Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Met je hond de wereld rond
Moderator: moderatorteam
- georges
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher
- Aantal honden: 2
Met je hond de wereld rond
Sinds de komst van Georges zijn mijn vakanties iets minder exotisch omdat ik hem graag mee neem, maar we trekken er samen wel op uit. Zo waren we al in Italië, Frankrijk, Duitsland en Nederland met auto en trein. Zo lang we samen ergens zijn, is hij tevreden. Mijn grote droom is om op verschillende plekken in de wereld te gaan wonen, mét Georges uiteraard.
Ik ben onlangs geselecteerd voor een soort van werkbeurs en zal tussen juli 2020 en januari 2021 naar het buitenland verhuizen voor een project van één jaar, ergens buiten Europa. Zijn er hier nog mensen die samen met hun hond(en) naar exotische bestemmingen zijn vertrokken ? Hoe ging je hond daarmee om ? Is de cultuur ter plekke anders wat betreft honden, en was dat moeilijk aanpassen ? Hoe viel dat kostenplaatje mee ?
Ikzelf stond op het punt een maatje voor Georges te adopteren, maar helaas heb ik niet de fondsen twee honden naar de andere kant van de wereld over te brengen (als ik bv in Nieuw Zeeland of zo terecht zou komen). Dat heb ik dan maar afgezegd, hoewel het me heel zwaar viel.
Nog meer wereldreizigers met honden ?
Ik ben onlangs geselecteerd voor een soort van werkbeurs en zal tussen juli 2020 en januari 2021 naar het buitenland verhuizen voor een project van één jaar, ergens buiten Europa. Zijn er hier nog mensen die samen met hun hond(en) naar exotische bestemmingen zijn vertrokken ? Hoe ging je hond daarmee om ? Is de cultuur ter plekke anders wat betreft honden, en was dat moeilijk aanpassen ? Hoe viel dat kostenplaatje mee ?
Ikzelf stond op het punt een maatje voor Georges te adopteren, maar helaas heb ik niet de fondsen twee honden naar de andere kant van de wereld over te brengen (als ik bv in Nieuw Zeeland of zo terecht zou komen). Dat heb ik dan maar afgezegd, hoewel het me heel zwaar viel.
Nog meer wereldreizigers met honden ?
-
- Zeer actief
Re: Met je hond de wereld rond
Beetje off-topic maar was benieuwd of Sicilië nog doorgegaan is met Georges of niet meer ivm de corona perikelen?
Verder weinig ervaring behalve vakantie met de hond

- georges
- Zeer actief
Ja hoor ! We waren net een aantal dagen terug toen de grenzen in Nood-Italië sloten. De treinreis verliep vlot en het samen trekken was geweldig. Prachtige natuur daar, en je komt er geen kat tegenPersistence schreef:Beetje off-topic maar was benieuwd of Sicilië nog doorgegaan is met Georges of niet meer ivm de corona perikelen?

We zijn helaas wel minder ver geraakt dan verwacht (190km ipv 370), omdat na tien dagen mijn knieën kapot waren en Georges ook

Misschien kun je Dediana eens een berichtje sturen. Die heeft haar boeltje en honden gepakt en is naar Spanje 

- kipo
- Zeer actief
Ik 'ken' mensen die naar Australië zijn geëmigreerd met hond en mensen die eerst naar China en van daaruit naar India.
Het is een heel geregel, vaccinaties, bloedonderzoeken, verplichte ontworming afgetekend door de dierenarts, gezondheidsverklaring, wachttijden of quarantaine.
Kosten 5 tot 10 duizend euro per hond
Je hebt er gemakkelijk 6 maanden voor nodig om de hond reis- klaar te krijgen.
Aan de andere kant ken ik ook honden die naar Kenia en Rusland gingen en dat was op een gezondheidsverklaring na geen moeite.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Het is een heel geregel, vaccinaties, bloedonderzoeken, verplichte ontworming afgetekend door de dierenarts, gezondheidsverklaring, wachttijden of quarantaine.
Aan de andere kant ken ik ook honden die naar Kenia en Rusland gingen en dat was op een gezondheidsverklaring na geen moeite.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
het scheelt per land.
Ik heb zelf vooral naar de USA gereisd met honden, maar wel ook veel honden naar exotische bestemmingen geëxporteerd (Chili, Kenya, Dubai) en het is even een beetje uitzoeken maar je kan nu alvast wat voorbereidend werk doen.
Als je bv ook landen als Australie of Nieuw Zeeland in gedachten hebt laat dan nu alvast rabies enten en op de juiste termijn de titer bepalen.
Als je daar nog mee moet beginnen als het land al duidelijk is kan het zomaar een maand of 10 duren en testen die nu al gedaan zijn (bloed testen) blijven geldig als de rabies enting geldig blijft en dus op tijd herhaald wordt
Hou ook in gedachten dat landen als Dubai, Australie, Zuid Afrika en nog een paar (niet heel veel) niet accepteren dat je de hond als overbagage mee neemt op de vlucht maar dat ze echt met een transportbedrijf gevlogen moeten worden (en soms daar nog een korte tijd in quarantaine)
De USA is gemakkelijk, een 30 dagen oude rabies vaccinatie en een handtekening van je dierenarts 10 dagen voor vertrek, maar Hawaii, wat ook USA is, weer helemaal niet, daar moet de hond na aankomst ook nog 30 dagen in quarantaine.
Als je naar een bestemming gaat waar je de hond als overbagage mee kan nemen vind ik zelf Lufthansa of de KLM prettige maatschappijen en vond van de week de afhandeling bij Britsh Airways van mijn pup (wel als cargo dus alleen) ook top
bij Lufthansa betaal je bij overbagage naar het formaat van de kennel waar de hond in vliegt, bij de KLM is het een vaste prijs van 200 euro intercontinentaal of je nu een chihuahua als cargo meeneemt of een flinke herder, alleen voor de echt oversized honden betaal je meer, maar die mogen dan ook niet als overbagage mee.
Ik heb zelf vooral naar de USA gereisd met honden, maar wel ook veel honden naar exotische bestemmingen geëxporteerd (Chili, Kenya, Dubai) en het is even een beetje uitzoeken maar je kan nu alvast wat voorbereidend werk doen.
Als je bv ook landen als Australie of Nieuw Zeeland in gedachten hebt laat dan nu alvast rabies enten en op de juiste termijn de titer bepalen.
Als je daar nog mee moet beginnen als het land al duidelijk is kan het zomaar een maand of 10 duren en testen die nu al gedaan zijn (bloed testen) blijven geldig als de rabies enting geldig blijft en dus op tijd herhaald wordt
Hou ook in gedachten dat landen als Dubai, Australie, Zuid Afrika en nog een paar (niet heel veel) niet accepteren dat je de hond als overbagage mee neemt op de vlucht maar dat ze echt met een transportbedrijf gevlogen moeten worden (en soms daar nog een korte tijd in quarantaine)
De USA is gemakkelijk, een 30 dagen oude rabies vaccinatie en een handtekening van je dierenarts 10 dagen voor vertrek, maar Hawaii, wat ook USA is, weer helemaal niet, daar moet de hond na aankomst ook nog 30 dagen in quarantaine.
Als je naar een bestemming gaat waar je de hond als overbagage mee kan nemen vind ik zelf Lufthansa of de KLM prettige maatschappijen en vond van de week de afhandeling bij Britsh Airways van mijn pup (wel als cargo dus alleen) ook top
bij Lufthansa betaal je bij overbagage naar het formaat van de kennel waar de hond in vliegt, bij de KLM is het een vaste prijs van 200 euro intercontinentaal of je nu een chihuahua als cargo meeneemt of een flinke herder, alleen voor de echt oversized honden betaal je meer, maar die mogen dan ook niet als overbagage mee.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Haha, ja, maar Spanje is niet echt een exotische bestemming, toch?Sandra&co schreef:Misschien kun je Dediana eens een berichtje sturen. Die heeft haar boeltje en honden gepakt en is naar Spanje

Het is binnen de EU, dus niet bijzonder veel gedoe en behalve een chip, paspoort en rabiësenting - wat ook nodig is voor gewoon vakantie - hoef je niets te regelen.
Alles verliep heel soepel en de honden voelden zich eigenlijk meteen thuis, maar die zijn sowieso wel makkelijk gewend op vreemde plekken als ik er maar bij ben. We wonen nu veel rustiger en meer afgelegen dan in Nederland en dat vinden de honden alleen maar prettig. En ons leven speelt zich bijna alleen maar buiten af: ik werk vanuit huis, maar zit dan buiten op het terras, dus de honden zijn ook hele dagen buiten. Verder is er niet zo veel veranderd.
- georges
- Zeer actief
kipo schreef:Ik 'ken' mensen die naar Australië zijn geëmigreerd met hond en mensen die eerst naar China en van daaruit naar India.
Bedankt voor de info allebei ! Ik zou inderdaad graag een beetje een zicht krijgen op welke landen gemakkelijker of moeilijker zijn om binnen te geraken, om daar ook rekening mee te kunnen houden bij het uitzoeken van mijn project. Ik weet dat eilanden zoals Hawaii, Nieuw-Zeeland en Australië inderdaad omslachtig zijn en ook heel duur.crutz schreef:het scheelt per land.
...
Moesten jullie via via nog wat andere info hebben, is die altijd nog welkom

Niet exotisch, maar het blijft toch wel een hele verhuisDeDiana schreef:Haha, ja, maar Spanje is niet echt een exotische bestemming, toch?![]()
Het is binnen de EU, dus niet bijzonder veel gedoe en behalve een chip, paspoort en rabiësenting - wat ook nodig is voor gewoon vakantie - hoef je niets te regelen.
Alles verliep heel soepel en de honden voelden zich eigenlijk meteen thuis, maar die zijn sowieso wel makkelijk gewend op vreemde plekken als ik er maar bij ben. We wonen nu veel rustiger en meer afgelegen dan in Nederland en dat vinden de honden alleen maar prettig. En ons leven speelt zich bijna alleen maar buiten af: ik werk vanuit huis, maar zit dan buiten op het terras, dus de honden zijn ook hele dagen buiten. Verder is er niet zo veel veranderd.

- georges
- Zeer actief
Dubbel
Laatst gewijzigd door georges op 25 apr 2020 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hammetime
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
- Aantal honden: 1
Ik ben nog nooit met mijn hond op vakantie geweest, maar het lijkt me wel eens wat.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Een pupkoper van een pup van Xito (zus van Xavi) heeft over de wereld gereist met haar.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
buiten Europa
binnen Europa (UK ook nog)
Let ook op dat er landen zijn die zelf weinig eisen hebben maar voor terugkeer naar Nederland een vooraf (dus voor vertrek hier) uitgevoerde rabies titer vragen
Let ook op dat er landen zijn die zelf weinig eisen hebben maar voor terugkeer naar Nederland een vooraf (dus voor vertrek hier) uitgevoerde rabies titer vragen
- georges
- Zeer actief
Ik vind het geweldig om te doen. Samen nieuwe plekken ontdekken.Hammetime schreef:Ik ben nog nooit met mijn hond op vakantie geweest, maar het lijkt me wel eens wat.
Weet je waar ze allemaal geweest is en hoe ze gereisd heeft ? Ik denk er ook over om een deel van het traject per trein of auto te doen waar mogelijk, om de vliegtijd te beperken.malinois schreef:Een pupkoper van een pup van Xito (zus van Xavi) heeft over de wereld gereist met haar.
Bedankt, maar ik vertrek vanuit Belgiëcrutz schreef:buiten Europa

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
De meeste invoer regels zijn vanuit de meeste Europese landen gelijk.georges schreef:Bedankt, maar ik vertrek vanuit Belgiëcrutz schreef:buiten Europa
Let ook op dat er landen zijn die zelf weinig eisen hebben maar voor terugkeer naar Nederland een vooraf (dus voor vertrek hier) uitgevoerde rabies titer vragenEr zal van onze overheid ook wel zo’n website bestaan neem ik aan.
Ook die regel voor terugkeer naar Nederland of een titer (voor vertrek) nodig is is een Europese regel. Gaat dan om binnenkomst in Europa vanuit een specifiek land
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Nee, ik zou eigenlijk ook niet weten hoe ik ze zou moeten voorbereidengeorges schreef:Niet exotisch, maar het blijft toch wel een hele verhuisDeDiana schreef:Haha, ja, maar Spanje is niet echt een exotische bestemming, toch?![]()
Alles verliep heel soepel en de honden voelden zich eigenlijk meteen thuis, maar die zijn sowieso wel makkelijk gewend op vreemde plekken als ik er maar bij ben. We wonen nu veel rustiger en meer afgelegen dan in Nederland en dat vinden de honden alleen maar prettig. En ons leven speelt zich bijna alleen maar buiten af: ik werk vanuit huis, maar zit dan buiten op het terras, dus de honden zijn ook hele dagen buiten. Verder is er niet zo veel veranderd.Heb je iets "speciaals" gedaan om je honden voor te bereiden ?

Ik vond het allemaal niet zo heel veel anders dan verhuizen naar een andere plek in Nederland, alleen iets verder weg dus.
Maar als je met het vliegtuig gaat en er zijn aanvullende eisen voor de import van de hond, gaat daar natuurlijk wel wat meer werk in zitten.
- kipo
- Zeer actief
De invoereisen blijven hetzelfde vanuit België als vanuit Nederland. Er kan hooguit enig verschil zijn in de eisen om terug te mogen komen.georges schreef:Ik vind het geweldig om te doen. Samen nieuwe plekken ontdekken.Hammetime schreef:Ik ben nog nooit met mijn hond op vakantie geweest, maar het lijkt me wel eens wat.
Weet je waar ze allemaal geweest is en hoe ze gereisd heeft ? Ik denk er ook over om een deel van het traject per trein of auto te doen waar mogelijk, om de vliegtijd te beperken.malinois schreef:Een pupkoper van een pup van Xito (zus van Xavi) heeft over de wereld gereist met haar.
Bedankt, maar ik vertrek vanuit Belgiëcrutz schreef:buiten Europa
Let ook op dat er landen zijn die zelf weinig eisen hebben maar voor terugkeer naar Nederland een vooraf (dus voor vertrek hier) uitgevoerde rabies titer vragenEr zal van onze overheid ook wel zo’n website bestaan neem ik aan.
- dre
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik ben zo'n 15 jaar geleden met mijn toenmalige hond naar Noorwegen vertrokken. De rabiës moest toen alleen nog gezet en getest (was beetje ad hoc verhuizing, ik zocht wat leuks en kon een week later al beginnen daar
).
Heb toen alles thuis voor de hond geregeld, ben erheen gegaan, ook gelijk om te kijken of het wat was, terug naar huis en met hond en auto teruggegaan.
Het enige wat ik geregeld had voor de hond was een jas, ik haalde hem midden winter dus ik vond het temperatuurverschil te groot (+10 naar -20), maar eigenlijk heb ik zelfs de jas op de eerste weken na niet nodig gehad

Heb toen alles thuis voor de hond geregeld, ben erheen gegaan, ook gelijk om te kijken of het wat was, terug naar huis en met hond en auto teruggegaan.
Het enige wat ik geregeld had voor de hond was een jas, ik haalde hem midden winter dus ik vond het temperatuurverschil te groot (+10 naar -20), maar eigenlijk heb ik zelfs de jas op de eerste weken na niet nodig gehad

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Bij exotische oorden stel ik me idd wat anders voor als Spanje of Noorwegen
Naar Noorwegen heb je idd vrij weinig voorbereiding nodig. Maar reis je naar Ghana of New Zeeland bijvoorbeeld dan is dat toch andere koek.
Het gaat ook over bestemmingen buiten EU
Ik zou idd als eerste de Rabbies in orde maken.
En dan optijd de titer.
Verder zodra je weet welk land, goed kijken naar wat de invoer eisen zijn.
Vraagje. Blijf je in één land of moet je dan weer naar ander land voor je werk erop gevolgd? Dat laatste vind ik wel tricky met allerlei andere eisen per land

Het gaat ook over bestemmingen buiten EU

En dan optijd de titer.
Vraagje. Blijf je in één land of moet je dan weer naar ander land voor je werk erop gevolgd? Dat laatste vind ik wel tricky met allerlei andere eisen per land

It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- georges
- Zeer actief
Voor de rabiës-enting gaan we volgende week, dan is dat alvast in orde.Chihuahua-paws schreef:Bij exotische oorden stel ik me idd wat anders voor als Spanje of NoorwegenNaar Noorwegen heb je idd vrij weinig voorbereiding nodig. Maar reis je naar Ghana of New Zeeland bijvoorbeeld dan is dat toch andere koek.
Het gaat ook over bestemmingen buiten EU![]()
En dan optijd de titer.
Dat zal een beetje van het project afhangen dat ik zal gaan doen. Een leven zonder Georges is echter geen optie, dus ik probeer mijn keuze van project daar ook wel zo veel mogelijk op af te stemmen. Ik wil hem inderdaad niet elke 6 maanden meezeulen naar een ander land...
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Je moet er bijvoorbeeld rekening mee houden dat sommige landen nog wel quarantaine hebben een bepaalde tijd. En dat het kan zijn dat je weer een Rabbies enting nodig hebt na een jaar bijvoorbeeld. Daar zou ik zelf wel mee zitten als het echt zou gaan om meerdere verre oorden aan te doen. Sommige landen zou ik zelf de hond niet eens naar mee nemen en daar zou ik dus niet heen gaan. Maar met werk kan ik me voorstellen dat je de keuze niet hebt.georges schreef:Voor de rabiës-enting gaan we volgende week, dan is dat alvast in orde.Chihuahua-paws schreef:Bij exotische oorden stel ik me idd wat anders voor als Spanje of NoorwegenNaar Noorwegen heb je idd vrij weinig voorbereiding nodig. Maar reis je naar Ghana of New Zeeland bijvoorbeeld dan is dat toch andere koek.
Het gaat ook over bestemmingen buiten EU![]()
En dan optijd de titer.
Dat zal een beetje van het project afhangen dat ik zal gaan doen. Een leven zonder Georges is echter geen optie, dus ik probeer mijn keuze van project daar ook wel zo veel mogelijk op af te stemmen. Ik wil hem inderdaad niet elke 6 maanden meezeulen naar een ander land...
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..