Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

lawaaierig probleem

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Ronenher
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): teckelkruising, beagle
Aantal honden: 2

lawaaierig probleem

Ongelezen bericht door Ronenher »

Mijn honden kunnen prima even alleen thuis blijven. Wanneer ik werk ben ik een ochtend weg en zijn ze, na een wandeling en eten, rustig aan het slapen. Wanneer ik thuis kom blaft mijn oudste hond altijd en eigenlijk loopt hij al blaffend mee naar de tuin of we gaan meteen aan de wandel. Dan is meneer uiteraard stil. Nu hebben we echter een tweede hond erbij, die dit gedrag overneemt. Tenminste, waar Herman blaft maakt Ronja een soort krijsend huilgeluid. Niet fijn om te horen, maar op zich nog niet zo'n probleem, omdat we geen directe buren hebben. Maar nu komt wel het probleem. Mijn man werkt nu inmiddels bijna 3 maanden thuis. Hij zit boven, omdat de oudste hond nog wel eens wil reageren op de beller aan de andere kant. Dit werkt prima, tot ik thuis kom. Zodra mijn auto stopt breekt de hel los. Om snel een einde aan het kabaal te maken ren ik naar binnen en neem het stel vlug mee naar buiten. Nu snap ik dat ik het blaffen en krijsen alleen maar aanmoedig op deze manier. Ze worden namelijk meteen beloond voor hun overdreven gedrag. Maar ik zou niet weten hoe ik dit lawaaierige duo anders stil kan krijgen. Aangezien mijn man boven presentaties en vergaderingen via zoom staat te houden zit hij niet echt te wachten op iedere keer dit gekrijs. Iemand ideeën?
blondie
Zeer actief

Re: lawaaierig probleem

Ongelezen bericht door blondie »

Als je dit echt niet wilt, dan zou je je man kunnen laten weten als je bijna bij huis bent zodat hij in kan grijpen op overmatig joelen.
En dan moet je man daar even wat energie in steken, afleiden, voertje, op de plaats of het "stil" commando, wat wellicht dan ook aangeleerd is of kan worden bij mensen die pakjes komen bezorgen.

Maar eerlijk... hier redelijk stille honden, maar als we thuiskomen, met auto of als het belletje van de fiets gaat dan hoor je ze omdat ze blij zijn.
Als dat het enige is wanneer ze blaffen dan zou ik daar zelf niet zo'n punt van maken.
Honden mogen zich ook wel uiten als ze de baas weer horen en als ze blij zijn dat baasje weer thuis komt.

Ik werk momenteel ook vanuit huis, en ja.. lullig als ik net toevallig telefoon heb en mijn vriend komt thuis.. dan geef ik dat eerlijk gezegd gewoon even aan.
Net als dat de deurbel gaat en de honden reageren, terwijl ik iemand aan de lijn heb.

Ik leg het aan de beller uit, en ik grijp wel in uiteraard. Maar dan leg ik de telefoon neer en richt me tot de honden. Als ik moet gaan opendoen dan moeten ze naar hun plek en wel hun klep houden, doen ze dat, dan beloon ik ze daar voor.
Doen ze dat niet, dan beloon ik ook niet en blijf ik consequent, in mand of naar plek en klep dicht.

Maar begroeten van mijn partner (of bij mij) bij thuiskomt ga ik niet indammen.. dat is gewoon iets wat in mijn hond zit.. en dat duurt ca. 5 minuten.
Als mensen daar over gaan vallen dan vind ik dat sneu.
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Barkley »

En als je man beneden bij de honden is, doen ze dit dan ook?
Ronenher
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): teckelkruising, beagle

Ongelezen bericht door Ronenher »

Bedankt voor jullie snelle reacties. Dus het is gewoon een kwestie van wachten tot mijn man weer naar kantoor mag. Daar was ik al bang voor. Zijn directe collega's vinden het ook wel grappig, die kunnen precies horen wanneer de vrouw thuis komt. De rest zal er ook maar aan moeten wennen denk ik dan. Ik ga mijn man niet zover krijgen dat hij tijdens het werk met de honden gaat trainen. Het zijn dan ook vooral mijn honden. Mijn man ligt er 's avonds mee op de bank en wandelt er eens een rondje mee, maar meer niet. En dat is prima, anders moet ik ze nog delen haha. Blafbandjes ga ik niet aan beginnen, dat vind ik zielig. Dan krijgen ze straf terwijl ze blij zijn.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Je hebt Elco nog nooit gehoord als wij thuis komen. Alsof de wereld vergaat! Maar het is gewoon gillen van blijdschap dat wij er weer zijn en duurt misschien 20 seconden. Tot we uit de auto gestapt zijn en voor de deur staan. We komen namelijk niet binnen als hij zo blijft gillen, terwijl hij ons zo graag wil begroeten
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Hier ook van die joel- en blafhonden als ik thuiskom, vooral Amoz gilt als een speenvarken. Ik roep wel eens 'hou je kop!' van buiten als ik uit de auto stap en naar de deur loop als het echt te gek wordt, en dat helpt dan drie seconden :F: Maar dat is voor je man misschien nog minder wenselijk tijdens zijn presentaties ;-) Ze zijn dan inderdaad door het dolle heen, zodra ik binnenkom en ze een aai geef is het ook heel snel weer stil.
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Een treat and train is wellicht een optie.
Apparaat met afstandsbediening en dan blijven drukken tot je binnen bent :mrgreen:

Ik gebruik hem bij zazoe ook voor bezoek bijv. om opspringen te voorkomen.
En voor alleen thuis zijn ook gebruikt.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Lucia schreef:Een treat and train is wellicht een optie.
Apparaat met afstandsbediening en dan blijven drukken tot je binnen bent :mrgreen:

Ik gebruik hem bij zazoe ook voor bezoek bijv. om opspringen te voorkomen.
En voor alleen thuis zijn ook gebruikt.
Maar met meerdere honden wellicht niet zo handig? Of je moet er voor elke hond één hebben en ze eerst aanleren wat hun eigen apparaat is.
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

DeDiana schreef: Maar met meerdere honden wellicht niet zo handig? Of je moet er voor elke hond één hebben en ze eerst aanleren wat hun eigen apparaat is.
Ja dat is wel een dingetje.
Als je er 2 hebt zou je eventueel ieder een eigen plek ermee aan kunnen leren voordat hij hiervoor gebruikt wordt.
Maar met voernijd sowieso geen optie idd.
Jeannet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jeannet »

DeDiana schreef:Hier ook van die joel- en blafhonden als ik thuiskom, vooral Amoz gilt als een speenvarken. Ik roep wel eens 'hou je kop!' van buiten als ik uit de auto stap en naar de deur loop als het echt te gek wordt, en dat helpt dan drie seconden :F: Maar dat is voor je man misschien nog minder wenselijk tijdens zijn presentaties ;-) Ze zijn dan inderdaad door het dolle heen, zodra ik binnenkom en ze een aai geef is het ook heel snel weer stil.
god zij dank, ik ben niet de enigste die van die gillende speenvarkens heeft :mrgreen: Ze doen het alle drie wel, maar vooral de herder. Iedereen in de buurt weet wanneer ik thuis kom :LOL:
Groetjes Jeannet, Ruby, Lotje en Uschka
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Jeannet schreef:
DeDiana schreef:Hier ook van die joel- en blafhonden als ik thuiskom, vooral Amoz gilt als een speenvarken. Ik roep wel eens 'hou je kop!' van buiten als ik uit de auto stap en naar de deur loop als het echt te gek wordt, en dat helpt dan drie seconden :F: Maar dat is voor je man misschien nog minder wenselijk tijdens zijn presentaties ;-) Ze zijn dan inderdaad door het dolle heen, zodra ik binnenkom en ze een aai geef is het ook heel snel weer stil.
god zij dank, ik ben niet de enigste die van die gillende speenvarkens heeft :mrgreen: Ze doen het alle drie wel, maar vooral de herder. Iedereen in de buurt weet wanneer ik thuis kom :LOL:
Verderop is een witte herder, en ik lig in een deuk. Ze hebben er patent op gewoon.. je hoort aan de geluiden van bepaalde herders wanneer wat gebeurt, zeker als baasjes thuis komen :engel:

Maar goed, ik herken inmiddels ook beagle geluiden en de geluiden van ierse setters :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”