Zowel Samara en Esperanza heb ik geadopteerd vanuit het buitenland, via foto of filmpje.
Samara was de hond die op de site stond waarvan ik zeker wist dat ik die niet zou adopteren ivm het grote trauma en leed wat dat dier had meegemaakt, uiteindelijk werd zij het wel, de hond die ik wilde adopteren had wel 7 aanvragen die serieus waren , de stichting belde me dat ze bijna op transport gingen en dat er een hond was die echt hulp nodig had omdat het in het asiel nog minder goed ging en wij waren echt de perfecte match voor haar ivm de rust en regelmaat die wij konden beiden.. en ja dat was Samara , na veel heen en weer gezegd "ok laad maar in" … en dat was de beste beslissing ooit, geen dag spijt van gehad , was het elke dag makkelijk nou nee maar wel steeds een beetje beter.. en als ik dan zag hoe snel ze genoot van de wandelingen en het eten en de rust .. zo heerlijk in het zonnetje lag, mij steeds meer ging vertrouwen.. echt hopeloos verliefd op haar was ik
Esperanza zag ik op een filmpje die mij werd opgestuurd nadat Samara was ingeslapen en ik weer aan het kijken was naar een andere hond, het filmpje was voor een andere hond maar ik zag haar op de achtergrond scharrelen... info gevraagd en paar week later kwam ze met het vliegtuig, ze bleek ouder maar dat had ik zelf ook al verwacht.. Esperanza had niet echt een band met 1 mens, zij vond iedereen geweldig zolang je maar in ons huis was, dat was wel vreemd, op straat zou ze niet naar bv mijn vriend lopen of naar mij maar wel rechtstreeks naar huis.
Van beide geen dag spijt gehad en ik zou het zo weer doen.
Bowie is degene die we heel bewust hebben uitgezocht, op bezoek geweest bij pleeggezin etc en dat is de 1ste jaren echt niet zo leuk geweest, zij was pup en had toch wat gekkige dingen die blijkbaar in het hele nest zaten, bijna alle pups uit dat nest zijn 1 of meerdere keren herplaatst geweest ivm bijten en ander naar gedrag. Maar ook met Bowie is het goed gekomen en ben ik super blij met mijn meisje nog steeds.