Martijn schreef: Typisch voor jou trouwens, dat je weer eens de hoofdmoot van het bericht links laat liggen als je geen antwoord kunt bedenken.
Laffe muts.
Je wilt dat ik nog serieus in ga op de rest? Goed hoor, ik ben een makkelijk mens.
Martijn schreef:
Hanneke2 schreef:Beetje erg late reactie

, maar ik heb me nog eens goed af lopen vragen waarom deze discussie nou eeuwig en altijd zo uit de klauwen dreigt te lopen.
Misschien omdat mensen die voor de makkelijke weg hebben gekozen hebben er een handje van hebben om stug uit hun nek te blijven lullen en hun ogen te sluiten voor wat het werkelijk betekent.
Mensen worden gewoon geirriteerd als je stug blijft volhouden dat een dier beter af is als je er bepaalde orgnen af haalt.
Als iemand gewoon zegt dat ze hun reu hebben laten castreren omdat ze geen zin hebben de hond op te voeden word ik een stuk minder snel geirriteerd.
Verder vind ik je vraag hoe het toch komt dat dit topic specifiek uit de hand loopt na jouw eigen stokerige berichtjes nogal onnozel.
Haha, ja hoor, het is mijn schuld. Ik voel me helemaal gevleid.
Martijn schreef:
Ik kan me best voorstellen dat je, wanneer je anti-castreren bent, alle mogelijke argumentatie uit de kast haalt.
Fout. Je zou alle mogelijke argumenten moeten kunnen geven als je VOOR castratie bent. De ballen horen er dus gewoon aan. Zo is dat dier gevolueerd en zo is het goed.
JIJ bent degene die je stelling moet verdedigen. JIJ bent degene die denkt dat je het beter weet dan honderdduizend jaar evolutie.
Mijn argumentatie is vrij simpel. Ik heb een gecastreerde hond uit het buitenland, en ik vind het heel verstandig dat GINN inderdaad castreert voor plaatsing. Als je nieuwe eigenaars de mogelijkheid laat om nestjes te produceren met een buitenlandse hond (en dat gebeurt dus inderdaad), dan schiet je je doel als hulporganisatie finaal voorbij.
Martijn schreef:
Maar als anti-mensen glashard beweren dat alle gecastreerde reuen dikke slome zombie-achtige, als-een-teefje-piesende aftreksels zijn van *ECHTE* honden, dan zie ik dat als een persoonlijke aanval op mijn hond.
Dat moet dan maar.
Ja, maar als *jij* iets terecht of onterecht voelt als een persoonlijke aanval is het huis te klein. Da's meten met twee maten. Je mag er best vanuit gaan dat iedereen een dikke huid hebt, maar dan moet je niet zelf gaan miepen als een grapje verkeerd valt.
Martijn schreef:
Want ik heb toevallig een hartstikke leuke actieve hond waar ik eerlijk gezegd zonder ballen al mijn handen aan vol heb.
Dat zegt meer over jou dan over je hond.
Oh vast. Een meer ervaren baas zou wellicht nooit problemen hebben gehad met Jack.
Martijn schreef:
Het slaat natuurlijk nergens op dat ik jullie mening als persoonlijke kritiek zie, want jullie kennen mijn hond niet eens. En als ik een verstandig mens was, haalde ik voortaan mijn schouders op als het onderwerp castreren weer eens ter sprake kwam en ging ik lekker een eindje lopen met mijn hond.
Lijkt me verstanfdig want als je een dagje overslaat zit er een kilo aan.
Ja joh.
Martijn schreef:
Maar ik ben niet zo verstandig, en ik blijf het onterecht vinden dat mensen met een gecastreerde reu verweten wordt dat ze met een verminkte en verknipte schim van een hond lopen, ook al hebben ze die hond bij wijze van spreken al zonder ballen uit het asiel gehaald.
Ben je nou zo dom of lijkt het maar zo?
Snap je nou echt niet dat mensen elke hond die tegen zijn wil ontdaan is van intieme , heel belangrijke organen voor zowel de gezondheid als zijn beleving van de wereld verminkt vinden? En als een hond niet kan zijn wat hij ooit geweest is, een reu, dat mensen dat dan een schim van zichzelf noemen?
En een verknipte zombie, en weetikwat allemaal. Je kan het noemen wat je wilt, maar het blijft gewoon kwetsend voor mensen met een gecastreerde reu.
Martijn schreef:
Verder kan het er bij mij niet in dat castreren volgens een aantal mensen pure dierenmishandeling is, maar dat het opeens wel politiek correct is als er een niet altijd even belangrijke medische noodzaak voor is of wanneer het gaat om zwerfhonden.
Dit ga ik je niet uitleggen. Te dom en te ver gezocht voor woorden.
Eh, of misschien kan je het niet uitleggen? Het is immers heel moeilijk. castratie is vreselijke afgrijselijke dierenmishandeling, wreder dan onverdoofd staartjes afknippen bij pups, maar in *sommige* gevallen is het toch wel goed. Dat lijkt me inderdaad moeilijk uit te leggen.
Martijn schreef:
Ik snap die houding gewoon niet. Je kan ook niet zeggen dat het vreselijk is om honden hun stembanden door te snijden en dan uitzonderingen te gaan maken voor honden die de godganse dag blijven blaffen.
Dan moet je zorgen dat je iets doet om dat geschifte gedrag weg te nemen zonder er meteen een mes bij te pakken.
Soms kost een hond je wat moeite of ergernis, Hanneke. Daar heb je maar gewoon mee te leven.
Maar als toeristen last hebben van dat geschifte gedrag mag het weer wel?
Martijn schreef:
Als je castratie ontoelaatbaar vindt omdat je van mening bent dat het het wezen van de hond aantast en dat de hond daar onder lijdt, dan wordt het wezen van een Turkse zwerfhond *ook* aangetast en veroordeel je hem tot 'lijden' als je castratieprojecten goedkeurt. Ik begrijp dus niet dat jullie zo ontzettend anti kunnen zijn, en dan tegelijkertijd heel laconiek 'Oh, maar in zo'n geval is het prima!' kunnen zeggen.
Het is beter dan nest na nest na nest puppies 6 maanden laten worden en dan doodslaan.
Dat weet jij ook maar omdat je perse de castratie van je eigen hond onder ogen wilt zien ga je doen of je zwakzinnig bent. Ontzettend maar dan ook ontzettend zwak. En weer slaag je er in een stukje in mijn achting te dalen.
Verder is het in deze vooral het handigst om de teven te castreren.
Maar goed, je hebt er geen verstand van dus zal ik je niet om de helderheid van geest vragen dat je inziet waarom.
Da's altijd een makkelijke om een discussie te beeindigen he? "Jij bent zo dom, met jou praat ik niet verder." Mooi excuus om niet in te hoeven gaan op een lastige argumentatie.
Martijn schreef:
Marc, zoals jij het omschreef doet Dapper niks anders dan plassen en speuren naar honden die hij op kan vreten.

Ik weet best dat Martijn meer dan zat met zijn honden doet, maar het vroeg gewoon om een reactie.
Zoals ik al eerder aangaf. Ook met smilies is het een suggestieve kutopmerking.
Ik laat me niet door jou van mishandeling of verwaarlozing betichten.
Zeker niet door een of ander hypocriet mokkel dat de kloten van haar hond laat afsnijden omdat hij anders niet makkelijk genoeg is om vervolgens tot extremen te gaan om geen verantwoording te hoeven afleggen.
Hier was ik al op ingegaan.
Martijn schreef:
Ik ben niet tegen castreren, ik vind castreren in deze overbevolkte hondenwereld meer dan prima
Oh god, krijgen we dat gelul weer.
Als jij zonder hufterige operaties niet in staat bent om je hond zo minimaal onder controle te hebben dat hij geen pups verwekt moet je hem gewoon lekker weg doen, hanneke.
Ik loop al 4 jaar met een intacte reu buiten en er zijn echt geen pups van gekomen hoor.
Pups worden niet geboren omdat mensen hun honden niet castreren. Pups worden geboren omdat mensen willen dat er pups geboren worden.
Je hebt te veel met amerikanen gepraat.
En als mensen willen dat er pups worden geboren maar hun hond is gecastreerd, komen er van die hond toch geen pups. Simpel.
Martijn schreef:
Tuurlijk ken ik ook de sjokkende zoutzakken, maar *misschien*, misschien kunnen we het er dan over eens worden dat een castratie bij de ene hond anders uit kan pakken als bij de andere.
Hanneke
Goed jongens, dan doen we toch net of een hele duidelijke operatie als castratie een heel scala aan mogelijke uitkomsten heeft?
Wil je dat zeggen? Weet je zeker dat je dat wilt zeggen hanneke?
Want dan heb ik toch nog een vraag voor je.
Welke van de pot gerukte idioot laat zijn hond een operatie ondergaan als de uitkomst daarvan, zoals jullie zelf zeggen, met geen mogelijkheid te voorspellen is?
Weetikveel. Ik heb nog nooit iets laten castreren wegens gedragsproblemen. Ik heb drie gecastreerde katers gehad waarvan er een na de castratie nog net zo hard vocht met alles en iedereen als voor de castratie en waarvan er een nog steeds loopt te sproeien, en ik heb een gecastreerde reu die zich in mijn ogen niet anders gedraagt dan ongecastreerde reuen, dus ik kan daar geen zinnig antwoord op geven.
Hanneke