Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup plast op haar kussen en gaat daarin liggen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

DevilsAngel
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Kruising Berner Sennen en Sint Bernard en Rottweiler
Aantal honden: 2

Pup plast op haar kussen en gaat daarin liggen

Ongelezen bericht door DevilsAngel »

Onze jonge pup van 10 weken is al tuinzindelijk. Wat natuurlijk al helemaal geweldig is. Ze plast voornamelijk uitzichzelf op het gras. Maaaaarrrrrrr, ook op haar kussen/kleed/plasmat binnen als de tuindeur niet openstaat. Nou opzich niet zo'n ramp want dat kan je gewoon weghalen en wassen. Met azijn uiteraard!
Het probleem ligt hem dat ze er ook gewoon doodleuk weer op gaat zitten of liggen.
Ik vind dit toch erg vreemd want pups horen zichzelf niet te bevuilen toch?
Is dit iets wat herkenbaar is? Gaat het vanzelf weg of is het iets waar we extra aandacht aan moeten besteden.

Oja over de plasmat: helemaal geweldig dus dat ze er op plast maar ook dat gebruikt ze om op te liggen...... met of zonder plas.....

Ik zit er over te denken om eigenlijk alleen een plasmat in de puppyren te doen, scheelt een hoop wassen en gezeik :roll:
en poepen doet ze dus echt al 2 weken alleen maar buiten!!!!
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Pup plast op haar kussen en gaat daarin liggen

Ongelezen bericht door Gimmick »

De jongste hier ging rustig rollen in zijn eigen ontlasting en urine.
En om het positief draai te geven tot wel 6 maand deed hij dat...

Maar geen gedoe... plasmat weghalen, en buiten plassen
Net wakker? Optillen en naar buiten.
Gespeeld? Optillen en naar buiten.
Gegeten? Optillen en naar buiten
Zoeken in huis? Optillen en naar buiten
Bij de deur? Deur open en naar buiten

En buiten geplast? Gepoept? Woehooeee dat is een feestje...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

De pup is nog jong en leert het wel en echt er zijn pups die juist graag vies zijn vinden ze heerlijk.
Ik dee altijd zodra ze wakker zijn gelijk naar buiten en om de 2 uur bij een pup ze waren dan best snel zindelijk.
Ik woon 7 hoog en heb hier wel een puppy mat gehad voor als ik ze echt hoge nood hadden heeft nooit geen probleem op geleverd met zindelijk worden
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Gimmick schreef:De jongste hier ging rustig rollen in zijn eigen ontlasting en urine.
:80:
Ik heb dat werkelijk nog nóoit bij m'n pups meegemaakt, ook niet bij het nest. Die vermeden als het even kon hun poep/pies vanaf dat ze een week of 4-5 waren. Hooguit trippelden ze door een plasje heen, maar erin róllen? Of erop slapen? Wat een varkens :LOL:

Uhh, dus TS. Ja ik zou Nanna's advies maar opvolgen. Eruit, eruit, eruit. Hier is het vooral als ze geslapen hebben. Zodra die ogen opengaan sta ik al die halsband om te schuiven want dan gaan de sluizen acuut open.
twinkeltje
moderator

Ze doen het ook niet allemaal hoor maar vooral mijn Maltezer had er een handje van geuren verzamelen
Afbeelding
DevilsAngel
geregistreerd lid

Ja, zoals ik al in mijn bericht had aangegeven: ze snapt dat het buiten moet want ze loopt al uit zich zelf naar buiten om te plassen/poepen. Maar het gaat wel eens fout, zeker als ze in de puppyren zit met het deurtje dicht. Ongelukjes gebeuren nou eenmaal op deze leeftijd; we kunnen er niet altijd optijd bij zijn. En dan heb ik liever dat ze het op een plasmat doet dan op haar eigen kleed/kussen.... en er iig niet in gaat zitten/liggen want dan kan ik elke dag het hele huis gaan dweilen aangezien ze zelf steeds naar pis ruikt....
Gelukkig ligt ze zelf 9 vd 10 keer gewoon op de vloer dus ik haal alle kussens en kleden voor nu gewoon weg. Kan ze tenminste ook niet het verkeerde aanleren!
Ze heeft vandaag alleen vanmorgen op haar kussen geplast in de puppyren en dat was mijn fout, toch iets te lang gewacht met opstaan. Zag het zo gebeuren via de camera die beneden staat. Verder alles keurig buiten op het gras!
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Caro »

Ik vind die plasmatjes ook niets hoor, dan moet je eigenlijk twee keer iets aanleren; eerst op de plasmat en daarna alleen buiten. Shep ging als pup direct alleen buiten. De eerste weken ging ik er in de nacht dan wel 2 a 3 keer uit maar dat had ik er graag voor over. Steeds zodra ze wakker was, buiten zetten, deed ze een plasje, riep ik enthousiast plassen. En zo heeft ze ook het plassen op commando meteen geleerd.
Overigens is in plas gaan liggen blijkbaar voor sommige pups wel normaal. Als Shep als pup in haar bench zat en ik oefende met even de kamer uitgaan, deed zij vaak direct een plasje op de deken in haar bench en ging er dan ook gewoon in liggen hoor.
Afbeelding
DevilsAngel
geregistreerd lid

Caro schreef:Als Shep als pup in haar bench zat en ik oefende met even de kamer uitgaan, deed zij vaak direct een plasje op de deken in haar bench en ging er dan ook gewoon in liggen hoor.
Ja dit dus! Ze vond de bench ook helemaal niks, ging meteen plassen uit angst. We hebben daarom ook maar een puppyren neergezet, dit gaat veel beter. Ze plastte in het begin echt supervaak dit wordt nu ook al beter. De ongelukjes zijn steeds minder vaak maar toch is een kussen of kleedje soms toch verleidelijk om op te plassen.
Ik haal voorlopig gewoon alles maar weg.
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Hartstikke goed dat ze al zo goed zindelijk is.
Inderdaad de plasmat weg en ook niet teveel kussens en kleden laten liggen. Die kunnen weer als ze helemaal zindelijk is. Tot die tijd veeeeeel naar buiten!
Komt goed, echt.
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief

Sandra&co schreef:
Gimmick schreef:De jongste hier ging rustig rollen in zijn eigen ontlasting en urine.
Ik heb dat werkelijk nog nóoit bij m'n pups meegemaakt, ook niet bij het nest. Die vermeden als het even kon hun poep/pies vanaf dat ze een week of 4-5 waren. Hooguit trippelden ze door een plasje heen, maar erin róllen? Of erop slapen? Wat een varkens :LOL:

Uhh, dus TS. Ja ik zou Nanna's advies maar opvolgen. Eruit, eruit, eruit. Hier is het vooral als ze geslapen hebben. Zodra die ogen opengaan sta ik al die halsband om te schuiven want dan gaan de sluizen acuut open.
Ik had het ook nog nooit mee gemaakt en eerlijk ik heb weleens jankend naast de bench gestaan. Ziek van de stank en een ranzige pup die me tegen de benen omhoog sprong.
Maar gelukkig is dát helemaal over en rolt hij alleen nog in andere ranzige zooi.
Maar ik was gewaarschuwd met allerlei filmpjes van zn moeder die lag te varkenen
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Gimmick schreef:
Sandra&co schreef:

Ik had het ook nog nooit mee gemaakt en eerlijk ik heb weleens jankend naast de bench gestaan. Ziek van de stank en een ranzige pup die me tegen de benen omhoog sprong.
Maar gelukkig is dát helemaal over en rolt hij alleen nog in andere ranzige zooi.
Maar ik was gewaarschuwd met allerlei filmpjes van zn moeder die lag te varkenen
Ja,haha :mrgreen:
Onze Buster deed ook graag een plas op zijn kleedje. En ging er dan rustig op liggen :mrgreen: Heeft ook 6 maanden geduurd voordat je hem echt betrouwbaar zindelijk kon noemen.
Hij gaf het ook niet aan. Hij vond het wel ideaal zo'n kleedje binnen. We hadden hem ook eind oktober als pup. Dus ging je de winter in, met regen e.d. dus dat is soms wat lastiger met zindelijk maken op het natte gras. Dan is een droog kleedje binnen natuurlijk wel prettig :lol1:

Ach ik heb me er nooit druk om gemaakt. Wél over verwondert :engel: Maar het was onze eerste eigen hond, dus ik had gelukkig geen vergelijkingsmateriaal. Ik vond het dus niet heel erg. Had er altijd wel vertrouwen in dat hij zindelijk zou worden.
Zijn plas stonk trouwens niet eens zo erg. Maar goed als je het weet is het niet fris, dus moest het weer schoon.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Anne was ook zo viezerik. Had ook alles weg gehaald maar heel af en toe ging ze gewoon op mijn bed zitten piesen, dat was dan meestal als het buiten rotweer is, heb nu dus een extra uitlaat ronde ingelast. Dan maar een keer extra naar buiten.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

twinkeltje schreef:De pup is nog jong en leert het wel en echt er zijn pups die juist graag vies zijn vinden ze heerlijk.
Ik dee altijd zodra ze wakker zijn gelijk naar buiten en om de 2 uur bij een pup ze waren dan best snel zindelijk.
Ik woon 7 hoog en heb hier wel een puppy mat gehad voor als ik ze echt hoge nood hadden heeft nooit geen probleem op geleverd met zindelijk worden
In de flat gingen ze op t balkon bij zeer hoge nood anders gewoon op de arm naar beneden
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:Het was handiger geweest als je je hele pup nooit had aangeleerd om binnen te piesen, met een plasmat.
Pissen doe je buiten en als je moet geef je dat aan door bij de deur te staan en even indringend te kijken. Ik zou dus die hele plasmat weghalen. En vaak uitlaten want een hondje van tien weken heeft een babyblaasje en die moet vaak.
Idd ik heb nog nooit plaamatjes gehad. Gewoon hop aangeven en naar buiten
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gimmick
Zeer actief

Emma schreef:
Gimmick schreef:
Sandra&co schreef:

Ja,haha :mrgreen:
Onze Buster deed ook graag een plas op zijn kleedje. En ging er dan rustig op liggen :mrgreen: Heeft ook 6 maanden geduurd voordat je hem echt betrouwbaar zindelijk kon noemen.
Hij gaf het ook niet aan. Hij vond het wel ideaal zo'n kleedje binnen. We hadden hem ook eind oktober als pup. Dus ging je de winter in, met regen e.d. dus dat is soms wat lastiger met zindelijk maken op het natte gras. Dan is een droog kleedje binnen natuurlijk wel prettig :lol1:

Ach ik heb me er nooit druk om gemaakt. Wél over verwondert :engel: Maar het was onze eerste eigen hond, dus ik had gelukkig geen vergelijkingsmateriaal. Ik vond het dus niet heel erg. Had er altijd wel vertrouwen in dat hij zindelijk zou worden.
Zijn plas stonk trouwens niet eens zo erg. Maar goed als je het weet is het niet fris, dus moest het weer schoon.
gelukkig was hij een zomer pup.
mijn naaktloper is in januari thuis gekomen. Als je het hebt over lastig hahaha en dat was ook nog een winter met veel sneeuw. Niet ideaal om een naaktloper zindelijk te krijgen, maar dat lukte in hele korte tijd gelukkig.
Veyron was echt een drama die lag ook gewoon rustig in zijn poep te rollen. En schudde zich dan ook nog uit. Ik heb het regelmatig van de muren af moeten poetsen. Maar nu is hij dan ook wel heel betrouwbaar zindelijk...
BieneMaya
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door BieneMaya »

Ik had voor Maya wel plasmatjes. tot ongeveer haar 10e week toen ik een beetje beter in kon schatten wanneer ze iets moest doen.
Verder had ik dus geen kussens of dekens op de grond liggen, op 1 mand na. En die lag vlak naast me dus kon ik goed in de gaten houden.
Nu geeft ze het vrij goed aan. Als ik dat zelf een keer te laat door heb tja, dat is dan mijn eigen schuld.
twinkeltje
moderator

Ik was blij toen dat Ruby het had geleerd ook op een puppy pad te kunnen.
Na dat ze een acute baarmoeder ontsteking had gehad was de beheersing over de blaas iets minder na de operatie.
Ik had dat ding neergezet en ze kon gewoon gerust gaan.
Ze zitten bij mij nooit in een bench dus ik als ik weg ging hoefde ik nooit te dweilen als ik thuis kwam
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Wij konden snel naar buiten met de pup, en ook snel de plaats af, dus echt plassen in huis is niet aan de hand geweest. Maar Fokkers van Aki hadden hem al zindelijk gemaakt toen hij hier op wat oudere leeftijd kwam.

Mijn nichtje heeft nu ook een pup en woont op 1 hoog en zij gaf aan de plasmat te hebben gebruikt, maar blijkbaar associeert het hondje nu alle zachte materialen met mogen plassen.. hun binnenkleed is nu dus al weggehaald.
En die plasmat ook.

Omdat dit ook een klein type hondje is, adviseerde ik haar om dan eens te kijken naar een apart bakje met daarin wat aarde of kattengrit. Om toch aan te wennen dat áls hij moet dat dan daar te doen. Maar wel dan ook direct naar buiten te gaan, of als hij aanstalten maakt om op de bak te gaan dan direct naar buiten te gaan.
Bench hebben ze niet meer, die heb ik overgenomen.
Maar zelfs in de korte tijd dat ze dat plasmatje hebben gebruikt, merken ze dus dat de hond ook op visite in huis een plekje op een kleed zoekt om te gaan plassen.

Mijn vriend woonde ook op een flat, en gaf aan dat ze Jol eerst krant zindelijk hebben gemaakt. Kranten bij de voordeur.
Op een bepaald moment als ze dan naar de voordeur ging werd dat opgemerkt en gingen ze direct naar het stukje gras buiten. Voor Jol werkte dat ook heel goed en snel, dus kranten waren al snel niet meer nodig.
twinkeltje
moderator

die speciale pupy pads zijn ook soort papier lijkt niet echt als matje, maar de ene hond is natuurlijk de andere niet
Zo iets heb ik.
https://easypets.nl/product/padhouder-hondentoilet/
Blacky doet er ook niks mee die wil zijn poot op tullen dat doet hij maar mooi tegen een boom
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Gait was al best zindelijk. Tot ik een lekker schapenwollen matje voor de hondjes gekocht had. Elke keer weer op plassen. Dus half jaar in de kast gelegd. Eerste wat Gait deed toen ik hem weer tevoorschijn haalde, was een mooie plas erop doen. Ik heb hem daarvoor gecorrigeerd, ding voor de zoveelste keer gewassen met biotex en toen was het duidelijk voor Gait: dat is GEEN plasmat.
Paar maanden geleden moest hij in de nacht nogal eens poepen, was ook wat aan de diarree, dus toen naar eens plasmatjes gekocht en in de buurt gelegd van waar hij steeds in de nacht gepoept had. Elco gebruikt die wel graag als slaapplek. Gait deed in ieder geval z'n best om erop te poepen, het lag er half naast. Scheelde toch met opruimen. Na die keer ging het weer prima met Gait. Dus hij heeft er niet van geleerd dat het dan oke is om naar overal in huis je behoefte te doen, maar voor nood vindt hij het een prima oplossing
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”