Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe "erg" zijn beagles nu echt?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Hoe "erg" zijn beagles nu echt?

Ongelezen bericht door Peter27 »

Ik lees altijd dat beagles vreselijke weglopers zijn, onmogelijk iets te leren valt en nooit los kunnen.

Nu vind ik ze wel heul lollig om te zien en qua maat wel passend als volgende hond..

Moet ik eerst mijn repertoire lelijke woorden uitbreiden voor ik het serieus ga overwegen of valt het in de praktijk wel mee?
blablabla :)
BenjideBeagle
Actief

Re: Hoe

Ongelezen bericht door BenjideBeagle »

Wat ik heb gezien in het asiel was dat beagles hele leuke honden zijn, maar ik moest er geduld voor hebben. Ze kunnen behoorlijk koppig zijn. Benji de beagle (ja ja, hij bestaat echt) hield van lange boswandeling en dan ging zij de hele tijd snuffelen. Ze snuffelde echt overal aan en soms ging zij in iets dat stonk liggen rollen. Benji gaf mij wel een boze blik als ik op tijd stond en weer terug moest keren naar het asiel, terwijl Benji nog overal aan wou ruiken. BEnji had karakter :mrgreen:
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Mijn oom en tante hadden er een. In haar jonge jaren was ze gerust 3 uur de hort op en hadden ze het nakijken. Later werd dit beter (hoeveel later weet ik niet precies). Verder leed ze echt aan vraatzucht. De hele dag liep ze te schooieren om eten. Beestje was ook moddervet. Ze klom op tafels etc om maar te kunnen vreten. Ik vind Beagles enorm schattig om te zien, maar na deze te hebben meegemaakt hoef ik er nooit een. Mijn terriërs zijn eigenwijs, maar die zijn in ieder geval nog trainbaar. Dat idee kreeg ik bij deze hond en de andere Beagles die ik ken niet. De meeste kunnen ook niet loslopen vanwege jachtinstinct.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

De beagles die ik hier ken in de buurt kunnen of nooit los, of hebben een baasje dat er de godganse tijd hijgend achteraan rent terwijl ze zich afvragen waarom die hond niet luistert. Ik heb wel eens lachend "tsja, beagle he" gezegd, maar het kwartje leek niet te vallen :P
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

En kennis van me heeft een beagle waar se behendigheid mee liep. Helaas heeft ze nu op latere leeftijd epilepsie gekregen
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Marlett
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel

Ongelezen bericht door Marlett »

Bij mij in de buurt loopt er een los mee met de baas. De eigenaar zei wel dat ze er heel, héél veel in had geïnvesteerd om het zo ver te krijgen. Vanaf dag één had ze getraind op hierkomen.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik heb jááren geleden twee uitlaatbeagles gehad en ik vind het best lastige honden. Ik kreeg er moeilijk (niet) echt contact mee, ik vond ze heel erg in hun eigen wereldje leven (alles draaide om wat er in hun neus kwam en of er nog ergens eten te halen of te vinden was) met een behoorlijke plaat voor hun kop en vrij ongevoelig, hoewel ze verder hartstikke vriendelijk waren. Met hun eigen baasjes waren ze ook vrij afstandelijk en ze konden allebei slecht alleen thuisblijven (joelen). Ze konden inderdaad allebei niet los (ook niet bij hun eigen baas) en luisterden verder ook totaal niet, maar hadden ook allebei baasjes die daar ook geen energie in stoken.
Dat aangelijnd wandelen en eigenwijs zijn vind ik zelf niet zo'n probleem, anders had ik ook geen podenco's :engel: Maar dat 'contactgestoorde' en dat ongevoelige zoals ik het bij beagles ervoer, hebben podenco's dan weer helemaal niet.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Hoe "erg" zijn beagles nu echt?

Ongelezen bericht door crutz »

Ik heb een cursist met 3 Beagles en moet zeggen dat ze alle 3 absoluut niet aan mijn beeld dat ik vooraf had van de Beagle voldoen.

Ze doet met de oudste obedience en met de middelste flyball de jongste weet ik eigenlijk niet precies wat maar die vind alles leuk als ze maar mag (samen)werken.
De jongste (ruim 1 jaar nu) traint vanaf 8 weken bij mij en de anderen waren dus ouder toen ze startte.
Marlett
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel

Ongelezen bericht door Marlett »

En wat anders, ietsje verderop in de hondenencyclopedie: Basset Fauve de Bretagne? Zijn dat misschien minder vraatzuchtige weglopers?
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Marlett schreef:En wat anders, ietsje verderop in de hondenencyclopedie: Basset Fauve de Bretagne? Zijn dat misschien minder vraatzuchtige weglopers?
Die zijn totaal anders. Vraatzuchtige wegloper past daar helemaal niet bij. Dat zijn gewoon gezellige hondjes die oha gewoon los kunnen lopen. Wel eigenwijs maar niet zo erg als een Basset hound of een teckel denk ik.
Wij hadden er vroeger één. Is helaas maar 8 jr geworden. Ingeslapen vanwege gillende allergie. Echt doodzielig. Die krabte zich helemaal kapot en likte zich kaal. Ondanks medicatie en dieet was het niet hondwaardig. Ik heb geen idee of dat domme pech was of dat het een groot probleem is in het ras.
De onze had "jacht" niet in zijn woordenboek staan (ook niet toen hij nog wel gezond was) en hij vond het leuk om kunstjes te leren.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

sirene schreef:
Marlett schreef:En wat anders, ietsje verderop in de hondenencyclopedie: Basset Fauve de Bretagne? Zijn dat misschien minder vraatzuchtige weglopers?
Die zijn totaal anders. Vraatzuchtige wegloper past daar helemaal niet bij. Dat zijn gewoon gezellige hondjes die oha gewoon los kunnen lopen. Wel eigenwijs maar niet zo erg als een Basset hound of een teckel denk ik.
Wij hadden er vroeger één. Is helaas maar 8 jr geworden. Ingeslapen vanwege gillende allergie. Echt doodzielig. Die krabte zich helemaal kapot en likte zich kaal. Ondanks medicatie en dieet was het niet hondwaardig. Ik heb geen idee of dat domme pech was of dat het een groot probleem is in het ras.
De onze had "jacht" niet in zijn woordenboek staan (ook niet toen hij nog wel gezond was) en hij vond het leuk om kunstjes te leren.
Ik vind fauven echt hele leuke honden - familieleden hebben altijd fauven gehad en die zijn stuk voor stuk oud geworden
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

sterker nog, ik heb de baas nog nooit gezien terwijl ik de beagles inmiddels hartstikke goed ken
:LOL: :LOL:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Marlett schreef:Bij mij in de buurt loopt er een los mee met de baas. De eigenaar zei wel dat ze er heel, héél veel in had geïnvesteerd om het zo ver te krijgen. Vanaf dag één had ze getraind op hierkomen.
Het valt en staat met de eigenaar. Met mijn grote huskymix zijn we al met vijf weken begonnen. Tussen de negen maanden en twee jaar was het alsnog kansloos :LOL:
Dat heeft een hoop gekost, niet in de zin van frustratie of bloed zweet en tranaaah, maar leren elkaar aan te voelen en anticiperen.
Zijn Zusje idem, en die heeft ook een wegloopperiode gehad.
Ik denk dat de meesten vooraf al het idee hebben dat het toch niet gaat lukken en dat ze het tijdens zo'n periode maar helemaal laten zitten.
Ze gaan nooit zo goed loslopen als m'n keesje nee. Die geeft wel gehoor aan een beetje druk en rent ook niet zo snel zo ver weg.
Gezellig op een veldje losgooien en blijven staan kan met hem wel.

Beau vond ik een erg leuke hond :I:
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Ik heb een hele meute gehad, geweldige honden maar inderdaad wel flinke weglopers.
Ik zeg altijd "als de neus aan is, zijn de oren uit".
Verder zijn de meeste beagles wel erg sociaal, vooral de teven.
Met eten moet je inderdaad wel opletten, want ze worden helaas snel te dik, ook als ze niet gecastreerd zijn.
En je moet altijd een stap verder denken dan dat zij doen, want ze zijn een kei in zich dom houden :LOL:
Als ze een spoor hebben, dan laten ze zich duidelijk horen, lekker loeiend door het bos :engel:
Voordeel daarvan is wel dat je altijd weet waar ze uithangen.
Mijn eigen beagles gingen niet perse achter wild aan, maar vooral achter de geur die ze oppikten.
Een ree kon ze dan bij wijze van spreken ook aan de linkerkant uit staan te lachen omdat de wind de geur naar rechts blies en de honden dan ook naar rechts gingen.
Als ik heel eerlijk ben, vind ik mijn teckels echt heel veel makkelijker.
Met de beagles was het echt werken om contact met ze te houden onderweg, de teckels zijn een stuk baasgerichter.
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Er lopen er hier een aantal. Daarvan komen we er 4 meerdere malen per week echt tegen en die ken ik ondertussen wel als leuke en sociale honden. Slechts 1 daarvan denkt alleen aan voer en op er op uit gaan. Die loopt dus ook niet los, alleen op het omheinde veld en dan staat hij nog bij iedereen te bietsen. Izzy heeft hem al een keer ondergeschoffeld omdat hij het goede idee had dat hij haar koekje wel mocht pakken. Les was duidelijk, bij Izzy moet je uit te buurt blijven in geval van eten. Dan loopt er nog een rescue teefje bij dat super bang voor alles en iedereen is, die loopt dus om die reden niet los. Voor de rest zijn ze stuk voor stuk super makkelijk met andere honden en mensen. Al verzinnen ze soms inderdaad wel eens iets om zelf te doen.

Puppy Max(inmiddels bijna 10 maanden) beschouwd Droef nog steeds als zijn beste vriend. Maakt niet uit waar hij is en wat hij aan het doen is, als hij door heeft dat Droef er is komt hij altijd even op zijn minst gedag zeggen. :I: Zijn baasje had hiervoor ook een Beagle en die is 16 geworden. Heeft ook altijd los gelopen, ze heeft ze wel allebei ballen gek gemaakt en dat heeft wel succes.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Hier in de buurt meerdere beagles, die zijn altijd aangelijnd.
In het bos kom ik ze ook regelmatig tegen, dan altijd zonder baasjes...

Maar, ze zijn wel altijd vriendelijk.

Wat hier al over de fauves werd gezegd sluit ik me volledig bij aan, veel leuker!
Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Re: Hoe "erg" zijn beagles nu echt?

Ongelezen bericht door Peter27 »

Ik weet genoeg... Geen beagle voor ons..
Teveel gedoe vrees ik.
blablabla :)
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik vind ze wel leuk, absoluut totaal eigenzinnig: schijt aan de wereld! :mrgreen:
Ik ken er een paar, waarvan eentje de Gaasperplas in z'n uppie rondloopt en als ik hem tegenkwam dan was hij op slag verliefd op Jessie en liep gewoon
het hele stuk met haar (mij) mee. Baas riep vanuit de verte dan 'ik zie hem vanzelf wel weer verschijnen' en de hond liep mee alsof er nooit een baas
bestaan had.
Je moet het maar kunnen, ik zou hysterisch in paniek raken bij al dat weglopen, maar als je zelf heel relaxt bent en het boeit niet, dan is het volgens
mij een onwijs leuke hond.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Valt wel mee.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Heb ooit twee Beagles uitgelaten voor iemand, eentje kon los en een niet. Die ene was echt dwars. De eerste keer dat het gebeurde dacht ik: jeetje wat sputtert die hond tegen zeg, kijk ik om trok ik heel die Beagle op haar rug over de grond. En dat deed ze dus heel vaak.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik kwam laatst een puggle tegen. Echt een leuk beestje om te zien en super sociaal. Guus wilde heel graag spelen dus ik vroeg of het hondje niet los mocht. In het bos. Maar dat kon echt niet want ze zei letterlijk dat hij dan in een rechte lijn weg zou stuiven en tot nooit meer ziens. Kun je nagaan...puggle. Mopsen zijn super trouw en lopen altijd achter hun baasje aan. Half mops half beagle was blijkbaar genoeg om het hondje totaal niet bereikbaar te maken. Ik moet daar niks van. Ik wil honden die loslopen.
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

DeDiana schreef:Ik kreeg er moeilijk (niet) echt contact mee, ik vond ze heel erg in hun eigen wereldje leven (alles draaide om wat er in hun neus kwam en of er nog ergens eten te halen of te vinden was) met een behoorlijke plaat voor hun kop en vrij ongevoelig, hoewel ze verder hartstikke vriendelijk waren. Met hun eigen baasjes waren ze ook vrij afstandelijk en ze konden allebei slecht alleen thuisblijven (joelen).
Dit is ook wat ik zie bij de beagles die ik ken. Ontzettend vriendelijke en sociale dieren maar ik mis een blijk van samenhorigheid.
Ik zie er geen zichtbaar sterke band tussen hond en mens, ze zijn tevreden met wat ze hebben maar het blijft een vrij afstandelijke relatie.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik heb een kruising Beagle met Jack Russel gehad, jarenlang... op papier een kruising from hell, maar mijn Muis? Mijn Muis was een hemels hondje en had het beste van beiden. Nooit van mijn leven dat ik ooit nog een hondje ga krijgen dat zo 1 op 1 op mij leek en met me verweven was. Ik zou overigens niet gauw aan een Beagle beginnen , om alle hierboven genoemde redenen. Maar even ter info , er kunnen dus echt fantastische exemplaren tussen zitten. En ik was niet bevooroordeeld want een ieder die Muis kende vond haar leuk haahha
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

dagmar88 schreef:Beau vond ik een erg leuke hond :I:
Ik ook :engel: :I: Dankjewel!

Beau was echt de allerbraafste en zoetste beagle op de wereld, maar dat heeft een hoop bloed, zweet en tranen (allemaal letterlijk :mrgreen: ) gekost. Hij kwam bij ons wonen toen hij zes was en ik een puber die weinig van honden wist. Beau kwam echt voor mij, het was echt mijn hond. Ik heb er een wereldhond aan gehad en achteraf gezien zou ik het weer doen, maar ik weet niet of ik in de toekomst nog eens voor een beagle zou gaan. Beau kon ik alles leren en hij wilde ook graag, maar ik moest eerst even de gebruiksaanwijzing schrijven. Er is ooit een punt geweest dat ik heb geaccepteerd dat hij niet los kon. Hij ging niet zozeer jagen, maar wel op zoek naar eten. Hij rende kilometers om bij het bejaardentehuis brood voor de vogels op te eten en prullenbakzakken open te scheuren :LOL: . Nu kan ik er om lachen, haha. Ik heb er veel tijd ingestoken en dan resulteerde uiteindelijk in een hond die echt overal los kon.

Je moet er wel plezier aan hebben. De meeste beagle-eigenaren accepteren voordat de hond in huis komt al dat hij toch nooit gaat luisteren, maar als je graag traint en creatief traint, is er echt heel veel mogelijk. Maar dat heb je niet gedaan in vingerknip. Als je een makkelijke hond wil, die lekker meedraait in het gezin zonder dat je er serieus mee aan de bak moet, dan hoef je niet naar een beagle te kijken.

En Beau was misschien ook wel een uitzondering in veel hoor, ik hoorde in zijn laatste jaren continu dat mensen nog nooit zo'n brave beagle hadden gezien. Ik had hem gegund dat hij bij iemand terecht was gekomen die direct had geweten wat werkte voor hem, maar toch ben ik hem wel heel dankbaar voor alles wat ik van hem heb mogen leren.

Kijk nou :I: :
Of deze:
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

-Saskia- schreef:Dit is ook wat ik zie bij de beagles die ik ken. Ontzettend vriendelijke en sociale dieren maar ik mis een blijk van samenhorigheid.
Ik zie er geen zichtbaar sterke band tussen hond en mens, ze zijn tevreden met wat ze hebben maar het blijft een vrij afstandelijke relatie.
Dit was met Beau dus niet mijn ervaring. Het kost inspanning, dat wel. En het was echt alleen met mij. Andere mensen konden wat hem betreft wel weggaan. Met andere honden had hij ook niets.

We liepen graag van die rasloze hondenshows. We zijn ooit de ring uit gezet omdat de keurmeester ineens zijn bek wilde opentrekken en Beau dat niet accepteerde. De rest van de shows deed hij het fantastisch. Mensen moesten vooral niets van hem willen, dan was het goed. Hij was een handvol en hij had veel karakter en ik kan me goed voorstellen dat niet iedereen dat waardeert op deze manier. Ik vond het een heerlijke hond, maar er is vast op dit forum ook nog genoeg van mijn berichten te vinden waarin ik hem minder geslaagd vond :LOL:
Afbeelding
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Cleva schreef:Ik wil geen bloed/zweet/tranen hoeven investeren opdat er zo'n ongemotiveerd konijn dan wel even wil zitten voor een koekje.
:mrgreen: Daar is ie na vier jaar nog niet voor te porren.
Hilde
Zeer actief

Cleva schreef:Ik wil geen bloed/zweet/tranen hoeven investeren opdat er zo'n ongemotiveerd konijn dan wel even wil zitten voor een koekje.
Elke jack snuffel of gedumpte poedelkruising uit het asiel heeft meer talent en will to please.

Ik heb een husky/podenco gehad en hoewel ik die niet wil vergelijken met een beagle was het met aandacht voor de baas en de klus ongeveer hetzelfde gesteld.
Ik haal daar niets uit.
Ik wil geen hond waarmee ik moet soebatten om uberhaupt samen iets te doen. Ik heb zelf namelijk ook geen will to please dus donder maar op met je zogenaamd charmante eigenwijzigheid.

En als ik het wilde dan nam ik een mooie fox hound. Dan heb je tenminste nog iets om naar te kijken aan het eind van je longeerlijn.
Oh helemaal mee eens :LOL:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Hilde schreef:Je moet er wel plezier aan hebben. De meeste beagle-eigenaren accepteren voordat de hond in huis komt al dat hij toch nooit gaat luisteren, maar als je graag traint en creatief traint, is er echt heel veel mogelijk. Maar dat heb je niet gedaan in vingerknip. Als je een makkelijke hond wil, die lekker meedraait in het gezin zonder dat je er serieus mee aan de bak moet, dan hoef je niet naar een beagle te kijken.
Dit is ook mijn idee. Ik heb nooit een beagle gehad maar wel meerdere getraind en de meeste waren prima te trainen.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”