Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Corona crisis? Neem een hond erbij!

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

sirene
Zeer actief
Contacteer:

Re: Corona crisis? Neem een hond erbij!

Ongelezen bericht door sirene »

Wat leuk! Ben heel benieuwd hoe dat allemaal gaat lopen tussen Maya en Victor :ok:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Gaat vast helemaal goed komen met Victor en Maya, gefeliciteerd in ieder geval :cheer:
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Frootje schreef:
Catho schreef:Ik zou met Victor niet toestaan dat hij zich opdringt als jij 1 op 1 met Maya bezig bent. Niet komen zaniken als zij aandacht krijgt, hij is daarna aan de beurt. Grenzen aangeven voor zichzelf is prima maar hij hoeft dat niet voor jou te doen.
Dat is ook wat ik zou doen inderdaad. Froo doet dit ook (en zal er waarschijnlijk ook nooit 100% mee stoppen, maar dat komt gewoon doordat ze niet heel sociaal is richting andere honden) en ik stuur haar pertinent weg als ze zich ermee komt bemoeien. Opzouten en op je beurt wachten. :hmmm: De eerste drie weken was het behoorlijk erg maar ondertussen zijn ze aan elkaar gewend en zijn ze ook echt heel erg aan elkaar gehecht, ondanks het gesnauw en gebitch af en toe. En Froo weet inmiddels wel dat ze haar eigen grenzen mag aangeven, maar dat ze zich niet mag komen bemoeien (en dat ze ook niet zomaar zonder reden ineens Mowin door de kamer mag jagen) omdat het baasje er dan wat van gaat zeggen. Zoiets heeft toch ook even tijd nodig om te groeien natuurlijk. Het gaat met sommige honden niet gelijk helemaal soepel. :D
Bedankt voor jullie tips. Het liefst had ik natuurlijk dat alles meteen pais en vree was, maar eigenlijk wist ik al wel dat dat niet het geval zou zijn. Geduld is niet bepaald mijn sterkste eigenschap :engel:
Ze kwispelt al veel en heeft vandaag als een paashaas rondgescheurd op een veilige plek. Ze krijgt echt zo’n dolle uitdrukking dan, alsof ze breed lacht. :I:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Frootje schreef:
Catho schreef:Ik zou met Victor niet toestaan dat hij zich opdringt als jij 1 op 1 met Maya bezig bent. Niet komen zaniken als zij aandacht krijgt, hij is daarna aan de beurt. Grenzen aangeven voor zichzelf is prima maar hij hoeft dat niet voor jou te doen.
Dat is ook wat ik zou doen inderdaad. Froo doet dit ook (en zal er waarschijnlijk ook nooit 100% mee stoppen, maar dat komt gewoon doordat ze niet heel sociaal is richting andere honden) en ik stuur haar pertinent weg als ze zich ermee komt bemoeien. Opzouten en op je beurt wachten. :hmmm: De eerste drie weken was het behoorlijk erg maar ondertussen zijn ze aan elkaar gewend en zijn ze ook echt heel erg aan elkaar gehecht, ondanks het gesnauw en gebitch af en toe. En Froo weet inmiddels wel dat ze haar eigen grenzen mag aangeven, maar dat ze zich niet mag komen bemoeien (en dat ze ook niet zomaar zonder reden ineens Mowin door de kamer mag jagen) omdat het baasje er dan wat van gaat zeggen. Zoiets heeft toch ook even tijd nodig om te groeien natuurlijk. Het gaat met sommige honden niet gelijk helemaal soepel. :D
Hier net zo, Mila mag zich daar ook niet mee bemoeien. Als ik haar daar wat meer ruimte in geef, zit de nieuwe hond na een paar dagen ergens in een hoek waar hij niet meer uit mag komen. Ik heb ook jarenlang speeltjes en kluifjes moeten opruimen als er een nieuwe hond in huis kwam, omdat Mila het ook nodig vond om daarover conflicten op te zoeken. Nu is ze er meer aan gewend en is dat niet meer nodig, zolang een hond het speeltje maar niet uit haar bek trekt, zeg maar. Dus ik zou kijken wat je kunt managen om de eerste tijd de rust en vrede te bewaren. En als ze echt aan elkaar zijn gewend, kun je die touwtjes waarschijnlijk ook weer wat meer loslaten. Dat echt wennen duurde bij Mila ook meestal wel een tijdje, hoewel het bij elke nieuwe logé of opvanger wel iets sneller en makkelijker ging.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

DeDiana schreef:
Frootje schreef:
Hier net zo, Mila mag zich daar ook niet mee bemoeien. Als ik haar daar wat meer ruimte in geef, zit de nieuwe hond na een paar dagen ergens in een hoek waar hij niet meer uit mag komen. Ik heb ook jarenlang speeltjes en kluifjes moeten opruimen als er een nieuwe hond in huis kwam, omdat Mila het ook nodig vond om daarover conflicten op te zoeken. Nu is ze er meer aan gewend en is dat niet meer nodig, zolang een hond het speeltje maar niet uit haar bek trekt, zeg maar. Dus ik zou kijken wat je kunt managen om de eerste tijd de rust en vrede te bewaren. En als ze echt aan elkaar zijn gewend, kun je die touwtjes waarschijnlijk ook weer wat meer loslaten. Dat echt wennen duurde bij Mila ook meestal wel een tijdje, hoewel het bij elke nieuwe logé of opvanger wel iets sneller en makkelijker ging.
Ik heb het altijd een beetje anders gedaan. Zolang er geen bloed vloeide (overdreven hoor :wink: ) liet ik het altijd gewoon gaan tussen de oudgediende(n) en de nieuwkomer(s). Hoe minder ik me er mee bemoeide, hoe sneller de verhoudingen tussen de honden duidelijk werden. Meestal was er even een behoorlijke escalatie, maar daarna was het opgelost.
Ik had op voorhand wel botjes en speeltjes opgeruimd en als het om mijn aandacht ging, liep ik weg uit de situatie. Maar verder heb ik het ze altijd zelf uit laten zoeken.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Frootje schreef:
Rami schreef: Ik heb het altijd een beetje anders gedaan. Zolang er geen bloed vloeide (overdreven hoor :wink: ) liet ik het altijd gewoon gaan tussen de oudgediende(n) en de nieuwkomer(s). Hoe minder ik me er mee bemoeide, hoe sneller de verhoudingen tussen de honden duidelijk werden. Meestal was er even een behoorlijke escalatie, maar daarna was het opgelost.
Ik had op voorhand wel botjes en speeltjes opgeruimd en als het om mijn aandacht ging, liep ik weg uit de situatie. Maar verder heb ik het ze altijd zelf uit laten zoeken.
Hangt ook een beetje af van de hond. Met onze vorige honden ging dat ook prima. Met Froo heb je dan (zoals Diana zei) binnen de kortste keren een andere hond die achter een onzichtbaar muurtje vastzit in een hoekje. Die stopt niet vanzelf en zoekt het ook niet zelf uit met een andere hond. Die terroriseert, bepaalt en regelt als je het haar toestaat. Daarom hier in huis heel duidelijke regels. :D Maar gelukkig zijn veel honden milder dan Froo. Misschien werkt het voor Victor inderdaad wel, ik ken hem natuurlijk niet maar op dat filmpje lijkt hij me in elk geval wel socialer dan Froo. :engel:
Haha, Froo is wat dat betreft precies als Mila dus. En inderdaad, dat stopt niet vanzelf, maar wordt alleen maar erger. Met mijn andere honden hoef ik me nergens mee te bemoeien als er een nieuwkomer binnenkomt, maar die zijn inderdaad niet zo dictatoriaal. Dat wil overigens niet zeggen dat ik overal bovenop zit. Mila mag natuurlijk gewoon haar grenzen aangeven en ze mag ook gewoon een snauw geven als een nieuwe hond tegen haar op botst, haar omver loopt, voordringt bij de deur, haar speeltje probeert af te pakken, etc. Met dat soort dingen bemoei ik me totaal niet. Maar wat ze niet mag, is alles gaan bepalen voor een andere hond en daar moet ik meestal in het begin wel even bovenop zitten. Als dat weer duidelijk is en de nieuwe hond is geaccepteerd, gaat het verder vanzelf goed.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Een herder moet je daarin echt wel begrenzen en sturen. Toen mijn tweede hond (Lizzy) destijds bij mijn reeds aanwezige herder kwam, heb ik het ook te veel laten gaan. En dat ging van kwaad tot erger, niet omdat ze het verkeerd bedoelde, maar omdat ze dacht het haar taak was de nieuwkomer ff de regels bij te brengen, met haar als koningin :mrgreen: . Toen ik in begon te grijpen, keerde de rust spoedig terug. Maar in het begin is dat best wennen, en soms ook niet leuk om te zien dat je hond dat doet.
Geloof me, dat komt echt wel goed :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”