Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verklaart u dit gedrag even?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Aantal honden: 1

Re: Verklaart u dit gedrag even?

Ongelezen bericht door tobi__ »

Wtf zeg. :schrik:
_Esmee
Desi&Bibi
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Desi&Bibi »

:U: Ik durf het bijna niet te kijken...
georges
Zeer actief
Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door georges »

Ik zou in mijn broek piesen :80:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Die hond probeert zijn mens even wat duidelijk te maken, daar zijn al heul veul dingen eerder mis gegaan. :hmmm: als t een mens was geweest was tie rijp voor de psychiater .. zo verklaring genoeg
Doyaquba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Hou dan maar op met die klapkaken, veel te veel van die enge gevallen die niet goed aflopen. Dat is toch voor niemand leuk? Als het niet normaal kan, dan maar helemaal niet?

Straks weer een artikel met hond bijt eigenaresse dood, en hij was altijd zo lieeef :80:

Waarom de filmende persoon die hond niet een draai om de oren geeft snap ik dan ook weer niet...
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:LOL: "pass my phone"

Die hond heeft zo te zien/horen extreme voernijd. Afspuiten die hap.
Doyaquba schreef: Waarom de filmende persoon die hond niet een draai om de oren geeft snap ik dan ook weer niet...
Dan wordt haar gezicht eraf getrokken, lijkt me vrij duidelijk :19:
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Ik wil het niet eens weten wat daar allemaal vooraf en fout is gegaan. Ondanks dat ik het niet goedkeur en de dame duidelijk ergens ook wel weet dat dit gigantisch mis kan gaan vind ik het wel knap hoe ze er mee om gaat, veel meer kan je op zo'n moment ook denk ik niet.
Waarschijnlijk had ik dat beste een beste beuk verkocht waardoor het uiteraard gigantisch geëscaleerd was.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Ik had het filmpje al voorbij zien komen.
Ik vind die vrouw uiteindelijk wel dapper hoor, ze probeerd nog wat overtuigend om de hond weg te bluffen, aait hem zelfs ook nog even, om te zien of ie kalmeert. Ik vind het toch dapper, want die hond is echt te ver heen, en dat beseft ze ook.

Dat degene die het filmt, niet helpt, ook al zou dat helpen echt kunnen escaleren trouwens, is wel vreemd natuurlijk.
Ik vind het echt wel vreemd en raar gedrag, maar ook verontrustend dat de hond zo gegroeid is in dat gedrag waarschijnlijk. Zal niet helemaal uit bet niets komen. Rangorde probleempje speelt vast al langer.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Mijn god, doodeng filmpje.

Als je de signalen van de hond gaat ontleden is het wel echt onzekere angstagressie.
Oren naar achteren, oogwit, tongelen, je ziet de kiezen helemaal tot in de mondhoek. Lage lichaamshouding, naar achteren geweken.

Wat er precies aan de hand is? Geen flauw idee maar die hond is doodsbang en zeer escalerend agressief.
Als ik een gok moet doen is deze hond door haar al vaker op een heel bedreigende manier van bed afgewerkt en is ze daarom zo bang voor haar eigenaar. Maar wat er op de grond is (die andere hond) is nóg bedreigender waardoor deze hond daar al helemaal niet heen wil. Maar dat is koffiedik kijken. Ik heb geen idee. Maar ik vind het een wonder dat deze vrouw nog niet fors gebeten is.
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

dagmar88 schreef::LOL: "pass my phone"

Dit kan ook nog. Ofwel om die voerbakken, of wel om een of andere resource die we nu niet in beeld zien. Mogelijk zelfs iets wat achter die vrouw ligt. Haar hoofdkussen, weet ik veel.
Ik zou ook de roze spuit ter hand nemen.
Afbeelding
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Compleet gestoord
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Ik vraag me af hoe het verder ging toen ze stopten met filmen.
Volgens mij is die vrouw zelf ook bang joh. Ik zou het wel zijn in haar plaats.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hij gedraagt zich net als Gait als die van streek en onzeker is. Maar je wil inderdaad niet dat het uitloopt op bijten. Bij Gait nooit bang voor, bij zo'n hond zou ik daar minder zeker van zijn... Maar goed, Gait ga ik in zo'n geval niet (laten) filmen, maar kalmeren en steunen
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Staat ie trouwens op haar been te rijden?
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Lothian schreef:Mijn god, doodeng filmpje.

Als je de signalen van de hond gaat ontleden is het wel echt onzekere angstagressie.
Oren naar achteren, oogwit, tongelen, je ziet de kiezen helemaal tot in de mondhoek. Lage lichaamshouding, naar achteren geweken.

Wat er precies aan de hand is? Geen flauw idee maar die hond is doodsbang en zeer escalerend agressief.
Als ik een gok moet doen is deze hond door haar al vaker op een heel bedreigende manier van bed afgewerkt en is ze daarom zo bang voor haar eigenaar. Maar wat er op de grond is (die andere hond) is nóg bedreigender waardoor deze hond daar al helemaal niet heen wil. Maar dat is koffiedik kijken. Ik heb geen idee. Maar ik vind het een wonder dat deze vrouw nog niet fors gebeten is.
Ik gok erop dat die hond doodsbang is voor de hond die eet en hij op het bed wil en (vooraf aan dit filmpje) er niet op mag. De hond kan geen kant op,
want 'iets' (andere hond) achter hem is levensgevaarlijk.
Gokje... ik had het geluid niet aan, anders wordt dat monster hier wakker :mrgreen:

maar het enige wat ik dacht was 'ga weg met je gezicht' :schrik:
In ieder geval gaat daar iets vreselijk fout.
Laatst gewijzigd door Caro. op 01 mei 2020 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Wat een nachtmerrie. :O: :schrik:
Ik beef al als ik er naar kijk.

Denk dat het goed is dat die andere persoon afstand houdt. Zou zomaar een verkeerde beweging kunnen zijn waardoor de hond haar juist aanvalt.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dat gaat niet lekker nee...
Ik denk ook niet dat die filmende persoon iets had moeten doen want dan hing ie waarschijnlijk in die vrouw. T lijkt me ook niet haar eigen hond... ik ruil niet graag met haar
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ik zie weer wat anders.
Op een bepaald moment pakt de mevrouw een doekje. Op ongeveer 29 seconden. Weet niet wat er met het doekje is gedaan of wat voor lucht daar aan hangt. Ergens denk ik dat het om dat doekje gaat, op voorhand bij begin van het filmpje zag je dat niet zo.. op het eind van het filmpje heb ik wel sterk het idee dat er iets met dat doekje is.
Nu ik er op ga letten zie je ook in het begin dat de hond daarop de focus legt, daar waar ze later dat doekje vandaan pakt om haar eigen neus mee te deppen of wat ze ook doet?.
Nou leuk is anders als je een (eigen) hond zo voor je neus hebt staan. Je hoort de vrouw's stem ook overslaan.
Verklaren kan ik het ook niet, al heb ik een soortgelijk iets gehad met een x kruising van dit type en dat is niet grappig, maar ik vind dit bij geen enkele hond fijn om mee te maken als je in zo'n positie zit eerlijk gezegd, die bekken zitten dan toch iets te dicht op de kwetsbare delen (gelaat) van een mens vind ik altijd. Hoe lief ook normaliter, weg bij mijn gezicht ook al zegt men dat je een hele lieve hond bent.
In dit filmpje, geen idee hoe ik zou reageren, maar ik zou in ieder geval vanuit die positie niet mijn arm om die hond hebben gelegd, die zou ik eerder in willen zetten om me te behoeden voor een hap in mijn bakkes.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

dagmar88 schreef::LOL: "pass my phone"

Doyaquba schreef: Waarom de filmende persoon die hond niet een draai om de oren geeft snap ik dan ook weer niet...
Dan wordt haar gezicht eraf getrokken, lijkt me vrij duidelijk :19:
Denk ik ook. Die hond zit zo hoog in zijn stress dat er maar dit *knipt in vingers* hoeft te gebeuren of hij valt uit. Misschien heeft de stress niet eens iets met die vrouw te maken maar het wordt wel op haar afgereageerd.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Niet mee eens. Deze hond is doodsbang. Wat het trouwens nog veel gevaarlijker en onvoorspelbaarder maakt.
Doodeng dit.
Heb 10x liever een dominant loeder tegenover me staan dat dit.
Ik weet niet wat ze met hem uitgevreten hebben, maar zo te zien niet veel goeds.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tara schreef:Overigens vraag je natuurlijk ook gewoon om gezeik als je je hond Vicious noemt hè?
Maar het is Bishop, dan zou op puppies rijden meer voor de hand liggen.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Simpel, nooit daarbij op visite gaan probleem opgelost, weet ik veel wat ze uitvreten met die honden. :wink:
Afbeelding
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Voedselonthouding. Er zit op 29 seconden een ultradun pibbel te eten. Misschien wel uit zijn bak. "You want some food? Sit down." Ik zou ook des duivels worden, flikker op met je sit down.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Tara schreef:
dagmar88 schreef:
Tara schreef:Overigens vraag je natuurlijk ook gewoon om gezeik als je je hond Vicious noemt hè?
Maar het is Bishop, dan zou op puppies rijden meer voor de hand liggen.
Oh echt? Ik verstond Vicious.
Ligt ook wat meer in de lijn der verwachting natuurlijk.
Ik verstond ook Vicious.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Nu ik het een tweede keer bekijk, vind ik het eigenlijk al veel minder heftig.
Volgens mij gaat het om het eten op de grond, maar het lijkt eigenlijk wel alsof de hond steun komt zoeken bij haar.
Later gaat de kop laag en bij de vrouw op schoot bijna, hij lijkt bang en volgens mij lijkt hij steun te willen zoeken bij haar. De hond kijkt ook ongerust om, naar de voerbak op de grond.

Ik weet niet waaróm, maar dat de hond angstige spanning heeft, en dat het te maken lijkt te hebben met de voerbak/voertijd. En waarom de hond zo reageert met het grommen naar die vrouw, en later lijkt juist steun te zoeken, is me een raadsel. Maar dat gedrag ontstaat niet op dat moment, er is al langer wat aan de hand, waarschijnlijk onder het voeren. En misschien ook wel op andere momenten.

De hond heeft spanning, en probeerd zich te uiten, of zelfs te communiceren. Waardoor het agressie lijkt, en het misschien ook deels is, maar er is meer aan de hand.

Dat zoiets kan escaleren, is verontrustend.
Emma
Zeer actief

Ik verstond trouwens ook bishop.
Dennenappel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Ik denk ook wat Cleva zegt. Het ziet er vooral heel verwarrend uit, en voor mij maakt vooral haar reactie het eng.
Alhoewel ik wel vind dat ze er heel dapper mee omgaat.
Ik denk ook dat het haar hond niet is.
Hij zou ergens bang voor kunnen zijn en gewoon echt heel graag op bed willen, het lijkt meer op smekend een plek afdwingen.

Maar hoe dan ook, blij dat ik het niet ben :mrgreen:
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Hij claimt iets of haar en heeft een lagere status. Ik zie hem overduidelijk zijn lichaam op haar of iets voor of onder haar drukken. Ik denk eigenlijk dat ze op zijn speelgoed of kluif is gaan zitten zonder het te weten. Hij heeft duidelijk bezitsdrang maar is ook duidelijk onderdanig aan haar. Zie zijn mondhoeken helemaal naar achter en zijn open ogen. Wel is het groeiende vertrouwen daar en dat is heel eng. Hij kijkt echt naar haar gezicht. En recht en strak. Dus ze moet niets verkeerd doen want ik denk dat hij ook kan grijpen. Het zou dan een hele harde korte felle beet zijn en met dit type hond is dat natuurlijk extreem gewelddadig.

Eenmaal bijtende weet je niet wat de terriër gaat doen in gen. Door of toch weer verder met waarschuwen.

Moet zeggen dat ik denk dat dit niet de eerste keer is en die vrouw is niet heel erg bang.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ik blijf het een bizar filmpje vinden, hoe vaak ik het ook kijk. Persoonlijk zou ik op zo'n moment niet de confrontatie opzoeken en commando's schreeuwen en al helemaal niet gaan aanraken, ik zou juist zoveel mogelijk deëscaleren, me koest houden tot het over is en me dan ongelofelijk op mijn kop krabben waar ik zo gigantisch de mist in ben gegaan.

Ik ben trouwens wel ontzettend benieuwd naar de daadwerkelijke context.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Persistence schreef:Staat ie trouwens op haar been te rijden?
Ja, dat lijkt wel, alsof hij haar klemt.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”