De afgelopen weken heb ik de lange wandeling wat opgeschroefd in tempo. Van regelmatig mogen snuffelen en op een normaal/rustig tempo te lopen naar doorlopen en een wat hoger tempo, dit naast de korte rondes op rustig tempo. En sindsdien valt het op dat het toch niet goed zit. Ik loop aan het eind van de 7 meter lijn en zij loopt achter me aan, regelmatig komt er zelfs wat spanning op de lijn omdat zij zo langzaam loopt. Ze lijkt het gewoon niet te redden en dat eigenlijk al vrij snel in de wandeling. Het eerste stuk is rustig naar een groot grasveld om te snuffelen en behoefte te doen maar daarna is het doorlopen geblazen. En na een km sjokt ze al achter me. Vorige week dacht ik dat het aan de warmte lag maar dat is deze week niet aan de orde. Van de week kwijlde ze ook tijdens de grote wandeling, dit doet ze als ze iets spannend vindt maar er was niks en we liepen een bekende route en bij thuiskomst stond ze enorm te hijgen. Dus dat zou pijn geweest kunnen zijn. Vandaag liep ze, op een klein rondje, weer onzuiver maar dat was weer voor het eerst. Overigens is die lange wandeling ook zo spannend niet, dan zijn we een uur onderweg, dat versterkt mijn gevoel nog. Een normale hond zou dat op míjn hogere tempo makkelijk moeten kunnen, ik heb korte pootjes

. Ze loopt altijd aangelijnd.
Ik wil toch verder gaan kijken maar ik heb echt geen idee wat ik moet laten onderzoeken. Het zit niet goed maar ik heb te weinig verstand van het bewegingsapparaat om te zien waar het in zou kunnen zitten. Nek? Schouder? Heupen? Rug?
Ze likt de laatste tijd ook veel aan haar achterpoten, wederom: pijn?
En ook waar ga ik heen, ik heb geen vaste dierenarts. Van degene waar ik vorige keer geweest ben heb ik niet het gevoel dat daar goed meegedacht wordt
Fysio? Dat voelt voor mij niet als er achter komen wat er mis is.
Het voelt een beetje alsof ik een oude hond heb terwijl ze nu, geschat, zo'n jaar of 5 is.
Iemand een idee over wat ik zou kunnen doen?