Ik loop de slaapkamer in en zie dat Diesel continue aan het slikken is, meestal is dit een voorteken dat hij moet overgeven.
Dus ik dirigeer hem de tuin in omdat hij daar dan op de stenen over kan geven (ipv op mijn slaapkamer tapijt).
Daar begint hij als een idioot aan alles wat ook maar plant is te kauwen. Dus ik hem mee genomen naar het grasveldje, want dan kan hij gras eten in plaats van niet identificeerbare planten. Daar heeft hij als een soort geobsedeerde koe gras staan vreten.
Hij heeft nog steeds niet over gegeven, maar hij is wel aan het kwijlen en slikken. Af en toe ligt hij ook te hijgen.
Hij wilt de hele tijd bij me zitten/liggen en met zo'n zielige blik aankijkend van sorry baas

Hij is voor de rest gewoon rustig, dus niet heen en weer lopen of rekken en strekken.
Ik heb in zijn mond/keel gekeken en ik kan zo niet iets zien zitten. En als hij eenmaal ligt dan slikt/hijgt hij ook niet.
Hij is dus overduidelijk misselijk maar hij heeft geen kokhals nijgingen.
Wat kan ik hier mee doen? Aankijken?
Ik weet dus niet of hij iets vreemd heeft gegeten heeft. Maar Diesel kennende is dat niet zo, Diesel vreet nooit iets raars. Alleen eten.
Ik vind het zo moeilijk, hij kijkt me zo ontzettend zielig aan maar hij kan niet zeggen wat er loos is....