Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hebben jullie ook van die rare honden?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Hebben jullie ook van die rare honden?

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind mijn honden echt raar. Bas doet alles op haar eigen manier. Ze luistert super goed. Loopt overal los maar luistert alleen als het nodig is. Als ik zeg kom komt ze bijna nooit meteen. Als ik zeg blijf blijft ze eigenlijk nooit. Maar als er een fiets, hond of auto komt is ze zo betrouwbaar in haar gehoorzaamheid dat ze altijd los kan. Dat heb ik eerder in mijn honden nooit gehad. Honden die zo betrouwbaar in de omgang zijn en ondertussen totaal niet luisteren. Bas gedraagt zich als een verwende prinses die alleen doet wat nodig is om een prettig leven te hebben en verder doet ze niks. Gehoorzaamheids oefeningen zijn niks voor majesteit.

Guus is bizar. Die kan enorm woest doen. Om niks. Als dat een rottweiler was geweest was iedereen doodsbang. Hij gromt om alles. Maar dat is nooit kwaad. Hij doet geen vlieg kwaad juist. Want ondanks dit gegrom is hij het vriendelijkste hondje dat ik ooit gehad heb en misschien wel ken. Daar zit geen enkel kwaad in. Als mijn partner naar de bank komt begint hij ook vreselijk te grommen. Dan gaat partner zitten en kruipt hij gezellig tegen hem aan en is hij super lief en kalm. Echt een vreemd hondje dus. Ziet hij iemand vanuit de tuin dan rent hij borstelend en grommend langs de hekken maar komt diegene naar hem toe dan is hij een puppy dat zijn baasje een week niet gezien heeft zo blij en lief. Altijd en bij iedereen.

Ik merk dat elke hond wel erg vreemde gewoontes kan hebben. Zijn jullie honden ook zo raar als de mijne?

Voor het beeld. Ik ben juist dol op de mate waarin ze karakter tonen dus ik zou niks aan ze willen veranderen. Liever niet zelfs.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Hebben jullie ook van die rare honden?

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ja ook hier een raar beest. Helemaal niet honds, eerder een kat. Zo eigenzinnig als maar zijn kan, en vaak heeft hij ook nog eens gelijk. Aanhalen is heerlijk maar als hij het zoekt, anders gaat hij snel ergens anders liggen. Alles moet als het even kan op zijn manier.
Ik vind het heerlijk al kan ik soms behoorlijk op hem foeteren.
laeken
Zeer actief

Marie-Josée schreef:Ja ook hier een raar beest. Helemaal niet honds, eerder een kat. Zo eigenzinnig als maar zijn kan, en vaak heeft hij ook nog eens gelijk. Aanhalen is heerlijk maar als hij het zoekt, anders gaat hij snel ergens anders liggen. Alles moet als het even kan op zijn manier.
Ik vind het heerlijk al kan ik soms behoorlijk op hem foeteren.
Ja dat snap ik haha. Klinkt als Bas. Die maakt alleen maar keuzes op basis van wat Bas wil. Ik gun het haar overigens maar soms...
Afbeelding
laeken
Zeer actief

metav schreef:Ja hoor neem Daisy maar als je binnenkomt lijkt het net of ze heel lelijk is maar ze bedoelt juist haal mij aan aai mij
Maar als je dat niet snapt dan schrikken mensen zich de tandjes van haar
Mij kneep ze ook toen ik Guus kwam ophalen. Maar ze zag er wel lief uit :engel:

En je hebt Goofy. Raarder dan hij is komen ze natuurlijk niet. Grote mond klein hartje... :I:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

metav schreef:
laeken schreef:
metav schreef:Ja hoor neem Daisy maar als je binnenkomt lijkt het net of ze heel lelijk is maar ze bedoelt juist haal mij aan aai mij
Maar als je dat niet snapt dan schrikken mensen zich de tandjes van haar
Mij kneep ze ook toen ik Guus kwam ophalen. Maar ze zag er wel lief uit :engel:

En je hebt Goofy. Raarder dan hij is komen ze natuurlijk niet. Grote mond klein hartje... :I:
nou ik dacht ik zeg maar niets over Goofy maar die heeft gewoon humor we liggen iedere dag in een deuk met hem :lol1:
Ik ben zo blij dat jullie hem hebben :cheer:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Tamara81 schreef:Ja, gisteren bedacht ik me nog dat Lanai soms raar is. Als we tikkertje spelen dan kickt ze er echt op als ik in slow motion richting een andere kamer loop. Dan komt ze met haar speeltje in de bek WOEST en LUID grommend achter me aan... halve woeste blafjes terwijl ze dat speeltje niet los laat. Wat een kabaal maakt ze dan :lol1: Het hoort bij ons spel, maar als je niet beter zou weten zou je denken dat die hond doorgedraaid is.
Dat heeft Guus ook. Die lijkt wel niet in orde als hij woest blaffend rondjes om zijn as draait om de tuindeur open te krijgen. Hij rent dan ineens naar de deur om daar een totale doordraaireactie te vertonen. Woest grommend en grauwend springend tegen de deur. Zodra die open gaat stuift hij door de tuin om zijn energie te verliezen en dan kruipt hij weer rustig bij ons op de bank. Moest er even uit ofzo denk ik dan maar :oohja:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:Panni en Csikasz zijn redelijk normaal voor zover je normaal van een Puli kunt verwachten :tongue:
Rozi echter heeft rare trekjes. Dan ligt ze op de bank en als je dan ook op die bank wilt zitten gromt ze zo woest dat een normaal mens het niet eens meer zou aandurven, hahaha.
Het stelt echter geen zak voor. Als je gaat zitten dan is ze blij en onderdanig.
Dat doet Guus ook tegen mijn partner. Nooit tegen mij :denken: Hij verdedigt mij ook. Als mijn partner voor me gaat staan en tegen me praat als ik zit dan gaat Guus woest grommen. Hij zegt dan hou eens op aait hem en dan is Guus blij en onderdanig.
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Izzy is hier het meest raar van allemaal.
Die gaat zitten lachen als je thuis komt en ze heeft iets uitgespookt wat niet mag, zoals bijvoorbeeld de prullenbak geplunderd. Ziet er niet uit! Enorme grijns met ontblote tanden en dat missende tandje en zich voor de rest geen houding weten te geven en als een achterlijke erbij grommen. Voor de rest loopt ze de hele dag het liefst hysterisch te krijsen om alles.

Opoe begint aardig mee te gaan in Izzy haar geblaf. Voor de rest is ze vooral van mening dat alles op haar manier moet. Ze is overigens overduidelijk aanwezig altijd, het is net een cavia met de geluidjes die ze overal bij maakt.

Droef is het meest normaal denk ik. Die is sinds een jaar of zo, zo braaf thuis! Ik vraag heb tegenwoordig maar wie hem opgevoed heeft want dat kan niet door mijn opvoedkundige kwaliteiten komen.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
nomo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door nomo »

Morris heeft ook van die rare dingen. Hij heeft tegenwoordig besloten dat hij als we wandelen zelf wel beslist of het hem zint of niet. Hij geeft het een paar keer aan als hij liever een andere route loopt en als ik daar geen gehoor aan geef dan draait hij resoluut om en loopt naar huis. In gestrekte draf en luisteren ho maar. Hij moet dan een grote weg oversteken om thuis te komen, dus ik wil dit echt niet hebben. Levensgevaarlijk, want hij stopt nergens voor! Hij blijft nu dus eerst aan de lijn tot we het punt waarop hij besluit terug te gaan voorbij zijn. Heel stom, maar nodig. Ik kan op de momenten dat hij naar huis loopt op mijn kop gaan staan, met biefstuk zwaaien, doen alsof ik doodga, het maakt niet uit. Ook als hij andere mensen/honden passeert waar hij normaal gesproken gek op is keurt hij ze geen blik waardig. Een doel, naar huis! Kijk serieus niet op of om.
Maar als we gewoon de wandeling afmaken en we weer richting huis gaan dan mag hij soms het hele eind los meelopen. Want dat is het de perfecte hond. Het hele eind langs de grote weg loopt hij keurig naast, is met het kleinste hand- of stemgebaar te sturen en hij zou nog geen teen op de weg durven zetten, wacht keurig voor het oversteken. Dan vertrouw ik hem echt voor 100% en lopen we heerlijk zonder lijn naar huis :piew:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik heb volgens mij nooit dieren gehad zonder vreemde gewoonte
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik ben ondertussen aan ze gewend, dus ik vind ze helemaal niet meer raar :engel: Maar ze hebben allemaal zo hun dingen, vooral Mila. De geluiden die zij maakt, het omhoog wippen van de lege voerbak (kleng! kleng!), het zes rondjes om je heen móeten lopen als je haar aanlijnt, hoe ze door het lint gaat als je het woord 'kabelbaan' zegt... ik kijk er niet meer van op, maar bezoek soms wel.
Ja, oké, Taartje was wel écht raar, dat vond ik na drie jaar nog steeds :LOL:
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Ongelezen bericht door Jits90 »

Damy is ook zo'n rare. Die kan bij je komen om te knuffelen, maar dan komt z'n gekke 5 minuten boven. Gek rollen op z'n kop en ondertussen flink grommen en grauwen. Voor een vreemde is dat best eng, maar ik weet dat hij dat enkel doet uit gekkigheid. Het liefst speelt hij dan met m'n voet of hand. Lekker aan hangen met z'n voorpoten en heel zachtjes vastpakken met de mond. Je ziet veel tanden, maar hij is uiterst voorzichtig. Zodra je auw roept (uit gekkigheid), stopt hij meteen en komt je aflebberen. M'n vriend vindt het ook eng, dus Damy doet dat alleen met mij of alleen. Lekker spelen :engel:

Noa en Diva zijn doodbraaf. Niks raars aan :mann:
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Wanneer Lucca uit de waterbak drinkt drukt ze naar neus en bovenlip tegen de rand en slobbert dan het water naar binnen. Ze wipt haar neus dus zeg maar omhoog tegen de rand zodat je haar voortandjes ziet. Ik zal eens kijken of ik er een foto van kan maken. Het is tamelijk belachelijk. Ze drinkt wel normaal uit plassen en rivieren.

Dalí tuttelt als stressontlader. Maar die is als kleine pup zonder moeder gevonden en dan schijnt het dat honden wel vaker raar gedrag rondom de zuigreflex ontwikkelen.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lothian schreef:Wanneer Lucca uit de waterbak drinkt drukt ze naar neus en bovenlip tegen de rand en slobbert dan het water naar binnen. Ze wipt haar neus dus zeg maar omhoog tegen de rand zodat je haar voortandjes ziet. Ik zal eens kijken of ik er een foto van kan maken. Het is tamelijk belachelijk. Ze drinkt wel normaal uit plassen en rivieren.
:mrgreen: Stiekeme husky? Nikita staat vaak zo tegen het raam.

Afbeelding

Als ze gaapt klapt ze haar bek hard dicht en blijft die lip ook zo hangen. Zus doet precies hetzelfde.

Zus was dol op stiefpapa. Die loopt heel bruut opgepompt met gorillageluiden langs de schutting. Zij dus ook nog steeds.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Noah is eigenlijk heel normaal als ik dit zo lees :LOL:
Perry zijn enige eigenaardigheid is dat hij het liefst op je hoofd zit :F: of op schoot. Als het maar op een mens kan. Het liefst zit hij op het hoofd van mijn vriend als hij op bed ligt :Q: Perry is gewoon heel dominant uiteraard :LOL:
Perry en Noah

Afbeelding
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Ja, hier ook een bijzonder ( in het kader van.. dat vinden wij niet raar, dat vinden wij bijzonder. ) hondje..

Hij geeft kopjes als een kat en hij knipoogt naar je als een kat.
Hij luistert niet naar commando's, alleen als je het op een normale toon, en vooral in zinsverband vraagt..
Hij kan niet aan een vaste lijn lopen, dan schiet hij in paniek, loopt geen stap meer. Moet dat wel, dan kan ik er de klok op gelijk zetten dat hij diarree krijgt van de stress. Een flexlijn met lint gaat redelijk, maar hij loopt alleen echt ontspannen aan een 8m flexi met koord.
Nieuwe dingen, of dingen die hij al een tijdje niet gegeten heeft, lust hij niet. Als je dan zegt: "Toe maar Kai, dat lust je wel!" dan pakt hij het heel voorzichtig aan en proeft het.. en eet het op.

Als hij pijn aan zijn achterpootje heeft, of er zit een takje in zijn haar of in zijn staart, dan gaat hij met zijn snuitje / kopje over de grond schuren. Het heeft echt even geduurd voordat ik dat door had.

Oh ja, en als je hem voor half 1 wakker maakt 's ochtends, dan is hij de hele dag mopperig en chagrijnig...

Verder valt het wel mee. :19:
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Mitzi had wel eens last van een soort stuiptrekking in haar kaak/baak waardoor ze een gekke bek trok. Vonden mensen altijd heel vreemd of zelfs een beetje eng (enguh heddur haha), maar ze bedoelde er niks mee en kon er niks aan doen. Volgens mij was het een zenuwtrek want ze deed 't vooral als ze wat gespannen was.

Ook kon ze heel goed brommen, bijvoorbeeld op de bank. Klonk soms bijna als grommen (een vrienden die zelf honden had vroeg of 't een grom was) maar was gewoon gekreun en gebrom van de prinses met het heeeele zware leven. :LOL:
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Tiba en Rakoes hebben allebei de tic dat ze luid grommend/kreunend rollen. Gewoon in hun eentje. Een paar keer per dag. Uit het niets :piew:
Tiba stort zich daarbij letterlijk ter aarde, als je niet beter zou weten dan dacht je dat ze een toeval heeft.
Rakoes heeft zo'n slaapzakmandje waar ze helemaal in kan. Ze gaat dan in dat mandje grommend en blaffend de kamer rond. Zelfde idee als een hamster in een zo'n bal.

Fribbel kan ik een boek over schrijven, maar goed, dat was een bull terrier, die kloppen sowieso niet.
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Lee is dom zeggen we altijd en altijd blij, ook al kom je van de wc af.

Kodi is vreemdste, die is heel serieus in huis, maar gooi je daar een lijn om..... Dan veranderd het in een vrolijk idioot. Dat zullen vast heel veel honden doen maar ko is gewoon heel anders, blijft apart. :mrgreen:
Groetjes Heidi
Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Lothian schreef:Wanneer Lucca uit de waterbak drinkt drukt ze naar neus en bovenlip tegen de rand en slobbert dan het water naar binnen. Ze wipt haar neus dus zeg maar omhoog tegen de rand zodat je haar voortandjes ziet. Ik zal eens kijken of ik er een foto van kan maken. Het is tamelijk belachelijk. Ze drinkt wel normaal uit plassen en rivieren.

Noa, Ninthe en kleine Boris drinken ook zo.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”