ranetje schreef:crutz schreef:1 week geleden lag ze nu al een half uur op tafel.
Erg blij met de vooruitgang in de afgelopen week.
https://youtu.be/R03Br3bdMbM
Gisteren over van de tramadol icm andere medicatie naar het volledige chill protocol dat mijn Amerikaanse pupkoper adviseert (niet alles mocht met de tramadol en die had ze echt nodig voor de pijn) en erg blij. Dit werkt minder met pieken zoals met de tramadol, maar constanter. En nog steeds zonder zombie gedrag
Klinkt goed

Wat zit er allemaal in dat chill protocol?
Artsen adviseren heel weinig tot niets over revalidatie, dat is mij ook opgevallen.
Dacht dat dat tegenwoordig toch vaak wel anders wordt beoordeeld?
Alleen niet door veel artsen

Een sedatief (in lage dosering, voor Kiara iets hoger maar dat kwam uit het testen) een neurologische pijnremmer (die door het sedatief rustgevend werkt) en een anti depressiva om mentaal af te vlakken dus ook de prikkel reactie af te vlakken.
Helaas is er zeker bij de chirurgen weinig kennis op dat vlak. Ze zijn goed in hun “kunstje” maar niet communicatief en nazorg/Reva is niet hun ding.
Ik vroeg zijn visie op laseren (protocol USA is post operatief eerste 24 uur iedere 4 uur, dat is hier omdat de pijn niet goed gemanaged werd helaas niet gelukt maar zie nu van de dagelijkse behandelingen wel echt vooruitgang) en ja ach nee daar had hij niet zo veel mee, als ik het wilde doen mocht het maar hij zag er geen meerwaarde in.
Pijnmedicatie moest ik zelfs met de metacam maar minimaal doseren want pijn houdt rustig. Terwijl uit de humane geneeskunde inmiddels bekend is dat pijn je herstel in de weg zit.
De hydro vindt hij dan wel oké maar eigenlijk zou gewoon stappen opbouwen ook wel voldoende zijn.
Volgens meegegeven brief starten vanaf week 3 met meermaals daags 10 minuten en opbouwen. Obv haar karakter zei hij tot controle foto met 6 weken rustig houden en stappen niet opbouwen om schade te voorkomen.
Gelukkig is ze niet explosief nu en kunnen we wel gewoon degelijk opbouwen ipv niks doen