook vroeger dan normaal. Dan is hij op het heetst van de dag nog relatief voldaan en hoeft hij ook niet, terwijl de warmte van de dag nog sterk aanwezig is, in de avond nog heel lang. Hier is dat overigens een normaal ritme, in de ochtend lang, rest van de dag wel regelmatig even knuffelen of een spelletje doen en naar buiten voor een poep en/of plas, maar verder niets
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Gewoon niets. In de tuin zitten en ze kunnen kiezen wat te doen.
's Avonds gaat wie wil op de loopband.

Naar hondenschool ga ik niet, er is weinig plezant aan in zo'n hitte. Doe mij maar het zwembad en bbq thuis.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Je kunt in plaats van 3 wandelingen er 2 doen en dan wat langer. De middagwandeling sla je dan over; waarschijnlijk heeft hij daar toch geen zin in.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Wij gaan 's ochtends lekker op tijd, dan is het het koelst, en 's avonds nog wat korter, liefst naar het water. In plaats van rondrennen juist lekker relaxen aan het water (niet fanatiek laten apporteren of zo), waarbij de honden zelf de mate van activiteit kunnen bepalen. Ik laat ze dan ook wel geregeld zoekspelletjes doen (dummy verstoppen, voertjes in een boom verstoppen, voertjes in het zand verstoppen, etc.), waarbij ze veel moeten wachten en snuffelen en dus fysiek niet zo intensief bezig zijn.
's Middags doen we verder niet veel, dan liggen ze vooral voor pampus.
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Ik heb 2 honden met een hoog energie level, maar met deze dagen doen we niet aan wandelingen.
Rustig in de tuin of binnen, net wat ze willen.
Alleen af en toe even zwemmen.
Afbeelding
LuNiko
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): XHH en HH KH

Ongelezen bericht door LuNiko »

Hier ook s morgens extra lange wandeling. De rest van de dag alleen korte stukjes. Het laatste rondje s avonds weer wat langer. Rest van de dag lummelen ze maar wat. S middags krijfen ze met dit weer vaak een ijsje. Zijn ze ook even lekker bezig. Het ijsje bestaat uit gewoon brokjes met water.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

dat schuldgevoel zit vooral bij jezelf ;-)

hier doen we gewoon lekker niks
Afbeelding
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

wekker gaat hier de komende dagen om denk ik 5 uur voor een lange wandeling en verder vind ik het gesneden met ze (hun gelukkig ook met mij)
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief

M@scha schreef:dat schuldgevoel zit vooral bij jezelf ;-)

hier doen we gewoon lekker niks
Inderdaad. Ik maak wel eens een kort rondje om half 6 omdat ik het anders zielig vind (ze moeten toch plassen). Dan wordt er mee gesjokt en ze zijn blij als ze weer thuis zijn. Niet nodig.

Alfil & Lily
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Gewoon rustig wandelen doe ik ook nog wel met heet weer. Maar dan kallem aan en in de schaduw van het bos. zeg maar een kilometer of 4 in anderhalf a twee uur. Dus echt heel erg op het gemakkie. En dan na het avondeeten pas vaak, niet om 1500 smiddags. Hoewel ik dat eerlijk gezegd niet eens zo idioot veel uit vind maken.

Bij mij in huis wordt het ook snot en snotheet, rustig door de schaduw kuieren voelt dan vaak nog lekkerder.
Maar goed, ik hoef er dan ook de auto niet voor in, en Habibi kuiert dan ook gewoon rustig mee. Die loopt dan niet als een idioot te rennen met stokken enzo.

Zwemmen vindt ze heerlijk. Maar op ons favoriete zwemplekje staat het water idioot laag zag ik een paar dagen terug, en ik heb weinig zin in een date met botulisme of blauwalg. Dus zwemmen zit er voorlopig helaas niet meer in.
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief

Habibi schreef:Gewoon rustig wandelen doe ik ook nog wel met heet weer. Maar dan kallem aan en in de schaduw van het bos. zeg maar een kilometer of 4 in anderhalf a twee uur. Dus echt heel erg op het gemakkie. En dan na het avondeeten pas vaak, niet om 1500 smiddags. Hoewel ik dat eerlijk gezegd niet eens zo idioot veel uit vind maken.

Bij mij in huis wordt het ook snot en snotheet, rustig door de schaduw kuieren voelt dan vaak nog lekkerder.
Maar goed, ik hoef er dan ook de auto niet voor in, en Habibi kuiert dan ook gewoon rustig mee. Die loopt dan niet als een idioot te rennen met stokken enzo.

Zwemmen vindt ze heerlijk. Maar op ons favoriete zwemplekje staat het water idioot laag zag ik een paar dagen terug, en ik heb weinig zin in een date met botulisme of blauwalg. Dus zwemmen zit er voorlopig helaas niet meer in.
Dat vind ik ook veel uitmaken, of je in de schaduw loopt en met water. In een dicht bebost gebied kun je op het heetst van de dag nog heerlijk wandelen en als er Dan nog een fris riviertje stroomt is het helemaal genieten. Helaas is dat hier niet het geval.

Alfil & Lily
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Diepe schaduw wel hier, geen water op mijn standaardrondes.

Habibi is met echte activiteit overigens behoorlijk gevoelig voor warmte (het topic waarin ik dat beschreef is met de tapatalkbugchaos verdwenen helaas)

Maar er is bij haar veel verschil merkbaar tussen gewoon rustig in de schaduw scharrelen, of echt actief aan de gang met training, oefeningen, bal etc.
Dat laatste kan met benauwd weer en een graad of 22 al evht misgaan bij Habibi.
Terwijl ze 30 graden rustig wandelen in de schaduw in het bos wel prima kan hebben.
Afbeelding
Kaylee#
Actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Kaylee# »

Helaas werken de hondjes en ik gewoon door met deze temperaturen. In de havens dus wel iets koeler dan thuis maar wel weinig schaduw en ipv over de metalen laadklep van het schip lopen rij ik er nu met de bus op want dat is echt te heet voor die pootjes. Werk gaat wel door en op het zelfde tempo. Veel water drinken tussendoor en een dichte bus met ven aan is koeler dan buiten ook als ik in de zon stil sta.

evenementen gaan nu niet door dus dat blijft ons dit jaar bespaard al werk je dan wel met hond altijd in de airco de hele dag en staat de bus met honden on een garage met airco.

De wandeling voor ik naar mn werk ga bezet ik naar savonds 22.00 en dan lekker zwemmen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik doe niets anders, alleen fietsen we natuurlijk niet en trainen we niet of aangepast. Wandelen doen we gewoon als anders als ze willen korter maar dat ligt aan hen. Verder zwemmen en lekker in de schaduw buiten liggen
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Wij wandelen vroeg in de ochtend en daarna zijn het gewoon de korte plas en poep rondjes.
De rest van de dag liggen ze binnen of buiten te slapen.... Meer behoefte hebben ze dan ook niet.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Als het warm weer is wandel ik weinig. Heb tegenwoordig wel een sup en dat vinden ze ook prachtig. Lekker vermoeiend ook voor ze en tussendoor kunnen ze lekker zwemmen.

Afbeelding
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Schuldig voelen? Het is blóedheet buiten. Ga zelf een eind fietsen of hardlopen om 3 uur 's middag anders, laat je die honden lekker koel thuis. Hier krijgen ze 1 fikse wandeling in de ochtend en daar teren ze de rest van de dag op. Het ligt wat lamlendig rond huis.
MirjamV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door MirjamV »

We slaan geen wandelingen over, anders hier een hond die helemaal van slag/uit zijn ritme is. Maar als het erg warm is maken we een rustige wandeling op een schaduwrijke plek, en misschien wat korter als anders.
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

Verder vind ik een periode minder actief zijn ook voordelen hebben. Kleine blessures krijgen de kans te herstellen en mentaal is het ookgoed om een keer een tijdje wat minder prikkels te krijgen dus het is wat mij betreft niet nodig om koste wat kost die dagelijkse wandeling 365 keer per jaar te maken.
Dat zeker ook, even verplichte rust is helemaal niet zo erg juist als je actief bent. Zeker voor honden (en mensen) die tot het gaatje gaan, overtraind zijn is erger dan een rustdagje. En hitte gaat vanzelf weer over na hooguit een paar dagen meestal, na een dag of 2-3 kunnen ze hun ei wel weer kwijt.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”