Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup gezocht
Moderator: moderatorteam
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Pup gezocht
Niet voor mezelf!
Mijn buren willen graag, na het inslapen van hun hondje, weer een pup. Ze willen graag een Franse Bulldog en dat is natuurlijk wel een dingetje met de gezondheidsproblemen. Ik zoek dus met ze mee, maar het is een lastige tijd om de hobbyfokkers van de broodfukkers te onderscheiden.
Ik zoek met ze mee naar een hondje met een redelijke neus en neusgaten. Een kruising Franse bull mag ook, als het maar op een Fransje lijkt. Ik hoop dus een kruising te vinden die wat minder de slechte genen heeft van de FB.
Omdat ik tegenwoordig meer van de buitenlanders ben weet ik niet waar te zoeken op marktplaats na. Dus vandaar deze oproep, wie weet weet iemand hier nog een leuk hondje voor ze.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mijn buren willen graag, na het inslapen van hun hondje, weer een pup. Ze willen graag een Franse Bulldog en dat is natuurlijk wel een dingetje met de gezondheidsproblemen. Ik zoek dus met ze mee, maar het is een lastige tijd om de hobbyfokkers van de broodfukkers te onderscheiden.
Ik zoek met ze mee naar een hondje met een redelijke neus en neusgaten. Een kruising Franse bull mag ook, als het maar op een Fransje lijkt. Ik hoop dus een kruising te vinden die wat minder de slechte genen heeft van de FB.
Omdat ik tegenwoordig meer van de buitenlanders ben weet ik niet waar te zoeken op marktplaats na. Dus vandaar deze oproep, wie weet weet iemand hier nog een leuk hondje voor ze.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Re: Pup gezocht
Kan je ze niet bombarderen met andere leuke hondjes in de hoop dat ze geen bulldogje nemen?
blablabla 

- Mit
- Zeer actief
Heb ik al geprobeerd, ik zit aardig diep in de buitenlandse hondjes immersPeter27 schreef:Kan je ze niet bombarderen met andere leuke hondjes in de hoop dat ze geen bulldogje nemen?

Ik wil ze ook niet gaan irriteren met mijn argumenten tegen de FB, als ze graag een FB willen dan zoek ik liever mee naar een redelijk exemplaar (of de zo gehoopte kruising).
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Hawbucks fokt op het moment niet door privé omstandigheden.Nanna schreef:‘Ik wil graag een hond met net wat minder slechte genen’.
Wat een aparte insteek. Ik zou juist op zoek naar een zo gezond mogelijk hondje want je wilt er toch lang plezier van hebben zonder om de klipklap weer bij die dierenarts te jammeren.
Ik weet er trouwens helemaal geen pups van want ik hou me niet zo bezig met dat soort kwelfok.
Je zou kunnen kijken bij Hawbuck maar ik heb gehoord dat je daar 2250 euro mag aftikken en dat moet ook je stiel maar zijn.
Een goed gefokte pup zal niet makkelijk zijn ivm de wetgeving en de broodfok springt daar handig op in helaas
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
http://www.hawbucks.nl/franse-bulldog/
Zit hier ook op het forum. Ik zou daar even contact mee zoeken. Wie weet dat ze een kruising weet of iets.
Die kosten dat is iets waar mensen die bewust dit ras zoeken op voorbereid moeten zijn. Ik zou veel liever dat aftikken bij hawbucks dan 1000 euro minder ergens anders waar ze dit ras aanbieden.
Zit hier ook op het forum. Ik zou daar even contact mee zoeken. Wie weet dat ze een kruising weet of iets.
Die kosten dat is iets waar mensen die bewust dit ras zoeken op voorbereid moeten zijn. Ik zou veel liever dat aftikken bij hawbucks dan 1000 euro minder ergens anders waar ze dit ras aanbieden.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Mit
- Zeer actief
Het is niet mijn insteek, minder slechte genen bedoel ik als zijnde een zo gezond mogelijk hondje. Maar wat ik van de Fransjes weet is dat zo gezond mogelijk al niet al te best is, dus heb ik het geformuleerd als ‘minder slechte genen’.Nanna schreef:‘Ik wil graag een hond met net wat minder slechte genen’.
Wat een aparte insteek. Ik zou juist op zoek naar een zo gezond mogelijk hondje want je wilt er toch lang plezier van hebben zonder om de klipklap weer bij die dierenarts te jammeren.
Ik weet er trouwens helemaal geen pups van want ik hou me niet zo bezig met dat soort kwelfok.
Je zou kunnen kijken bij Hawbuck maar ik heb gehoord dat je daar 2250 euro mag aftikken en dat moet ook je stiel maar zijn.
Broodfok speelt er zeker handig op in, helaas zijn ze gister wezen kijken bij een broodfokker pur sang, gelukkig zagen ze dat zelf ook zo in dus daar zijn ze snel weggegaan. Kreeg nog een filmpje, stiekem gefilmd. Wat een ellende. Maar goed, als je niet zo goed weet hoe en waar je moet zoeken snap ik wel weer dat je daar per ongeluk terecht komt. Ze hadden ook maar 1 advertentie op marktplaats en zulks. Het is een naar wereldje.
Ik zal de website doorsturen naar ze in elk geval!
- Mit
- Zeer actief
Overigens, voor stamboomloze pups vragen ze ook 1600 euro nu he.
Het geld vinden ze geen probleem, maar dan zou ik toch graag zien dat ze dat uitgeven bij een fokker die liefde voor het ras heeft.
Het geld vinden ze geen probleem, maar dan zou ik toch graag zien dat ze dat uitgeven bij een fokker die liefde voor het ras heeft.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Neem nou gewoon even contact op met Chantal, die heeft liefde voor het ras. Ze fokt momenteel niet zoals Crutz aangeeft maar misschien weet ze iets voor ze.
Om iig niet in de broodfok wereld terecht te komen.
-
- Zeer actief
Er loopt hier een, op het oog, kerngezond bulletje. Nog nooit horen knorren, speelt alsof zijn leven er vanaf hangt, rent zonder problemen rondjes hard met Ayla en loopt wandelingen van een paar uur probleemloos mee. Enige bulletje ook waar mijn honden gek op zijn. Omdat hij totaal niet hijgt/knort of op een andere manier raar doet. Zal eens vragen waar hij vandaan komt. Al vrees ik eigenlijk dat het een broodfokproduct is 

- Mit
- Zeer actief
RustaaaaagChihuahua-paws schreef:Neem nou gewoon even contact op met Chantal, die heeft liefde voor het ras. Ze fokt momenteel niet zoals Crutz aangeeft maar misschien weet ze iets voor ze.

Ik heb de link doorgestuurd en aangegeven dat ze misschien even contact op kunnen nemen. Het is uiteindelijk hun keuze, dus moeten zij contant opnemen

- Mit
- Zeer actief
Ja dat geloof ik gerust, soms heb je mazzel met die hondjes.nomo schreef:Er loopt hier een, op het oog, kerngezond bulletje. Nog nooit horen knorren, speelt alsof zijn leven er vanaf hangt, rent zonder problemen rondjes hard met Ayla en loopt wandelingen van een paar uur probleemloos mee. Enige bulletje ook waar mijn honden gek op zijn. Omdat hij totaal niet hijgt/knort of op een andere manier raar doet. Zal eens vragen waar hij vandaan komt. Al vrees ik eigenlijk dat het een broodfokproduct is
Maar dank je! Wie weet komt er iets uit.
- Mit
- Zeer actief
Ja, de dame die Gijs uit het asiel heeft getrokken is al aan het informeren, wie weet!metav schreef:en anders eens een balletje opgooien bij stichtingen of hun een lookalike hebben misschien
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Goed zo.Mit schreef:RustaaaaagChihuahua-paws schreef:Neem nou gewoon even contact op met Chantal, die heeft liefde voor het ras. Ze fokt momenteel niet zoals Crutz aangeeft maar misschien weet ze iets voor ze.
Ik heb de link doorgestuurd en aangegeven dat ze misschien even contact op kunnen nemen. Het is uiteindelijk hun keuze, dus moeten zij contant opnemenIk heb mijn portie ongezonde kortneuzen wel gehad.
Ook de opvang wat meta aangaf vind ik wel een goede tip. Weet alleen niet of ze daar een pup zullen vinden. Maar mogelijk kan een volwassen herplaatser ook.
- dagmar88
- Zeer actief

Maar als ze niet willen wachten, zou ik eens wat dekreu eigenaren berichten. Als zo'n type een langsnuit teef van een ander ras heeft gedekt of gaat dekken, ben je er tenminste vroeg bij.
https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
de wachtlijsten bij fokkers zijn enorm, Lucky is gedekt en voor haar pups heb ik al een wachtlijst van dertig personen. Het aan een goed gefokte pup komen zal dus erg moeilijk zijn in deze tijd ben ik bang vooral voor een ras waar volgens de wet niet meer mee gefokt mag worden.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Dat is niet helemaal waar.blacky schreef:de wachtlijsten bij fokkers zijn enorm, Lucky is gedekt en voor haar pups heb ik al een wachtlijst van dertig personen. Het aan een goed gefokte pup komen zal dus erg moeilijk zijn in deze tijd ben ik bang vooral voor een ras waar volgens de wet niet meer mee gefokt mag worden.
Ze moeten alleen gaan voldoen aan andere criteria.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
ja dat weet ik. Moeten de fokkers dat wel willen en kunnen.Chihuahua-paws schreef:Dat is niet helemaal waar.blacky schreef:de wachtlijsten bij fokkers zijn enorm, Lucky is gedekt en voor haar pups heb ik al een wachtlijst van dertig personen. Het aan een goed gefokte pup komen zal dus erg moeilijk zijn in deze tijd ben ik bang vooral voor een ras waar volgens de wet niet meer mee gefokt mag worden.
Ze moeten alleen gaan voldoen aan andere criteria.
- georges
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher
- klaproos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse boxermix
Geen Franse bulldog, maar misschien vinden ze dit wel een leuk hondje? Er lijkt wel iets kortsnuitigs doorheen te zitten.
- Mit
- Zeer actief
Dank voor de suggesties!
Ze hebben van de week ergens een afspraak. Hobbyfokker die wel zegt te testen, ik heb aangegeven dat ze moeten letten op neuzen, ademhaling (ook van mama), inzage tests, of de fokker ook wedervragen stelt en dat zulks. Pa vind ik twijfelachtig qua neus, mama is een hoger op de poten type met een aardige neuslengte en goede ronde neusgaten.
Ik ben benieuwd. Meer dan bovenstaande kan ik geloof ik niet aan tips geven.
Ze hebben van de week ergens een afspraak. Hobbyfokker die wel zegt te testen, ik heb aangegeven dat ze moeten letten op neuzen, ademhaling (ook van mama), inzage tests, of de fokker ook wedervragen stelt en dat zulks. Pa vind ik twijfelachtig qua neus, mama is een hoger op de poten type met een aardige neuslengte en goede ronde neusgaten.
- Tenmashi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 0
Een vriendin van me heeft een Franse bulldog kruising, zit een kwart Engelse bull doorheen. Is een stuk gematigder qua neus en zo en de fokker leek ok wel een degelijke hobbyfokker, helaas bleek de pup kort na plaatsen giardia te hebben en zo nog meerdere pups uit het nest. Hele heisa met de fokker, toch niet zo'n geweldige fokker dus...
Snap dat 2000+ euro veel geld is voor hond, maar als je per se een Franse bulldog wil moet je dat toch wel kunnen betalen. Is het niet vanwege de pupprijs is het wel vanwege de dierenartskosten.
Snap dat 2000+ euro veel geld is voor hond, maar als je per se een Franse bulldog wil moet je dat toch wel kunnen betalen. Is het niet vanwege de pupprijs is het wel vanwege de dierenartskosten.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Testen moeten in te zien zijn. Als ze testen geven ze dan ook DNA mee? Want soms fokken fokkers bewust buiten de fci om omdat ze bijvoorbeeld niet zo'n platte neus willen fokkenMit schreef:Dank voor de suggesties!

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Giardia heeft echt niks met een slechte fokker te maken. Het zit echt overal, daar kan een fokker niks aan doen.Tenmashi schreef:Een vriendin van me heeft een Franse bulldog kruising, zit een kwart Engelse bull doorheen. Is een stuk gematigder qua neus en zo en de fokker leek ok wel een degelijke hobbyfokker, helaas bleek de pup kort na plaatsen giardia te hebben en zo nog meerdere pups uit het nest. Hele heisa met de fokker, toch niet zo'n geweldige fokker dus...
Tja wat moet ik zeggen over een Franse bulldog? Ik ken er eentje met staart en redelijke neus. Qua uiterlijk dus een goed gefokte hond. Snurkt niet, heeft het niet snel warm etc. Top hond zou ze denken. Maar zodra hij drinkt, kotst hij alles weer uit. Of gewoon tijdens het lopen komt het er opeens uit. Geloof dat de dierenarts het had over versmalt gehemelte of iets.
Alleen een langere neus biedt dus geen garantie tot een gezondere hond, was het maar zo simpel
-
- Zeer actief
Het gaat veel verder dan alleen de neus en de neusgaten hoor, vele hebben ook een te klein hoofd waardoor hoofdpijn, veel rugproblemen etc. dus ik zou zeker ook kijken naar fokkers welke uitgebreider testen en uitsluiten.
In Nederland ken ik maar weinig fokkers die hierop testen en degene die ik ken, hebben geen nestjes op de planning.
Zelf heb ik een Hawbucks fransje.
Ze kunnen eens kijken op gesunde bulldoggen, hier zijn wat duitse fokkers ook die fokken op gezondheid en er zitten ontzettend mooie honden van fokkers tussen.
https://www.gesunde-bulldoggen.de/
In Nederland ken ik maar weinig fokkers die hierop testen en degene die ik ken, hebben geen nestjes op de planning.
Zelf heb ik een Hawbucks fransje.
Ze kunnen eens kijken op gesunde bulldoggen, hier zijn wat duitse fokkers ook die fokken op gezondheid en er zitten ontzettend mooie honden van fokkers tussen.
https://www.gesunde-bulldoggen.de/
- Mit
- Zeer actief
Bedankt voor de berichten allemaal. Ze hebben bij een nestje gekeken (vader wel stamboom, moeder niet, tests konden ze inzien, hondje heeft mooie ronde neusgaten, dat is het enige wat ik ze zo kon meegeven, want ik ben geen expert) en ze hebben een hondje gereserveerd. Ik ben erg benieuwd, hoop alvast dat zij meer mazzel met platsnuiten hebben dan ik heb gehad