Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Charlie... update niks meer aan de hand....

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

Charlie... update niks meer aan de hand....

Ongelezen bericht door Rebble »

Met haar linkervoorpoot. Ze is altijd aangelijnd en heeft zeker weten geen gekke dingen gedaan. Binnen zie je niks geks aan hoe ze loopt.
Het begon met twijfelen, loopt ze nou raar of niet. Maar gister en nu net zag ik het toch wel duidelijk, vanmorgen dan weer helemaal niet. Ze loopt er gewoon op maar je ziet haar duidelijk onzuiver lopen.
Het doemdenken is begonnen want met Izzy ging het ook zo vaag en die bleek osteosarcoma te hebben en toen was ze dood :(: Ik weet dat het niet realistisch is maar ja...onrealistisch is het ook niet echt. Het kan van alles zijn natuurlijk.

Zijn er supplementen die ik kan geven? Of direct laten röntgenen? En wat dan, voorpoten, nek en rug? Dan ook gelijk heupen maar mee? En waar? Kunde is belangrijker dan een leuke prijs, beide zou het fijnste zijn.

Pff, ik vind dit niks hè :ugh:
Laatst gewijzigd door Rebble op 30 jul 2020 10:02, 7 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Doyaquba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Re: Charlie loopt mank

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Zijn de pootkussentjes nog helemaal heel? Niet op iets scherps gaan staan of een afgebroken nagel (zoiets simpels zou toch fijn zijn)?

Ik zou denk ik een paar dagen heel veel rust geven als er niets zichtbaar is en bij geen verbetering toch laten nakijken.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ik kan me je zorgen goed voorstellen. Het is al even af en aan als ik het begrijp? Ik zou beginnen met een bezoek aan de DA en dan in eerste instantie gewoon klinisch onderzoek. Dan hoor je wel of een rofo geïndiceerd is. Heupen zou ik niet direct meenemen tenzij je/je DA daar aanleiding voor ziet.

En waar? Ik zou eerst naar je eigen DA gaan, als het nodig is of jij je er beter bij voelt kun je je altijd nog door laten sturen. Klein en eenvoudig beginnen in deze :ok: .
Rebble
Zeer actief

Doyaquba schreef:Zijn de pootkussentjes nog helemaal heel? Niet op iets scherps gaan staan of een afgebroken nagel (zoiets simpels zou toch fijn zijn)?

Ik zou denk ik een paar dagen heel veel rust geven als er niets zichtbaar is en bij geen verbetering toch laten nakijken.
Vergeten te melden maar kussentjes en nagels zijn in orde
Zamunda schreef:Ik kan me je zorgen goed voorstellen. Het is al even af en aan als ik het begrijp? Ik zou beginnen met een bezoek aan de DA en dan in eerste instantie gewoon klinisch onderzoek. Dan hoor je wel of een rofo geïndiceerd is. Heupen zou ik niet direct meenemen tenzij je/je DA daar aanleiding voor ziet.

En waar? Ik zou eerst naar je eigen DA gaan, als het nodig is of jij je er beter bij voelt kun je je altijd nog door laten sturen. Klein en eenvoudig beginnen in deze :ok: .

Ja, laatste cursus weet ik nog dat ik haar ook even raar vond lopen, dat was november denk ik. Maar toen heel lang niet en ik denk nu sinds een paar weken dat ik af en toe keek of ze nou wel of niet onzuiver liep. Ik ga inderdaad maar even bellen, ik heb geen vaste dierenarts, de praktijk waar ik met Izzy ging heeft een andere dierenarts. Ik weet nog wel een praktijk waar ze in ieder geval goed in de apparatuur zitten dus is daar veel mogelijk. Ik ga gelijk maar bellen. Koe en horens en zo maar ik ben oprecht bang om weer dezelfde diagnose te horen te krijgen als met Izzy toen. Blegh..
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

15.40u kunnen we al terecht gelukkig. Duimen jullie mee dat er niks geks uitkomt?
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Er zijn een hoop niet zulke enge dingen mogelijk dus daar duim ik voor :ok: .
Doyaquba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Rebble schreef:15.40u kunnen we al terecht gelukkig. Duimen jullie mee dat er niks geks uitkomt?
Altijd fijn als je zo snel kan komen! Succes en ik zal duimen :ok:
Over het algemeen zijn er meer onschuldige mogelijkheden dan ernstige, dus niet te veel stressen hoor voor je iets weet!
Rebble
Zeer actief

Zamunda schreef:Er zijn een hoop niet zulke enge dingen mogelijk dus daar duim ik voor :ok: .
Ja is ook zo maar het lijkt zo hetzelfde als bij Izzy :( alleen een andere poot. En Charlie is natuurlijk van een formaat waarbij je een bottumor veel eerder verwacht dan bij een middenmaat kruisinkje dat Izzy was. Maar ik zit mezelf gek te maken, dat is eigenlijk niks voor mij dus ik wacht het maar gewoon af.
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Je zou ook langs een fysio kunnen gaan. Misschien zit ze wel ergens vast in haar nek en trekt daarom met haar poot.
Zal duimen dat het meevalt straks :ok:
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Je eigen gemoedsrust is ook belangrijk, succes straks.

Het kan natuurlijk goed een verstapping zijn die met een paar dagen rust weer gewoon voorbij is. Maar met je izzy geschiedenis snap ik het wel.
Rebble
Zeer actief

Nanna schreef: Ik snap dat je na de geschiedenis met Izzy meteen van het ergste uitgaat. Maar het kan net zo goed een simpele verstapping zijn hoor.
Het zijn de overeenkomsten terwijl ik best weet dat het tig andere dingen kunnen zijn, dat dat zelfs waarschijnlijker is. Verstuiking verwacht ik niet, ze kan best gek doen maar heeft dat nu echt niet gedaan. Daar is het ook te onregelmatig voor.
Tamara81 schreef:Fijn dat jullie straks al naar de DA kunnen. Hopelijk een kleine blessure en niks ernstig.

Ik duim mee :ok:
Dank je!
veertje schreef:Je zou ook langs een fysio kunnen gaan. Misschien zit ze wel ergens vast in haar nek en trekt daarom met haar poot.
Zal duimen dat het meevalt straks :ok:
Ik denk dat ik bij de da sowieso aandring op een foto en adh daarvan beslis hoe en wat. Mocht een fysio daarbij handig zijn ga ik dat zeker doen. Dank voor de duimen!
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Lucia schreef:Je eigen gemoedsrust is ook belangrijk, succes straks.

Het kan natuurlijk goed een verstapping zijn die met een paar dagen rust weer gewoon voorbij is. Maar met je izzy geschiedenis snap ik het wel.
Ja zeker, daarom denk ik ook dat ik even push voor een foto. Tnx!
Afbeelding
Nikki90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Hussel

Ongelezen bericht door Nikki90 »

Ik duim mee dat het onschuldig is!
Rebble
Zeer actief

Bij het voelen leek ze te reageren op de elleboog maar op de foto was niks te zien, wat lucht tussen de gewrichten maar dat mocht (?). Nu voor 7 dagen carporal meegekregen, even kijken of ik haar daar op zie reageren.

Bij het maken van de foto heeft ze zichzelf wel onder geplast, arm ding :ugh: En nog even naar de dierenarts gehapt :schrik: maar gelukkig mis.

Vanavond eerste cursusavond weer, dat gaan we wel gewoon doen. Het is het equivalent van Nanna's ouwe lullen zwemmen dus dat is geen probleem. Eventuele sprongetjes slaan we over maar omdat het veld slecht is wordt het toch al een aangepaste les.

Ben in ieder geval gerustgesteld en een beetje opgelucht maar had misschien liever gehad dat er toch iets te zien zou zijn geweest op de foto. Iets kleins dan wel natuurlijk :tongue:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Ach de muppet! Fijn dat de foto goed is. Nu eerst maar even kijken hoe ze het op de carporal doet en dan volgende week weer verder zien :ok: .
Rebble
Zeer actief

Bedankt! Ja ben wel opgelucht!
Afbeelding
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

o ik snap je angst :blauwoog: Hopelijk gaat ze goed reageren op de medicijnen. Moet je daarna nog terug voor controle?
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

lucie schreef:o ik snap je angst :blauwoog: Hopelijk gaat ze goed reageren op de medicijnen. Moet je daarna nog terug voor controle?
Als het niet meer terugkomt in principe niet maar zo wel gaf deze da aan dat de volgende stap dan een orthopeed wordt. Dat vond ik wel netjes, niet aanmodderen met dan kunnen we nog dit of nog dat.

Cursus ging goed, niks raars gezien met lopen maar ook niet ineens een hele andere hond omdat ze eindelijk pijnvrij is of zo. En het ging weer op z'n Charlie's dus iedereen heeft weer gelachen :engel:
Afbeelding
nomo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door nomo »

Morris had iets soortgelijks, maar dan rechtsvoor. Foto's gemaakt, die waren perfect. Voor een (toen nog 8 jaar oude) berner perfecte ellebogen! Als een jonge hond. Maar hij liep wel ontzettend mank. Het is een hond die nogal van gekke sprongen en rare fratsen houdt. Had hem wel vaker eens wat raar zien lopen, maar eigenlijk was het dan ook wel weer over voor het echt serieus werd. Wel eens naar laten kijken, maar dan was er weer niks te zien. Na een dag strand oid en echt 25km met grote stukken mul zand dan vond ik het ook niet gek dat hij even mank was, dag later was het dan weer goed. Maar toen hij echt meer mank liep en ook andere mensen zagen dat hij niet lekker liep toch weer naar de dierenarts gegaan en toen dus ook de foto's.
Ook pijnstilling geprobeerd, maar ik wilde toch weten wat het nu was. Perfecte foto's, orthopeed die niks kan vinden, maar wel een hond die echt mank loopt... daar moest wat zijn.
Ik ben uiteindelijk bij een goede fysiotherapeut terechtgekomen, zij was er al snel achter dat het een bicepspeesontsteking was. Na een aantal behandelingen (en veel lijnrust :ugh:) is het helemaal genezen.
Ben echt heel blij dat ik naar de fysio ben gegaan. Het hoeft dus allemaal niet zo erg te zijn, al kan ik me na je ervaring met Izzy heel goed voorstellen dat je van het ergste uitgaat.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Gelukkig dat er op de foto's niks geks te zien was! Nu maar hopen dat het met de medicatie ook gewoon weggaat en wegblijft :ok:
Rebble
Zeer actief

nomo schreef:Morris had iets soortgelijks, maar dan rechtsvoor. Foto's gemaakt, die waren perfect. Voor een (toen nog 8 jaar oude) berner perfecte ellebogen! Als een jonge hond. Maar hij liep wel ontzettend mank. Het is een hond die nogal van gekke sprongen en rare fratsen houdt. Had hem wel vaker eens wat raar zien lopen, maar eigenlijk was het dan ook wel weer over voor het echt serieus werd. Wel eens naar laten kijken, maar dan was er weer niks te zien. Na een dag strand oid en echt 25km met grote stukken mul zand dan vond ik het ook niet gek dat hij even mank was, dag later was het dan weer goed. Maar toen hij echt meer mank liep en ook andere mensen zagen dat hij niet lekker liep toch weer naar de dierenarts gegaan en toen dus ook de foto's.
Ook pijnstilling geprobeerd, maar ik wilde toch weten wat het nu was. Perfecte foto's, orthopeed die niks kan vinden, maar wel een hond die echt mank loopt... daar moest wat zijn.
Ik ben uiteindelijk bij een goede fysiotherapeut terechtgekomen, zij was er al snel achter dat het een bicepspeesontsteking was. Na een aantal behandelingen (en veel lijnrust :ugh:) is het helemaal genezen.
Ben echt heel blij dat ik naar de fysio ben gegaan. Het hoeft dus allemaal niet zo erg te zijn, al kan ik me na je ervaring met Izzy heel goed voorstellen dat je van het ergste uitgaat.

Dank je voor je uitgebreide antwoord! Gelukkig dat het bij Morris helemaal over is :ok:
De da zei ook al dat het van alles kan zijn en pezen zie je niet op de foto. Ik ga nu deze week in ieder geval de pijnstilling geven, dan even aankijken hoe het gaat en mocht ze nog steeds manken dan verder kijken, en een fysio is dan misschien wel een goede 2e stap.
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Ach wat naar zulke zorgen en wat sneu dat ze zo angstig was bij de DA. :(:
Hopelijk helpt de medicatie en knapt ze snel op!
Afbeelding
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

De afgelopen weken heb ik de lange wandeling wat opgeschroefd in tempo. Van regelmatig mogen snuffelen en op een normaal/rustig tempo te lopen naar doorlopen en een wat hoger tempo, dit naast de korte rondes op rustig tempo. En sindsdien valt het op dat het toch niet goed zit. Ik loop aan het eind van de 7 meter lijn en zij loopt achter me aan, regelmatig komt er zelfs wat spanning op de lijn omdat zij zo langzaam loopt. Ze lijkt het gewoon niet te redden en dat eigenlijk al vrij snel in de wandeling. Het eerste stuk is rustig naar een groot grasveld om te snuffelen en behoefte te doen maar daarna is het doorlopen geblazen. En na een km sjokt ze al achter me. Vorige week dacht ik dat het aan de warmte lag maar dat is deze week niet aan de orde. Van de week kwijlde ze ook tijdens de grote wandeling, dit doet ze als ze iets spannend vindt maar er was niks en we liepen een bekende route en bij thuiskomst stond ze enorm te hijgen. Dus dat zou pijn geweest kunnen zijn. Vandaag liep ze, op een klein rondje, weer onzuiver maar dat was weer voor het eerst. Overigens is die lange wandeling ook zo spannend niet, dan zijn we een uur onderweg, dat versterkt mijn gevoel nog. Een normale hond zou dat op míjn hogere tempo makkelijk moeten kunnen, ik heb korte pootjes :) . Ze loopt altijd aangelijnd.
Ik wil toch verder gaan kijken maar ik heb echt geen idee wat ik moet laten onderzoeken. Het zit niet goed maar ik heb te weinig verstand van het bewegingsapparaat om te zien waar het in zou kunnen zitten. Nek? Schouder? Heupen? Rug?
Ze likt de laatste tijd ook veel aan haar achterpoten, wederom: pijn?

En ook waar ga ik heen, ik heb geen vaste dierenarts. Van degene waar ik vorige keer geweest ben heb ik niet het gevoel dat daar goed meegedacht wordt
Fysio? Dat voelt voor mij niet als er achter komen wat er mis is.
Het voelt een beetje alsof ik een oude hond heb terwijl ze nu, geschat, zo'n jaar of 5 is.

Iemand een idee over wat ik zou kunnen doen?
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Zinodo schreef:Dat klinkt niet best. :ugh: niet zoals het hoort in ieder geval.
Door mijn recente ervaring kan ik je aanraden om eerst fotos te laten maken, dan weet je een stuk meer over wat er speelt. Dora liep/loopt ook onzuiver met de voorkant, ik heb dus nek en rug op de fotos laten zetten. Daar zitten de schouders en heupen er meteen ook bij. Niet zoals specifiek fotos voor heupen of schouders gemaakt worden, maar als er echt iets aan de hand is zie je het daar ook wel op.
Dan kun je pas echt verder met hoe en wat, of tenminste, zo ervaar ik het in ieder geval wel. Sterkte met je meisje. :flower:
Dank je, het zit me echt niet lekker :(

Jouw verhaal met Dora is precies waarom ik de voorkeur geef aan beginnen met foto's. Niet dat ik verwacht de ze een blessure heeft door mishandeling maar ik verwacht eerder een skeletprobleem dan een spierprobleem.

Charlie was vorige keer enorm bang met foto's maken. Ik mocht er niet bij zijn en ze heeft zichzelf onder gepist en de da proberen te bijten. Ik geef dus de voorkeur aan een foto met roesje.
Afbeelding
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Ik heb ook eerst foto's laten maken en Morris laten onderzoeken door de orthopeed. Dan weet je misschien wat het wel is en anders ook in elk geval wat het niet is. Mocht het dan niet iets in het skelet zijn zou ik een goede fysio gaan zoeken. De mijne werkte ook samen met de dierenarts, dat was wel heel fijn, ze konden samen nadenken wat het zou kunnen zijn en overleggen.
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Ik weet niet waar je woont, maar bij zo een verhaal ging ik naar Jan Kooken in Budel.
DAP de Meemortel.

Sportkeuring met foto van rug, heupen en ellebogen kostte de laatste keer dat we daar waren rond de 80 euro.
Die keurt heel veel sporthonden.

Hij is wel nogal recht voor de raap, moet je tegen kunnen...
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Sassy schreef:Ik weet niet waar je woont, maar bij zo een verhaal ging ik naar Jan Kooken in Budel.
DAP de Meemortel.

Sportkeuring met foto van rug, heupen en ellebogen kostte de laatste keer dat we daar waren rond de 80 euro.

En je hond moet tegen de narcose kunnen, want hij spuit ze goed ver weg :(
Best en Putten (volgens mij) doen het zonder narcose, Digidox (Berghem) met minimale narcose (je hond loopt gewoon nog)
Rebble
Zeer actief

Sassy schreef:Ik weet niet waar je woont, maar bij zo een verhaal ging ik naar Jan Kooken in Budel.
DAP de Meemortel.

Klinkt goed maar dat is bijna anderhalf uur rijden, ik woon in Barendrecht. Ik wil best een stukje rijden maar ik ga er vanuit dat het iets dichterbij ook wel moet lukken. Maar bedankt voor het meedenken :ok:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Rebble schreef:
DAP de Meemortel.

Klinkt goed maar dat is bijna anderhalf uur rijden, ik woon in Barendrecht. Ik wil best een stukje rijden maar ik ga er vanuit dat het iets dichterbij ook wel moet lukken. Maar bedankt voor het meedenken :ok:
Vanuit Rotterdam ging ik voor de röntgenfoto’s naar Tom Deleu in Kalmthout. Ook niet heel erg naast de deur maar wel goed en eerlijk.
Rebble
Zeer actief

crutz schreef:
DAP de Meemortel.

En je hond moet tegen de narcose kunnen, want hij spuit ze goed ver weg :(
Best en Putten (volgens mij) doen het zonder narcose, Digidox (Berghem) met minimale narcose (je hond loopt gewoon nog)
Ik ben niet bang voor de narcose, de kans dat fout gaat is klein. Ik vind het rot als ze zo enorm bang is. Als klinkt ver weg spuiten niet lekker, een licht roesje is goed genoeg.

De dierenartsen die jij noemt zijn ook nog een goed uur rijden helaas.
Sleeuwijk toch ook veel over gehoord, zit daar iemand met orthopedieverstand?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”