Emma schreef:mosquito1980 schreef:Gaaf
Leuke foto's, speciaal Manu om het hoekje kijken bij een opening

Haha, vond ik ook meteen de leukste foto

1:
Hoe kom je er nou weer aan, dat je ergens wat vindt waar de hond mee mag in een grot, en dan ook nog een parcours lopen.
Was het speciaal voor honden, of heb je manu gewoon meegenomen?
Het is eigenlijk voor politiehonden in training

Nu organiseren ze het ook voor andere rassen maar het is heel kleinschalig. We waren met zijn vijven. Meer kan ook eigenlijk niet want het is voor de organisatie echt wel opletten.
Jij en je hond moeten wel wat ervaring hebben om dit te gaan doen. Of je moet in elk geval zeker weten dat je hond jou vertrouwt en dat je hem kan vertrouwen. Hij mag je bijvoorbeeld echt niet die richel af gaan sleuren en die ladder op moet je hond wel geloven dat je hem veilig boven gaat krijgen. Er is wel hulp maar die kan je niet de hele weg helpen en als het mis gaat vallen jullie gewoon

Manu vond het soms nog best spannend en dat zegt wat haha!
Bedankt allemaal

Ik voelde me ook wel heel dapper achteraf. En Manu is echt een tophond, die is zo dapper en hij zal altijd alles doen wat ik van hem vraag

Hij moest deze dag vaker hulp van mij accepteren, dat is zo mooi om te zien. Bij de survivals kan hij het meeste zelf maar nu moest hij omkijken en wachten tot ik hem een kontje kon geven. Of als hij twijfelde, even die oren naar mij richten en na een 'ja ga maar jongen' dan toch proberen. Met dit soort dingen kan ik zo goed zien dat we echt een team zijn
Dit wordt georganiseerd door K9 Cardi, je kunt haar via Facebook vinden. Volgens mij doet ze het maar een aantal keer per jaar en het zit echt heel snel vol.