Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
iets voor reuen tijdens loopsheid teven?
Moderator: moderatorteam
- Lucia
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: iets voor reuen tijdens loopsheid teven?
Ik weet niet wat de opties bij jullie zijn, hier zijn de pensionsopen, wellicht een optie.
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dit heeft Droef echt super geholpen. Hij had last van spontane zaadlozingen en wilde graag overal op rijden. Sinds ik hiermee gestart ben was hij veel beter bereikbaar in de loopse periodes. Inmiddels gaat het zelfs zo goed dat de laatste periode hij het maar 5 dagen heeft hoeven gebruiken, mogelijk scheelt het ook dat hij wat ouder wordt maar ik denk dat ik zonder niet zoveel met hem had kunnen bereiken.Heavy schreef:https://www.medpets.nl/puur+hypersex/?g ... gKz0_D_BwE
Zelf niet geprobeerd maar wel veel goeds over gehoord
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Puur hypersex (voorheen geslachtsdrift) wilde ik ook noemen. Zelf geen ervaring mee (gelukkig hebben Elco en Gait tot nog toe weinig problemen met loopse teefjes in de omgeving), maar hoor inderdaad van velen dat het in ieder geval de scherpste kantjes eraf haalt
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij mij waren de reuen (of de teven) als ze helemaal gek waren een stuk rustiger als ik ze in een bench in de ruimte van de teef had dan als ik ze in een andere kamer (boven bv deed).
Ik gebruik ook graag de auto als de hond dat fijn vindt. Je hebt vast wel een fijne hondenauto die je met dit weer gewoon open kan zetten?
Ik gebruik ook graag de auto als de hond dat fijn vindt. Je hebt vast wel een fijne hondenauto die je met dit weer gewoon open kan zetten?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
In de auto een tijdje deed ik ook.sirene schreef:Bij mij waren de reuen (of de teven) als ze helemaal gek waren een stuk rustiger als ik ze in een bench in de ruimte van de teef had dan als ik ze in een andere kamer (boven bv deed).
Scheelt ook een stuk in het lawaai in huis

Als de ramen open kunnen zonder dat de verliefde reu er uit kan …………….

Toch heb ik mijn reu een weekje in een hondenpension gehad tijdens de hoogtij dagen.
Dat was niet uit te houden

Puur hypersex valt zeker te proberen

De ene hond reageert daar beter op dan de andere, maar het kan in ieder geval geen kwaad.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Ik ga dat Puur Hypersex eens proberen de volgende loopsheid. Normaal gaat Karel uit logeren maar had m deze keer thuis laatst en hoewel ie zich wel redelijk gedraagt in huis, was ie wel gefrustreerd. Volgende keer breng ik m weer weg maar denk dat dit misschien ook in de eerste 10 dagen al wel kan schelen.
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Puur hypersex hielp bij Jamie de laatste loopsheid van Yara erg goed!

- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Hier is Pepe ook een stuk rustiger als hij wel gewoon in de buurt kan zijn van Sam als ze loops is.
Het niet willen eten helpt daar niet voor bij ons maar dat duurt met één loopse teef in huis niet heel lang natuurlijk.
Het niet willen eten helpt daar niet voor bij ons maar dat duurt met één loopse teef in huis niet heel lang natuurlijk.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- ranetje
- Zeer actief
Dat is lief van zeBoutje schreef:Super!
Ik heb zowaar het in de buurt gevonden, winkel is dicht maar gebeld, ze komen het gewoon thuis aan de poort afzetten!

- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Als het echt te erg is, is Androcur misschien ook een optie. Chemische castratie in tabletvorm, dagelijks te geven en direct uitgewerkt als je stopt.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Ik heb deze loopsheid dit spul gekocht. Tijdens wandelingen heeft ze van geen enkele reu aandacht gehad, maar ik weet niet of het ook werkt in huis als ze er 24/7 met de neus bovenop zitten?

- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Nou dat is nogal een medicijn zeg. Androcur is in de basis ontwikkeld om prostaat kanker te behandelen. En de bijwerking is een verlaagd tot verdwenen libido.~Tine~ schreef:Als het echt te erg is, is Androcur misschien ook een optie. Chemische castratie in tabletvorm, dagelijks te geven en direct uitgewerkt als je stopt.
Ik weet niet hoe het met honden is maar androcur bij mensen zorgt er eerst voor dat er meer testosteron geproduceerd wordt om vervolgens te minderen. Daarnaast is er vergroot risico op bot ontkalking.
Forse gewichtstoename en borstvorming.
En zelfs bij mensen is dit een beslissing die genomen wordt door een team aan artsen en psychiaters.
Ik denk niet dat je dat zomaar even mee krijgt omdat je hond geil is.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
als dat zou werkenNanna schreef:Castreren die hap

- HillieS
- Zeer actief
Jamie was al gecastreerd voor Yara kwam, en dus ruim een jaar voor de eerste loopsheid die hij van dichtbij meemaakte. En nog steeds wil hij er graag opklimmen als Yara loops is. Dus nee, castreren zal lang niet altijd de oplossing zijn. Voor ons werkt het spul van Puur. De onrust bij Jamie is veel minder, hooguit op de paar hoogtepunt dagen is hij wat onrustiger, maar vele malen minder dan zonder.ellen en de birmanen schreef:als dat zou werkenNanna schreef:Castreren die hapteun van mij was nog steeds iedere loopsheid van de leg en dekte iedere teef als deze dekrijp was.

- lotje01
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): 3 ruwharige teckels; Indra,Teun en Renske.
Ik heb ook Puur gegeven aan m’n reu. Onze teef is loops en daar word hij natuurlijk erg onrustig van. Het helpt hem alleen niet. Hij plast overal tegen aan in huis en is erg onrustig. We hebben al een plasband voor hem gekocht. Maar als we niet thuis zijn begint hij daar aan te trekken. Nu zijn de twee buur honden ook nog loops merkte ik gisteren...
heel eerlijk weet ik niet zo goed wat ik er nog mee aan moet. Persoonlijk denk ik dat het, voor onze reu, beter is om hem te laten castreren. Het kan toch niet prettig zijn voor een hond om je zo te voelen als je er geen kant mee op kunt?? Ondanks dat het de natuur is. Ik heb daar sterke twijfels over.
heel eerlijk weet ik niet zo goed wat ik er nog mee aan moet. Persoonlijk denk ik dat het, voor onze reu, beter is om hem te laten castreren. Het kan toch niet prettig zijn voor een hond om je zo te voelen als je er geen kant mee op kunt?? Ondanks dat het de natuur is. Ik heb daar sterke twijfels over.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
heb je de berichten boven jou bericht gelezen? castratie is geen garantie dat de reu geen interesse meer heeft in loopse teven.lotje01 schreef:Ik heb ook Puur gegeven aan m’n reu. Onze teef is loops en daar word hij natuurlijk erg onrustig van. Het helpt hem alleen niet. Hij plast overal tegen aan in huis en is erg onrustig. We hebben al een plasband voor hem gekocht. Maar als we niet thuis zijn begint hij daar aan te trekken. Nu zijn de twee buur honden ook nog loops merkte ik gisteren...
- lotje01
- Vaste gebruiker
Ik heb de berichten hier boven gelezen inderdaad. Maar ik denk dat er wel verschil zit tussen interesse hebben en dit obsessieve hormonale gedrag.
Laatst gewijzigd door lotje01 op 12 apr 2020 14:29, 2 keer totaal gewijzigd.
- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Naar mijn weten geeft het bij honden geen andere of meer bijwerkingen dan dat een echte castratie zou kunnen geven. Verhoging van testosteron in het begin, heb ik nog niet gehoord.Gimmick schreef:Nou dat is nogal een medicijn zeg. Androcur is in de basis ontwikkeld om prostaat kanker te behandelen. En de bijwerking is een verlaagd tot verdwenen libido.~Tine~ schreef:Als het echt te erg is, is Androcur misschien ook een optie. Chemische castratie in tabletvorm, dagelijks te geven en direct uitgewerkt als je stopt.
Ik weet niet hoe het met honden is maar androcur bij mensen zorgt er eerst voor dat er meer testosteron geproduceerd wordt om vervolgens te minderen. Daarnaast is er vergroot risico op bot ontkalking.
Forse gewichtstoename en borstvorming.
En zelfs bij mensen is dit een beslissing die genomen wordt door een team aan artsen en psychiaters.
Ik denk niet dat je dat zomaar even mee krijgt omdat je hond geil is.
Voor mensen die voor hun hond op korte termijn een oplossing nodig hebben omdat de situatie moeilijk houdbaar is (hier dus niet nog neem ik aan) voor beperkte tijd of willen testen of echte castratie een optie is, vind ik het een goede optie.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
- ranetje
- Zeer actief
Dekken is iets meer dan interesselotje01 schreef:Ik heb de berichten hier boven gelezen inderdaad. Maar ik denk dat er wel verschil zit tussen interesse hebben en dit obsessieve hormonale gedrag.

Ik weet van diverse gecastreerde reuen die ijverig dekten.
De resultaten zijn nogal minnetjes (geen pups

- HillieS
- Zeer actief
Yara d'r eerste loopsheid heeft Jamie haar ook echt gedekt, volledig, met overstappen en al.ranetje schreef:Dekken is iets meer dan interesselotje01 schreef:Ik heb de berichten hier boven gelezen inderdaad. Maar ik denk dat er wel verschil zit tussen interesse hebben en dit obsessieve hormonale gedrag.![]()
Ik weet van diverse gecastreerde reuen die ijverig dekten.
De resultaten zijn nogal minnetjes (geen pups) maar ze waren niet minder enthousiast.
De andere loopsheden zou hij ook gedekt hebben als we hem niet tegengehouden zouden hebben. Die eerste keer waren we er nog niet op bedacht omdat hij zich zo netjes gedroeg ervoor. Inderdaad zonder resultaat, maar wel de drang iig tot echt dekken.

- HillieS
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
Super!Boutje schreef:Ik kan melden dat hij na 3 dosissen (gisteren gestart) ene pak normaler is qua gedrag EN hij heeft gegeten....
Ben echt onder de indruk dat dit zo goed en zo snel werkt!
Nu waterspelletjes aan het doen met hem met de teven binnen en hij doet gewoon mee zonder tussendoor naar het raam te rennen of overal gras te gaan likken en zo.
Deze nacht gewoon geslapen en deze morgen geen gejodel, wow!

Het slaat dus goed aan bij hem (gebeurt niet altijd) dus lekker weer een beetje rust

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Het enige wat hier hielp was alle reuen mee naar bed nemen en buiten maaltijden om zoveel mogelijk meenemen.. Ook de werkherdersBoutje schreef:Dochter woont nu (met haar vriend die ook net hier logeerde toen de lock down begon) in aanleunwoning met haar intacte hollandse herder reu (en de shelties uiteraard).
Ik heb enkele teven loops.
En een gedeelte van de honden is echt wel lastiger wegens geen hondenschool-wedstrijd-trainingen, alleen wandelen van thuis en minder lang....
Reu eet amper, is erg onrustig, jodelt,.... en uit logeren doen van honden is nu even niet mogelijk.
We scheiden ze uiteraard. Maar hij vindt dus geen rust.
Wat dochter al doen: vaker wandelen, ballen gooien, snuffeldingetjes.
Bestaat er iets wat ik over het hoofd zie om het hem even makkelijker te maken nu? Hij is al zichtbaar afgevallen en ik vermoed dat er nog teven gaan volgen hier... Ze zijn op huizenjacht om alleen te gaan wonen maar dat ligt dus nu ook helemaal stil...

Als ik erbij was mocht alles bij elkaar, behalve op de echt dekrijpe dagen, Frank heeft redelijk veel opgesloten gezeten maar wel met zichtcontact op de rest. Grote afzetting in de woonkamer.
Gr. Aniek

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Had de rest van de reacties nog niet gelezen, maar ik begin ook niet aan medicatie voor een natuurlijk proces. Al kan ik me het , in jouw omstandigheden, nu wel voorstellen.
Zoals gezegd, als ik erbij was mochten ze gewoon samen, behalve op de echt dekrijpe dagen. Ik gebood ze gewoon normaal te doen. Maar als ik ze scheidde was het alsof ik een roedel wolven in huis had. Dus gingen ze apart met een mens mee en dat ging goed hier, gelukkig.
Maar hopelijk zet het bij jou door. Dan heeft iedereen ook gewoon rust.
Zoals gezegd, als ik erbij was mochten ze gewoon samen, behalve op de echt dekrijpe dagen. Ik gebood ze gewoon normaal te doen. Maar als ik ze scheidde was het alsof ik een roedel wolven in huis had. Dus gingen ze apart met een mens mee en dat ging goed hier, gelukkig.
Maar hopelijk zet het bij jou door. Dan heeft iedereen ook gewoon rust.
Gr. Aniek

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ravi was niet obsessief maar regelrecht bezeten. Niet bij andere loopse teven 'in de buurt' maar wel bij Lais. Na de afgelopen keer heb ik besloten hem toch maar uit logeren te doen want ik vond het niet hondwaardig meer (hij vond totaal geen rust meer, was nog niet met een vinger aan te raken en wist echt geen raad met zichzelf). Nu heb ik dus concreet het logeeradres geregeld en lijkt het voor het eerst niet nodig. Hier lijkt de combinatie van echt elke dag een stuk langer (samen) wandelen (ballen gooien doe ik juist niet nu want dat geeft meer drive terwijl ik meer rust wil) én helemaal niet apart hoeven doordat er nu ivm Corona echt steeds iemand thuis is de sleutel te zijn. We zijn er nog niet maar zitten nu op dag 15 dus ik heb er goede hoop op dat het zo blijft. Het verschil is levensgroot: bezeten versus nauwelijks aan de reu te merken dat de teef loops (/dekrijp) is.
's Nachts mee naar bed kan alleen niet want daar ligt Lais al dus dat zou me iets te gezellig worden denk ik
.
Hoeveel beweging krijgt je reu Lotje? Samen met de teef? En hoeveel meer is dat dan normaal? Kan hij uit logeren?
's Nachts mee naar bed kan alleen niet want daar ligt Lais al dus dat zou me iets te gezellig worden denk ik

Hoeveel beweging krijgt je reu Lotje? Samen met de teef? En hoeveel meer is dat dan normaal? Kan hij uit logeren?
- lotje01
- Vaste gebruiker
Onze reu krijgt voldoende beweging, maar niet met de teef samen. Dit komt omdat ze bijna 15 jaar oud is en geen grote afstanden meer kan lopen. Tijdens de loopsheid van onze andere teef, die inmiddels gecastreerd is, is hij uit logeren gegaan. Maar na een paar dagen konden we hem weer ophalen. Op het logeeradres zijn twee honden; een teef en reu, beide gecastreerd. Hij sprong constant boven op die teef en dit ging de hele dag door. Dit gaf zoveel stress dat we hem weer moesten ophalen.Zamunda schreef:Ravi was niet obsessief maar regelrecht bezeten. Niet bij andere loopse teven 'in de buurt' maar wel bij Lais. Na de afgelopen keer heb ik besloten hem toch maar uit logeren te doen want ik vond het niet hondwaardig meer (hij vond totaal geen rust meer, was nog niet met een vinger aan te raken en wist echt geen raad met zichzelf). Nu heb ik dus concreet het logeeradres geregeld en lijkt het voor het eerst niet nodig. Hier lijkt de combinatie van echt elke dag een stuk langer (samen) wandelen (ballen gooien doe ik juist niet nu want dat geeft meer drive terwijl ik meer rust wil) én helemaal niet apart hoeven doordat er nu ivm Corona echt steeds iemand thuis is de sleutel te zijn. We zijn er nog niet maar zitten nu op dag 15 dus ik heb er goede hoop op dat het zo blijft. Het verschil is levensgroot: bezeten versus nauwelijks aan de reu te merken dat de teef loops (/dekrijp) is.
's Nachts mee naar bed kan alleen niet want daar ligt Lais al dus dat zou me iets te gezellig worden denk ik.
We hebben geen ander logeeradres voor hem helaas. Ons oude teefje zou op zich wel uit logeren kunnen maar omdat ze al op leeftijd is, vind ik dat wat lastig.