Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Designerdog in 1955 (miniboxer)
Moderator: moderatorteam
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Re: Designerdog in 1955 (miniboxer)
Wat een gruwelijk lelijke koppen.
In '55 al designerbreeds dus.
En ik maar denken dat het een modern modewoord is.
In '55 al designerbreeds dus.
En ik maar denken dat het een modern modewoord is.

-
- Zeer actief
Het lijken wel kleine aliens haha!
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Soort Boston lijkt het wel zo vind ik.
- dagmar88
- Zeer actief
Ja hoor. Jammer dat het niks is geworden, zie liever zo'n miniboxer dan een mops.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Ik vind ze leuk!
Ze hebben ook nog een neus
Ze hebben ook nog een neus

-
- Zeer actief
Als ik ze google, dan vind ik, behalve te kleine boxershorts, vooral boxer - boston terriërs kruisingen. Zitten best leuke examplaren bij, jammer dat beide rassen niet bekendstaan om hun blakende gezondheid.
- Crescent
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Haha een brababox
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
Weet je nog dat ik zei dat IK VIND (voor we dat weer krijgen) dat alle mops-kruisingen lelijk zijn? Nou, dat geldt ook voor Griffon-kruisingen. Zonder uitzondering afgeserveerd.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Zijn niet alle rashonden eigenlijk designerdogs? 

- Doyaquba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Wat een lelijke koppen
mag ik dat zeggen?
Geen gemis dat die er niet meer zijn...
Verder eens met Johnny Jones, alle rashonden zijn toch designerdogs

mag ik dat zeggen?

Geen gemis dat die er niet meer zijn...
Verder eens met Johnny Jones, alle rashonden zijn toch designerdogs
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Wat is een designerdog?Doyaquba schreef:Verder eens met Johnny Jones, alle rashonden zijn toch designerdogs
- Doyaquba
- Zeer actief
Moet je daarvoor eentje kiezen die een niet-erkende kleur heeft en blauwe ogen? Dat is niet erg conform rasstandaard hè... als je nou met een goed voorbeeld kwam... maar hé ieder z'n ding hoor! Ik weet dat een hoop mensen ze niet mooi vinden, maar goed, er zitten een hoop lelijkerds tussen, dat ben ik met je eens, zeker die witte. Daar maak ik geen geheim van, dat ik dat vind. Ik zie niet in hoe een mening over een kruising een mening over het ras weerspiegeld trouwens...Cleva schreef:Doyaquba schreef:Wat een lelijke koppen![]()
mag ik dat zeggen?![]()
Nee, nu trekken ze volle zalen.
Hoezo?Verder eens met Johnny Jones, alle rashonden zijn toch designerdogs
Maar ik vind bijvoorbeeld deze van ons een stuk mooier (en gewoon goedgekeurd)

En hoezo, tsja, iemand heeft bedacht dat die honden er op een bepaalde manier uit horen te zien toch? Dus zijn ze ontworpen...designhonden dus. Wat is het anders, alleen honden die in 'de mode' zijn op dat moment?
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Mijn Nika was mooi van lelijkheid

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Doyaquba
- Zeer actief
Maar dan zit het ontwerp niet in uiterlijk, maar in een ander aspect namelijk snelheid. Het blijft menselijke selectie.Tamara81 schreef:Niet alle rashonden zijn designerdogs.
Soms ziet een rashond er uit zoals hij eruit ziet door selectie. Niemand had daar van tevoren een plan bij van hoe deze honden er uiteindelijk uit zouden zien.
Als je telkens met de snelste windhond gaat fokken krijg je uiteindelijk het uiterlijk van bijvoorbeeld een Whippet. Later is daar een standaard voor opgesteld.
Haha aww, ja die heb je er ook tussen zittenInge schreef:Mijn Nika was mooi van lelijkheid![]()

- Doyaquba
- Zeer actief
Ach oke dan is het een rare term. Leg eens uit dan wat de term betekenen moet.Cleva schreef:Ik vind boxers juist hartstikke leuk.
Het verbaast me alleen dat je die toyboxertjes lelijke koppen vindt hebben terwijl je eigen hond zogenaamd een mooi exemplaar is.
Ik vind ze enorm op elkaar lijken.
Dat die witte een nek is rukt me geen rakker. Het is een boxer.
En nee niet alle rassen zijn "bedacht" laat staan een bewuste kruising. Dat het een slechte term is ben ik met je eens.
Niet alle rassen zijn bedacht? Natuurlijk wel, wat wij een hondenras noemen is gewoon bedacht en door selectie en inteelt zo geworden. Anders is het toch geen ras?
Ja maar dat jij ze op elkaar vindt lijken is niet omdat dat zo is. Jouw mening is ook niet heilig hoor. Ik vind alle windhonden op elkaar lijken, dat is vast niet zo, maar dat komt omdat ik niet weet waar ik op moet letten. En ja ik vind deze toymodellen zo'n raar griffonkoppie hebben, dat vind ik niet mooi. Bovendien is het maar een foto en je kan middelmatige honden heel mooi doen overkomen op een goede foto en andersom. Maar ik vind de Griffon Brabancon lelijk en dan is het best logisch dat ik dit koppie ook lelijk vind. En ik vind deze kruising wel degelijk anders dan een boxer. Ik vind Boston Terriërs veel meer op mini-boxers lijken.
Een witte boxer, zeker met blauwe ogen, mist een heel stuk uitdrukking naar mijn mening.
Maar goed zoals ik al zei, ieder z'n hond

Deze teef van mij is trouwens geen 'mooi model' als je een keurmeester erover laat oordelen hoor, die kiest voor het type hond dat mijn reu is. Dat vind ik ook een iets mooier type, maar de neus is wel iets te kort voor wat ik persoonlijk wenselijk vind voor de gezondheid. Van onze teven is dat niet zo. Je kan er hele studies van maken, al die rassen...
- Doyaquba
- Zeer actief
Ja oké dus het is echt selectie op uiterlijk. Tsja daar komt vaak niet al te veel goeds van, mensen slaan snel door naar uiterstenTamara81 schreef:Bijvoorbeeld:
Ik wil graag een teckel met dreads. Dit is een duidelijk plaatje dat ik voor ogen heb en ik ga kijken of ik dit wel of niet voor elkaar kan krijgen.
Dit vind ik onder design vallen.
Toevallig heb ik veel last van krekels in huis en ik wil een hond fokken die de beste krekelkiller is. Ik heb in dit geval nog geen idee hoe deze hond er uiteindelijk uit gaat zien.
Dit vind ik niet een designerbreed.
Het is wel in beide gevallen selectie.
Wat een stomme term eigenlijk, designerbreed
- Doyaquba
- Zeer actief
Als je m'n voorsteltopic had gelezen had je geweten hoe en wat. Ik draai niet mee in het fokkerswereldje, ik ben gewoon een dochter van...als puntje bij paaltje komt heb ik niets te vertellen. Ik probeer me alleen dusdanig te verdiepen in alles dat ik wél kan meepraten en iets kan bijdragen.Cleva schreef:Nee. Ook niet.Doyaquba schreef:Het blijft menselijke selectie.
Het plebs is nog maar een jaar of 100 op de hoogte van genetica terwijl veel rassen al eeuwen en zelfs millennia meelopen.
Het klopt gewoon niet dat rashonden bedenkseltjes zijn.
Dan ben je gewoon niet op de hoogte.
Maar goed, je stelde je al voor met een verhaal dat je "meedraait in het fokkerswereldje" dus het verbaast me niet echt.
Lange oren, gedeukte koppen, kleuren en vlekken zijn doorgaans gewoon ontstaan en gebleven omdat er gesloten populaties waren.
Niets meer of minder dan ongerichte inteelt. Dat dat uiterlijk vervolgens door iemand opgeschreven is betekent niet dat die honden naar een standaard toe gefokt zijn.
Dat wij het een rashond noemen is juist door dat 'plebs' hoor. Daarvoor waren het gewoon 'honden die daar en daar voorkwamen'. Een ras is namelijk een biologisch fenomeen en dat heeft helemaal niets te maken met hoe wij het nu gebruiken. Ik weet prima hoe het zit, maar het ging hier over terminologie... (dacht ik althans)
Maar ik wist al dat je iets tegen rashondenfok had, dus je hoeft het niet met me eens te zijn hoor

Ik wilde alleen maar kwijt dat ik deze 'miniboxer' geen geslaagde kruising vond, zeker omdat in mijn ogen de echte mini's Bostons zijn. En in karakter de FB...
- dagmar88
- Zeer actief
Dan verkies je dus het uiterlijk boven de hond, met zulke afgeschreven kneuzen.Doyaquba schreef: Ik wilde alleen maar kwijt dat ik deze 'miniboxer' geen geslaagde kruising vond, zeker omdat in mijn ogen de echte mini's Bostons zijn. En in karakter de FB...

Ik snap niet dat er zo minnetjes over gedaan wordt.
Was dat goed doorgezet, dan had je nu een kleine platbek met een beetje neus, een functioneel lijfje en zonder gierend COI.
Duizenden hondjes die wel hadden kunnen ademen en bewegen en niet omvallen van de kanker. Wat kun je daar op tegen hebben? Om een snuitvorm die net niet naar smaak is?
Zoals het uiterlijk nu is kan het ras hier überhaupt niet in stand blijven.
Zodra ze aan de wettelijk verplichte neuslengte voldoen, verdwijnt die smerige lip voorbij de neus en krijg je een heel andere bek.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik heb ook niets tegen rashondenfok, heb er ook twee. In de vraag zit geen waardeoordeel.
Het is een semantische discussie, of rashonden designerdogs zijn. Deze definitie staat bovenaan als ik google
'iemand die zich voor zijn beroep of uit liefhebberij bezighoudt met het ontwerpen van voorwerpen, bv. meubels of kleding, en daarbij aandacht besteedt aan de functionele en de esthetische vorm; ontwer [..]'
Volgens deze definitie zou je Ko een designerdog kunnen noemen. Nova niet, die is niet op een functioneel uiterlijk gefokt, hoewel dat uiterlijk natuurlijk wel meekomt met de selectie op werkeigenschappen. Maar de Working Kelpie is niet erkend.
Ondertussen, Embark vindt Happy een rashond, maar daar is in principe geen mensenhand aan te pas gekomen.
Ik heb twee designerpaarden, zelf ontworpen, maar die worden gewoon kruisingen genoemd.
Eigenlijk een belachelijke term, designerdog.
Het is een semantische discussie, of rashonden designerdogs zijn. Deze definitie staat bovenaan als ik google
'iemand die zich voor zijn beroep of uit liefhebberij bezighoudt met het ontwerpen van voorwerpen, bv. meubels of kleding, en daarbij aandacht besteedt aan de functionele en de esthetische vorm; ontwer [..]'
Volgens deze definitie zou je Ko een designerdog kunnen noemen. Nova niet, die is niet op een functioneel uiterlijk gefokt, hoewel dat uiterlijk natuurlijk wel meekomt met de selectie op werkeigenschappen. Maar de Working Kelpie is niet erkend.
Ondertussen, Embark vindt Happy een rashond, maar daar is in principe geen mensenhand aan te pas gekomen.
Ik heb twee designerpaarden, zelf ontworpen, maar die worden gewoon kruisingen genoemd.
Eigenlijk een belachelijke term, designerdog.
- Doyaquba
- Zeer actief
Sorry hoor maar een F1 lijkt nooit op beide rassen, dat kan gewoon niet. En als ik die Griffonbek lelijk vind, dan vind ik dat, dat is mijn goed recht.dagmar88 schreef:Dan verkies je dus het uiterlijk boven de hond, met zulke afgeschreven kneuzen.Doyaquba schreef: Ik wilde alleen maar kwijt dat ik deze 'miniboxer' geen geslaagde kruising vond, zeker omdat in mijn ogen de echte mini's Bostons zijn. En in karakter de FB...
Een boston terriër lijkt in de verste verte niet op een miniatuur boxer. Die kan niet meer lijken dan een recente kruising van het ras.
Was dat goed doorgezet, dan had je nu een kleine platbek met een beetje neus, een functioneel lijfje en zonder gierend COI.
Duizenden hondjes die wel hadden kunnen ademen en bewegen en niet omvallen van de kanker. Wat kun je daar op tegen hebben? Om een snuitvorm die net niet naar smaak is?
Zodra ze aan de wettelijk verplichte neuslengte voldoen, verdwijnt die smerige lip voorbij de neus en krijg je een heel andere bek.
Ik hoef geen miniversies van wat dan ook trouwens, alles onder de 50 cm schoft hoef ik niet. Dat heet smaak, daar heeft iedereen iets van. En ja daar hoort uiterlijk bij, ik moet namelijk de hele dag naar die bek kijken. Ik zoek mijn partner toch ook uit op uiterlijk? Natuurlijk moet de rest goed zijn, maar waarom je echt aangetrokken voelt tot een persoon of een dier, dat is gewoon puur uiterlijk.
Ik hoef ook geen boston en ook geen FB, die vallen nog veel vaker om. Maar dat deze kruising dan ineens gezond zou zijn geloof ik ook geen snars van.
Ach ja denk wat je wilt, mijn (ja bah), raszuivere boxers kunnen beter ademen en bewegen dan de meeste vloerkleedjes in menig huishouden. Dat heet conditie. Ook nog geen een gehad met kanker, dus nouja, zal wel veel geluk hebben dan ofzo, of goed ontwerpen, weet ik het.
Ik heb het even nagemeten voor je en de teven voldoen gewoon aan de wettelijke neuslengte.
Maar goed laten we dit topic over designerdogs zoals pomsky's en 'miniboxers' niet vervuilen door over de echte rassen te praten. Ieder z'n ding, gelukkig maar

- dagmar88
- Zeer actief
Tja, over die labradoodle wordt na 60 jaar nog laatdunkend gesnoven.Johnny Jones schreef: Eigenlijk een belachelijke term, designerdog.
De pomskies zijn 100 x makkelijker dan een volle husky, maar dat is ook haram

Scheelt drie keer niks met een Lundehund, maar dan zonder interessanterige extra teen.
Geen heilig zuiver bloed en dan ook nog eens een flinke prijs durven vragen. Dat moet naar beneden gehaald worden.
Terwijl Saarloos meer spijt had dan haren op z'n hoofd van z'n kruisingprojectje en een bull terrier ook maar een duurbetaalde inteeltkruising bull x terrier is.
Ik zie de rashond inderdaad liever overgaan naar op type fokken, zoals bij de tamaskan.
Maar het in elk geval niet overlaten aan een of ander geriatrisch clubje wat waarde heeft. De behoeften veranderen nu eenmaal, het is heel raar daar niet in mee te gaan.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ik vind ze eigenlijk best leuk (ben niet echt weg van dog achtigen) Ik zie deze miniatuur boxer liever dan een FB bijvoorbeeld. Al heb ik daar ook wel "leukere" varianten in gezien.
Een grote Boxer vind ik eigenlijk zelden mooi.
Een grote Boxer vind ik eigenlijk zelden mooi.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Crescent
- Zeer actief
Zo, dat is een leuke combi zeg! https://i.pinimg.com/originals/3f/cf/e7 ... cd7946.jpgNanna schreef: Wat zal het me rotten dat iemand een Ierse setter met een Afghaan kruist omdat dat van die fraaie pups geeft.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- dagmar88
- Zeer actief
Dat was je eigen argument, dat een klein formaat boxer al bestaat. Bestaan en bestaansrecht hebben zijn verschillende zaken.Doyaquba schreef:Sorry hoor maar een F1 lijkt nooit op beide rassen, dat kan gewoon niet. En als ik die Griffonbek lelijk vind, dan vind ik dat, dat is mijn goed recht.dagmar88 schreef:Dan verkies je dus het uiterlijk boven de hond, met zulke afgeschreven kneuzen.Doyaquba schreef: Ik wilde alleen maar kwijt dat ik deze 'miniboxer' geen geslaagde kruising vond, zeker omdat in mijn ogen de echte mini's Bostons zijn. En in karakter de FB...
Een boston terriër lijkt in de verste verte niet op een miniatuur boxer. Die kan niet meer lijken dan een recente kruising van het ras.
Ik hoef geen miniversies van wat dan ook trouwens, alles onder de 50 cm schoft hoef ik niet. Dat heet smaak, daar heeft iedereen iets van. En ja daar hoort uiterlijk bij, ik moet namelijk de hele dag naar die bek kijken. Ik zoek mijn partner toch ook uit op uiterlijk? Natuurlijk moet de rest goed zijn, maar waarom je echt aangetrokken voelt tot een persoon of een dier, dat is gewoon puur uiterlijk.
Ik hoef ook geen boston en ook geen FB, die vallen nog veel vaker om. Maar dat deze kruising dan ineens gezond zou zijn geloof ik ook geen snars van.
Het is alsof je dol bent op de uiterlijke kenmerken van Crouzon en daar een man op uitzoekt om schattige misvormde kindertjes mee te maken.
Iedere aap in een onderbroek zou moeten snappen dat ernstige misvormingen fokken binnen een gesloten populatie niet meer van deze tijd is.
Ik heb een weerzin van inteeltmisvormingen ja, dat zou de norm moeten zijn. Dat kan me niet aantrekken.
Wil niet zeggen dat ik de hond een rothond vind of dat ik een leuk tweedehandsje er om zou laten. De fokker is een rotfokker.
Het gaat me overigens helemaal niet om mooi. Dat is mooi meegenomen, maar komt na het functionele.
"Mijn" f1tjes zijn heus niet moeders mooiste, dat was niet het uitgangspunt. Ze lijken wel degelijk op beide ouders. Gek he.
Moet je voor de lol het boxer outcross project even opzoeken.