Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ik zoek een vereniging

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

eliza
Actief

ik zoek een vereniging

Ongelezen bericht door eliza »

Hallo mensen, ik ben op zoek naar een vereniging waar ik kan trainen met mn hondje! En dan heb ik het over IPO-training. De vereniging waar ik nu zit is verhuisd en is eigenlijk te ver weg! Ik ben op zoek naar een vereniging in de omstreek van Rotterdam-Zuid. Alvast bedankt :zwaai:
Met vriendelijke groet van een Hollandse Herderfan
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

kijk hier eens
http://www.ysselstroom.nl/

zit in Capelle/Rotterdam Zuid, onder de Brienenoord
henny
Actief

Ongelezen bericht door henny »

GHSV Schiedam, Sportlaan.... 010-4344545

Harga zit daar ook in de buurt....
felicia
Zeer actief

Ongelezen bericht door felicia »

ja www.ysselstroom.nl zou ik ook zeggen, heb ik ook getraind..
het is wel een hele oude site, maar het adres is niet veranderd
Afbeelding
eliza
Actief

:ok: Bedankt voor de tips! Ik ga vanmiddag even bij de Ijselstroom kijken. :ok:
felicia
Zeer actief

eliza schreef::ok: Bedankt voor de tips! Ik ga vanmiddag even bij de Ijselstroom kijken. :ok:
en hoe was het?
Afbeelding
eliza
Actief

Ja zag er goed uit maar er was vandaag geen training vanwege de vakantie. Ik moet nog even met de trainers praten want ze waren er niet allemaal of er een plekkie voor mij en Moos is. Maar was zeker veel belovend! Goede tip :ok: :zwaai:
henny
Actief

eliza schreef:Ja zag er goed uit maar er was vandaag geen training vanwege de vakantie. Ik moet nog even met de trainers praten want ze waren er niet allemaal of er een plekkie voor mij en Moos is. Maar was zeker veel belovend! Goede tip :ok: :zwaai:
Dan kom ik je zeker nog wel eens tegen daar ;)
eliza
Actief

Heb met de eigenaar/trainer gesproken en kom 6 weken op proef trainen! Heb er zin in maar niet zoveel als Moos geloof ik want die is gek op trainen. Nou ben benieuwd of ik je tegen kom, ben wel de enige geloof ik met een Hollander in de IPO-groep dus ben makkelijk te herkennen. In ieder geval tot ziens dan maar!
felicia
Zeer actief

eliza schreef:Heb met de eigenaar/trainer gesproken en kom 6 weken op proef trainen! Heb er zin in maar niet zoveel als Moos geloof ik want die is gek op trainen. Nou ben benieuwd of ik je tegen kom, ben wel de enige geloof ik met een Hollander in de IPO-groep dus ben makkelijk te herkennen. In ieder geval tot ziens dan maar!
toen ik daar weg ging trainde er nog iemand met een hollandse herder, Ben (de geleider) heette hij. voor de rest hebben ze er idd bijna alleen maar mechelse herders.
Zelf kom ik er niet meer, maar ben wel erg benieuwd hoe het straks gaat met je hondje! veel plezier in ieder geval!
Afbeelding
eliza
Actief

Ja ben ook benieuwd, een vereniging moet toch ook een beetje bij je passen. Waarom train je er niet meer Felicia? :zwaai:
felicia
Zeer actief

eliza schreef:Ja ben ook benieuwd, een vereniging moet toch ook een beetje bij je passen. Waarom train je er niet meer Felicia? :zwaai:
eigenlijk een beetje door de samenloop van omstandigheden (verhuizing, andere opleiding, ayka kon voorlopig niet meer trainen omdat haar spieren in de achterhand nog te zwak waren) ik vond het toen ook niet leuk meer en ben toen gestopt omdat ik dit jaar ook heel erg weinig tijd zou hebben (is ook zo gebleken) dat was ook mijn reden van opzegging...
verder heb ik het er wel altijd naar mijn zin gehad en er ongeveer 2,5 jaar getraind.
Afbeelding
henny
Actief

Ben traint daar niet meer....
felicia
Zeer actief

henny schreef:Ben traint daar niet meer....
oh? dat had ik niet verwacht eigenlijk...wel jammer
hij is toch niet ziek geworden, omdat hij toen zo'n last van z'n rug had?
Afbeelding
henny
Actief

Nee ze zijn naar andere vereniging gegaan....
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Is Moos trouwens een stamboom-Hollandertje Eliza?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
eliza
Actief

Nee, hij heeft geen stamboom en waar hij vandaan komt geen idee! Ik stond ingeschreven voor een stamboom hondje bij vhh maar kwam Moos als pup tegen op internet, hier in de buurt. Hij werd in een tweekamer flatje gehouden met nog twee volwassen honden en werd uitgelaten op het balkon. Hij was te druk als pup van 11 weken voor de eigenaresse 8O
Heb het risico genomen en hem meegenomen. Heb er nooit spijt van gehad. Heb alleen een boekje met zijn eerste entingen van een DA uit Heeswijk-Dinther, die heb ik gebeld maar konden me niets vertellen verder, waren zelfs een beetje kortaf.
:zwaai:
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

eliza schreef:Nee, hij heeft geen stamboom en waar hij vandaan komt geen idee! Ik stond ingeschreven voor een stamboom hondje bij vhh maar kwam Moos als pup tegen op internet, hier in de buurt. Hij werd in een tweekamer flatje gehouden met nog twee volwassen honden en werd uitgelaten op het balkon. Hij was te druk als pup van 11 weken voor de eigenaresse 8O
Heb het risico genomen en hem meegenomen. Heb er nooit spijt van gehad. Heb alleen een boekje met zijn eerste entingen van een DA uit Heeswijk-Dinther, die heb ik gebeld maar konden me niets vertellen verder, waren zelfs een beetje kortaf.
In brabant komen heel veel HH uit politiehondenlijnen en deze komen niet allemaal evengoed terecht. De fokkers zijn klanten bij de DA, en deze zullen hun klanten in bescherming nemen. hoeft ook niet altijd aan de fokker liggen, mensne moeten zlef ook nadenken als ze een hond nemen.

Jan
Jan
Afbeelding
eliza
Actief

Nou mensen, de Ijsselstroom is niets geworden! Waarom weet ik niet hebben gezegd dat ze een ledenstop hebben plotseling 8O Dus ben nog steeds zoekende. :cry2: Hoop dat ik snel een leuke vereniging vind.
felicia
Zeer actief

henny schreef:GHSV Schiedam, Sportlaan.... 010-4344545

Harga zit daar ook in de buurt....
hoi eliza,

vervelend dat het daar niks geworden is. :? k zou dan bovenstaand proberen..op internet www.nbg.nl staan ook hondenverenigingen.
Afbeelding
henny
Actief

Gewoon blijven proberen hoor..... van die ledenstop wist ik ook niets anders had ik het wel van te voren gezegd.... jammer...
eliza
Actief

Is ook heel erg raar gelopen! Trainer was enthousiast en had het ook niet over een ledenstop. Alleen wilden de mensen die daar trainen er geen nieuwe leden meer bij omdat er al zoveel jonge honden waren die veel tijd vergen. Trainer zelf stond er ook van te kijken. Dus ja....
Maar we zoeken vrolijk verder! NBG site heb ik ook al geprobeerd en heb nog een paar adressen waar ik nog moet kijken. :zwaai:
henny
Actief

Heb je inmiddels al wat gevonden????
eliza
Actief

:cry2: nee nog steeds niet, ben inmiddels wanhopig bijna! Nee zonder gekheid ben nog steeds op zoek! Probleem is dat meeste verenigingen geen trek hebben in een onervaren hond met geleider die ook nog niet zoveel kaas heeft gegeten in de ipo. Moet natuurlijk ook nog vzh-b examen doen en zou het fijn vinden omdat te combineren.
Ben ook in Ridderkerk wezen kijken bij een aantal verenigingen maar die gaven of geen ipo of waren alleen bestemd voor Duitse Herders. Dus als je nog suggesties hebt graag!
crutz
Zeer actief
Contacteer:

henny schreef:Heb je inmiddels al wat gevonden????
Henny, lees net (op een ander forum ;)) dat jou cluppie (Schiedam) ook een NBG club is (dacht dat het een VDH club was), hebben jullie geen plek voor haar ;)
henny
Actief

Ik ben zelf geen lid van Schiedam, maar wij maken met de club gebruik van dat veld.... maar Schiedam heb ik al eerder tegen haar gezegd..... Harga zit daar ook om de hoek... twee NBG verenigingen in Schiedam.... moet sterk zijn als het bij geen van beiden lukt....

weet niet zeker of ze nu leden aannemen op Schiedam, maar een bezoekje is het altijd waard.... ze trainen donderdag avond en zondag....

en Schiedam zit aan de Sportlaan in Schiedam (langs de rijksweg)
eliza
Actief

Ik zocht het iets dichter bij huis, in het begin, maar ga toch maar ook verder van huis kijken en dus ook Schiedam, ik ken iemand die bij Harga traint dus ga daar ook binnenkort een kijkje nemen. Want niet trainen is geen optie merk ik, zowel aan mijn zelf als aan Moos! alvast bedankt voor jullie reacties!
crutz
Zeer actief
Contacteer:

misschien nog een optie (ken de club niet, weet niet hoe ze trainen, of ze nbg of een rasvereniging zijn, hoe de leden zijn etc)
bij zestienhoven zit ook een ipo club

als je vanuit Rdam uit de stad rijdt richting Berkel&Rodenrijs, over de snelweg, langs t Fransiscus ziekenhuis en dan bij de rotonde rechtsaf en gelijk (na 50 meter of zo) links t terrein op (zandpad achtig iets)

ze trainen (dacht ik) op dinsdag avond, donderdag avond en zaterdag middag, anders zit er op zaterdag ochtend en maandag avond een KNPV club op het zelfde terrein die wel weten wanneer ze trainen ;)
henny
Actief

Volgens mij trainen die donderdagavond en zondag.....
eliza
Actief

Yessssss!
Iedereen bedankt!
Ik heb eindelijk een vereniging gevonden die bij mij past en ik bij hun!
Heb afgelopen vrijdag en vandaag getraint en Moos ging als een speer.
Je kon echt merken dat ie het gemist heeft. Vooral het appel lopen ging hartstikke goed.
Moos blij en ik blij.
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”