Misschien een hele blonde vraag hoor, maar ik vroeg het me gewoon af of dit normaal is, of een voorteken van de naderende bevalling. Dat zou wel erg vroeg zijn...

Moderator: moderatorteam
Dank je wel! Ik dacht al wel dat het geen kwaad kon of zo, maar voor de zekerheid toch maar even gevraagd...zoe schreef:Dat kan wel hoor! Zoë had dat ook. Dat hoeft niet te betekenen dat de bevalling al begint want dat zou inderdaad veel te vroeg zijn!
Je weet in elk geval al dat het allemaal werkt toch?
Ik wens je veel sterkte bij de komende bevalling en een dikke knuf voor Sjefke!!!!
Klopt, het is mijn en Sjefke's eerste nestje.nouky schreef:is heel normaal hoor!!!![]()
ook de melkklieren komen langzaam op gang en inderdaad zo'n 10 dagen voor de geboorte geven ze dan al een beetje melk.....
succes straks met de geboorte...
zo te horen word het je eerste nestje...![]()
heb je hulp bij de geboorte....ik vond het fijn toen er bij mijn eerste nest een handig handje bij was....het is al zo stressie :p:![]()
Sjefke is volgens de Dog Pregnancy Calender uitgerekend op vrijdag 23 april, iets later dus dan jouw teef. Spannend hoor, zo'n eerste nestje. Maar jij hebt zelf natuurlijk al meer ervaring met je andere honden.Arona schreef:Hoi Suzanne, wanneer precies is Sjefke uitgerekend? Onze Arona is uitgerekend rond 20 april, ook haar eerste nestje, maar hier nog geen melk die eruitkomt, ben wel begonnen met haar geitenmelk te laten drinken, dat krijgen de pasgeboren puppy's ook als we moeten bijvoeren.
Spannend die laatste weken/dagen hé
wel eerst gaven we van die poederachtige melk van Royal Canin, maar dat is zo duur en vol met chemische rommel. Dan hoorde ik van een oudere fokker dat zij vroeger en nu geitenmelk gaven aan de pups en later ook - als de honden dit nog wouden - op volwassen leeftijd. Geitenmelk is 'straffer' dan gewone koeienmelk en in de tijd van mijn oma dronken ze het ook om aan te sterken. Wat juist de samenstelling is dat weet ik niet precies maar wel dat het effectief is en voor de pups beter van smaak. Ik heb persoonlijk ook liever dat ze een natuurlijk product tot zich nemen in plaats van een samengestelde chemische boel , snap je? Aan de moederhond geven we het gewoon omdat het misschien (weet ik niet 100% zeker) de eigen melkproductie zou stimuleren. Geitenmelk is een beetje een oud fokkershulpje.mag ik vragen waarom geitemelk???
zit daar iets extra's in of zo....en waarom aan de moeder???
ja dat wel maar elke nest is toch anders hoor, maar toch extra spannend nu omdat het haar eerste nestje is ook met een vreemde reu. Bij een teef die al een nest heeft gehad weet je ongeveer hoe de pups er gaan uitzien. Bij mij is elke nest speciaal, we hebben wel al 4 nesten gehad maar toch blijft het een speciale gebeurtenis.Maar jij hebt zelf natuurlijk al meer ervaring met je andere honden