Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

voorhuidontsteking bestrijden met fruit?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

miekmiek

voorhuidontsteking bestrijden met fruit?

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik las ergens in een topic over voorhuidontsteking dat een voorhuidontsteking wellicht met fruit zoals sinasappel of mandarijn verholpen kan worden. Of dit daarwerkelijk zou helpen was nog niet helemaal duidelijk. Denken jullie dat dit mogelijk is?

Annemieke
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

dat is gewoon omdat er vitamine C in zit.
willemien
Actief

Ongelezen bericht door willemien »

hoi Miekmiek

Wij hebben dus geprobeerd Siemen die vitamine C tegeven d.m.v. stukjes sinaasappel maar we zijn met het experiment gestopt omdat we op ander voer zijn overgeschakeld; je kan niet alles tegelijk doen. Eerst maar eens zorgen dat hij het goed doet zonder dat we er extra's aan toevoegen; hij heeft regelmatig diarree...

Ik had zelf de indruk dat het in een beetje hielp maar nu heeft hij nog steeds af en toe een groene druppel en de ene dag is dat gewoon minder dan de andere dag, ook zonder sinaasappel. Ik had op een andere site weer gelezen dat honden alleen groenten en fruit kunnen verteren als je het pureert dus dat willen we ook nog eens gaan uitzoeken. Misschien was het dus sowieso zinloos om fruit in stukjes te geven. Ik denk in ieder geval niet dat het kwaad kan het het helpt misschien de weerstand verhogen maar het is zeker geen wondermiddel. Je kan het volgens mij gewoon proberen en een tijdje aankijken. Sommige honden lusten geen sinaasappel dus dan ben je gauw klaar.
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

gewoon een vitamine c tabletje ;)
qyan krijgt voor zijn gewicht 3 tabletten, dus 3000 mg vitamine c in geval van ene ontsteking.
niet de time-released en tabletten waar geen gluten lactose ed in zijn verwerkt.
tabletten van 1000 mg per stuk.
joe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door joe »

qyan schreef:gewoon een vitamine c tabletje ;)
qyan krijgt voor zijn gewicht 3 tabletten, dus 3000 mg vitamine c in geval van ene ontsteking.
niet de time-released en tabletten waar geen gluten lactose ed in zijn verwerkt.
Ja..net zo makkelijk...ga ik ook eens proberen, want elke keer dan gehannes aan zijn piel worden we ook :kotz: -beu

Hoeveel moet een hond van 30 kg hebben??
Welk merk geef je of maakt dat niets uit?
Ben
Actief
Mijn ras(sen): Boerenfox
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Ben »

[/quote]
Ja..net zo makkelijk...ga ik ook eens proberen, want elke keer dan gehannes aan zijn piel worden we ook :kotz: -beu[/quote]

He hallo,

Wat een schitterende opmerking ik kom niet meer bij! :p: (sorry hoor)
maar even goed toch veel succes gewenst.

Groeten Ben, ;)
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

joe schreef:
qyan schreef:gewoon een vitamine c tabletje ;)
Ja..net zo makkelijk...ga ik ook eens proberen, want elke keer dan gehannes aan zijn piel worden we ook :kotz: -beu

Hoeveel moet een hond van 30 kg hebben??
Welk merk geef je of maakt dat niets uit?
probeer 2500 mg.
wel heel langzaam opbouwen, dus met 250 of 500 gram beginnen en dan opbouwen.
anders gaat je hond aan de diaree ;)
zolang de ontlasting goed is, is het genoeg.
gaat je hond aan de diaree, klein stapje terug doen.
ik gebruik voor qyan Ester C, vitamine c, de niet zure variant.
je kan ook gewoon een eigen huismerk kopen, maar ik zou voor je hond (omdat ie ook die maagproblemen heeft gehad) toch een niet zure variant nemen.
anders kan je hond weer last van zijn maag krijgen :ok:

gr wendy
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”