Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
stichting dierenbemiddeling europa
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 2
stichting dierenbemiddeling europa
De titel zegt het al heeft iemand ervaring met deze stichting want als zoek op deze stichting op facebook en google reviews kom ik toch wat vreemde zaken tegen. Wij zouden graag opvanggezin worden in de toekomst en ik was toevallig op deze stichting beland en een hele fijne uitleg gehad van een vrijwilliger.
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
Re: stichting dierenbemiddeling europa
nee, ik ken aardig wat stichtingen, maar deze komt me niet bekend voor...

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- naomi12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bobtail
Spaanse galgo kruising
Spaanse border collie kruising - Aantal honden: 3
Heb er 1x een hondje een paar dagen voor opgevangen omdat ze opvang zochten bij ons in de buurt. Ging prima, maar kan er verder weinig nuttigs over zeggen.
Wel veel ervaring met sos strays, als je nog aan het twijfelen bent voor welke stichting je wilt opvangen. Super fijne stichting, heel eerlijk en betrouwbaar. Selecteren zo goed mogelijk sociale en makkelijke huishonden. Tot nu toe eigenlijk allemaal makkelijke opvangers gehad die zo geadopteerd waren. De laatste heb ik zelf gehouden.

Wel veel ervaring met sos strays, als je nog aan het twijfelen bent voor welke stichting je wilt opvangen. Super fijne stichting, heel eerlijk en betrouwbaar. Selecteren zo goed mogelijk sociale en makkelijke huishonden. Tot nu toe eigenlijk allemaal makkelijke opvangers gehad die zo geadopteerd waren. De laatste heb ik zelf gehouden.

- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Je zult altijd vreemde zaken tegenkomen. Ik zou hun voorwaarden en website en dergelijke goed lezen, als het je aanspreekt dan vang je er wat voor op en dan kijk je hoe dat bevalt.
Je hoeft je ook niet per se aan 1 stichting te binden lijkt me. Ik zou dat in elk geval zelf niet zo snel meer doen, er zijn vele stichtingen en vele leuke hondjes om op te vangen of te adopteren. Ga op je eigen gevoel en ervaring af.
Je hoeft je ook niet per se aan 1 stichting te binden lijkt me. Ik zou dat in elk geval zelf niet zo snel meer doen, er zijn vele stichtingen en vele leuke hondjes om op te vangen of te adopteren. Ga op je eigen gevoel en ervaring af.
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 2
Bedankt voor de antwoorden. Ik ga verder rondkijken, zit absoluut geen haast bij.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
De stichting dierenbemiddeling Europa ken ik niet.
Een aantal jaren heb ik voor een hele grote stichting opgevangen https://animalinneed.com/
Prima honden, ik deed zaken met een erg leuke adoptiemedewerker, maar heel eerlijk... er was een apart sfeertje bij de grote vrijwilligersgroep. Laten we het er maar op houden dat het bij je moet passen.
De laatste anderhalve jaar heb ik voor deze stichting opgevangen https://helpeenhond.nl/, een kleine en nog jonge stichting. Desondanks is daar meer ervaring en dat zie je ook terug bij de opvanggezinnen. De werkwijze van deze stichting vind ik beter, het draait niet allemaal om het plaatsen van zo snel en zoveel mogelijk honden. Maar.. gemiddeld genomen denk ik dat er wel wat meer werk zit aan de Roemeense honden.
Als je het opvangen nog spannend vindt zou ik je willen adviseren om eerst eens te kijken bij een stichting die honden uit Spanje bemiddelt. Vaak hebben deze Spaanse honden al in een huis gewoond. Veel Spanjaarden doen erg gemakkelijk weer afstand van een hond als ze hem na een impulsaankoop (of cadeau gekregen) weer zat zijn. Deze honden zijn toch wat gemakkelijker in de opvang dan een hond die op straat heeft geleefd en het leven in huis niet kent.
Opvangen is superleuk om te doen! Inmiddels is het alweer een paar maanden geleden dat we de laatste opvanger hebben uitgezwaaid en ik mis het nu echt. Van de week bleek er toch nog een transport te rijden en als alles goed gaat komt zaterdag opvanger nr.28! https://helpeenhond.nl/duchess/
Ik verheug me er weer op!
Een aantal jaren heb ik voor een hele grote stichting opgevangen https://animalinneed.com/
Prima honden, ik deed zaken met een erg leuke adoptiemedewerker, maar heel eerlijk... er was een apart sfeertje bij de grote vrijwilligersgroep. Laten we het er maar op houden dat het bij je moet passen.
De laatste anderhalve jaar heb ik voor deze stichting opgevangen https://helpeenhond.nl/, een kleine en nog jonge stichting. Desondanks is daar meer ervaring en dat zie je ook terug bij de opvanggezinnen. De werkwijze van deze stichting vind ik beter, het draait niet allemaal om het plaatsen van zo snel en zoveel mogelijk honden. Maar.. gemiddeld genomen denk ik dat er wel wat meer werk zit aan de Roemeense honden.
Als je het opvangen nog spannend vindt zou ik je willen adviseren om eerst eens te kijken bij een stichting die honden uit Spanje bemiddelt. Vaak hebben deze Spaanse honden al in een huis gewoond. Veel Spanjaarden doen erg gemakkelijk weer afstand van een hond als ze hem na een impulsaankoop (of cadeau gekregen) weer zat zijn. Deze honden zijn toch wat gemakkelijker in de opvang dan een hond die op straat heeft geleefd en het leven in huis niet kent.
Opvangen is superleuk om te doen! Inmiddels is het alweer een paar maanden geleden dat we de laatste opvanger hebben uitgezwaaid en ik mis het nu echt. Van de week bleek er toch nog een transport te rijden en als alles goed gaat komt zaterdag opvanger nr.28! https://helpeenhond.nl/duchess/
Ik verheug me er weer op!