Ik denk eerlijk gezegd dat mijn Golden echt dolgelukkig en tevreden zou zijn bij jou hoor. Het is volgens mij, (groten)deels, ook maar net waar ze aan gewend zijn.

Moderator: moderatorteam
Als je het zo stelt… maar bij een training is het wel intensiever, dan gaat het natuurlijk om het totaalplaatje, dus niet alleen die hoepel maar ook het parcours ervoor en erna. Je snapt me wel.Cleva schreef:Ik zou niet weten waarom over een bankje springen iets anders is dan door een hoepeltje. Alleen omdat er zo'n interessante bodywarmer staat te roepen?
Zeker niet!Floortje schreef:Ik ken er één en die is van een oudere dame die vroeger jachttraining gedaan heeft met haar vorige honden (ook goldens).
Die ze nu heeft wordt niet mee getraind, maar ze hebben we een actieve levensstijl. Veel wandelen en bezig zijn met elkaar. De hond heeft het perfect naar zijn zin en komt niks te kort. Wel is hij minder "laid back" dan een doorsnee golden. Hij is alert en houdt z'n baas in de gaten, minder allemansvriend, beetje zoals een herder. Maar dat lijkt me geen minpunt toch?
Wat een mooie hond is Mason, bedankt voor je informatie! Dat klinkt wel als een type hond die bij mij zou passen, ik hou van die veelzijdigheid. Hoe groot en zwaar is jouw reu ongeveer?Linx schreef:Hij is buiten heel actief, op het hypere af (met regelmaat word 'gekscherend' gevraagd of hij ADHD heeft), maar werkt als een malle en is echt OVERAL voor in (dan bedoel ik dus dingen naast de jacht, hij is al eens mee geweest om te SUPpen, ik heb hoopers met hem gedaan, behendig spelen, en als bepaalde dingen niet waren gelopen zoals ze dat wel zijn, had hij nu met mijn vrouw agility gedaan en ik weet 100% zeker dat hij dat éven fantastisch had gevonden als al het andere). Als hij maar mee mag en iets mag doen.
Ah dank je wel!Persistence schreef:Wat een mooie hond is Mason, bedankt voor je informatie! Dat klinkt wel als een type hond die bij mij zou passen, ik hou van die veelzijdigheid. Hoe groot en zwaar is jouw reu ongeveer?Linx schreef:Hij is buiten heel actief, op het hypere af (met regelmaat word 'gekscherend' gevraagd of hij ADHD heeft), maar werkt als een malle en is echt OVERAL voor in (dan bedoel ik dus dingen naast de jacht, hij is al eens mee geweest om te SUPpen, ik heb hoopers met hem gedaan, behendig spelen, en als bepaalde dingen niet waren gelopen zoals ze dat wel zijn, had hij nu met mijn vrouw agility gedaan en ik weet 100% zeker dat hij dat éven fantastisch had gevonden als al het andere). Als hij maar mee mag en iets mag doen.
Zie je weleens herplaatsers voorbij komen? (waarschijnlijk weinig)
dagmar88 schreef:Prachtig Linx!
Wow! Dat is hoe ik een Golden het liefst zieLinx schreef:
Ohh, Natalie (de held!) heeft even geholpen! Dit is mijn Mason..Op de Pink Working test afgelopen februari!
Ehm, ja, die vraag krijg ik ook best vaak en inderdaad, daar word je op een gegeven moment wel wat moe van...Barkley schreef:onze vorige jachtdocent fokt werklijn goldens. Kleine, pittige honden met veel zin in werken voor de baas. Ze krijgt altijd de vraag of het geen nova scotia duck tolling retrievers zijn en je kunt haar daar aardig mee opwinden
Al jaren ben ik er van overtuigd dat mijn volgende hond een toller wordt. Door dit topic begin ik te twijfelen of een werklijn golden misschien ook wat voor ons is. Ik vind veel tollers tegenwoordig zo klein/ielig/breekbaar er uit zien, hou van een robuuster uitziende hond.Barkley schreef:onze vorige jachtdocent fokt werklijn goldens. Kleine, pittige honden met veel zin in werken voor de baas. Ze krijgt altijd de vraag of het geen nova scotia duck tolling retrievers zijn en je kunt haar daar aardig mee opwinden
Nee hoor... hond even bij je roepen na een los op afstand en neerzetten en dan kon je het pakken.Persistence schreef:Dat klinkt best heftig eigenlijk.
Uit nieuwsgierigheid, welke sport doe je met Veyron?
Wat leuk, bikejoring! Stiekem vind ik daarom bepaalde jachthonden ook leuk, je ziet ze veel bij de canitrails/bikejoring en ze doen het super goed.Gimmick schreef:Nee hoor... hond even bij je roepen na een los op afstand en neerzetten en dan kon je het pakken.Persistence schreef:Dat klinkt best heftig eigenlijk.
Uit nieuwsgierigheid, welke sport doe je met Veyron?
Maar direct afpakken kon niet dan hing hij in je armen.
En eten even in de gang zodat hij ongestoord kon eten. Kluiven gaf ik alleen als hij rustig ergens lag zonder de andere honden.
Met Veyron doe ik mantrailen, we zijn begonnen met bikejøring sindskort, ik fiets gewoon met m nu nog korte afstanden en af en toe.
En verder klooi ik zelf wat aan met zijn drift tot apporteren.
Dus bedenk spelletjes dat hij mijn schoenen moet halen, zijn speelgoed op moet ruimen, boodschappen mee helpen sjouwen naar binnen.
Ik laat hem gereedschap naar mijn man brengen
We zijn nu aan het proberen of hij een bierflesje naar visite wil brengen etc etc.
Maar ook een dummy zoeken in het bos, of mijn kinderen het bos insturen en laten verstoppen en dan mag hij ze zoeken...