Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke rassen kun jij niet uit elkaar houden?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Persistence
Zeer actief

Welke rassen kun jij niet uit elkaar houden?

Ongelezen bericht door Persistence »

Naar aanleiding van het topic van Blondie over de Staby en Wetterhoun…
Welke rashonden kun jij uit elkaar houden?

Als ik 's avonds in het donker het laatste rondje loop, dan kan ik vaak lastig zien of het nu de rottweiler of uit de kluiten gewassen gewassen labrador is die op het veld loopt.

En soms vergis ik me nog weleens tussen een border collie en Australian shepherd, vooral als ze jong zijn.

Afbeelding
Australian Shepherd

en

Afbeelding
Border collie

en
Afbeelding
Aussie

Afbeelding
Border collie

En dan ook nog de Heidewachtel en de Drentse Patrijs.
De polski nizinny en bearded collie
En de Tatra en Kuvasz.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Re: Welke rassen kun jij niet uit elkaar houden?

Ongelezen bericht door Emma »

Husky en malamute kunnen soms erg op elkaar lijken. Meestal zie je wel iets het verschil, maar soms ook echt niet.
Border collie en australien shepherd vind ik soms ook moeilijk hoor. Vooral merle en rode.

Puppies van waterhonden en doodles lijken ook best op elkaar. Groot grof bolletje wol :engel:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

greyhound + galgo en dat soort spul.. geen idee, geen clou en haal ze allemaal door elkaar zeker van afstand
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Emma schreef:Husky en malamute kunnen soms erg op elkaar lijken. Meestal zie je wel iets het verschil, maar soms ook echt niet.
Dan zijn het kruisingen.

Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

dagmar88 schreef:
Emma schreef:Husky en malamute kunnen soms erg op elkaar lijken. Meestal zie je wel iets het verschil, maar soms ook echt niet.
Dan zijn het kruisingen.

Dat het dan kruisingen zijn, heb ik ook mijn vermoeden, vraag het niet aan de eigenaar, want dan is het heus een échte malamute. :lees:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Emma schreef: Dat het dan kruisingen zijn, heb ik ook mijn vermoeden, vraag het niet aan de eigenaar, want dan is het heus een échte malamute. :lees:
Het is ook maar net waar je interesse ligt. Die ligt bij mij niet bij de bruinwitte schimmeljachthonden of al die verschillende bullen met rare namen.
Ik zag het verschil niet hoor, toen ik die van mijn ex leerde kennen. Ook kruisingen, neigen wel ieder naar een kant, ook qua karakter.
Volgens zo'n beetje iedereen die ik tegenkom is hun zoon de mooiste husky die ze ooit hebben gezien :mrgreen:
Ik ga binnenkort een DNA test doen, ben heel benieuwd naar het percentage.

Omdat er hier een malamute fokker zit, was mijn merle pomsky een malamute pup. Dan werd er gevraagd hoe oud ze was of hoe groot ze zou worden en werd ik gewoon niet geloofd :LOL:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Duitse Staande en Cesky Fousek. Ik zie het gewoon niet :mrgreen:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

ohw ja verder heb ik ook nog wel eens problemen met een boerboel en een bullmastif.. vooral omdat bij beiden de diversiteit er nogal eens inzit
annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door annnie »

Mensen hebben de neiging mij nogal eens grappige Pembroke filmpjes te sturen of souvenirs van Pembrokes voor me mee te nemen . Want ik vind Corgi's blijkbaar leuk... Maar iemand met een Labrador Retrievers bombardeer je toch ook niet met Golden Retrievers? Het lukt me niet om anderen er van te overtuigen dat de hond die ik heb van een ander (veel cooler) merk is.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Nanna schreef:Drentse Patrijshond en Epagneul Francais. De laatste schijnt wat langere oren te hebben, nou, als je het daarvan moet hebben, schiet mij dan maar de etalageruit in.
Verder de witte berghonden. Maremma, Kuvasz, dat werk.
En Saarlozen en Tsjechen vind ik ook behoorlijk op elkaar lijken.
die laatste vind ik over het algemeen wel te doen (vooral door de ogen), maar de berghonden kan ik ook niet echt wat mee nee.
en een poedelpup kan ik vaak ook niet van een doodlepup onderscheiden moet ik bekennen.
annnie schreef:Mensen hebben de neiging mij nogal eens grappige Pembroke filmpjes te sturen of souvenirs van Pembrokes voor me mee te nemen . Want ik vind Corgi's blijkbaar leuk... Maar iemand met een Labrador Retrievers bombardeer je toch ook niet met Golden Retrievers? Het lukt me niet om anderen er van te overtuigen dat de hond die ik heb van een ander (veel cooler) merk is.
Haha, ik krijg regelmatig filmpjes van Golden Retrievers hoor. Kijk, net Pom, maar dan in een andere kleur! Awww :P
Galga's
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Galga's »

S@ndr@ schreef:greyhound + galgo en dat soort spul.. geen idee, geen clou en haal ze allemaal door elkaar zeker van afstand
Hoe vaak ik een echte ren greyhound niet uitgescholden heb voor galgo :schrik: Zijn de baasjes niet blij mee :LOL: Een show grey lukt tegenwoordig wel en whippets ook. Maar een Chart polski of een Magyar agar uit elkaar houden...

Laatst iemand gesproken met 2 IJslandse honden en een Finse lappenhond. Qua uiterlijk alleen iets langer haar. Hoe moet ik dat verschil zien? Er zijn zoveel rassen die enorm op elkaar lijken. En dan zijn ze er ook nog in show en werk versie. Niet te doen gewoon. Misschien is de vraag Welke rassen herken je direct? makkelijker om te beantwoorden.
Afbeelding
StellaViolet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rode langharige teckel, Border Collie

Ongelezen bericht door StellaViolet »

Blijkbaar heb ik van de week iemand beledigd met een Basset fauve de Bretagne. :LOL:
Ik vroeg alleen maar of het een kruising was, en met wijd opengesperde ogen zei de baas "neeee, het is een fauve".

En die hou ik dus niet uit elkaar, de Basset en dan de griffon. En dan heb je ook nog de petite en de grande. Excuuuuse me.
28-07-2001 ~ 14-03-2013

Afbeelding
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

De witte berghonden zoals tatra, maar dan heb je nog meer die erop lijken
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Ik ben van origine al geen echt hondenmens. Dus ik ken al die rassen vaak niet eens, laat staan dat ik ze uit elkaar kan houden. Ik ben al blij dat ik af en toe een ras goed heb.
Laatst een Tibetaanse terriër herkend, in 1x goed, dan ben ik wel even trots!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Mit schreef:Duitse Staande en Cesky Fousek. Ik zie het gewoon niet :mrgreen:
Ik die dus ook niet. Maar volgens mij zijn de Duitse staanders wel behoorlijk populair, vooral de kortharen.
En sommige spanielen vind ik lastig uit elkaar te houden. Zeker door het verschil in werk en showlijn
Perry en Noah

Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

annnie schreef:Mensen hebben de neiging mij nogal eens grappige Pembroke filmpjes te sturen of souvenirs van Pembrokes voor me mee te nemen . Want ik vind Corgi's blijkbaar leuk... Maar iemand met een Labrador Retrievers bombardeer je toch ook niet met Golden Retrievers? Het lukt me niet om anderen er van te overtuigen dat de hond die ik heb van een ander ( veel cooler) merk is.
:S: echt niet :neenee:

:wink: ze lijken trouwens ook niet op elkaar.
Laatst gewijzigd door Budkes op 30 apr 2020 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Aniek

Afbeelding
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Als je nu Schapendoes of PON zegt, dat snap ik. Dat vind ik lastiger dan met de Bearded Collie.
Oh ja, de twee Corgirassen is ook een brug te ver voor de meeste mensen. Ik heb twee Cardigans gehad.
Witte Berghonden zijn lastig voor mij.
En die 4 Laufhunden, Jura blabla maar die zie je ook nooit.
En het ras Duitse Staande is zonder 'r' al is mijn ergernis dat zelfs het DIPO programma van het dierenpension het ras ook zo noemt.
En die Bulldogkruisingen idd. Geen idee. Vertelde zo'n mevrouw er ook nog trots bij dat hij wél een stamboom had. Ja, gemaakt aan de keukentafel dacht ik terwijl ik de honden mee naar achteren nam. Reu had trouwens gezellig zijn dochter mee, ze scheelden niet veel in leeftijd.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Cleva schreef:
Lucia schreef:De witte berghonden zoals tatra, maar dan heb je nog meer die erop lijken
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Succes!
Tatra, Maremmen, Kuvasz, Pyreneeër (of is er nog één?)?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

:cheer: die laatste was een gok hoor. Normaal herken ik die aan de gekleurde oren.

Tatra hebben een zachtere uitdrukking vind ik. Kuvasz heeft de K van krul ;) die twee weet ik meestal zo.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

sirene schreef:
Cleva schreef:
Lucia schreef:De witte berghonden zoals tatra, maar dan heb je nog meer die erop lijken
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Succes!
Tatra, Maremmen, Kuvasz, Pyreneeër (of is er nog één?)?
Wauw echt heel knap haha
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik vind een Aussie en Border meestal niet op elkaar lijken hoor, maar de foto´s die jij post zijn in mijn ogen wel atypische Aussies :mrgreen: Doorgaans hebben die veel meer massa en zijn compacter gebouwd.

De witte berghonden inderdaad, de Kuvazs haal ik er vaak wel uit en de Pyreneeër als hij aftekeningen heeft. Bij de anderen moet ik ze toch naast elkaar zien om het verschil te duiden, dus als ik er één ¨in het wild¨ zie ga ik niet gokken :mrgreen:

De Fousek en Duitse Staande vind ik ook lastig en al die verschillende Brakken zit ik gewoon niet zo in om ze te onderscheiden van elkaar.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Al die lopende honden en zweethonden. Waarschijnlijk zijn ze prima uit elkaar te houden als je je er een beetje in verdiept maar ik kén ze niet eens. Over het algemeen ben ik best heel goed in alle hondenrassen herkennen maar ik kan me er niet toe zetten al die driekleur flaporen met Franse namen uit mijn hoofd te gaan leren :oeps:
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

*Esther schreef:Als je nu Schapendoes of PON zegt, dat snap ik. Dat vind ik lastiger dan met de Bearded Collie.
Ik bedoelde een schapendoes. Ik bedoel maar :LOL:
Maeve schreef:Ik vind een Aussie en Border meestal niet op elkaar lijken hoor, maar de foto´s die jij post zijn in mijn ogen wel atypische Aussies :mrgreen: Doorgaans hebben die veel meer massa en zijn compacter gebouwd.
Ja juist daarom deze foto's :wink: De 'normale' border en aussie kan ik ook wel onderscheiden, maar bij dit soort exemplaren gok ik altijd net de verkeerde.

In uiterlijk kan ik ze dan wel weer onderscheiden, maar in naam haal ik ook altijd de American Staffordshire terrier en de Staffordshire Bull terrier door elkaar.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Galga's schreef:
S@ndr@ schreef:greyhound + galgo en dat soort spul.. geen idee, geen clou en haal ze allemaal door elkaar zeker van afstand
Maar een Chart polski of een Magyar agar uit elkaar houden…
Ik denk dat maar weinig mensen deze rassen uberhaupt kennen; Niemand die ooit Maverick als Magyar Agar heeft herkend, of van het ras had gehoord. Meestal is ie een Greyhound (op z'n Frans grey-oend :lol1: ) maar vaak zegt men ook Barzoi :19: .

Zelf ken ik ook maar weinig rassen en het boeit me heel eerlijk gezegd ook niet zo :oeps:
Afbeelding
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Pembroke en Cardigan Corgi. Ik kan het maar niet onthouden.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
CharlieCharlie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door CharlieCharlie »

Ik zag laatst foto's van een blonde hovawart.. maar ik zou toch zweren dat het een golden retriever was..
Ook nog even gegoogled.. en alle blonde lijken op een plaatje op goldens imo..
S@ndr@
Zeer actief

ja die vergissing wordt vaker gemaakt, hoewel als je ziet hoe een golden er tegenwoordig steeds vaker uit ziet :scratch: dan vind ik de hova toch een heul stuk mooier
CharlieCharlie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door CharlieCharlie »

Ja mogelijk zijn ze in het echt wel verschillend hoor. Op de foto zag ik het niet. We hebben zelf 30 jaar geleden een ouderwetse goldens gehad, die waren dan ook echt goudkleurig. Zie je nu veel minder.
Linx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linx »

Ik houd de Duitse Staande en de Cesky uit elkaar als de Ces niet te keurig getrimd is, dan heeft hij meer 'pruik' op zijn kop. De Ces en de Griffin Korthals moet je me dan weer niét vragen... :roll: :lol1:

Border Collie en Australian Shepherd houd ik ook niet altijd uit elkaar, zoveel als de types tegenwoordig uiteen lopen. :o
:I: Luca, Amy*, Sora, Linx*, Lea, Jayden, Hayley, Killian*, Mason en Hype :I:
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Linx schreef:
Ik houd de Duitse Staande en de Cesky uit elkaar als de Ces niet te keurig getrimd is, dan heeft hij meer 'pruik' op zijn kop. De Ces en de Griffin Korthals moet je me dan weer niét vragen... :roll: :lol1:

Border Collie en Australian Shepherd houd ik ook niet altijd uit elkaar, zoveel als de types tegenwoordig uiteen lopen. :o
Volgens mij haal je nu een Griffon Korthals en een Flatcoated Retriever door elkaar ;-) ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”