Bedankt weer! Met Lais gaat het gelukkig goed, die mag alles weer nu. Althans, de huid is nu zo goed als genezen dus qua beweging mag ze alles, maar ze mag er nog niet aanzitten. Dus nog wel in de weer met pakjes en kraag etc. maar hopelijk is dat over een paar dagen ook klaar, soort van dan.
Alleen een beetje een dilemma over de volgende operatie. Normaal kan het met 4 weken ertussen, maar nu heeft de wondgenezing vertraging opgelopen plus dat er bij de volgende OK waarschijnlijk ook tot en met de lies weggehaald wordt en de huid dus wat extra tijd nodig heeft om goed ruimte te hebben. Dus de DA wil 6 tot 8 weken ertussen hebben. Maar... nu is Lais eergisteren loops geworden en gooit dat roet in het eten. Want sowieso niet opereren tijdens schijndracht dus het zou ervoor moeten en dat zou kunnen want met 6 weken tussentijd zou 3,5 week na begin loopsheid zijn. Kan net dacht ik. Maar de DA geeft aan dat er mogelijk een verhoogd risico is op BMO als ze dan zou opereren omdat juist tijdens schijndracht je dat risico sowieso al hebt maar met een OK de weerstand ook even verlaagt. Zit ik ook niet op te wachten natuurlijk.
Maar dan... Dan na de schijndracht zou je zeggen, maar Lais heeft na de schijndracht altijd nog zeker twee maanden gezwollen melkklierpakketten met lichte lactatie dus dan zouden we daar ook nog op moeten wachten (meer kans op complicaties). Of evt. galastop zit ik net aan te denken, kan ik nog overleggen. Ik vind het wel vervelend om die gezwellen dan 'onnodig' lang te laten zitten maar ze zijn nog wel heel klein dus soort van veilig...
Nou ja, elk nadeel hep ze voordeel, ook hier weer. Ik zou namelijk eind april twee logees krijgen en doordat ze nog een tweede OK moet kwam dat een beetje op losse schroeven, maar dat zou dan wat Lais betreft nu weer door kunnen gaan. Ivm Corona is het alsnog onzeker of ze komen want het gaat om een vakantie, maar van mijn kant gaat het waarschijnlijk kunnen (en zitten we dan in elk geval niet ook nog met loopsheid van Lais).
Morgen of overmorgen nog even verder overleggen met de DA, dan krijg ik namelijk de uitslagen van het bloedonderzoek van de laatst overgebleven kat die nu klachten heeft (nieren? schildklier?)

.
Met schoonvader gaat het gelukkig weer iets beter. Wel wat frustraties over het ziekenhuis want ze hadden van de uroloog telefonisch doorgekregen dat de katheter eruit moest, na overleg is dat thuis gebeurd door een verpleegkundige. Toen het plassen niet op gang kwam is er weer overleg geweest en kregen ze een andere uroloog aan de lijn (degene die de katheter er uiteindelijk ingekregen had nadat het de eerste niet gelukt was)... die had de katheter graag nog zeker twee weken willen laten zitten

. Lekker handig. Toen besloten dat ze dan de volgende dag maar naar het ziekenhuis moesten om hem opnieuw te laten plaatsen. Zijn ze daar: hoeft er toch geen katheter meer in

. Waarom moesten ze dan verdorie naar het ziekenhuis?!
Oh en in de ontslagbrief stond dat hij moest stoppen met de antistolling die vorig jaar door de cardioloog voorgeschreven was dus zo gezegd zo gedaan. Nu hebben ze van deze uroloog(?) te horen gekregen dat dat absoluut niet mocht want de cardioloog zal het niet voor niets voorgeschreven hebben

. Pfff, het maakt het zo niet makkelijker om te vertrouwen op de kunde van de artsen

.
En dan moet hij ook nog over een week of zes onder het mes.