Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Brokkenpiloot; TTA / MRSP / euthanasie
Moderator: moderatorteam
-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: Brokkenpiloot
fuck zeg lees het nu pas, hopelijk is het gewoon simpel op te lossen, hij is nog hartstikke jong .. dus er moet gewoon nog heel veel mogelijk zijn
- ceciel
- Zeer actief
Zijn meniscus was het probleem niet
Er bleek een forse ontsteking in het gewricht te zitten. Zijn gewrichtkapsel is verwijderd en opgestuurd om op kweek te zetten, daarnaast is de titanium kooi verwijderd en vervangen. De oude kooi is ook ingezonden voor onderzoek.
We mogen hem om 7 uur ophalen.
Er bleek een forse ontsteking in het gewricht te zitten. Zijn gewrichtkapsel is verwijderd en opgestuurd om op kweek te zetten, daarnaast is de titanium kooi verwijderd en vervangen. De oude kooi is ook ingezonden voor onderzoek.
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
Juist. Grootste gevaar bij implantologie is infectie en helaas uitgekomen. Flink gespoeld, nu antibiotica en weer pijnbestrijding?ceciel schreef:Zijn meniscus was het probleem niet![]()

- Lucia
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ojee das niet fijn. Maar ik neem aan dat dit hoed behandelbaar is?
Ook al is het gewoon ruk dat je nu weer opnieuw start met herstellen.
Ook al is het gewoon ruk dat je nu weer opnieuw start met herstellen.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat is waardeloosceciel schreef:Zijn meniscus was het probleem niet![]()
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Kut... en hoe nu verder?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- ceciel
- Zeer actief
Er was geen orthopeed meer aanwezig gisteren. We zijn met Styx en een berg medicatie vertrokken.
Ik denk dat we weer terug zijn bij af, TTA dag 1.
Zelfde revalidatieschema, controle over twee weken.
Morgen zal ik wel even bellen voor wat verdere uitleg.
-
S@ndr@
- Zeer actief
ohw shit, dit wou je niet, arme vent, hopelijk verwen je hem tegen de klippen op
houdt vol dit moet goed , sterkte voor jullie
- Zamunda
- Zeer actief
Echt ontzettend kut. Enige 'positieve' is dat er dus wel een duidelijke oorzaak gevonden is voor het zware kreupelen van de afgelopen tijd en er dus wel weer perspectief is. Ontzettende pech maar hopelijk is het nu goed gefixt en herstelt hij nu eindelijk zonder complicaties. Ik duim zo voor julliececiel schreef:Er was geen orthopeed meer aanwezig gisteren. We zijn met Styx en een berg medicatie vertrokken.
- bram en thijs
- Zeer actief
- Lucia
- Zeer actief
Jullie komen er ook deze x wel doorheen, jullie kunnen het
Maar balen, balen, balen. Sterkte en we duimen dat hij nu snel/goed hersteld
Maar balen, balen, balen. Sterkte en we duimen dat hij nu snel/goed hersteld
- bram en thijs
- Zeer actief
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- Aantal honden: 2
- ceciel
- Zeer actief
Even een update, dank voor de interesse, medeleven en bemoedigende woorden
De eerste nacht was een toestand, hijgen, piepen, veel onrust. Niet willen eten of drinken.
Gisteren was ik dus echt kapot. Rond 11 uur wilde hij weer drinken vanaf de middag nam hij ook weer eten aan.
Zijn pillen mikken we achterin zijn keel en de comfy cone accepteerde hij nu heel makkelijk.
We lopen braaf 8 keer per dag een stukje, wat Styx zelf niet echt nodig vindt. Eenmaal buiten belast hij zijn poot wel iets, erop staan om te piesen probeert hij wel maar dat lukt nog niet zo best.
De eerste avond en de dag erop had hij diarree. Sinds gistermiddag geen ontlasting meer gehad.
Verder koelen we tot en met morgen 4 keer per dag zijn knie.
Hij heeft een bak antibiotica meegekregen (in tegenstelling tot afgelopen januari) en twee verschillende pijnstillers.
Ik heb col-o-dog besteld om zijn immuunsysteem een oppepper te geven omdat wij toch wel het gevoel hebben dat hij nogal vatbaar is voor ontstekingen.
Verder gaan we er maar weer vol goede moed tegenaan.
De eerste twee weken 8 keer per dag vijf minuten lopen, daarna over de vier opvolgende weken op gaan bouwen naar 4 keer dertig minuten per dag.
Hopen dat we na de controle over twee weken de hydro -én fysio weer op mogen gaan pakken en zo toe kunnen werken naar een goed herstel en blije hond.
Ik blijf hier wel posten omdat ik het zelf ook prettig vind om zijn proces terug te kunnen lezen.
En misschien heeft iemand er ooit nog eens iets aan als ze ook met complicaties na een TTA te maken krijgen.
De eerste nacht was een toestand, hijgen, piepen, veel onrust. Niet willen eten of drinken.
Gisteren was ik dus echt kapot. Rond 11 uur wilde hij weer drinken vanaf de middag nam hij ook weer eten aan.
Zijn pillen mikken we achterin zijn keel en de comfy cone accepteerde hij nu heel makkelijk.
We lopen braaf 8 keer per dag een stukje, wat Styx zelf niet echt nodig vindt. Eenmaal buiten belast hij zijn poot wel iets, erop staan om te piesen probeert hij wel maar dat lukt nog niet zo best.
De eerste avond en de dag erop had hij diarree. Sinds gistermiddag geen ontlasting meer gehad.
Verder koelen we tot en met morgen 4 keer per dag zijn knie.
Hij heeft een bak antibiotica meegekregen (in tegenstelling tot afgelopen januari) en twee verschillende pijnstillers.
Ik heb col-o-dog besteld om zijn immuunsysteem een oppepper te geven omdat wij toch wel het gevoel hebben dat hij nogal vatbaar is voor ontstekingen.
Verder gaan we er maar weer vol goede moed tegenaan.
De eerste twee weken 8 keer per dag vijf minuten lopen, daarna over de vier opvolgende weken op gaan bouwen naar 4 keer dertig minuten per dag.
Hopen dat we na de controle over twee weken de hydro -én fysio weer op mogen gaan pakken en zo toe kunnen werken naar een goed herstel en blije hond.
Ik blijf hier wel posten omdat ik het zelf ook prettig vind om zijn proces terug te kunnen lezen.
En misschien heeft iemand er ooit nog eens iets aan als ze ook met complicaties na een TTA te maken krijgen.
- bram en thijs
- Zeer actief
Het onder controle krijgen van de infectie is het allerbelangrijkste, als dat lukt dan zijn jullie erdoor. Zo te lezen hebben ze daar nu maximaal op ingezet en het komt nu vast goed. De komende dagen is het tijd om je te ontspannen want volgens mij zit je aardig aan je taks 

- ceciel
- Zeer actief
Dankjewel voor je bemoedigende woorden, daar hecht ik echt waarde aan en trek ik me aan op.bram en thijs schreef:Het onder controle krijgen van de infectie is het allerbelangrijkste, als dat lukt dan zijn jullie erdoor. Zo te lezen hebben ze daar nu maximaal op ingezet en het komt nu vast goed. De komende dagen is het tijd om je te ontspannen want volgens mij zit je aardig aan je taks
Het moet en zal goed komen met 'onze' knappe vent!
- HillieS
- Zeer actief
Het is een heel proces waar jullie doorheen moeten, maar jullie komen er wel!
Succes!!
Succes!!

- HillieS
- Zeer actief
Het is een heel proces waar jullie doorheen moeten, maar jullie komen er wel!
Succes!!
Succes!!

- ceciel
- Zeer actief
Hij kijkt in ieder geval weer blij.

- bram en thijs
- Zeer actief
- HillieS
- Zeer actief
Als dit z'n blije gezicht is...bram en thijs schreef:Nou, dat zou ik nou ook weer niet willen zeggen

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Och och wat een ellende en zorgen om de vent
Ik duim hard dat de antibiotica goed aan zal slaan en het weer helemaal goedkomt met de poot!
Sterkte!
Ik duim hard dat de antibiotica goed aan zal slaan en het weer helemaal goedkomt met de poot!
Sterkte!
- ceciel
- Zeer actief
Blijer dan zijn narcose hoofd.

- HillieS
- Zeer actief
- bram en thijs
- Zeer actief
- ceciel
- Zeer actief
Vanaf vandaag staat hij alleen op previcox en clavaseptin. We koelen zijn poot nog steeds een keer of drie per dag. Hij is deze keer helemaal geschoren en ziet er nogal beurs en gehavend uit. De wond zelf lijkt rustig. Er komt geen wondvocht door de pleister.
Het 8 keer per dag kleine stukjes lopen vindt hij niet zo leuk, volgens mij vooral omdat hij het totaal onnodig vindt en echt soepel loopt hij ook nog niet.
We hebben als de tuindeuren dicht zijn de benedenverdieping in tweeën gesplitst zodat Styx de woonkamer en deel van de hal heeft, die kleine heeft dan de keuken, stukje hal en keuken. Overdag is die kleine buiten en in de eetkamer.
Omdat we vaak in de eetkamer zitten heeft Styx zijn kap om als hij in de woonkamer ligt. Zal het toch niet meemaken dat hij er deze keer zelf een infectie in gaat liggen likken.
We slapen om en om beneden en er begint alweer een beetje routine in te komen.
Dinsdag even bellen met het verwijscentrum om te vragen wanneer we de uitslag van de kweek kunnen verwachten.
Het 8 keer per dag kleine stukjes lopen vindt hij niet zo leuk, volgens mij vooral omdat hij het totaal onnodig vindt en echt soepel loopt hij ook nog niet.
We hebben als de tuindeuren dicht zijn de benedenverdieping in tweeën gesplitst zodat Styx de woonkamer en deel van de hal heeft, die kleine heeft dan de keuken, stukje hal en keuken. Overdag is die kleine buiten en in de eetkamer.
Omdat we vaak in de eetkamer zitten heeft Styx zijn kap om als hij in de woonkamer ligt. Zal het toch niet meemaken dat hij er deze keer zelf een infectie in gaat liggen likken.
We slapen om en om beneden en er begint alweer een beetje routine in te komen.
Dinsdag even bellen met het verwijscentrum om te vragen wanneer we de uitslag van de kweek kunnen verwachten.
- Zamunda
- Zeer actief
Ik kan me goed voorstellen dat je nu geen énkel risico wil nemen dat hij nu met likken zijn wond infecteert. Maar wat een gedoe en wat duurt het lang zo. Ik duim dat het nu echt goed zal gaan en het daarna snel weer een vage herinnering wordt.
- ceciel
- Zeer actief
Vandaag zitten Styx en ik elkaar behoorlijk in de weg
Hij is schrikkerig, zowel binnen als buiten, waar ik geïrriteerd van raak en hij nóg dwarser qua gedrag.
Vanochtend vroeg al gebeld met het verwijscentrum. Te horen gekregen dat de uitslag van de kweek binnen is, dat de assistente daar niets over mag vertellen maar dat zij kan zien dat er een belnotitie gepland staat
Nu raakt mijn geduld op maar moet ik van mezelf nog een uur wachten voordat ik weer bel.
Vanochtend vroeg al gebeld met het verwijscentrum. Te horen gekregen dat de uitslag van de kweek binnen is, dat de assistente daar niets over mag vertellen maar dat zij kan zien dat er een belnotitie gepland staat
Nu raakt mijn geduld op maar moet ik van mezelf nog een uur wachten voordat ik weer bel.
- Lucia
- Zeer actief
Soms heb je van die dagen 
Assistentes mogen als het goed is niets zeggen, zelfs niet als het positief is.
Hopelijk bellen ze snel.
Assistentes mogen als het goed is niets zeggen, zelfs niet als het positief is.
Hopelijk bellen ze snel.