Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Stille liefdes
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Pyreneese Berghond
- Aantal honden: 1
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Stille liefdes
Dat zal vast zo'n berghond geweest zijnJohnny Jones schreef:
Dan vraag je je toch wel af hoe de vader eruitziet.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik heb thuis een balletje opgegooid of houden een optie was... helaas 

-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): XHH en HH KH
Wat een droppie om te zien.
Snap wel dat je die zou willen houden.

Snap wel dat je die zou willen houden.
-
- Zeer actief
Een asiel met 3300 honden!Catho schreef:Wat heb jij toch telkens leukerds in de opvang![]()
't blijft toch altijd kriebelen voor ooit weer een herder maar dan een...tikkie makkelijker dan gemiddeld hier in de asiels. Deze stichting heeft er echt prachtige tussen zitten. Deze dame ook:
Geen idee of we zoiets zouden durven (mevrouw Saba komt van oorsprong ook uit Polen en we zien hoe goed dat heeft uitgepakt voor d'r) maar oh, schitterend, en ze klinkt ook erg lief Yoshka

Prachtige honden op de website! Is dit een beetje betrouwbare stichting? Lijkt me een vak apart om vanuit hier met Russen te werken. Yoshka is prachtig, ook een mooi maatje! Ik zou het geloof ik wel durven, je haalt geen kalf in huis.
Afgelopen week heb ik nog een mooie pup in de opvang gehad, die had al snel een baas!

-
- Zeer actief
Heb ook al vaak bij de stichting zitten kijken, zitten ontzettend mooie honden.
Maar ik ken niemand die daar een hond vandaan heeft. De site ziet er wel heel netjes uit, en ze houden de updates goed bij. Ze plaatsen honden soms ook eerst in gastgezinnen in NL, dat is wel prettig.
Dat teefje is prachtig die je op het oog hebt.
Maar ik ken niemand die daar een hond vandaan heeft. De site ziet er wel heel netjes uit, en ze houden de updates goed bij. Ze plaatsen honden soms ook eerst in gastgezinnen in NL, dat is wel prettig.
Dat teefje is prachtig die je op het oog hebt.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
O dat is echt een hele leuke met uitdruking om te knuffelenJohnny Jones schreef:Kijk nou welke er over twee weken bij ons in de opvang komt (mits hij niet eerder een baas vindt).![]()
Dagi
SAVE_20200426_222614
SAVE_20200426_222630
Mooi kan je hem niet noemen, maar ik vind hem geweldig!
En dit is zijn moeder
SAVE_20200426_223340 Kopiëren

-
- Zeer actief
Klopte de beschrijving van haar helemaal niet?Catho schreef: Saba gaat hopelijk nog even mee maar dat is wel een voorbeeld van een hond waarvan ik denk, is ze ook naar Nederland gehaald met een verhaal dat ze zo lief en makkelijk is?Wij kunnen er nu prima mee maar we wisten exact waar we aan begonnen.
Daarom vind ik een gastgezin wel een toegevoegde waarde hebben. (totdat ze je oplichten maar das een ander verhaal)
-
- Zeer actief
Dagi zou leuk voor je kunnen zijn! Hij is gevonden met drie weken oud, herenigd met zijn moeder die in het asiel was afgegeven en door een particulier (deels?) in huis verzorgd. Het kan rotter lopen voor een pup in Roemenie.Catho schreef:Ja ik vind 't moeilijk, die stichtingen. Hier en daar al eens voorzichtig geïnformeerd mbt opvang van greyhounds maar daar vallen we vaak af omdat ik tamme ratten heb (die in mijn ervaring voor nog geen enkele opvang/asielhond triggers waren, omdat ze totaal niet schrikken van een hond als ze in de kooi zitten dus 't was altijd zo aangeleerd dat je er beter vanaf blijft als je neus je lief is, maar enfin, een greyhound is natuurlijk meer jager dus 't zal).
Saba gaat hopelijk nog even mee maar dat is wel een voorbeeld van een hond waarvan ik denk, is ze ook naar Nederland gehaald met een verhaal dat ze zo lief en makkelijk is?Wij kunnen er nu prima mee maar we wisten exact waar we aan begonnen. Zoveel eisen hebben we ook niet, hond moet sociaal zijn om lekker mee aan te kuieren en mee op vakantie te kunnen, hoeft niet met kinderen of veel drukte in de woonomgeving.
't is jammer dat Dagi nu niet past hier, dat lijkt me een heerlijke maak-je-de-pis-niet-lauw hond voor onsGok dat ie zo een huisje heeft!
- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Bij Dutchy adoptions hebben ze ook vaker parels van herders zitten uit Polen. Die stichting is wel betrouwbaar in elk geval. Mijn eerste opvanghond was ook voor die stichting en Zamunda heeft recenter nog voor ze opgevangen. In dat asiel selecteren ze ook echt welke honden geschikt zijn voor adoptie en leren ze ook al lopen aan de lijn. Ik zou die stichting in de gaten houden als ik jullie was Catho
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~

- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Mymartin ken ik alleen van jaren geleden toen we een hond afstand kregen die we via zoeken konden herleiden van hun stichting.
Toen mailcontact in het engels gehad met de mevrouw daar en toen was het adopteren naar het buitenland nog in de kinderschoenen en gebeurde zelden omdat de russen het onzin vonden.
Honden moesten gewoon in het asiel blijven tot de dood.
De hond uit rusland was een ontzettend leuke, sociale hond; hun verhaal toen klopte helemaal met hoe wij de hond leerde kennen.
Ik weet natuurlijk niet hoe het in de loopt der jaren is gegaan.
Toen mailcontact in het engels gehad met de mevrouw daar en toen was het adopteren naar het buitenland nog in de kinderschoenen en gebeurde zelden omdat de russen het onzin vonden.
Honden moesten gewoon in het asiel blijven tot de dood.
De hond uit rusland was een ontzettend leuke, sociale hond; hun verhaal toen klopte helemaal met hoe wij de hond leerde kennen.
Ik weet natuurlijk niet hoe het in de loopt der jaren is gegaan.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Ik zit ook vaak te kwijlen bij mymartin hondjes ja
Maar ik weet niet of ik het aan zou durven, zonder persoonlijke referenties over de stichting.

- Galga's
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
- Aantal honden: 6
Ik vind dat echt zo vreemd. Ik heb zelf ratten en dat is geen enkel probleem. Van de mensen met galgo's die ook ratten hebben hoor ik ook geen problemen. Maar ja, ik ben ook eens door een huisbezoek afgewezen, doordat ik nog helemaal geen hondenspullen in huis had, er katten rondliepen in huis en die ratten... Sommige stichtingen zijn een beetje vreemdCatho schreef:Ja ik vind 't moeilijk, die stichtingen. Hier en daar al eens voorzichtig geïnformeerd mbt opvang van greyhounds maar daar vallen we vaak af omdat ik tamme ratten heb (die in mijn ervaring voor nog geen enkele opvang/asielhond triggers waren, omdat ze totaal niet schrikken van een hond als ze in de kooi zitten dus 't was altijd zo aangeleerd dat je er beter vanaf blijft als je neus je lief is, maar enfin, een greyhound is natuurlijk meer jager dus 't zal).

- petra1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 5
Ik zou willen, maar helaas geen ruimte meer in mijn portemonnee.alinelaila schreef:Als er nog mensen zijn die er echt eentje willen, er staan er inmiddels 4 op de site (1 reu, 3 teefjes). http://www.dierenasielbeilen.nl
Ze zijn echt heel leuk, al gaan mensen hun handen nog wel volkrijgen aan de reutje. Wat een portret!
Ze vinden vast allemaal snel een eigen plekje, en portretjes zijn de leukste honden vind ik

- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Agos 

- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Oh die is zeker leuk.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Zeer actief
Wat een leuke, die Lucky!
Dagi komt niet in de opvang..
Hij heeft een baasje en gaat zaterdag gelijk met hen mee. Voor Dagi veel fijner natuurlijk! Ik zie hem nog wel bij de aankomst, ben erg benieuwd naar deze reuzebaby!
Gelukkig was er nog een plekje in de bus en nu komt Spot in de opvang. Spannend weer!
SAVE_20200426_113309
Dagi komt niet in de opvang..

Gelukkig was er nog een plekje in de bus en nu komt Spot in de opvang. Spannend weer!

- annnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Ik vind dat maar een rare advertentie. Er staan er nog minstens 2 op. Eentje met whippetpups en eentje met barsoipups.Tamara81 schreef:De Basenji is best mooi, vind ik. Maar volgens mij hebben ze niet het makkelijkste karakter. Hoe dan ook, kijk dat ene pupje nou met die platte oortjes![]()
https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr
Tekst klinkt goed, stamboom, de pups zijn maar 500 euro, de adverteerder is 1 dag actief op marktplaats en de foto's lijken niet uit Nl te komen.
http://link.marktplaats.nl/m1560576023? ... ialbuttons
http://link.marktplaats.nl/m1560137365? ... ialbuttons
- annnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Tamara81 schreef:Ja, raar hé! Die andere advertenties had ik ook al gezien. Nederland heeft blijkbaar een soort van mooie bergen.![]()
Apart is het wel te noemen.
Ja, je neemt als oplichter(dat moet t wel zijn) wel de moeite om uit te zoeken wat de kopers willen lezen, maar dat detail zie je dan over het hoofd

- Marlett
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Ik ben in ieder geval blij dat ik nu geen nestje hoef te verkopen.Marlett schreef:https://www.trouw.nl/duurzaamheid-natuu ... ~bf65dbf0/
Puppy's zijn dus big business.
-
- Zeer actief
Johnny Jones schreef:Kijk nou welke er over twee weken bij ons in de opvang komt (mits hij niet eerder een baas vindt).![]()
Dagi
SAVE_20200426_222614
SAVE_20200426_222630
Mooi kan je hem niet noemen, maar ik vind hem geweldig!
En dit is zijn moeder
SAVE_20200426_223340 Kopiëren
Wat een beer van een hond lijkt dat te worden!
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Lurcher teef whippet grey collie × terriër
€ 350,00
https://link.marktplaats.nl/m1567044575 ... ialbuttons
Zelfde fokker als Duque. Wie oh wie

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Duque zn moeder?Sandra&co schreef:
Lurcher teef whippet grey collie × terriër
€ 350,00
https://link.marktplaats.nl/m1567044575 ... ialbuttons
Zelfde fokker als Duque. Wie oh wie
Nu inmiddels wel in contact dan met zn fokker? Kom je mss meer te weten
Nee, denk ik niet. In mijn herinnering was dat een witte ruwhaar teef. En deze is pas 1,5 jaar. Zou gek (maar niet onmogelijk) zijn als deze al een nest heeft gehad.
Ik heb wel een berichtje gestuurd. Rustig maar Cleef, niet om haar te kopen, maar voor info over Duque's ouders
Ik heb wel een berichtje gestuurd. Rustig maar Cleef, niet om haar te kopen, maar voor info over Duque's ouders

Ik denk dat deze uit een eerder nest komt. In Duque's nest zat ook 1 ruwhaar, dus het zou best kunnen 

-
- Zeer actief
Niet echt een stille liefde, maar wel een leuk ding! Ik denk dat hij bij iemand van hier heel goed tot zijn recht zal komen.
Wie helpt Stippel?

https://hhin.nl/index.php?option=com_hh ... nd&id=3580
Wie helpt Stippel?

https://hhin.nl/index.php?option=com_hh ... nd&id=3580