Ze zijn me nog iets te geïnteresseerd dus wie weet moet er toch een hekje omheen.

Moderator: moderatorteam

Ja echt geweldig dit. Voelt zo bijzonder om deze beestjes te verzorgen. Prehistorisch en gezien de klimaatverandering passen ze hier prima. Ik heb er drie.katerke schreef:Die zijn leuk. Heb er zelf ook 4.
Vind ze prachtig.
Zinodo schreef:Ooo dat is echt een prachtig verblijf geworden!![]()
En ik snap je hondjes helemaal, die van ons zijn er ook dol op en Dora is ervan overtuigd dat hij haar bestie ismaar je ziet het vanzelf wel of ze een hekje nodig hebben.
![]()
Veel plezier met ze!
We gaan ze begeleiden. De kippen gaat wel prima dus misschien is het inderdaad even wennen.Tamara81 schreef:Dat is een tof verblijf!
Haha, twee nieuwsgierige hondjes. Ik denk dat het goed gaat komen en dat een hekje niet nodig zal zijn
Hier deels idem. Ik had niks met schildpadden maar wel met mediterraanse landschappen. Dus ik maak er een kruiden rotstuin van en dat zal de schildpadjes prima bevallen.Nanna schreef:Ik heb niks met schildpadden maar alleen al om dat verblijf zou ik,ze willen hebben
Ik wil geen hekje. Want het is een erg groot verblijf van bijna 40 vierkante meter dus ze kunnen lekker wandelen en ik wil dat het onderdeel van de tuin gaat worden. Geen optische barrieres maar als het moet gaat er een kastanje hekwerkje van 50 cm omheen. Het is niet anders.Zinodo schreef:Tuurlijk, het verblijf wordt ieder jaar mooier, hoe voller het staat met leuke plantjes hoe beter.laeken schreef:Zinodo schreef:Ooo dat is echt een prachtig verblijf geworden!![]()
En ik snap je hondjes helemaal, die van ons zijn er ook dol op en Dora is ervan overtuigd dat hij haar bestie ismaar je ziet het vanzelf wel of ze een hekje nodig hebben.
![]()
Veel plezier met ze!
Moet het nog een beetje aankleden. Vijgeboompje en wat extra kruiden erin. Wil echt een mediterraans verblijf maken. In de herfst koop ik een wat groter kasje en komt er een lamp voor wat extra warmte in die misschien koude periode. Echt super leuke dieren zeg! Ben helemaal blij met ze. En in de winter geen omkijken naar. Heerlijke zomerdieren.![]()
Guus en Bas doen wel lastig hoor. Totaal bezeten. Moet echt even kijken of dit goed gaat. Guus nipt al naar de achterpootjes. Ze hebben gisteren ook een merel doodgebeten. Ze zijn echt extreem jagerig. Denk dat Guus podenco maneto in zich heeft. Die jaagt echt ontzettend. Bas killt alles om haar heen direct. Guus achtervolgt en killt vervolgens. Dus ik vertrouw dit niet zo....
Die mijne is nu ook kaal hoor, ik ga niet naar tuincentra tegenwoordig dus dan maar “woestijn”
Je hebt kans dat ze er nog aan wennen. Dora deed eerst ook echt obsessief. Nu snapt ze dat het niet meer dan een wandelende steen is, die je wel even in de neus wil bijten als je te lang eraan snuffeltnippen naar de achterpootjes is natuurlijk not done, ik zou er ook goed op letten. Dora mocht van mij in eerst instantie 2 keer per dag naar hem kijken en voor de rest was het verboden terrein. Nu ze hem niet meer lastig wil vallen mag ze alles, en ze gaat ook echt 10 keer per dag even hoi zeggen en checken of alles goed is. En nu bijt hij haar ook niet meer
win win. En toch heb ik een hekje en gaas eroverheen, better safe than sorry.
Nou, inderdaad!Nanna schreef:Ik heb niks met schildpadden maar alleen al om dat verblijf zou ik,ze willen hebben
Landschildpadden? Griekse? Leuk zeg! Ik heb 3 mannetjes. Hier fokt alles als de neten (ik wil geen jonkies en ze schijnen in onze zomers ook gewoon soms buiten uit te komen) en deze kreeg ik van iemand. Met papieren uiteraard.katerke schreef:Die zijn leuk. Heb er zelf ook 4.
Vind ze prachtig.
Zinodo schreef: Ik snap je volledig hoor. Gewoon even de honden duidelijk maken dat dat geen speelgoed is en het komt wel goed![]()
Leuk zijn ze hezo zen en altijd op hun gemak. Ik ben fan
trouwens, die van ons bijt niet omdat ie zich bedreigd zou voelen, hij bijt gewoon in alles wat er lang genoeg voor zijn neus staat
gewoon om te checken of het eetbaar is

Dank je. Als ik iets doe doe ik het goed.HillieS schreef:Leuk! En wat een tof verblijf voor ze!

De slotgracht is enorm breed. Ze kunnen er hele wandelingen in maken en de oevers zijn schuin. Op de foto met Guus zie je hoe breed de slotgrachten zijn en hoe schuin. Ze lopen rustig in en uit. Ze klimmen trouwens heel goed en zijn erg sterk. Vergis je niet. Met die poten zijn het net tanks en ze trekken zich er goed mee op.Nanna schreef:Ben je niet bang dat ze in de slotgracht vallen en er dan op die onhandige flippers niet meer uit kunnen krabbelen?

Hahaha. Ik denk het ook ja.Habibi schreef:Gaaf Laeken!
Daar ga je heel veel plezier van hebben.
De honden zien dit erin denk ik...
Dat is wel een vereiste voor mij. Anders kan ik er niet van genieten. Ze moeten iets kunnen. Dus rondlopen en vliegen in geval van de vogels.Lothian schreef:Geweldig leuk en wat hebben ze een fantastische ruimte. Je vogels ook!

Voorwaarde wat mij betreft. En helaas denken de dieren daar ook zo over want het fokt wat aan. Dat is minder want ik kan lastig minstens net zulke ruime plaatsen voor de jongen vinden. Dat steekt. Probeer dus de koppels af te bouwen en op geredde solo kooivogels over te gaan.Lothian schreef:Dat snap ik zo ontzettend goed!
Ik vind vogels bijna altijd enorm zielig maar zoals jij hebt voor elkaar hebt is het schitterend. Het zijn geen dierenhokken maar echt verblijven.

Nee. Met de schildpadden gaat het prima al maken ze wel vaak ruzie. Toch lijken ze dat leuk te vinden want ze zoeken elkaar steeds op om te duwen en te happen. Zonder wondjes dus ik laat ze hun dingen maar doen. Wat kunnen die krengen actief zijn. Eigenlijk komen ze elke avond rond 1700 uur echt tot leven. Dan gaat het flink tekeer.Zinodo schreef:Hoe is het nu met je schildpadden?Zijn je hondjes er al wat meer aan gewend?