Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat zit hier in?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Wat zit hier in?

Ongelezen bericht door lucie »

het is een kruising bodeguero en ze komt uit Spanje. denken jullie dat er podenco inzit?
https://www.facebook.com/pg/Bodegueros. ... 4912792396
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Wat zit hier in?

Ongelezen bericht door DeDiana »

Zou kunnen, een beetje podenco Andaluz of zo. Verder geen idee, waarschijnlijk gewoon een leuke mix :ok:
lucie
Zeer actief

Leuk is ze he :I: Ik denk dat ik er maar eens een mailtje aan ga wagen...
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik hoor zo ongeveer bij elke Spaanse hond dat er wel podenco door zal zitten. Ik denk zelf van niet. Dit lijkt mij een spaanse boerenfox. Ik zie er dus vooral terrier in. Maar wat Diana zegt Podenco Andaluz zou nog kunnen omdat dat ook net terriers zijn.
Afbeelding
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pumi »

zie er ook boerenfox in
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Vraag me af of het wel echt kruising met iets anders is. Ziet er nogal als bodeguero uit, alleen heb je die best in verschillende soorten en maten
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Fotogravinnetje schreef:Vraag me af of het wel echt kruising met iets anders is. Ziet er nogal als bodeguero uit, alleen heb je die best in verschillende soorten en maten
Ruwhaar, bruin en met een opvallend licht oog?
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Fotogravinnetje schreef:Vraag me af of het wel echt kruising met iets anders is. Ziet er nogal als bodeguero uit, alleen heb je die best in verschillende soorten en maten
Precies. Een boerenbodequero. Zoals een Black and Tan Jack Russel of een andere boerenvariant van een ras. Een beike in plaats van een stabij. Er zal best ooit iets in gekruist zijn maar ik zie vooral een prachtige terrier uit Zuid Spanje. Hele mooie bouw ook.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

dagmar88 schreef:
Ruwhaar, bruin en met een opvallend licht oog?
Ze komen ook voor als ruwhaar, ja. En moet je echt de meest basic genetica nog uitgelegd worden? Bruin/lever is recessief ten opzichte van zwart. Bij lever past ook een licht oog. Dus uit zwart x zwart kan prima bruin met licht oog komen
lucie
Zeer actief

Ik dacht zelf een beetje Podenco door die langere poten, slanke bouw, wannabe-puntoren en rozige neus. Maar als jullie vooral terrier zien: des te beter :ok:
Podenco's lijken me énige honden maar 1 windhond hier vind ik voorlopig genoeg. Ik heb juist altijd nog eens een kleine (ruwharige) terrier gewild en deze lijkt me echt erg leuk :I:
Tamara81 schreef:Die is leuk hoor Lucie, lekker fanatiek blij bekje :I:
ja hè? die zie ik hier wel rondlopen
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Misschien een vleugje, maar ik zie vooral gewoon een bodeguero. Die zijn vrij slank en hebben flink langere poten dan bijvoorbeeld een jack russel.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
lucie
Zeer actief

Alfilillo schreef:Misschien een vleugje, maar ik zie vooral gewoon een bodeguero.
:ok: Ken jij veel Bodegueros? zijn ze erg blafferig dat je weet en zijn ze binnen een beetje rustig?
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef: Ze komen ook voor als ruwhaar, ja. En moet je echt de meest basic genetica nog uitgelegd worden? Bruin/lever is recessief ten opzichte van zwart. Bij lever past ook een licht oog. Dus uit zwart x zwart kan prima bruin met licht oog komen
De vraag was dus hoe aannemelijk dat is. Als ik een op een rottweiler of duitse herder gelijkende zwerfhond in liver & tan zie, ga ik er niet meteen vanuit dat het een rashond is.
En bij bijvoorbeeld bruine chihuahua's en kezen zie je normaal niet zulke lichte ogen. Ik ken de bodeguero niet, weet niet of het een ras of net als de boerenfox een type is, niet hoe dat er in lever uitziet en ook niet hoe vaak lever of ruwhaar voorkomt.
Een beetje plaatjes googelen lijkt me niet genoeg om daar iets over te zeggen.

:LOL: Verder vind ik het een opmerkelijk commentaar van iemand die uitgelegd moet worden dat een hondenforum niets over je anuskloof hoeft te weten. Elke gek z'n gebrek.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

lucie schreef:
Alfilillo schreef:Misschien een vleugje, maar ik zie vooral gewoon een bodeguero.
:ok: Ken jij veel Bodegueros? zijn ze erg blafferig dat je weet en zijn ze binnen een beetje rustig?
Ik zie ze heel regelmatig tijdens het uitlaten. Mijn indruk: sociaal, actief, vrolijk, baasgericht maar zonder slaafs te zijn, iets doen met de baas is LEUK!

Thuis ken ik zie niet. Geen idee of ze blafferig zijn, maar ik verwacht eigenlijk niet dat ze heel erg kalm zijn thuis. Geen galgo die 22 uur ligt te maffen in ieder geval.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
lucie
Zeer actief

Alfilillo schreef:
lucie schreef:
Ik zie ze heel regelmatig tijdens het uitlaten. Mijn indruk: sociaal, actief, vrolijk, baasgericht maar zonder slaafs te zijn, iets doen met de baas is LEUK!

Thuis ken ik zie niet. Geen idee of ze blafferig zijn, maar ik verwacht eigenlijk niet dat ze heel erg kalm zijn thuis. Geen galgo die 22 uur ligt te maffen in ieder geval.
klinkt goed; kan ze mooi Maverick uit z'n 22 uur durende schoonheidsslaap houden :LOL:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Als je echt interesse hebt zou ik het gewoon aan die stichting vragen.
Is Maverick niet te lomp voor zo'n kleintje?
Galga's
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Galga's »

Dit is de bodeguero die ik ken. Prima opgevoed door de saluki en de whippet :LOL:

Afbeelding
Afbeelding
lucie
Zeer actief

dagmar88 schreef:Als je echt interesse hebt zou ik het gewoon aan die stichting vragen.
Is Maverick niet te lomp voor zo'n kleintje?
Ik ben inmiddels met de stichting in gesprek. Zij gaan nog voor wat aanvullende informatie zorgen en filmpjes dus ben benieuwd.
Die grote honden zijn idd wel een risico voor een kleintje, vooral Maverick met z'n 41 kg. Hij was altijd erg van het bekken & beuken, maar ik moet zeggen dat Mara hem aardig heeft getemd :S: . Die heeft zo hard terug gebekt en gebeukt, dat ie niet meer durft :LOL: . Hij wil nog wel rennen, af en toe dan.
Mara is ook wel een lompe doos, maar ze kan erg goed doseren. Met Kailen speelt ze veel rustiger, al klinkt het alsof ze hem in reepjes scheurt. Meer dan een hoop geluid en gehops is het dan niet :I: . Dus ik verwacht dat een goed gebekte terrier hier zich wel zal redden. Blijft het feit dat zo'n hondje sneller stuk is natuurlijk, dus hoe dan ook goed monitoren, zeker in het begin.
Galga's schreef:Dit is de bodeguero die ik ken. Prima opgevoed door de saluki en de whippet :LOL:

Afbeelding
:LOL: goed voorbeeld doet goed volgen :goeie:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”