Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lucca koos de route

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Lucca koos de route

Ongelezen bericht door Lothian »

Dalí was eigenlijk ook mee maar het onweerde in de verte dus hij wilde direct weer naar huis.

Ze bleef direct hangen bij het kastje van onze riolering.

Afbeelding

Toen ze daar uitgesnuffeld was ging ze naar het hek. Eerst keek ze even peinzend naar het wildrooster en toen wilde ze toch via het klaphekje.

Afbeelding

We waren vervolgens op de parkeerplaats. Daar moest iedere boom besnuffeld worden.
Dit valt me altijd op wanneer ik mijn honden het tempo laat bepalen. Ik heb altijd het idee dat ik ze best veel de tijd geef om te snuffelen maar ze willen. echt. eigenlijk. alleen. maar. snuffelen. Volgens mij vinden ze mij maar achterlijk met mijn ferme gewandel.

Afbeelding

Er zijn hier honderden kilometers prachtige zandpaden te bewandelen maar ik zag haar al geinteresseerd naar het fietspad naast de autoweg kijken... nee toch...

Afbeelding

Jawel.

Afbeelding

Ze wilde naar de overkant, de parkeerplaats op.

"Doe ik het goed? Vind jij het ook een mooie route?"

Afbeelding

We kwamen langs een paadje dat weer naar het bos zou leiden. Ik moet toegeven dat ik haar toen wel een beetje subtiel die kant op gehint heb.

Afbeelding

Eindelijk.

Afbeelding

Afbeelding

Snuffel, snuffel, snuffel, snuffel.

Afbeelding

Het LIEFSTE hondje ter wereld.

Afbeelding

Hier was een vogel uiteen geplukt door een andere bosbewoner.

Afbeelding

Links uitgesnuffeld... rechts ook nog even snuffelen.

Afbeelding

Hier heb ik zelf maar rustig de tijd genomen om te kijken of ik sporen zag van boommarters. (Nee.)

Afbeelding

Hier heeft ze een tijdje de bosjes in staan kijken en staan snuiven.

Afbeelding

Hier rook het interessant.

Afbeelding

Afbeelding

Het werd langzaamaan donkerder...

Afbeelding

Deze luchten pakten boven ons samen. Tijd om naar huis te gaan. Gelukkig koos ook Lucca die kant.

Afbeelding

Bijna thuis. In een half uur hebben we denk ik iets van 500 meter afgelegd :LOL:

Afbeelding
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Lucca koos de route

Ongelezen bericht door DeDiana »

Haha, heerlijk, lekker op haar gemakje :D
Heel grappig ook wat honden dan kiezen en wat ze interessante of fijne plekken vinden.
Lothian
Zeer actief

DeDiana schreef:Haha, heerlijk, lekker op haar gemakje :D
Heel grappig ook wat honden dan kiezen en wat ze interessante of fijne plekken vinden.
Ja, ze zijn duidelijk wat minder bezig met zoveel mogelijk mooie uitzichten zien :mrgreen:
Tamara81 schreef:
Ik moest bij het zien van de foto's van Lucca ineens aan haar tweelingbroer Cooper denken. Helaas niet meer op het forum.
Die wandeling van die dag was onvergetelijk; al die honden in de huiskamer, de gastvrijheid, en daarna dat ommetje rond het water. Ja, dat was leuk.
Ik kwam laatst toevallig de prikkerfoto tegen die we aan het einde van alle honden hebben gemaakt. Het waren er echt veel! En toch zo gezellig met z'n allen in die huiskamer.

Wanneer de corona voorbij is moeten we die Gelderlandwandelingen maar weer eens oppakken.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ahh, die oogjes. :I: . heerlijk dat je dat doet zo.
Ik denk ok dat als ze volwassen zijn dat t onderzoeken van geurtjes inderdaad steeds belangrijker wordt.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Heerlijke omgeving in elk geval!

Ik laat Sis ook vaak kiezen, gewoon vind ik leuk. Was naar een leuk losloopgebiedje gereden, maar daar besloot ze al heel snel weer uit te gaan via het pad van de dierenarts. Uiteraard daar eerst uitgebreid gesnuffeld, en toen gewoon de 'grote' weg op. Paar keer geprobeerd om haar over te laten steken maar nee, rechtstreeks in 1 speer door naar de Bleek. Ze kan daar de IJssel in, maar dat kan ze helemaal niet weten want ze is er nog nooit geweest. Brug over, de stad in :80:
Nou ja, gaan we bij de volgende brug wel weer naar de andere kant van het water dacht ik. Maar nee hoor, hier links, daar rechts. Uiteindelijk waren we zo dicht bij huis, en was het al zo warm geworden dat we maar rechtstreeks naar huis gelopen zijn. Kon ik even later weer teruglopen om de auto te halen :LOL:
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Wat een leuk idee zeg. Ga ik ook eens doen met Vince. Leuke foto's. Snuffelen is toch ook wel onwijs lekker.
Afbeelding
georges
Zeer actief
Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door georges »

Wat een ongelooflijk lieve snoet heeft ze toch :I:

Ik zou dat met Georges ook eens wat vaker moeten doen, voor onze honden is een wandeling inderdaad zo veel meer dan mooie uitzichten en fijne natuur.
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Kells schreef:Wat een mooi gebied. Ik laat mijn honden de route maar niet bepalen want dan komen we nooit meer thuis! :mrgreen:
Hahaha Hier zal het volgens mij helemaal andersom gaan.
Als ik Peer zijn gang zou laten gaan steekt hij de straat over naar de bossages aan de overkant en gaat daar de zooi millimeter voor millimeter inspecteren,
zijn behoeftes doen en dan gauw weer naar huis verder pitten.
Peer is lui.

Ga het straks uitproberen
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucia »

Heerlijk is dat.
Wij wonen vlakbij bos en lopen daar de ochtendronde vaak, maar bij zelf kiezen koos milo altijd de wijk en korte ronde.
Peer ging altijd naar het hertenpark en achterpaadjes door.

Zazoe nog niet gedaan maar denk dat we nooit thuis komen :mrgreen:
natalie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door natalie »

Lothian schreef:
"Doe ik het goed? Vind jij het ook een mooie route?"

Afbeelding
:I:

Leuke foto's en leuk om te doen inderdaad! Bijzonder om te zien welke keuzes de hond dan maakt.
80564M

En ik had nog niet gezegd, en wat doet ze? Weer zo 'n rare route, waardoor ik net zelf terug mocht lopen naar het beginpunt om de auto op te halen haha.
Net geen 5 km, maar ruim 2 uur over gedaan. Ook best knap Afbeelding
Afbeelding
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Peer koos zelf een route die we regelmatig lopen en niks minutieus snuffelwerk.
Gewoon op een drafje en hier en daar even ruiken, 10 plasjes doen en een drol draaien.
Helemaal zijn keuze. :I:
Lothian
Zeer actief

S@ndr@ schreef:Ahh, die oogjes. :I: . heerlijk dat je dat doet zo.
Ik denk ok dat als ze volwassen zijn dat t onderzoeken van geurtjes inderdaad steeds belangrijker wordt.
Ja, dat denk ik ook, als jonge hond zijn ze toch wat energieker en sneller afgeleid maar nu neemt ze gewoon heerlijk de tijd.
Zinodo schreef:Ohhh als ze naar je kijkt :lief: dan smelt je toch gewoon!
En Ziva is precies zoals Lucca, die wil zooooo lang overaaaal aan snuffelen. Ik vrees ervoor als zij bejaard wordt, dan komen we gewoon echt niet vooruit :LOL: ik moet er echt een speciale soort geduld voor opbrengen :engel:

En ik ben helemaal voor wat betreft samen wandelen als het weer gerust kan :cheer:
Ik ben bang dat Lucca ook echt zo'n slome schuifelaar wordt als ze oud is :LOL:
Marion. schreef:Heerlijke omgeving in elk geval!

Ik laat Sis ook vaak kiezen, gewoon vind ik leuk. Was naar een leuk losloopgebiedje gereden, maar daar besloot ze al heel snel weer uit te gaan via het pad van de dierenarts. Uiteraard daar eerst uitgebreid gesnuffeld, en toen gewoon de 'grote' weg op. Paar keer geprobeerd om haar over te laten steken maar nee, rechtstreeks in 1 speer door naar de Bleek. Ze kan daar de IJssel in, maar dat kan ze helemaal niet weten want ze is er nog nooit geweest. Brug over, de stad in :80:
Nou ja, gaan we bij de volgende brug wel weer naar de andere kant van het water dacht ik. Maar nee hoor, hier links, daar rechts. Uiteindelijk waren we zo dicht bij huis, en was het al zo warm geworden dat we maar rechtstreeks naar huis gelopen zijn. Kon ik even later weer teruglopen om de auto te halen :LOL:
Wauw, jij tilt het wel naar het volgende niveau :D erg leuk zeg, ik zou dan toch halverwege de neiging hebben om te draaien maar het is wel eens leuk om echt te kijken waar je utikomt.
Hilly45 schreef:Wat een leuk idee zeg. Ga ik ook eens doen met Vince. Leuke foto's. Snuffelen is toch ook wel onwijs lekker.
Zeker doen, is superleuk :cheer:
georges schreef:Wat een ongelooflijk lieve snoet heeft ze toch :I:

Ik zou dat met Georges ook eens wat vaker moeten doen, voor onze honden is een wandeling inderdaad zo veel meer dan mooie uitzichten en fijne natuur.
Ze is mijn lieve droopy :I:
Leuk om ook met Georges te doen, ben benieuwd of hij ook de lelijkste paadjes opzoekt :lol1:
Kells schreef:Wat een mooi gebied. Ik laat mijn honden de route maar niet bepalen want dan komen we nooit meer thuis! :mrgreen:
Haha! Ben wel benieuwd waar jouw honden je heen zouden voeren :mrgreen:
Lucia schreef:Heerlijk is dat.
Wij wonen vlakbij bos en lopen daar de ochtendronde vaak, maar bij zelf kiezen koos milo altijd de wijk en korte ronde.
Peer ging altijd naar het hertenpark en achterpaadjes door.

Zazoe nog niet gedaan maar denk dat we nooit thuis komen :mrgreen:
Hertenpark en achterpaadjes valt natuurlijk ook heel veel te snuffelen :E:
natalie schreef:
:I:

Leuke foto's en leuk om te doen inderdaad! Bijzonder om te zien welke keuzes de hond dan maakt.
Wat leuk dat jullie Lucca's oogjes ook zo lief vinden. Dalí kan zo heerlijk pienter en scherp naar me kijken met zijn donkere ogen maar van Lucca word ik echt week. Die kijkt zó lief. Ik kan echt geen nee tegen haar zeggen.
teckeltoos schreef:Peer koos zelf een route die we regelmatig lopen en niks minutieus snuffelwerk.
Gewoon op een drafje en hier en daar even ruiken, 10 plasjes doen en een drol draaien.
Helemaal zijn keuze. :I:
Wat grappig zeg! Op de hondenschool zijn de teckels vaak de ergste snuffelaars. Kennelijk doe jij precies wat Peer zelf ook wil.
Afbeelding
80564M

Ik vind het vooral zelf erg leuk (je moet wel de hele dag de tijd hebben natuurlijk).
Maar ik vind ergens door straten lopen, waar je nooit loopt, ook leuk. Huisjes kijken, tuintjes kijken.
En ik vind het ook wel bijzonder. Ze loopt straten waar ze nog nooit is geweest, en toch gaat het altijd richting huis.
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”