Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onrust

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Onrust

Ongelezen bericht door Ramiek »

Caspar had Cholodin en werd daar echt veel rustiger van, zonder dat hadden we hem 2 jaar eerder laten gaan.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Heavy schreef:Ok dan gaan we dat maar eens proberen :ok:
Als het helpt geef je dan een seintje? Hier is het ook weer heel erg. Van alles al geprobeerd tot maagzuurremmers aan toe omdat ik dacht dat omdat hij zo loopt te smakken zuurbranden had maar dat is het niet.
Afbeelding
gevni havanezers
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Het lijkt duidelijk erger geworden sinds hij ander voer heeft waar hij vaker van poept en dus geef ik hem vaker de kans om te poepen en laat hem dus vaker uit
Is dat andere voer nodig?

Je verhaal doet me denken aan sommige ouderen die veel te veel medicatie krijgen.
De ene pil om de nadelige gevolgen van een andere pil weer op te heffen.
Op een gegeven moment stopte een verpleegkundige (na overleg) gewoon met het geven van al die pillen.
En toen ………………….. knapte de patiënt zienderogen op. :80:
Daar moest ik even aan denken ….
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

niet verkeerd bedoeld dus vat het niet zo op.
Maar ik verbaas me er over dat Jip altijd ergens last van heeft of onrustig is.
Kan het niet gewoon zijn dat je die hond echt over analyseert en voor alles maar een oplossing wil hebben.
voerwisselingen, supplementen, rituelen... alles wordt er maar op los gelaten.
Waarom mag hij niet een tijdje onrustig zijn?
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Ik geef het supplement aktivait aan Shep. Ik weet niet of het toevallig goed gaat of door het supplement maar ik blijf het toch maar geven. Het is wel duur. Speciaal voor oude hond.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Heavy schreef:
ranetje schreef:
Het lijkt duidelijk erger geworden sinds hij ander voer heeft waar hij vaker van poept en dus geef ik hem vaker de kans om te poepen en laat hem dus vaker uit

Je verhaal doet me denken aan sommige ouderen die veel te veel medicatie krijgen.
Op een gegeven moment stopte een verpleegkundige (na overleg) gewoon met het geven van al die pillen.
Dat andere voer heb ik gegevens dat hij zo slap,rustig en sloom was :LOL: helpt te goed dus
Maar ik ga weer even terug op het oude voer want ik vind 3 weken te lang
Misschien doet het voer toch iets met hem waardoor hij weer onrustig wordt
:mrgreen:
Doe half om half
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Heavy schreef:
ranetje schreef:

Dat andere voer heb ik gegevens dat hij zo slap,rustig en sloom was :LOL: helpt te goed dus
Bij Caspar hielp het Cholodin heel snel, was kwestie van dagen, geen weken
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Gimmick
Zeer actief

Heavy schreef:
Gimmick schreef:niet verkeerd bedoeld dus vat het niet zo op.
Kan het niet gewoon zijn dat je die hond echt over analyseert en voor alles maar een oplossing wil hebben.
Natuurlijk mag hij gewoon een tijdje onrustig zijn. Maar dit duurt nu al 3 weken en ik zie geen verbetering. Alsof ik dit leuk vind en die hond onrustig zit te maken :roll:
nou mevrouw lange teen ik vroeg het me gewoon af.

succes ermee met je rollende ogen...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Charlie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Charlie »

Heavy schreef:
Cleva schreef:Als je de urine en het bloed laat bekijken op problemen moet daar de oorzaak zitten
Anders is er nog jeuk maar daarna moet je je eigen blik onder de loep nemen.

Je gedraagt je zelf ook anders. Waarom je hond dan niet?
Honden zijn gewoon heel erg afhankelijke beesten. Die willen constant aansluiten dus de zijn vreselijk afgestemd op je doen en laten.
Als dat verandert veranderen ze zelf ook.

En dat is niet zweverig. Honden zijn zo sociaal.
Dat zoekt naar een plek onder je vleugel.
Als er iets met mij aan de hand is dus als ik spanning heb dan komt Jip de hele tijd naar me toe lopen,legt zijn kop op mijn knie en wil op schoot . Dan is hij heel aanhalig. Dat is hij nu niet.

Hij heeft gisteren van 07.00 tot 17.00 gedrentelt. Van de tuin naar de keuken naar de woonkamer en weer terug . Even liggen of zitten en dan weer hup omhoog . Het leek er gewoon op dat hij zijn mand niet meer wist te vinden en zijn bak met water

Toen ik hem ging uitlaten liep hij mee naar de voordeur en kwam toen langs zijn waterbak en begon heel veel te drinken . Hij likt ook heel veel en overal aan. Aan mijn kleding aan zijn poten aan de steen in de tuin

Dit is niet gewoon even van slag door veranderingen. Dat zou ik wel herkennen het duurt te lang en is anders. Ik heb geen ervaring met dementie bij honden en weet dus ook niet of dat ineens zo kan doorslaan

Hij poept ook anders. Tenminste hij gaat gewoon midden op een pad zitten terwijl hij eerder altijd aan de kant in de struiken ging. En hij is ook anders in zijn gedrag met een teefje waar hij nog altijd leuk mee kon spelen het lijkt nu wel of hij dat ook niet meer snapt

Maar goed ik ga de dierenarts even bellen misschien wordt ik daar wat wijzer van
En nogmaals ik zeur niet over hem en hij mag zich anders gedragen maar dit is gewoon niet fijn voor hem
Heeft hij geen pijn ? Ik herken dit gedrag wel van onze vroegere hond, vooral dat likken overal aan, herken ik erg. Maar dat was toen hij pijn had, ontzettende pijn in zijn buik.
Groetjes Charlie

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Heavy schreef:Ik heb geen ervaring met dementie bij honden en weet dus ook niet of dat ineens zo kan doorslaan
Blaasontsteking?
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Heavy schreef:
Ik ben al kip aan het koken :wink: vriend is vandaag thuis en die viel het op dat als Jip gaat liggen hij ineens weer opspringt alsof hij door een beest wordt gestoken dus buikpijn zou goed kunnen al is zijn ontslasting wel gewoon goed
Dat heeft Jessie ook (gaan liggen en dan opspringen alsof ze door een wesp gestoken is) en dan is ze erg onrustig, maar zij heeft het af en toe.
Ik ben er uiteindelijk wel mee naar de dierenarts gegaan, die dacht mogelijk aan een probleem met de onderrug, daar gaf ze op één plek ook
een lichte reactie, maar het zou ook inderdaad haar buik kunnen zijn (verleden van parasieten en blijft wat zwakke darmen houden).

Een optie was pijnstilling geven, maar dat zou maandenlang moeten omdat ze het maar af en toe heeft, dus voordat je weet of het door pijn komt,
ben je wel even verder.
Dat zag ik niet zo zitten om haar zo lang pijnstilling te geven en ik ben teruggegaan naar haar oude voer (licht verteerbaar) om te zien of het door
buikpijn komt. Tot nu toe (zo'n 2 maanden verder) gaat het goed. Soms heeft ze het nog heel lichtjes en kortdurend, maar het hele erge is
er vanaf (de laatste keer had ze het 2 dagen en toen begon ik me echt zorgen te maken en ben toen dus naar de dierenarts gegaan).

Dus het lijkt mij zo'n stom idee nog niet om wat met het voer te 'rommelen' en te zien of er verbetering komt bij Jip.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Heavy schreef:
dagmar88 schreef:
Heavy schreef:Ik heb geen ervaring met dementie bij honden en weet dus ook niet of dat ineens zo kan doorslaan
Blaasontsteking?
Hij likt wel veel en nu ik er net op let bij het uitlaten lijkt het alsof hij minder goede straal plast
Daar ga ik bij de volgende ronde eens goed op letten
Het klinkt als pijn en dat zou natuurlijk goed zijn verwardheid plots kunnen verergeren. Tenminste, ik neem aan dat dat bij vierpotige dieren niet heel anders werkt.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

In een ander wat ouder topic (oh :engel: is alweer een jaar geleden zie ik) over Jip (hersenveroudering) is er al eens Cholodin geopperd. Ook ik bedoel er overigens niets mee :wink:, ik wist het me te herinneren omdat ik juist toen dat ben gaan geven aan Jol adhv dat topic.
Maar begrijpelijk als je je zorgen maakt over bepaald gedrag en je wilt horen hoe andere mensen het zien dat je een topic daarover opent, dat doe ik zelf ook.

viewtopic.php?f=16&t=328570&p=8206973&h ... p#p8206973

Jij sloeg het aanbod Cholodin daarin toen af, waarna ik vroeg of ik het kon overnemen om te zien wat de uitwerking op Jol zou hebben.

De symptomen die Jol had leken op dingen die je over Jip vertelde en in dit topic ook aangeeft.

Jol is er in ieder geval een stuk van opgeknapt. Niet meer dat gedrentel in huis, het geen rust weten te vinden, staren naar een deur, uit het niets ineens gaan blaffen omdat ze dacht dat er iets aan de hand was.. beetje lusteloos buiten of zelfs weinig zin hebben om naar buiten te gaan, wel lopen maar volledig in haar eigen wereldje (heeft ze nu nog ook wel eens, maar dat is echt combi eigenwijs, ouderdom en dikke vinger naar de baasjes :lekkerpuh: , het blijft dus wat ineens haar eigen plan trekken wel opletten geblazen :roll: )
Toen we na die "probeer" periode van ca. 2 weken stopten met de Cholodin, merkten we eigenlijk direct weer verschil. Voor mij een teken dat die pillen echt wel hun werk deden. En worden ze nu gewoon standaard iedere avond door het voer gedaan. Overigens krijgt ze maar een halfje per dag.

Wij geven het nu dus ruim een jaar, en vorig jaar februari dacht ik echt dat ze op haar eindje zat afgaande van haar gedrag en lusteloosheid. Maar nu is ze gewoon weer vrolijk, en redelijk actief.
blondie
Zeer actief

Heavy schreef:
Cleva schreef:Als je de urine en het bloed laat bekijken op problemen moet daar de oorzaak zitten
Anders is er nog jeuk maar daarna moet je je eigen blik onder de loep nemen.

Je gedraagt je zelf ook anders. Waarom je hond dan niet?
Honden zijn gewoon heel erg afhankelijke beesten. Die willen constant aansluiten dus de zijn vreselijk afgestemd op je doen en laten.
Als dat verandert veranderen ze zelf ook.

En dat is niet zweverig. Honden zijn zo sociaal.
Dat zoekt naar een plek onder je vleugel.
Als er iets met mij aan de hand is dus als ik spanning heb dan komt Jip de hele tijd naar me toe lopen,legt zijn kop op mijn knie en wil op schoot . Dan is hij heel aanhalig. Dat is hij nu niet.

Hij heeft gisteren van 07.00 tot 17.00 gedrentelt. Van de tuin naar de keuken naar de woonkamer en weer terug . Even liggen of zitten en dan weer hup omhoog . Het leek er gewoon op dat hij zijn mand niet meer wist te vinden en zijn bak met water

Toen ik hem ging uitlaten liep hij mee naar de voordeur en kwam toen langs zijn waterbak en begon heel veel te drinken . Hij likt ook heel veel en overal aan. Aan mijn kleding aan zijn poten aan de steen in de tuin

Dit is niet gewoon even van slag door veranderingen. Dat zou ik wel herkennen het duurt te lang en is anders. Ik heb geen ervaring met dementie bij honden en weet dus ook niet of dat ineens zo kan doorslaan

Hij poept ook anders. Tenminste hij gaat gewoon midden op een pad zitten terwijl hij eerder altijd aan de kant in de struiken ging. En hij is ook anders in zijn gedrag met een teefje waar hij nog altijd leuk mee kon spelen het lijkt nu wel of hij dat ook niet meer snapt

Maar goed ik ga de dierenarts even bellen misschien wordt ik daar wat wijzer van
En nogmaals ik zeur niet over hem en hij mag zich anders gedragen maar dit is gewoon niet fijn voor hem
Ik lees dit pas na mijn laatste post.
Maar gevoeligheid en reageren op mensen spanning is inderdaad ook iets om rekening mee te houden. Aki heeft dat namelijk ook heel sterk, bij hem slaat het dan alleen op zijn darmen. En hij is erg onrustig gewoon als wij gespannen zijn.

Maar de dingen van Jip spelen ook al wel langer. Je haalde bepaalde dingen van dit gedrag ook begin vorig jaar aan.
Het poepen en ontlasten dat anders gaat herken ik van zowel Finn als Jol nu.
Finn op oudere leeftijd ging ook ineens zitten als hij aandrang had, terwijl hij daar normaliter nooit over zou peinzen, hij "kon" het eigenlijk altijd alleen maar als er bosjes waren :oohja:, ook omdat hem dat zo was aangeleerd. Het viel dus op een bepaald moment wel op dat hij met en :cry: :roos: sorry kop, ineens ging zitten.. echt ineens.
En Jol heeft dat nu dus ook.. ineens aandrang en dan zitten. Mij nog niet overkomen, maar mijn partner heeft nu al 2x met een :oeps: :mann: kop midden op de zebra al het verkeer moeten laten wachten, want de drol moet je natuurlijk wel oprapen :LOL:
Maar ze doet het ook ineens op de stoep, terwijl ze aangewend is het op gras te doen, dus ik wijt dat zomaar ontlasten echt aan ouderdom en gewoonweg die controle niet genoeg meer hebben.
blondie
Zeer actief

Heavy schreef:Ja klopt hoor dat het al eerder speelde maar toen ging het dus vanzelf weer over. Nouja niet vanzelf maar met de AminoCalm. En inderdaad wat jij zegt dat spanning op de darmen slaat dat is bij Jip ook zo

Misschien is de combinatie spanning en ander voer net teveel geweest
Ik ben al een tijdje aan het denken om iets voor dementie te geven en elke keer knapt hij dan weer op en denk ik het hoeft nog niet

Maar ik wil ook niet denken had ik het maar eerder gedaan
Maar zoals altijd na het openen van een topic is hij nu in diepe rust :LOL:
Nou goed, je weet zelf het best wat je wilt en wat je niet wilt.
Zelf ben ik ook niet zo van het experimenteren of als het vage klachten zijn sta ik ook niet direct bij een da. Vorig jaar met het topic was ik wel met Jol ook naar de da gegaan maar er was niets aantoonbaars mis met haar destijds lichamelijk gezien.
Maar we hadden wel allebei zoiets dat er gewoonweg iets niet in orde was, en pijn was het niet wat Jol betreft toen.

Er zijn tegenwoordig zoveel supplementen op de markt.
Cholodin is ook een supplement, het was voor mij in combi met de klachten van Jol destijds en de ervaringen die ik hier las een reden om het te proberen. Met goede uitwerking dus.

Voor jou is het misschien goed om eens de dingen op een rijtje te zetten wat Jip betreft.
Want sommige dingen spelen wel al een tijdje.
En soms is het lastig om dingen van elkaar te kunnen scheiden, is het de aard van het beestje (Jip bijvoorbeeld geef je zelf vaak aan is best gevoelig, kan snel reageren lichamelijk op veranderingen e.d.) Maar Jip wordt ook een dagje ouder, en los van de aard van het beestje kan er dus ook wat ouderdomsverschijnselen de hoek om komen kijken.
En dan zou het jammer zijn als je zo'n relatief goedkoop middel als Cholodin niet probeert om te zien of hij daar goed op reageert of niet.
Wij noemen het Cholodin pilletje voor Jol trouwens het (anti) seniel pilletje :engel:
Maar het werkt voor haar en dat is het belangrijkst.

Met het op een rijtje zetten doel ik op echt gewoon een schema maken van wat je nu allemaal meer opmerkt.
Gevoeligheid of reactie op veranderingen en spanning zat er altijd al bij hem in. (Jol is ook gevoelig en dat uitte zich bij haar altijd al in dat ze zich terugtrok van mensen af bijvoorbeeld)
Toch vorig jaar merkte ik zelf op dat het anders dan anders was. Dat soort dingen zijn juist belangrijk om even voor jezelf op een rijtje te zetten om een goed beeld te krijgen voor jezelf, of om eventueel te kunnen bespreken met een da.

Ik adviseer alleen als je twijfelt als het aan voer ligt of aan een ander vast patroon wat je normaliter altijd als vastigheid had, om daar niet van af te wijken nu.
Of verschillende middelen nu te gaan geven.
Houd je dan nu ook vast aan bepaalde vaste factoren en kies 1 supplement om te zien of dat wat doet met Jip en hoe je hem nu ervaart.
Pas dan kun je zien of iets werkt of niet.
Gimmick
Zeer actief

Heavy schreef:
Gimmick schreef:
Heavy schreef:
Gimmick schreef:niet verkeerd bedoeld dus vat het niet zo op.
Natuurlijk mag hij gewoon een tijdje onrustig zijn. Maar dit duurt nu al 3 weken en ik zie geen verbetering. Alsof ik dit leuk vind en die hond onrustig zit te maken :roll:
nou mevrouw lange teen ik vroeg het me gewoon af.

succes ermee met je rollende ogen...
Wat vroeg je je dan precies af? Ik merk een flinke gedragsverandering en jij vraagt je af of ik me dat niet verbeeld? Of dat ik me dat mezelf aanpraat ? Het lijkt me logisch dat ik me zorgen maak en probeer een reden te bedenken en zo een oplossing te vinden

Ik kan me nog heel veel topics herinneren over jou met je probleemhond en hoe je dat aanpakte . Hoe zou jij het vinden als er dan gereageerd wordt met een : laat die hond toch gewoon even moeilijk zijn
laag om Gimmick hier bij te halen.
Over Gimmick heb ik hier amper topics geopend qua gedrag want een stafford met forse agressie problemen wordt hier sowieso afgeknald.

Ik vroeg het me gewoon af of je niet te veel op hem lette, je hebt gewoon een gevoelige hond.
Die heb ik hier ook rond lopen maar des te meer ik dingen ga proberen te linken en koppelen des te onrustiger ze wordt.
Zij is nu al 4 weken onrustig maar dat komt bij haar omdat wij meer thuis zijn. Er een andere dynamiek in huis hangt en zij daar op reageert. Als ik ga letten hoe ze poept en hoe ze ligt etc wordt ze ook onrustiger.
Vanuit die visie vroeg ik het me gewoon af.
Maar als het alleen maar in het medische en/of supplementen gezocht mag worden.

Dan zou ik ervoor kiezen om eens dit gedrag te laten bekijken door een dierenarts. Want als je pijn vermoed dan is een dierenarts de enige die daar iets mee kan
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pumi »

Heavy schreef:
ranetje schreef:

ik heb hier zeker negatieve ervaring door verandering voer. Het gedrag werd er slechter van, ook onrustiger, dus zou zonder extra's eerst gewoon weer terug gaan op het andere voer en dat paar weken vol houden voordat ik een volgende stap zou nemen.
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pumi »

Heavy schreef:Ik heb vanmiddag het oude voer weer gekocht :wink: ik weet dat hij slecht kan reageren op voer maar dan wil hij niet meer eten,is misselijk en drinkt heel veel en heeft diarree en borrelende darmen en is sloom

Nu heeft hij juist enorme honger ,geen diarree maar wel veel vaker poepen en drinkt heel weinig en is heel onrustig
ik zou hem idd nu terug zetten en toch even een week of 3/4 aankijken, want zolang heeft dat echt nodig :E:
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
Caro
Zeer actief

Maar dat meer poepen zou door dat andere voer kunnen komen toch? Nu je weer het oude voer geeft, kun je kijken of dat minder wordt. Shep krijgt over het algemeen brokken zalm van welby en daar poept ze gemiddeld 3 x per dag van. Nu op haar oude dag wil ze soms opeens die brok niet meer. Daarom heb ik ook brok konijn van edgar & cooper in huis voor de afwisseling. Als ik die een aantal dagen geef, poept ze maar 1 x per dag.
Ook zij wilde absoluut nooit op de stoep poepen, moest altijd een zachte ondergrond zijn maar nu doet ze het ook regelmatig op de stoep. Het ziet eruit als dat ze opeens moet en niet meer de moeite wil nemen om een zachte ondergrond op te zoeken.
Zoals ik al eerder schreef geef ik het supplement aktivait. Lastig te zeggen of dat echt wat doet maar Shep was met name in de nacht wat onrustig en soms liep ze naar de verkeerde poort bij thuiskomst. Dat soort kleine dingetjes. Gaat nu weer beter.
Ze heeft nu soms ook dat ze zomaar opeens omhoog kan schieten en dan heel bang rond kijken. Dat is altijd vanuit slaap. Ik heb het idee dat ze dan diep slaapt en er iets gebeurt in haar droom waar ze enorm van schrikt. Kan het anders niet verklaren.
Ze slaapt ook vaak veel dieper, zal Jip ook wel doen toch?
Afbeelding
Caro
Zeer actief

Fijn om te horen dat het waarschijnlijk aan zoiets simpels als het voer heeft gelegen. Hopelijk blijft het nu weer goed gaan. En ik begrijp je heel goed hoor. Nu Shep oud is maak ik me ook sneller zorgen als er iets anders lijkt en ik ben ook veel meer beschermend geworden. Ze worden ook opeens zo oud. Shep ging echt van de één op de andere dag veel trager lopen. Maar ik ben sowieso een miep hoor. Ik stond hier net nog te janken omdat ze achter haar knuffel aan wilde racen maar zodra ze dan van het kleed af gaat glijdt ze uit op het laminaat en valt om. Ik vind het zo sneu om te zien dat ze nog zo graag wil maar dat het niet altijd allemaal meer lukt.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ben blij dat de Cholodin zijn werk lijkt te doen.
De dingen die jij benoemde over dementie herken ik ook niet bij Jol. Wel telkens destijds dat onrustige gedrentel, gewoon niet weten wat ze wilde in huis of waar ze heen wilde. Dan ineens weer iets horen of denken te zien waarop ze in de alarm loei blaf ging. We schrokken ons soms een hoedje :oeps:
Maar ook dat is denk ik een reactie op de combi van bijziend worden, wat dover en strammer.
Jol kon wel soms ineens afwezig zijn, en dan wat staren. En ze was gewoon wat lusteloos en veel angstiger dan normaal bijvoorbeeld in het donker met wind e.d. vaak ook geen zin om mee te gaan met wandelen.
Maar sinds gebruik van Cholodin is dat gewoon veranderd. En dat vonden we echt wel fijn om te merken. Neemt niet weg dat ze natuurlijk ook ouder wordt, Cholodin stopt dat proces ook niet. Maar ik vind het een wonderlijk supplement in ieder geval, wat ook vrij snel verandering in gedragingen teweeg bracht.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”