Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Borderterrier
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Borderterrier
Wie heeft er een en hoe bevalt het ras je?
Ze lijken me lollig. Een stoer hondje om te zien in handzaam formaat. Sportief en actief.
Maar ik ken ze niet in het echie.. dus tja..
Ze lijken me lollig. Een stoer hondje om te zien in handzaam formaat. Sportief en actief.
Maar ik ken ze niet in het echie.. dus tja..
blablabla 

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Borderterrier
Spetter en Bonnie van Ramiek 

- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
Ik heb er 2 inderdaad, heerlijke sportieve hondjes die ook wel een dagje over kunnen slaan. Buiten wil alleen Bonnie wel eens keffend op een ander afspurten maar die is heel goed terug te roepen. Bonnie heeft jachtinstinct, Spetter weinig.
-
- Zeer actief
Zijn ze qua karakter te vergelijken met een Jack Russel? Die vind ik wel lollig namelijk maar ik vind de border veel meer mijn smaak qua uiterlijk. Op internet worden de vaak met elkaar vergeleken. Maar goed.. uiteindelijk zullen ze ook wel uit dezelfde genen komen haha.Ramiek schreef:Ik heb er 2 inderdaad, heerlijke sportieve hondjes die ook wel een dagje over kunnen slaan. Buiten wil alleen Bonnie wel eens keffend op een ander afspurten maar die is heel goed terug te roepen. Bonnie heeft jachtinstinct, Spetter weinig.
Hoe is de vacht qua onderhoud? Ik heb nooit een plukvacht gehad en ik ben er wat huiverig voor.. mijn oom had grote Schnauzers en die stonken als een gierput haha.
blablabla 

- Ramiek
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind ze net even milder, wat minder hyper, wat zachter. Ik ben ooit met mijn parson russell meegeweest met een borderwandeling, toen alle borders inmiddels moe en voldaan meeliepen, liep mijn russell nog te stuiteren.
Ik vind een plukvacht prima te doen, de rv organiseert twee keer per jaar een trimochtend, waar je kan leren je border te plukken, de mijne doe ik 2 a 3 x per jaar, die ruik je niet zolang ze nergens in hebben liggen rollen.
Ik vind een plukvacht prima te doen, de rv organiseert twee keer per jaar een trimochtend, waar je kan leren je border te plukken, de mijne doe ik 2 a 3 x per jaar, die ruik je niet zolang ze nergens in hebben liggen rollen.
-
- Zeer actief
Ja dat denk ik ook.. klein genoeg voor "erbij" en groot/veelzijdig genoeg om toch echt hond te zijn.Cleva schreef:Ze zijn inderdaad wel vergelijkbaar qua karakter. Een prima karakter overigens. Fel en gedreven als het de bedoeling is maar niet imbeciel en vreselijk slim.
Met andere honden gaat het niet altijd vanzelf goed maar met wat geduld en een piets mazzel kom je daar wel uit
Ik zou me niet teveel zorgen maken of een border bij je past. Het zijn veelzijdige hondjes.
blablabla 

Ik vind ze ook enig, zeker als ik zo kijk naar Spetter en Bonnie. Het zijn en blijven natuurlijk wel terriërs, maar als dat je ligt, dan komt dat best goed.
- Ramiek
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik weet niet waar je woont maar als deze Coronamaatregelen over zijn kan je kennus met ze komen maken? Wij wonen in Leiden (z.h)
-
- Zeer actief
Tof... Wij wonen in de kop van NH.. Gemeente Alkmaar. Dus niet bepaald in de buurt. Maar wie weet.Ramiek schreef:Ik weet niet waar je woont maar als deze Coronamaatregelen over zijn kan je kennus met ze komen maken? Wij wonen in Leiden (z.h)
Voorlopig speelt het ook nog niet zolang ik mijn oude lab nog heb.. maar die gaat hard achteruit waarbij ik me afvraag hoelang ze het nog leuk genoeg heeft. En aangezien ik mijn andere hond niet als enige hond wil hebben ben ik vast aan het oriënteren.
Hoe zijn border reutjes naar andere reuen? Ik zou namelijk een lichte voorkeur hebben voor een reu zolang dit geen issue wordt met mijn lab reu. Guus is een watje dus van hem verwacht ik geen problemen. Maar kleine terriërs zijn niet perse makkelijk met sexegenoten volgens mij. Hoe ervaar jij dat?
blablabla 

-
- Zeer actief
Ik heb nooit een terriër gehad dus ik kan het niet met zekerheid zeggen. Maar van alle handzame modelletjes vallen er een boel af. Zowel qua looks als qua karakter hoef ik geen typisch schoothondje.Sandra&co schreef:Ik vind ze ook enig, zeker als ik zo kijk naar Spetter en Bonnie. Het zijn en blijven natuurlijk wel terriërs, maar als dat je ligt, dan komt dat best goed.
Een etterbakje zit ik niet perse op te wachten maar ik kan een beetje karakter wel waarderen..
blablabla 

-
- Zeer actief
Hoe is Hein met andere reutjes?? Zou je overwegen er een reu bij te zetten of is dat vragen om ellende?Cleva schreef:Ze zijn inderdaad wel vergelijkbaar qua karakter. Een prima karakter overigens. Fel en gedreven als het de bedoeling is maar niet imbeciel en vreselijk slim.
Met andere honden gaat het niet altijd vanzelf goed maar met wat geduld en een piets mazzel kom je daar wel uit
Ik zou me niet teveel zorgen maken of een border bij je past. Het zijn veelzijdige hondjes.
blablabla 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Het ras trekt mij ook heel erg aan
inderdaad handzaam maar toch sportief en stoer.
Ik zou Apple geen plezier doen met een terriër maatje maar wie weet ooit.

Ik zou Apple geen plezier doen met een terriër maatje maar wie weet ooit.
-
- Zeer actief
Naja.. ik heb altijd teven gehad en Guus is mijn eerste reu. En ik moet zeggen dat ik reuen vaak mooier en liever vind dan teven.Cleva schreef:Of een boterzacht reutje die hem nooit een grote mond zou geven of een herderreu die Hein zelf in een onderdanige rol dwingt.
Dat laatste zou hij overigens nooit leuk gaan vinden.
Hein is met 9 maanden gecastreerd. Hij is nu 9 jaar oud en het blijft een snauwende flikker tegen andere reuen die iets met buit doen.
Hij kan niet samen met een stok spelen terwijl hij dat met alle teven wel kan.
Hij heeft echt een hekel aan reuen.
Dat gezegd hebbende heeft hij wel een kien besef van zelfbehoud en pakt geen dingen aan die hij niet kan regelen.
En ik kan hem overal wegroepen als het oogcontact van wel erg dichtbij gemaakt wordt.
Maar jij neemt toch een teef?
Je gaat je reu toch niet opzadelen met een hooligan als huisgenoot?
Doe maar een gabbermeisje.
Verder is Guus tot op heden dermate makkelijk met andere honden dat ik van hem geen probleem verwacht als ik een reu ernaast zet. Maar ik heb nooit een terriër gehad dus ik ben een beetje zoekende of reu/reu een recipe for disaster is of niet met de rassen die ik lollig vind.
Had ik een rottweiler, mechel of amstaff gehad dan had ik het uiteraard geweten...
Maar aan je reactie te lezen onderschat ik de kleine terriërs blijkbaar toch een beetje.
En een teef is uiteraard ook leuk hoor. Helemaal omdat een van de redenen voor een 2e hond is dat ik de hond/hond interactie kan waarderen. En Guus is nogal gesteld op contact.

blablabla 

-
- Zeer actief
Met mijn laatste opmerking bedoel ik snap dat je geen 2 pittige honden bij elkaar moet zetten. Maar dat ik wellicht nog niet goed op mijn netvlies heb hoe pittig sommige terriërs zijn.Cleva schreef:Mooier en liever wel. Leuker niet.Peter27 schreef:Naja.. ik heb altijd teven gehad en Guus is mijn eerste reu. En ik moet zeggen dat ik reuen vaak mooier en liever vind dan teven.
Het kan best maar je wil niet alleen dat ze elkaar vriendelijk dulden. Het wordt juist leuk als het vier poten op een buik wordt.Verder is Guus tot op heden dermate makkelijk met andere honden dat ik van hem geen probleem verwacht als ik een reu ernaast zet. Maar ik heb nooit een terriër gehad dus ik ben een beetje zoekende of reu/reu een recipe for disaster is of niet met de rassen die ik lollig vind.
Hein en Mira zijn actief blij met elkaar en dat ziet hem vooral in het verschil.
Teven met teven en reuen met reuen kan best maar er zit minder muziek in.
Dat gaat bijna altijd vanzelf heel goed.
Wat bedoel je daarmee?Maar aan je reactie te lezen onderschat ik de kleine terriërs blijkbaar toch een beetje.
En je hebt gelijk hoor.. het gaat me vooral om het hond/hond contact. Ik ga daar zo min mogelijk risico mee nemen dat het niet soepel loopt.
blablabla 

- Ramiek
- Zeer actief
- Contacteer:
We zijn nog wel eens in Heerhugowaard dus daar is een mouw aan te passen.Peter27 schreef:Tof... Wij wonen in de kop van NH.. Gemeente Alkmaar. Dus niet bepaald in de buurt. Maar wie weet.Ramiek schreef:Ik weet niet waar je woont maar als deze Coronamaatregelen over zijn kan je kennus met ze komen maken? Wij wonen in Leiden (z.h)
Voorlopig speelt het ook nog niet zolang ik mijn oude lab nog heb.. maar die gaat hard achteruit waarbij ik me afvraag hoelang ze het nog leuk genoeg heeft. En aangezien ik mijn andere hond niet als enige hond wil hebben ben ik vast aan het oriënteren.
Hoe zijn border reutjes naar andere reuen? Ik zou namelijk een lichte voorkeur hebben voor een reu zolang dit geen issue wordt met mijn lab reu. Guus is een watje dus van hem verwacht ik geen problemen. Maar kleine terriërs zijn niet perse makkelijk met sexegenoten volgens mij. Hoe ervaar jij dat?
Ik ken een borderterrier reu die heel lastig is met andere reuen, soms ook met teven, ik ken er ook die prima zijn met andere reuen. Ik ken er ook die samen met een andere borderterrier reu wonen en dat gaat goed.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
Ze zijn zo leuk en als je de kans krijgt het stel van Ramiek te ontmoeten dan ben je verkocht
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Border terriërs zijn echt leuk. Ik vind ze voor terriërs mild. Of een reu blij gaat worden van een andere reu, dat ligt echt aan het karakter. Ik ken bij mijn ras (Cairn terriërs) reuen die jarenlang in goede harmonie samenleven met een andere reu, maar bij mijn reuen ging het fout en ik heb er een kunnen herplaatsen. Reu en teef gaat bijna altijd goed.
Ik vind de Border Terrier in ieder geval een leuke, sportieve keus en zou er zonder twijfelen zelf een aanschaffen.
Ik vind de Border Terrier in ieder geval een leuke, sportieve keus en zou er zonder twijfelen zelf een aanschaffen.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wij komen regelmatig met wandelen twee borderterriers tegen, waarvan er in ieder geval één een reutje is. Ze kunnen het met al onze honden en eventuele opvangers altijd uitstekend vinden. Het enige wat ze willen is spelenspelenspelen.. luisteren naar het vrouwtje is er dan even niet meer bij.
- ceciel
- Zeer actief
Ook ik heb een zwak voor border terriër dames, terwijl ik niet bepaald een zwak heb voor terriërs in het algemeen, uitzonderingen daar gelaten.
Vrolijke blije actieve hondjes niet die nare terriër trekken laten zien in het contact met mijn honden.
Reutjes ben ik nooit tegen gekomen eerlijk gezegd maar de dames hebben mij stuk voor stuk om hun pootjes gewonden
.
Vrolijke blije actieve hondjes niet die nare terriër trekken laten zien in het contact met mijn honden.
Reutjes ben ik nooit tegen gekomen eerlijk gezegd maar de dames hebben mij stuk voor stuk om hun pootjes gewonden

- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
- Aantal honden: 1
Borderterriërs zijn leuk, sportief en honden met karakter.
Heb een reutje gehad, opgegroeid met een Bullmastif reu, nooit problemen mee gehad.
Ook met andere reuen nooit iets meegemaakt: hij had de gewoonte honden met veel bravoure te benaderen, ik denk zijn manier van peilen wat voor vlees hij in de kuip had.
Hij had wel een serieuze passie voor de jacht...
Altijd opletten met wild in de buurt dus.
Heb een reutje gehad, opgegroeid met een Bullmastif reu, nooit problemen mee gehad.
Ook met andere reuen nooit iets meegemaakt: hij had de gewoonte honden met veel bravoure te benaderen, ik denk zijn manier van peilen wat voor vlees hij in de kuip had.
Hij had wel een serieuze passie voor de jacht...
Altijd opletten met wild in de buurt dus.
Wiel
-
- Zeer actief
Ik moet zeggen dat het niet verkeerd klinkt.. Vooruitlopend op de situatie ben ik alvast wat verder aan het kijken.
Hoewel ik over het algemeen een voorkeur heb voor herplaatsers lijkt me dat voor dit ras kansloos. Zelfs op marktplaats staan geen pups of herplaatsers en ook het aantal fokkers dat ik op google vind is beperkt.
Dus.... Waar haal je zo'n beest vandaan, ervan uitgaande dat je broodfok uitsluit.
Daarbij vraag ik me ook af hoe je gezondheidsissues minimaliseert aangezien in op de RV lees dat er geen testen vereist zijn.
Hoewel ik over het algemeen een voorkeur heb voor herplaatsers lijkt me dat voor dit ras kansloos. Zelfs op marktplaats staan geen pups of herplaatsers en ook het aantal fokkers dat ik op google vind is beperkt.
Dus.... Waar haal je zo'n beest vandaan, ervan uitgaande dat je broodfok uitsluit.
Daarbij vraag ik me ook af hoe je gezondheidsissues minimaliseert aangezien in op de RV lees dat er geen testen vereist zijn.
blablabla 

- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Via de rasvereniging is er een lijst met fokkers en daar weten ze ook de eventuele pups wel te vinden voor je. Een kennis van mij fokt ook leuke Borders. Kennel From Dawi's Rhapsody. Geen idee of ze pupjes in de planning hebben. Maar van hun zou ik zo een pupje nemen.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- Ramiek
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat betreft de gezondheid, een paar jaar terug kon je op de clubmatch de patella’s laten nakijken, ze hebben toen geïnventariseerd hoe groot het probleem is bij de borders daarmee. Ik weet eigenlijk niet goed wat daaruit is gekomen. Wat ook speelt is Spike’s diseases, of CECS, lijkt op epilepsie, is het niet, wel zijn het toevallen, honden die daar last van hebben knappen vaak goed op van een glutenvrij dieet. Niet bij alle honden gaat dan helemaal over.
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Jamie, onze Border Terriër kruising, heeft die aandoening.Ramiek schreef:Wat betreft de gezondheid, een paar jaar terug kon je op de clubmatch de patella’s laten nakijken, ze hebben toen geïnventariseerd hoe groot het probleem is bij de borders daarmee. Ik weet eigenlijk niet goed wat daaruit is gekomen. Wat ook speelt is Spike’s diseases, of CECS, lijkt op epilepsie, is het niet, wel zijn het toevallen, honden die daar last van hebben knappen vaak goed op van een glutenvrij dieet. Niet bij alle honden gaat dan helemaal over.
Glutenvrij (en dan dus ook geen voer waar glutenetende dieren in verwerkt zijn zoals kip, eend, etc) en rundvrij, en dan alleen kvv ipv brok lijkt hier bijzonder goed te werken.
Sinds half oktober geen echt grote aanvallen /toevallen meer gehad. Af en toe een paar heel kleine nog wel, maar dat is echt minimaal.
Jamie is een reu, en niet makkelijk met andere reuen. Teven gaat over het algemeen prima. Yara en hij zijn de beste maatjes.
Verder is het een ontzettend leuke lieverd. Hij knuffelt het liefst de hele dag.

-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Nu een Borer Terrier
Hiervoor: golden retriever x dobermann welsh corgi mix - Aantal honden: 1
Wij hebben een Border Terrier. Een teefje
Super sociaal, kan met alle honden en mensen goed opschieten
Heel lief voor (onze) kinderen, die kunnen er alles mee. Ik heb haar altijd mee naar school
Ze blaft nooit
Is altijd in voor een lange wandeling, fietstocht. Maar kan ook prima een dagje minder wandelen
Binnen merk je haar niet op. Je ruikt haar ook niet.
Ze vangt hier ratten op t erf. Maar de kippen die hier lopen laat ze met rust.
Wij wonen ook in de kop van Noord Holand, in Wieringerwerf. Je bent welkom om haar eens te ontmoeten
Het is echt een heerlijk ras, maar zoals gezegd, t zijn terriers, ze zijn niet allemaal zo makkelijk, gehoorzaam en meegaand als de onze.
Super sociaal, kan met alle honden en mensen goed opschieten
Heel lief voor (onze) kinderen, die kunnen er alles mee. Ik heb haar altijd mee naar school
Ze blaft nooit
Is altijd in voor een lange wandeling, fietstocht. Maar kan ook prima een dagje minder wandelen
Binnen merk je haar niet op. Je ruikt haar ook niet.
Ze vangt hier ratten op t erf. Maar de kippen die hier lopen laat ze met rust.
Wij wonen ook in de kop van Noord Holand, in Wieringerwerf. Je bent welkom om haar eens te ontmoeten

Het is echt een heerlijk ras, maar zoals gezegd, t zijn terriers, ze zijn niet allemaal zo makkelijk, gehoorzaam en meegaand als de onze.