Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Deerhound, teefje
Moderator: moderatorteam
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Deerhound, teefje
Ik vind het vooral jammer dat in een ras met een dergelijk kleine genenpoel er om deze reden een hond uitgesloten wordt van de fok, terwijl ze verder zo goed gelukt is
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Vind ik ook.Fotogravinnetje schreef:Ik vind het vooral jammer dat in een ras met een dergelijk kleine genenpoel er om deze reden een hond uitgesloten wordt van de fok, terwijl ze verder zo goed gelukt is
- Zamunda
- Zeer actief
Dat is een heel andere manier van omgaan/houden inderdaad. Niet beter of slechter, gewoon anders en niet te vergelijken.Jules01 schreef:In het geval van deze fokker is dat laatste zeker het geval. Het is niet te vergelijken met hoe wij onze honden houden. En ook de band met deze hond zal niet zijn zoals bij eigen honden, al is het al vanwege de grote aantallen die ze heeft rondlopen.
Waarbij ik geenszins wil zeggen dat dit een slechte fokker is! Want dat is ze zeker niet!
Denk ik ook. Aan de andere kant, deze fokker polst nu eerst de mensen waar ze al eerder een pup aan heeft verkocht (zo lijkt het). Dan weet je al dat die mensen weten hoe het ras is en dat ze (waarschijnlijk) liefhebber zijn.laeken schreef:Als je deze hond gewoon een naam geeft en geen ras en beschrijving van hoe ze gelukkig wordt en dat je er een geweldig nieuw thuis voor zoekt vindt je ook veel gemakkelijker de juiste mensen voor haar. Sarah zoekt lieve nieuwe baasjes met een grote omheinde tuin. Ze houdt van ..... en ze houdt niet van...etc
Prijs in overleg en daar komen we wel uit?
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Inderdaad ze leven dan misschien niet (allemaal) binnen maar de baasjes leven wel midden tussen de honden en zijn er stapelgek mee. En er is ook echt de mogelijkheid ze aan te houden tot er het juiste plekje is en in die tijd zal ze niks te kort komenNanna schreef:Ik heb Charles daar gekocht. En ik diende toch echt eerst op audiëntie te komen.
Ik weet zeker dat ze van haar honden houdt. Het is zelf een halve hond, hahaha. Ze leeft tussen en met haar Deerhounds en Ieren. En ze wil voor dit teefje ook een goede plek.
Nou zijn Deerhounds geen klapkaken dus raar volk komt er eigenlijk niet op af. Ook niet mensen die best ‘een nessie’ willen doen. Ik heb best veel mensen op de Deerhoundclubmatches gezien maar die kwamen dan met door een echte fokker gefokte hond. Nooit gelegenheidsnestjes.
Maar goed. Als je het er niet voor over hebt moet je het gewoon nietbdoen, zo makkelijk is het.
Ik zou het wel betalen maar ja, ik ben nu aan mijn laatste set honden bezig.
- Zamunda
- Zeer actief
Ik ook hoor. Als ik die hond graag wil dan betaal ik het ervoor. Toen we naar Lais gingen kijken wist ik niet eens wat ze voor haar wilden hebben. Maakte me niet uit, ik wist gewoon dat ze onze hond was en ik haar pertinent wilde. Ze hoefden niets voor haar te hebben dus dat was een mazzeltje maar dat wisten we dus niet van tevoren.Nanna schreef:Ik heb Charles daar gekocht. En ik diende toch echt eerst op audiëntie te komen.
Ik weet zeker dat ze van haar honden houdt. Het is zelf een halve hond, hahaha. Ze leeft tussen en met haar Deerhounds en Ieren. En ze wil voor dit teefje ook een goede plek.
Nou zijn Deerhounds geen klapkaken dus raar volk komt er eigenlijk niet op af. Ook niet mensen die best ‘een nessie’ willen doen. Ik heb best veel mensen op de Deerhoundclubmatches gezien maar die kwamen dan met door een echte fokker gefokte hond. Nooit gelegenheidsnestjes.
Maar goed. Als je het er niet voor over hebt moet je het gewoon niet doen, zo makkelijk is het.![]()
Ik zou het wel betalen maar ja, ik ben nu aan mijn laatste set honden bezig.
Voor Raaf heb ik gewoon betaald wat voor hem gevraagd werd. Prima.
Heb net nog even opgezocht maar ik heb een keer een RR-reu op MP zien staan, 3jr, één binnenbal, konden niet meer met zijn onstuimigheid omgaan: of je even 800 euro wilde aftikken. Dat vind ik achterlijk. Dat vind ik van wat er voor deze teef gevraagd wordt niet.
-
Persistence
- Zeer actief
Zoveel posts, ik dacht dat iemand inmiddels een leuke deerhound rijker was, maar nog niet dus.
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik heb het hier thuis toch maar in de groep gegooidmaitestar schreef:Oh man... Ik heb dit niet gezien, ik heb dit niet gezien!
Groetjes,
Wendy
Wendy