Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welk ras is van hoog naar laag aanzien gegaan voor jou?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Welk ras is van hoog naar laag aanzien gegaan voor jou?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tamara81 schreef:
-Saskia- schreef:Het eerste koekje is nog niet doorgeslikt of er wordt alweer flikflakkend een Rubik's kubus opgelost.
:LOL:
:mrgreen: Ja, dat is een treffende omschrijving. Ik kan het ook niet hebben.
En maar wauwelen dat het móét werken. Ja, nee, gek he. Dat hoort in een isoleercel zonder licht en met kalmerende walvisgeluiden.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

dagmar88 schreef:
Nanna schreef:
-Saskia- schreef:
En tot mijn grote spijt, de meeste windhonden. Buitengewoon prachtig maar het dramaqueen gehalte is me iets te hoog.
Ik hoef geen zielige blikken omdat het regent.
Hahaha, ik moet daar juist vreselijk om lachen. Temeer daar het mijn zielige blik bij regen niet overstijgt :LOL:
:mrgreen: De meeste staffords zijn minstens net zo erg. Dat friemel van nog geen vier kilo is echt vele malen stoerder dan Charlie was.
Met regen hing ze d'r muts over de drempel. Liever op de deurmat, maar dat was niet de afspraak.
Sommige herders ook hoor.
Mijn Umi kon op haar oude dag prima 24 uur alles ophouden als het regende. Mevrouw bliefde dan echt niet vrijwillig naar buiten te gaan en onvrijwillig (onder appel mee) deed ze niks
katerke
Zeer actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door katerke »

Alle platsnuiten

Ben altijd een fan geweest van de Engelse Bulldog maar zou er niet meer aan beginnen Moet niet uitleggen waarom nie he
dagmar88
Zeer actief

Ik heb vorig jaar kennis gemaakt met twee goed gefokte werktypes en ik vond het een verademing.
Buiten het werk gewoon ontspannen. Zo wil ik er ook wel een.
Die van de overburen die de grasmaaier hoedt :80: :schrik: en verstijft naast loopt nooit van m'n leven.

:LOL: Dat zeggen ze vast ook van die van mij.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Als kind gek van rottweilers. Nu nog vind ik er hele mooie tussen zitten, paar op de club waar ik op zich wel een pup van zou willen, maar ze boeien me niet meer zo om er 1 te hebben.
Amstaff idem, zeker een knappe gecoupeerde :I: maar die paar maanden dat ik er 1 gehad heb, waren genoeg om er geen meer te willen, qua intelligentie toch niet mijn niveau :engel:
Floortje
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Floortje »

Rottweiler.
Vroeger waren het m'n lievelings, ik heb zelfs nog zo'n vriendenboekje van de basisschool waar ik 'rottweilerfokker' heb ingevuld bij 'wat wil je later worden' :mrgreen:
Ik ken(de) er zat die heel lief zijn/waren, maar ook veel die heel eng zijn, niks er tussenin. Tiba is een kwart rottweiler en dat is de beste hond die ooit is gemaakt, die kom je nooit meer tegen. Maar een volle rottweiler zou ik nooit willen. Ze zijn tegenwoordig ook veel lelijker dan vroeger. Toen waren het honden met een sterke, krachtige uitstraling, nu hebben ze debiele apenkoppen.
dagmar88
Zeer actief

Floortje schreef:Ze zijn tegenwoordig ook veel lelijker dan vroeger. Toen waren het honden met een sterke, krachtige uitstraling, nu hebben ze debiele apenkoppen.
:mrgreen: Zat me net te bedenken of dat eigenlijk wel zo is. Die kortsnuitige mongolenbekken nagelaten natuurlijk.
Ze waren toen in het straatbeeld plomp, overvoerd en met een veel te kort gecoupeerde staart waardoor je recht in z'n lubbergat keek.
Met een zware, rollende gang waren Wodan en Donar niet vooruit te branden.

Afbeelding

Dat met tien kilo overgewicht.

Dit zag je niet.

Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Ook rottweilers. Vroeger wist ik het zeker: dat is mijn ras. Nou. Ik had er niet meer naast kunnen zitten, crisis. Ik ken inmiddels één of twee leuke, maar de rest die ik tegenkom en ken zijn allemaal klootzakken. Dom en agressief. Verschrikkelijk.

Andersom - ik vond poedels vroeger niets. Nouja. Smaken veranderen :tongue:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Hilde schreef: Andersom - ik vond poedels vroeger niets. Nouja. Smaken veranderen :tongue:
:LOL: Die dwergkees had ik ook nooooit gedacht. En leuk dat ie is.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik vond de Cavalier King Charles spaniel er uit zien als het perfecte hondje als je wat kleiner wilde. Nu weet ik dat ze zwart gehandicapt zijn en ben ik wat minder enthousiast...

Border collie vind ik nog steeds heel leuk en speciaal maar ik zou heel bang zijn een ongezond exemplaar te treffen.
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Frootje schreef:
dagmar88 schreef:
Tamara81 schreef:
-Saskia- schreef:Het eerste koekje is nog niet doorgeslikt of er wordt alweer flikflakkend een Rubik's kubus opgelost.
:LOL:
:mrgreen: Ja, dat is een treffende omschrijving. Ik kan het ook niet hebben.
En maar wauwelen dat het móét werken. Ja, nee, gek he. Dat hoort in een isoleercel zonder licht en met kalmerende walvisgeluiden.
Hier loopt een Border Collie die de hele weg bij het uitlaten loopt te tollen. Die loopt al rondjesdraaiend met de baas mee. En dus niet een of twee keer, maar de godganse tijd. Hij kan nog geen meter normaal lopen. Daar word je toch niet goed van? :80: Waarom hij het doet weet ik niet. Volgens mij was de verklaring ook iets van hij moet wat te doen hebben. Ik vind het best maar ik zou het niet moeten. Na twee dagen duw ik de lijn in iemands handen en tol ik zelf krijsend weg. :oeps:

Nu is dat vast een heel extreme, maar het schrikt me toch een beetje af hoor. Vind het prachtige honden maar doe mij maar een makkelijke hussel. :LOL: Met andere herders heb ik vaak een beetje hetzelfde. Mooie honden, maar het zit het best bij iemand anders.
Dit was mijn angst over Border Collies ook, dat dwangmatige gedrag wat ze kunnen vertonen. Of extreem drijven op alles en iedereen of steeds zo een stokje voor je voeten gooien. Gewoon, dat steeds willen werken en aan staan. Herders kunnen daar ook zo een handje van hebben. Gelukkig heb ik 2 honden die dat niet doen, zou er gek van worden! Perry is bijna een jaar en erg met zichzelf bezig buiten. Hij houdt me in de gaten maar rent alle kanten op. Prima, graag zelfs. Dat slaafse komt misschien wel als hij ouder is. Maar tot die tijd vind ik het erg fijn als hij zijn eigen leven heeft.
Perry en Noah

Afbeelding
Bello123
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Bello123 »

Duitse herder, Dobermann en Rottweiler.
Maar eigenlijk geldt het inderdaad voor de meeste rassen, dat die er niet op vooruit zijn gegaan.
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tobi__ »

Labrador, boxer en bordercollie. Leken me vroeger hele leuke honden. Maar als ik ze nu tegenkom, vind ik ze erg vervelend. Vaak heel springerig en 'in your face'. Een bordercollie is zoveel gericht op de baas en merk dat ik daar zelf zenuwachtig van word.
_Esmee
DezeNaam
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door DezeNaam »

-Saskia- schreef: Ik hoef geen zielige blikken omdat het regent.
Moet je mijn oppas Tsjech (wolfhond) eens zien. Die kruipt zielig in elkaar als de regendruppels iets te hard op zijn kop vallen. (Ik wou dat het een grap was. Ooit begon het plots belachelijk hard te stortregenen en hij kroop in elkaar alsof hij mishandeld werd, de zielepoot. Als het regent blijft hij ook liever binnen dus. ;) In drollen rollen is dan weer wel zijn ding.

On topic; voor mij persoonlijk de Mechelaar. Ik ben nog steeds erg weg van het ras, maar ik ben tot de realisatie gekomen dat ik het niet zie zitten om elke dag de hond bezig te 'moeten' houden. Geef me toch maar liever een ras dat ook wel eens graag een paar dagen lekker lui kan zijn zonder daarna op springen te staan. (Een beetje pit mag wel, maar ik wil het risico met een Mechelaar niet nemen. Heb schrik dat ik de hond uiteindelijk te kort zal doen.)
En sinds ik met de Tsjech wandel heb ik meer respect gekregen voor honden met een eigen wil. De Tsjech is gehoorzaam (zeker voor zijn ras) maar kan zichzelf ook prima entertainen. Een slaafse BC zou ik dus ook niet (meer) moeten hebben. (De zelfstandigheid van een Airedale terrier moet dan weer ook niet... Geef mij maar een mooi evenwicht tussen 'zelfstandig' en 'hé baas waar ben je??')
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

De poedel, want ik merk dat ik de poedel verre van een sterk karakter vind hebben en ik merk dat poedels helemaal niet per definitie gezellig zijn. Dat is wel wat ik zou verwachten. Dus de poedel is met stip afgeschreven hier. Dat terwijl ik er graag een had willen nemen toen Tom dood was uit Spanje of elders vandaan. Een leuke middenslagpoedel. Nu ik er een paar gezien heb en het eigenlijk maar zieltjes begin te vinden is dat ras enorm in achting gedaald. Verder ben ik daarnaast twee reuen tegengekomen die regelrecht vervelend waren naar andere honden. Allemaal eigenschappen die dat ras absoluut niet zou moeten hebben wat mij betreft. Patsen is voor terriers.

De tweede die naar laag aanzien is gegaan is de stafford en de pitbull. Ik was van mening dat dit hele prettige gezellige lieve honden waren. Dat is meestal ook zo maar soms ineens niet. Dat laatste maakt dat ik er mijn handen nooit meer aan zou branden en ik ze op straat ineens ook onprettig vind. Ze zijn helemaal niet per definitie allemansvriendjes met vaak dieragressie. Er lopen lijers bij die ook mensen niet erg hoog hebben zitten en dat vind ik niet prettig.
Afbeelding
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Saarlooswolfhond. Stond vroeger met stip op nummer 1. Nu vind ik het niet eerlijk naar de honden toe om ze te houden.
Shar Pei, ik had er geen mening over maar ik vind ze onbetrouwbaar.
Herders. Zijn niet per sé omlaag gegaan maar ze zijn niet zoals vroeger mijn ideale hond meer.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Emma schreef:Ik was vroeger weg van de border collie. Maar dat kwam door het schapendrijven. Dat schapendrijven vind ik nog steeds leuk, maar een gebrek aan schapen :engel: En ik vind de border collie als alleen huishond niet leuk. Te intens met nerveusiteit en dingen te doen willen hebben. Je moet daar echt wat mee, en dat had ik vroeger leuk gevonden, maar nu niet meer. Ik wil graag wat doen met de hond, maar in huis moet een hond ook even rustig en relaxt zijn. Ik weet niet of een border collie "uit" kan, ook als het eens twee dagen minderr is bijvoorbeeld.

Vroeger vond ik jack Russells van die modehondjes vooral in de paardenwereld, en vond ik het niks. En nu, met name dan de hussel, (dat hele witte vind ik minder mooi, dan de black and tan en rode met geen of weinig wit) vind ik ze echt wel leuk. Maar dat is niet waar het topic over gaat :mrgreen:
Ik heb 4 border collies en merk in huis niet dat ik honden heb.
Heel makkelijk, geen nerveus gedoe.
Ze spelen wel samen, in huis en tuin. Maar liggen en slapen ook veel.
Ik heb wel zelf schapen en ga minimaal 1 x per week bij iemand anders trainen.
Ik zoek dus wel heel goed naar fokkers en zoek de lijnen goed uit. En heel goed de ouderdieren uitpluizen.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

laeken schreef:De poedel, want ik merk dat ik de poedel verre van een sterk karakter vind hebben en ik merk dat poedels helemaal niet per definitie gezellig zijn. Dat is wel wat ik zou verwachten. Dus de poedel is met stip afgeschreven hier. Dat terwijl ik er graag een had willen nemen toen Tom dood was uit Spanje of elders vandaan. Een leuke middenslagpoedel. Nu ik er een paar gezien heb en het eigenlijk maar zieltjes begin te vinden is dat ras enorm in achting gedaald. Verder ben ik daarnaast twee reuen tegengekomen die regelrecht vervelend waren naar andere honden. Allemaal eigenschappen die dat ras absoluut niet zou moeten hebben wat mij betreft. Patsen is voor terriers.
Grappig :D Ik herken wel deels wat je schrijft, maar er zit veel verschil in het ras hoor. Ik weet nooit zo goed wat ik daar van vind. Mijn eigen reu is ook een doetje, maar wel stabiel. Hij is zacht, maar niet bang of onzeker. Wat mij betreft mogen alle poedels zoals Elmo zijn. Slim, sociaal, graag willen samenwerken, vrolijk en zelfverzekerd. Maar ik ken inderdaad ook een hoop suffe poedels of erg onzeker. Zo zonde! Ik kan me wel voorstellen dat je afknapt op het ras als je voornamelijk die poedels hebt ontmoet.
Afbeelding
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Odi schreef:
Emma schreef:Ik was vroeger weg van de border collie. Maar dat kwam door het schapendrijven. Dat schapendrijven vind ik nog steeds leuk, maar een gebrek aan schapen :engel: En ik vind de border collie als alleen huishond niet leuk. Te intens met nerveusiteit en dingen te doen willen hebben. Je moet daar echt wat mee, en dat had ik vroeger leuk gevonden, maar nu niet meer. Ik wil graag wat doen met de hond, maar in huis moet een hond ook even rustig en relaxt zijn. Ik weet niet of een border collie "uit" kan, ook als het eens twee dagen minderr is bijvoorbeeld.

Vroeger vond ik jack Russells van die modehondjes vooral in de paardenwereld, en vond ik het niks. En nu, met name dan de hussel, (dat hele witte vind ik minder mooi, dan de black and tan en rode met geen of weinig wit) vind ik ze echt wel leuk. Maar dat is niet waar het topic over gaat :mrgreen:
Ik zoek dus wel heel goed naar fokkers en zoek de lijnen goed uit. En heel goed de ouderdieren uitpluizen.
Hier ook werklijn borders met een "uit-knop".
Wat Odi schrijft, naar een goeie fokker zoeken.
En dan, er zelf geen ball junkies van maken :wink:

De mijne zijn in huis nog steeds "uit" ook als het eens meer als 2 dagen minder is.

Ik heb er maar een die ik zelf t.o.v. de rest druk vind, maar als je bedenkt dat ik baas nr. 5 ben vind ik dat niet zo vreemd, heeft minder met genetische aanleg te doen, als wel een rugzakje door wat ie bij de vorige mensen heeft meegemaakt.
En ook dat wordt minder.

Of ik er ooit nog een aanschaf?
Grote vraag...ook al vind ik ze geweldig.
Altijd in voor een geintje, vinden alles wat je met ze doet leuk, mooi om te zien, en als er niks te werken of spelen is rustig in huis. Allemansvrienden en vooral niet lomp naar andere honden of mensen, hou ik niet zo van.
Wat gezondheid betreft is bij de border epilepsie een groot probleem aan het worden.
Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Sassy schreef:
Odi schreef:

Hier ook werklijn borders met een "uit-knop".
Wat Odi schrijft, naar een goeie fokker zoeken.
En dan, er zelf geen ball junkies van maken :wink:

De mijne zijn in huis nog steeds "uit" ook als het eens meer als 2 dagen minder is.

Ik heb er maar een die ik zelf t.o.v. de rest druk vind, maar als je bedenkt dat ik baas nr. 5 ben vind ik dat niet zo vreemd, heeft minder met genetische aanleg te doen, als wel een rugzakje door wat ie bij de vorige mensen heeft meegemaakt.
En ook dat wordt minder.

Of ik er ooit nog een aanschaf?
Grote vraag...ook al vind ik ze geweldig.
Altijd in voor een geintje, vinden alles wat je met ze doet leuk, mooi om te zien, en als er niks te werken of spelen is rustig in huis. Allemansvrienden en vooral niet lomp naar andere honden of mensen, hou ik niet zo van.
Wat gezondheid betreft is bij de border epilepsie een groot probleem aan het worden.
Hier 2 werk /sportlijn border collies naast een fulltime baan met onregelmatige werktijden + opleiding. Ze trainen wel meerdere keren per week maar dat is dan een uurtje. Max. Verder is de grootste uitdaging van deze twee mannen dat ik ze van m'n bed en de bank moet jagen Afbeelding

Veel van het nerveuze ikmoetikmoetikmoehoet gedrag is aangeleerd. Als pup geldt hier al dat rust en regelmaat heersen. En dan vooral rust en geen 10,000 trucjes, cursussen of trainingen per dag

Verstuurd vanaf mijn LYA-L29 met Tapatalk
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Eilfy schreef:Hier 2 werk /sportlijn border collies naast een fulltime baan met onregelmatige werktijden + opleiding. Ze trainen wel meerdere keren per week maar dat is dan een uurtje. Max. Verder is de grootste uitdaging van deze twee mannen dat ik ze van m'n bed en de bank moet jagen Afbeelding

Veel van het nerveuze ikmoetikmoetikmoehoet gedrag is aangeleerd. Als pup geldt hier al dat rust en regelmaat heersen. En dan vooral rust en geen 10,000 trucjes, cursussen of trainingen per dag

Doe je echt maar zo weinig? Ik dacht dat jij veel meer doet. Fitness, hoopers, agility? Doe je naast de vaste training dan niks thuis?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

sirene schreef:
Eilfy schreef:Hier 2 werk /sportlijn border collies naast een fulltime baan met onregelmatige werktijden + opleiding. Ze trainen wel meerdere keren per week maar dat is dan een uurtje. Max. Verder is de grootste uitdaging van deze twee mannen dat ik ze van m'n bed en de bank moet jagen Afbeelding

Doe je echt maar zo weinig? Ik dacht dat jij veel meer doet. Fitness, hoopers, agility? Doe je naast de vaste training dan niks thuis?
Er staat toch meerdere keren per week trainen maar max 1 uur per dag (en veel vaker bijv netto 15 minuten agility, hoopers of fitness; als ze niet aan de beurt zijn liggen ze uit het zicht in de bench). Het is echt niet zo dat de heren dagelijks uren bezig gehouden worden Afbeelding

En standaard 1-2 dagen in de week niks voor de broodnodige fysieke rust ivm de belasting van de Agility

In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Oja, ik had van meerdere keren in mijn hoofd 2x gemaakt. Weet niet hoe ik daar bij kwam. Ik vond twee keer per week wel heel weinig.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

De Berner en/of Grote Zwitser. Prachtig en het karakter zou goed passen. Maar ik durf het niet aan. Ik houd het maar op straatfikken.
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Caro »

Net als bij Nanna is dat bij mij de schotse collie. Als kind was ik verknocht aan de Lassie films en wist zeker dat ik ooit zo'n hond zou hebben. Ik vind ze niet lelijk maar als ik ze naast mijn tervueren zet, dan leggen ze het qua karakter en uiterlijk toch echt wel af.

Maar ja ik kwam er pas op mijn 30e achter dat er een tervueren bestond doordat ik toen oppas werd van een kruising duitse herder met tervueren. Toen ik een paar jaar later tijd had om zelf een hond te nemen was de keuze voor tervueren snel gemaakt.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”