Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De Westfaalse terriër
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: De Westfaalse terriër
Ja mooi!
Maar het is dus gewoon een variant van de fell terriër, patterdale of working terriër. Toch?
Maar het is dus gewoon een variant van de fell terriër, patterdale of working terriër. Toch?
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
- Aantal honden: 1

Vriend vind ze ook leuk en wil er een genaamd haas.
Westfaalhaasterrier.
-
- Zeer actief
Ligt eraan. Van de DJT wordt gezegd dat ze erg pittig zijn en lastig als huishond, terwijl Patterdale en Working Lakeland eigenaren zeggen dat die als gezinshond makkelijker zijn dan Parsons of foxen.Nanna schreef:Alles is een variantFloortje schreef:Ja mooi!
Maar het is dus gewoon een variant van de fell terriër, patterdale of working terriër. Toch?![]()
Het enige dat ik hoop is dat ze niet als ‘gezellig huishondje’ worden verkocht.
Dus als ze meer op een Lakeland dan DJT lijken dan kunnen ze best als huishond.
-
- Zeer actief
Ik ben geen terriër fan en ik vind deze ook niet mooi om te zien, maar t lijkt me wel een compact en functioneel hondje en als het karakter echt wat minder pittig is dan is dat wel een dikke pre denk ik
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Prachtig zijn ze
Als je de omschrijving leest kunnen ze best als huishond, als je maar weet waar je aan begint, maar dat is met alle rassen zo.

Als je de omschrijving leest kunnen ze best als huishond, als je maar weet waar je aan begint, maar dat is met alle rassen zo.

Ik vind ze ook prachtig.
-
- Zeer actief
Wie doet waar hysterisch over?Cleva schreef:Wat is een huishond?
Interessant geneuzel van het jagerscontingent.
Daar doet toch ook niemand zo hysterisch over?
Jagers zeggen juist dat ze prima als huishond te houden zijn. Nanna vindt dat een minder goed idee, maar ik heb niet de indruk dat zij hysterisch is.
-
- Zeer actief
"Ze" zeggen of "men" zegt dat de DJT en Ierse terriër de klootzakken zijn en dat andere terriërs, ook de werklijnen, prima als huishond te houden zijn. Mits je er wel wat mee doet. Maar dat geldt voor bijna alle honden(rassen).
- billy
- Erelid
Dat is altijd zo'n dooddoener van je, met de kaukaas heb je het ook wel eens gezegd, ja leuk maar je hebt toevallig een mild exemplaar en daarom lukt het bij jou, zoietsNanna schreef:Ik denk dat ook de Duitse Jachtterriër niet echt uw gedroomde huishond is. Die zie je duidelijk terug in dit ras. Het zal gerust niet onmogelijk zijn en er zullen best milde exemplaren zijn maar door de bank genomen zie ik ze niet echt op het Zwenkgras in Almere. Azawakhs en Huskies trouwens ook niet.

Nee ik heb geen mild exemplaar en ja het heeft heel veel moeite gekoste en nee het is geen hond voor iedereen.
Truus de Fox heeft veel meer in haar mars als Dirk, wat betreft vasthoudend, gedreven enz het grote voordeel van Truus is dat ze totaal geen jachtinstinct heeft en met alle honden kan opschieten, dus heel veel los kan. Misschien vond ik Dirk daarom ondanks het vele werk wel "meevallen" omdat ik Truus gewend was.Floortje schreef:"Ze" zeggen of "men" zegt dat de DJT en Ierse terriër de klootzakken zijn en dat andere terriërs, ook de werklijnen, prima als huishond te houden zijn. Mits je er wel wat mee doet. Maar dat geldt voor bijna alle honden(rassen).

- billy
- Erelid
Dat zeg ik toch ook niet? maar het feit dat het wel goedgaat is omdat je toevallig een mild exemplaar hebt is ook lulkoekNanna schreef:Nou dan zijn we d’r tochbilly schreef:Dat is altijd zo'n dooddoener van je, met de kaukaas heb je het ook wel eens gezegd, ja leuk maar je hebt toevallig een mild exemplaar en daarom lukt het bij jou, zoietsNanna schreef:Ik denk dat ook de Duitse Jachtterriër niet echt uw gedroomde huishond is. Die zie je duidelijk terug in dit ras. Het zal gerust niet onmogelijk zijn en er zullen best milde exemplaren zijn maar door de bank genomen zie ik ze niet echt op het Zwenkgras in Almere. Azawakhs en Huskies trouwens ook niet.![]()
Nee ik heb geen mild exemplaar en ja het heeft heel veel moeite gekoste en nee het is geen hond voor iedereen.:Jij kon Baco in goede banen leiden maar dat wil toch niet zeggen dat zo’n ras zomaar bij iedereen wel kan?
Ik denk dat als een gemiddeld ‘gezinnetje’ een terrier wil ze veel beter kunnen gaan kijken voor een lollige Border of een gezellige Cairn. Die Duitse jachtterrier bewaren we dan voor mensen die net wat meer van honden weten.

Het zijn geen beginnershondjes nee

- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
- Kayltje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
- Aantal honden: 4
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Mooi. Mijn partner heeft twee reuen Ierse terriërs samen gehad. Ging prima en ze vochten niet. Ook niet met andere honden. En laatst waren we ergens en wat hadden ze daar...twee reuen Ierse terriërs en weer super dikke materies en geen geknok. Denk dat het dus wel meevalt met die Ieren. Dat verhaal van die Ier die niet met de poedel kon bleek toch ook vooral een zeer problematische poedel uiteindelijk. Met fikse gedragsproblemen en bezitsdrang. Ja dan snap ik die Ier ook wel.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik vond Eva als jonge hond altijd erg veel weghebben van een Ierse terriër maar eigenlijk nog meer van dit ras. Klap die oren naar voren en je bent er...

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ik vind ze erg leuk.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- _Spiza
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Parson Russell Terriër
Wat een leuk ding!
Beetje de kop ook van de fox maar kleuren van de ier en jagdterrier.
Kende deze nog niet. Dank voor het delen
Beetje de kop ook van de fox maar kleuren van de ier en jagdterrier.
Kende deze nog niet. Dank voor het delen