Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ouwe mannen (en dierenartsbezoek in Coronatijd)

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Aantal honden: 2

Ouwe mannen (en dierenartsbezoek in Coronatijd)

Ongelezen bericht door annnie »

Net terug met Nelson van de dierenarts. Rood en narigheid tussen z´n teentjes en rare plekken op z´n voetzolen met een vermoeden van voedselallergie.

Ik vond het al heel stom dat ik na een babbeltje met de dierenarts hond moest afstaan en buiten wachten, maar na afloop had ik ook enorm het gevoel "heb je wel goed gekeken" omdat dierenarts het wel mee vond vallen met de pootjes en niets zei over de zooltjes en ik niet zelf bij het onderzoek aanwezig mocht zijn. Toen ik daar de zooltjes vroeg kreeg ik de vraag terug of ik nu meer wandelde dan normaal. Nee beste meneer, want hij staat ook op pijnstillers voor z'n rug.... Toen kreeg ik als bonus te horen van de dierenarts dat een van de teelballen van Nelson vergroot is. Nog geen paniek, maar bij de volgende enting moest dat weer gecontroleerd worden. Nu ent ik niet meer, maar dat heb ik maar niet aangekaart. Ik heb net zelf even gevoeld en daar is inderdaad best een verschil. Dus nu ga ik dat ook in de gaten houden en bij verandering trek ik aan de bel. En zit me nu meteen af te vragen wat dan? Een 12jarige met een hernia nog laten casteren, ugh.

Morgen heb ik eindelijk weer een afspraak staan bij de orthomanueel om z'n rug te controleren, waar hij de laatste tijd weer last van lijkt te hebben (vandaar de pijnstillers) Die afspraak had ik oorspronkelijk half maart staan, maar ja.... Ik weet eigenlijk niet eens of ik daar wel naar binnen mag. Maar in die dierenarts heb ik meer vertrouwen, dus dat zou ik minder vervelend vinden.

Conclusie van het hele verhaal. Nelson is echt een ouwe man :cry: En dat besef ik me op zo'n dag als vandaag een beetje extra. Oh ja en dierenartsbezoek in Coronatijd is extra stom en morgen moet ik weer.

Link naar recent filmpje, zodat jullie zien dat ie nou ook weer niet op z'n laatste pootjes loopt--> KLIK

Ik ga nu maar opzoek naar goede schoentjes ofzo voor de dunne zooltjes. Iemand nog goeie tips?
Persistence
Zeer actief

Re: Ouwe mannen (en dierenartsbezoek in Coronatijd)

Ongelezen bericht door Persistence »

Het lijkt me ook erg lastig als het zo merkbaar is dat je hond ouder wordt, met bijbehorende kwaaltjes.

Hier wel een recent topic over voetzooltjes:
viewtopic.php?f=16&t=333377
annnie
Zeer actief

Ja, dankje, ik had het al gezien. Biothine staat op het boodschappenlijstje. Ik wil morgen nog even vragen bij de orthomanueel wat zij aanraadt op het gebied van ondersteuning van de rug. En daarna maar een pillendoosje aanschaffen. Dan is meneer een echte bejaarde
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hond afgeven en buiten blijven no way. Ik wil er wel bijblijven. Ik snap dat vasthouden lastig is al deed mijn da er absoluut niet moeilijk over. Zelf vasthouden en elkaar zoveel mogelijk ontwijken. Met titeren hield de echtgenoot van de titerdierenarts de hond vast en ik stond op 1,5 meter.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Caro »

malinois schreef:Hond afgeven en buiten blijven no way. Ik wil er wel bijblijven. Ik snap dat vasthouden lastig is al deed mijn da er absoluut niet moeilijk over. Zelf vasthouden en elkaar zoveel mogelijk ontwijken. Met titeren hield de echtgenoot van de titerdierenarts de hond vast en ik stond op 1,5 meter.
Ik ook niet hoor. Ik geef mijn hond echt niet af bij de dierenarts. Trouwens daar is volgens mij ook geen land mee te bezeilen als ik er niet bij ben. Met mij erbij kun je geen bravere hond treffen als dierenarts. Gelukkig mag het bij mijn dierenarts wel gewoon.
Afbeelding
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Met Luka ben ik deze week ook bij de dierenarts geweest. Ik mocht gewoon mee de spreekkamer in. Assistente hield Luka vast bij nakijken en vaccineren. Dat is echt veel prettiger om er bij te zijn. Ook als je nog wat wil vragen oid. Je ziet ook gelijk wat de dierenarts doet. Lijkt me echt vervelend als dat niet kan/mag.
annnie
Zeer actief

Ja, ik had er ook wel een heel ongemakkelijk gevoel bij. Nelson vind het ook niet geweldig, maar laat zich verder wel behandelen. Maar ik sta er liever met m´n neus bovenop. Ik weet ook niet of het wel beter geweest was ik er wel bij was en de assistente had hem vast gehouden. Ik denk dat hond daar meer moeite mee heeft. En ik sta daar voor ook niet te trappelen. Ik heb ooit mijn kat van de assistente overgenomen omdat ze ontzettend liep te miepen terwijl er bloed moest worden afgenomen, dat was daarna binnen 2 tellen gepiept. Ik hoop dat ze het beleid hebben veranderd tegen de tijd dat ik weer moet. Heb nu toch wel een ontevreden gevoel er aan over gehouden
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”