Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nieuw en opziek naar tips hondenverzekering

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lola2019
nieuw lid
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lola2019 »

Goedemiddag,

Sinds een paar dagen zijn wij in het bezit van Lola.

Nu ben ik opzoek naar tips betreft een hondenverzekering. Waar moet je opletten, wat is nou verstandig en wat absoluut niet :denken:
Ik kom er namelijk niet uit, zie veel verschillenden maar ook weer niet, wat zijn de addertjes. Hema heeft volgens mij als enige een vaste bijdrage per declaratie...of de andere verzekeraars verstoppen dit in de kleine lettertjes.

Graag jullie tips....

Groet Marcel...en Lola
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Re: Nieuw en opziek naar tips hondenverzekering

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Is echt een kwestie van op een rijtje zetten wat je graag gedekt wilt hebben, wat je maximaal aan premie wilt betalen, eigen bijdrage, eventueel eigen risico etc. Wij kunnen natuurlijk niet in de je portemonnee kijken. Vervolgens polisvoorwaarden met elkaar vergelijken. Houd er ook rekening mee dat bij bijna alle verzekeraars een wachttijd geldt. Alles wat je hond binnen die wachttijd gaat mankeren is in de toekomst, al dan niet tijdelijk, uitgesloten van dekking. En polisvoorwaarden kunnen op ieder moment worden aangepast. Meestal niet in het voordeel van de klant. Premies worden ieder jaar ietsje hoger.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hou ook in gedachten dat een verzekering oorspronkelijk bedoeld is voor onverwachte, onvoorziene, hoge kosten die je niet in 1 keer kunt betalen. Verzekeringsmaatschappijen zijn geen liefdadigheidsinstellingen, maar bedrijven die minstens hun kosten eruit moeten kunnen halen. Als je voldoende spaargeld hebt, is het in de meeste gevallen niet erg nuttig om je huisdier te verzekeren. Een pup zou ik het eerste jaar nog wel verzekeren, maar als er in dat jaar geen gekke dingen de kop op steken, zou ik, mits je voldoende achter de hand hebt, de verzekering weer opzeggen. Wij hebben Elco en Gait verzekerd gehad via Aegon (voorheen Kruidvat). Voor ons voldoende dekking, vast eigen risico, geen percentages
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Fotogravinnetje schreef:Hou ook in gedachten dat een verzekering oorspronkelijk bedoeld is voor onverwachte, onvoorziene, hoge kosten die je niet in 1 keer kunt betalen. Verzekeringsmaatschappijen zijn geen liefdadigheidsinstellingen, maar bedrijven die minstens hun kosten eruit moeten kunnen halen. Als je voldoende spaargeld hebt, is het in de meeste gevallen niet erg nuttig om je huisdier te verzekeren. Een pup zou ik het eerste jaar nog wel verzekeren, maar als er in dat jaar geen gekke dingen de kop op steken, zou ik, mits je voldoende achter de hand hebt, de verzekering weer opzeggen. Wij hebben Elco en Gait verzekerd gehad via Aegon (voorheen Kruidvat). Voor ons voldoende dekking, vast eigen risico, geen percentages
en dan nog kan er vanalles gebeuren waardoor dat spaarpotje rap minder wordt.
En dus is het "voldoende achter de hand" hebben wel relatief.
Zet het voor jezelf op een rijtje wat je verwacht en wat je wil maar ook wat je kan missen.

Hier alle drie de honden niet verzekerd. bewuste keuze geweest maar dat is voor iedereen anders.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ik heb ze sinds kort in een ongevallenverzekering, dat is een (goedkopere) middenweg.
Voor de standaard zorg heb ik het niet nodig. Worden ze gebeten of aangereden dan wil ik niet aan de kosten hoeven denken, of wat dat met m'n potje doet.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Gimmick schreef: en dan nog kan er vanalles gebeuren waardoor dat spaarpotje rap minder wordt.
En dus is het "voldoende achter de hand" hebben wel relatief.
Zet het voor jezelf op een rijtje wat je verwacht en wat je wil maar ook wat je kan missen.

Hier alle drie de honden niet verzekerd. bewuste keuze geweest maar dat is voor iedereen anders.
Inderdaad. Hier ook bewust niks verzekerd, maar geintjes als met kiara (nu al in de voorbereiding hydrotherapie, op regelmatige basis röntgenfoto’s onder narcose en straks haar operatie en herstel) lopen aardig in de papieren en is inderdaad niet voor iedereen betaalbaar

Edit:
Al vraag ik me af wat een verzekering vergoed had aangezien het duidelijk is dat het in de eerste levensweken gebeurd is.
Kaylee#
Actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Kaylee# »

Hier ook niets verzekerd maar dat is ook bijna niet te doen met het aantal grote honden wat wij hebben plus dat de honden onder mn bedrijf vallen en dan ligt het nog anders. Wat wij wel doen is iedere maand geld apart zetten voor de honden.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”