Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat gebeurt er met huisdieren als je in quarantaine moet?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: wat gebeurt er met huisdieren als je in quarantaine moet

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef: Hahaha, ik zit ook niet met die drollen. Die kun je wegmikken. Maar die pis. Ik blief dat echt niet in de tuin. Shoot me. Een vriendin van me heeft buren met drie grote honden die in de postzegeltuin zeiken. Als ik bij haar op bezoek ben moeten we soms binnen zitten vanwege die gore zeiklucht...
:wink: Voor ik ook maar iets waarneem gaat de hogedruk er over. Die bolle plast altijd tegen de kliko áls hij in de tuin plast, dan is een heet sopje af en toe genoeg.
Hier een paar huizen verder liggen achterin de tuin wel 20 natte poepjes. Ammenooitniet dat mensen gaan denken dat die lucht hier vandaan komt :neenee:
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik zou best in quarantaine gezet willen worden. Liefst wel zonder echte besmetting want daar heb ik geen tijd voor :D de verbouwing zou dan lekker opschieten (twee weken doorwerken!) en voor de honden zou ik een behendigheidsparcourtje in de tuin maken en lekker lang met de honden samen tuinieren.
Afbeelding
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Nicoline »

Het zou best kunnen dat honden drager kunnen zijn van dit virus, en zeker omdat er nog weinig over bekend is denk ik niet dat je zomaar je hond ergens anders heen mag brengen. Als ik mijn hond niet uit kan laten zou dat best wel een probleem worden, denk dat ik die boete dan maar gewoon riskeer. Maar met mij zoveel anderen dus ben benieuwd of daar een protocol voor komt of al is. Of gewoon niet melden als je ziek bent, je kan ook zelf zorgen dat je niet ik mensen hun gezicht hoest.
dagmar88
Zeer actief

Lothian schreef:Ik zou best in quarantaine gezet willen worden. Liefst wel zonder echte besmetting want daar heb ik geen tijd voor :D de verbouwing zou dan lekker opschieten (twee weken doorwerken!) en voor de honden zou ik een behendigheidsparcourtje in de tuin maken en lekker lang met de honden samen tuinieren.
Dat noemen ze dan een sociaal isolement. Bevalt me zelf prima :engel:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

malinois schreef:
~Suzanne~ schreef:
Emma schreef:Volgens mij hoorde ik laatst dat je gewoon naar de supermarkt mag, dus zover het quarantaine. Slaat dus nergens op. Je hond uitlaten lijkt me geen probleem, als je ook naar de supermarkt mag. Hoorde dat je geen nieuwe contacten mag maken, en bestaande contacten zo min mogelijk mee omgaan. Maar maar de supermarkt mag.
Natuurlijk moet je eten, maar het woord quarantaine is dus gewoon fout.
Geloof mij nou (voor 1 x maar).. als je echt verplicht in thuis-isolatie moet, is dat precies dat. Je mag (om geen enkele reden) de deur uit. Alleen tuin en balkon. Eten mag gebracht worden net als de rest van de boodschappen maar die moeten aan de deur worden neergezet en je moet afstand houden tot diegene die het brengt. Die mag dus niet binnenkomen.
Hoe dat in de praktijk moet als je moet afrekenen vertelt niemand erbij natuurlijk maar dit zijn wel de feiten.

Wat het Rivm nu in brabant adviseert is dus iets heel anders dan deze verplichte thuis-isolatie.

Suzanne
Maar er staat echt geen agent voor je deur om dit te checken.
Grote kans van wel eigenlijk.
Je bent strafbaar als je je aan de opgelegde maatregel onttrekt. Ik kanhet nu niet zo snel vinden maar heb het wel gelezen.
Welke vaart dat loopt weet ik niet maar als je echt in isolatie moet dan is dat echt precies dat; je mag ECHT niet de deur uit.

Suzanne
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

~Suzanne~ schreef:
malinois schreef:
~Suzanne~ schreef:
Emma schreef:Volgens mij hoorde ik laatst dat je gewoon naar de supermarkt mag, dus zover het quarantaine. Slaat dus nergens op. Je hond uitlaten lijkt me geen probleem, als je ook naar de supermarkt mag. Hoorde dat je geen nieuwe contacten mag maken, en bestaande contacten zo min mogelijk mee omgaan. Maar maar de supermarkt mag.
Natuurlijk moet je eten, maar het woord quarantaine is dus gewoon fout.
Geloof mij nou (voor 1 x maar).. als je echt verplicht in thuis-isolatie moet, is dat precies dat. Je mag (om geen enkele reden) de deur uit. Alleen tuin en balkon. Eten mag gebracht worden net als de rest van de boodschappen maar die moeten aan de deur worden neergezet en je moet afstand houden tot diegene die het brengt. Die mag dus niet binnenkomen.
Hoe dat in de praktijk moet als je moet afrekenen vertelt niemand erbij natuurlijk maar dit zijn wel de feiten.

Wat het Rivm nu in brabant adviseert is dus iets heel anders dan deze verplichte thuis-isolatie.

Suzanne
Maar er staat echt geen agent voor je deur om dit te checken.
Grote kans van wel eigenlijk.
Je bent strafbaar als je je aan de opgelegde maatregel onttrekt. Ik kanhet nu niet zo snel vinden maar heb het wel gelezen.
Welke vaart dat loopt weet ik niet maar als je echt in isolatie moet dan is dat echt precies dat; je mag ECHT niet de deur uit.

Suzanne
Ze hebben niet eens de mensen ervoor...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
flatcoatjrt
Zeer actief
Mijn ras(sen): *Jack Russel*
*Oudduitse Herder*
*Flatcoated Retriever*
Boerenfox

Ongelezen bericht door flatcoatjrt »

DINSDAG 3 MAART 2020, 15:21
DEEL DIT ARTIKEL:

Thuisisolatie door coronabesmetting: hoe werkt dat?
Wie besmet is met het coronavirus kan thuisisolatie opgelegd krijgen | Foto: ANPWie besmet is met het coronavirus kan thuisisolatie opgelegd krijgen | Foto: ANP
REGIO - In onze regio zijn op dit moment twee besmettingen van het coronavirus bekend. Om te voorkomen dat de ziekte zich verder verspreidt verblijven patiënten en eventuele huisgenoten thuis in isolatie. De GGD gaat er daarbij vanuit dat de ziektedragers zich houden aan (de) speciaal daarvoor opgestelde leefregels. Zo'n thuisisolatie hebben grote gevolgen voor het dagelijkse leven thuis.
GESCHREVEN DOOR
Rob Vlastuin Rob Vlastuin
Verslaggever
Wat is het verschil tussen thuisisolatie en quarantaine?
Thuisisolatie is niet hetzelfde als quarantaine. Beide maatregelen zijn bedoeld om te voorkomen dat het coronavirus wordt verspreid, maar er is één belangrijk verschil. Personen die ziek zijn, worden in isolatie gehouden. Afhankelijk van de ziekteverschijnselen en de besmettelijkheid worden ziektedragers thuis of in een ziekenhuis behandeld.

Personen die niet ziek zijn, maar wel in contact zijn geweest met een patiënt met het coronavirus worden in thuis quarantaine geplaatst. Zij zijn niet besmettelijk, maar worden uit voorzorg in quarantaine gehouden tot de incubatietijd van twee weken is verstreken. Als ze in die periode niet ziek worden, wordt de quarantaine opgeheven.

Wat mag je thuis wel/niet doen?
De GGD houdt de thuisisolatie in de gaten. In een brief wordt de patiënt met het (bevestigde) coronavirus gevraagd om twee weken afgezonderd thuis te blijven. Hierin staat wat je wel of niet mag doen. Daarbij is het belangrijk dat je je houdt aan zogenoemde leefregels.

Bij thuisisolatie mag je niet naar buiten en kan je geen bezoek ontvangen, met uitzondering van de huisarts of de GGD. Dit geldt ook voor alle andere huisgenoten. Het contact met de andere huisgenoten moet zoveel mogelijk worden vermeden. En dat heeft best wel consequenties, want je moet dus alleen op je eigen (slaap)kamer verblijven. Een knuffel, zoenen of seks is er dus niet bij.

Mag je dan helemaal je slaapkamer niet uit?
Als je toch de kamer uit moet dan moet je een speciaal soort mondneusmasker (FFP1) opdoen, die door de GGD wordt aangeleverd. Dat geldt andersom ook voor huisgenoten die bij jou op de kamer moeten zijn. De huisgenoten moeten dan ook handschoenen dragen. Wasgoed, vaatwas en afval moeten gescheiden verwerkt worden.

Wat kan je verder doen thuis?
Van belang is ook de persoonlijke hygiëne en een goede hygiëne in huis. Dus regelmatig je handen wassen met zeep. Als het mogelijk is gebruik je een eigen toilet en badkamer. Deze moeten dagelijks worden schoongemaakt. Dat geldt ook voor oppervlaktes die regelmatig worden gebruikt zoals nachtkastjes, deurklinken en lichtknopjes. Deze moeten extra worden schoongemaakt met huishoudbleek.

Wat doet de GGD als je verplicht thuis zit?
De GGD heeft dagelijks contact met om te vragen wie er in huis klachten hebben en welke. Daarbij gaat het om hoesten, kortademigheid en koorts. Pas wanneer je beter bent en de incubatietijd is verstreken zal de GGD een einde maken aan de thuisisolatie en komen de leefregels te vervallen.

Informatie (bevestigde) patiënten thuissituatie

Thuisblijven omdat u het coronavirus heeft

U krijgt deze brief omdat u het nieuwe coronavirus heeft. Wij vragen u om twee weken afgezonderd thuis te blijven. We realiseren ons dat dit een hele opgave kan zijn, en dat het gevolgen kan hebben voor uw gewone leven. Het is belangrijk dat u zich aan deze leefregels houdt. Zo helpt u voorkomen dat de mensen om u heen onbedoeld besmet raken.

Hieronder staat wat u wel en niet mag doen. De GGD heeft veel ervaring met deze situaties. Heeft u vragen? Neem dan gerust contact op met uw contactpersoon bij de GGD.

• U moet thuis blijven, u mag niet naar buiten. U mag in uw tuin of op uw balkon zitten, als daar geen andere mensen zijn. U mag geen bezoek ontvangen, behalve de huisarts en de GGD.

• Wordt er iemand erg ziek? Bel dan naar de huisarts. Ga niet zo maar naar de huisarts of het ziekenhuis toe.

• Zorg voor een goede persoonlijke hygiëne en goede hygiëne in huis. Wat dat betekent, leest u hieronder.

Wat moet u doen als u met anderen in huis woont?

• Alleen de mensen die bij u wonen mogen bij u in huis zijn. Ook uw

huisgenoten mogen geen bezoek ontvangen.

• U blijft zoveel mogelijk in uw eigen kamer. Daar slaapt u ook en u slaapt

alleen.

• De andere mensen in huis komen zo weinig mogelijk in uw kamer.

• U heeft zo weinig mogelijk contact met de mensen in huis en u blijft op

2 meter afstand van elkaar. Dus niet knuffelen, niet zoenen en geen seks.

• U gebruikt uw eigen aparte bestek, borden, bekers en glazen.

• U gebruikt uw eigen tandenborstel.

• U gebruikt uw eigen aparte handdoeken.

• Als het mogelijk is, gebruik dan een apart toilet en badkamer voor uzelf. Heeft

u 1 toilet en 1 badkamer in huis, dan kunt u deze delen met uw huisgenoten. Het is belangrijk dat u het toilet en de badkamer elke dag schoonmaakt en elke dag ventileert door het raam 30 minuten open te zetten.

Moeten anderen toch bij u in de kamer komen?

• De ander moet een masker opdoen voordat ze bij u op de kamer komen. Dit is

een speciaal soort masker, zogenaamd FFP1. U kunt deze krijgen van de GGD.

Moet u de kamer verlaten?

• Doe een masker op voor u de kamer verlaat. Dit is een zogenaamd chirurgisch

mondneusmasker op dat u krijgt van de GGD.

• Blijf op 2 meter afstand van elkaar.

Hoe zorgt u voor een goede persoonlijke hygiëne?

• Was regelmatig uw handen met water en zeep. Doe dit altijd na hoesten en

niezen, nadat u het masker afdoet, nadat u naar het toilet bent geweest en na het schoonmaken en opruimen. Ontsmet daarna uw handen met handalcohol.

LCI-RIVM 26 februari 2020

Pagina 1 van 3

Bij hoesten en niezen:

• Gebruik een papieren zakdoek. Hebt u geen papieren zakdoek bij de hand?

Hoest dan in de plooi van uw elleboog.

• Gebruik een zakdoek maar 1 keer en gooi de zakdoek na gebruik weg in een

plastic zak.

Hoe zorgt u voor een goede hygiëne in huis? Verblijf zoveel mogelijk in een aparte kamer

• Zet in de kamers waar u bent een paar keer per dag even een raam open. Zo

komt er frisse lucht binnen.

Maak de badkamer en toilet elke dag schoon.

• Denk ook aan de kraan, lichtknopjes en deurklink.

• Doe eerst handschoenen aan die u weg kunt gooien. • Maak schoon met gewoon schoonmaakmiddel.

• Doe de schoonmaakdoek daarna direct in de was.

• Doe de handschoenen uit en gooi ze weg.

• Was daarna uw handen met water en zeep.

Maak veelgebruikte oppervlakten elke dag schoon.

• Dit zijn oppervlakten die uw regelmatig aanraakt, zoals nachtkastjes,

deurklinken en lichtknopjes.

• Doe eerst handschoenen aan die u kunt weggooien.

• Maak eerst schoon met gewoon schoonmaakmiddel.

• Reinig daarna de handcontactpunten zoals toiletbediening, deurklinken en

lichtknopjes met huishoudbleek.

• Pak hiervoor een nieuwe emmer met 5 liter water. Doe hier 125 milliliter

bleekwater in, dat is een koffiekopje vol. Bleekwater kunt u in de supermarkt

kopen.

Vermijd verspreiding van lichaamsvloeistoffen, zoals ontlasting, spuug, snot, zweet en urine.

• Huisgenoten dragen handschoenen die ze weg kunnen gooien als zij uw kamer

betreden, bij het doen van de was, vaat, of het opruimen van afval dat door u

gebruikt is.

• Gooi uw wasgoed in een aparte wasmand en was dit op minimaal 60 graden

met een volledig wasprogramma en normaal wasmiddel.

• Was uw vaat gescheiden af met standaard afwasmiddel en heet water, of in de

vaatwasmachine op een uitgebreid wasprogramma.

• Gooi uw afval in een aparte afvalzak in uw eigen kamer. Draag handschoenen

bij het verwijderen van de afvalzak. De zak mag gewoon in de grijze afvalbak.

Contact met de GGD

De GGD belt elke dag om te vragen wie er in huis klachten hebben en welke. De klachten van het nieuwe coronavirus kunnen zijn:

• Hoesten

• Kortademigheid

• Koorts, meet uw temperatuur elke dag met een thermometer.

Bent u ziek?

Krijgt een van uw huisgenoten bovenstaande klachten, geef dat dan door aan de GGD. Wordt er iemand ziek en heeft u hulp nodig van een arts? Bel dan naar de huisarts. Kondig het altijd aan als u naar de huisarts of het ziekenhuis gaat.

Pagina 2 van 3

Hoe lang moet u dit doen?

De GGD vertelt u wanneer dit niet meer nodig is. Dat kan zijn tot de uitslag van de test bekend is, of totdat de incubatieperiode voorbij is. Tot die tijd moet u thuisblijven en alles doen zoals hier staat.

Heeft u nog vragen?

Het team infectieziekten van GGD XXX is te bereiken op: telefoonnummer XXXX. Buiten kantooruren XXXXXX.

Pagina 3 van 3
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Wat fijn. Hoe is het met je honden?
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Hahaha. Wat een regels zeg, dat kán bij ons helemaal niet. En al zou het wel kunnen, wie gaat die hele klussenlijst doen als ie met griep op bed ligt? Als één van ons corona krijgt krijgen we het gewoon alledrie en dan gaan we wel mooi met z'n 3en in thuisisolatie.

Maar ik hoop dat we het niet krijgen want 2 weken loon kunnen we niet missen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

flatcoatjrt schreef:DINSDAG 3 MAART 2020, 15:21
DEEL DIT ARTIKEL:

Thuisisolatie door coronabesmetting: hoe werkt dat?
Wie besmet is met het coronavirus kan thuisisolatie opgelegd krijgen | Foto: ANPWie besmet is met het coronavirus kan thuisisolatie opgelegd krijgen | Foto: ANP
REGIO - In onze regio zijn op dit moment twee besmettingen van het coronavirus bekend. Om te voorkomen dat de ziekte zich verder verspreidt verblijven patiënten en eventuele huisgenoten thuis in isolatie. De GGD gaat er daarbij vanuit dat de ziektedragers zich houden aan (de) speciaal daarvoor opgestelde leefregels. Zo'n thuisisolatie hebben grote gevolgen voor het dagelijkse leven thuis.
GESCHREVEN DOOR
Rob Vlastuin Rob Vlastuin
Verslaggever
Wat is het verschil tussen thuisisolatie en quarantaine?
Thuisisolatie is niet hetzelfde als quarantaine. Beide maatregelen zijn bedoeld om te voorkomen dat het coronavirus wordt verspreid, maar er is één belangrijk verschil. Personen die ziek zijn, worden in isolatie gehouden. Afhankelijk van de ziekteverschijnselen en de besmettelijkheid worden ziektedragers thuis of in een ziekenhuis behandeld.

Personen die niet ziek zijn, maar wel in contact zijn geweest met een patiënt met het coronavirus worden in thuis quarantaine geplaatst. Zij zijn niet besmettelijk, maar worden uit voorzorg in quarantaine gehouden tot de incubatietijd van twee weken is verstreken. Als ze in die periode niet ziek worden, wordt de quarantaine opgeheven.

Wat mag je thuis wel/niet doen?
De GGD houdt de thuisisolatie in de gaten. In een brief wordt de patiënt met het (bevestigde) coronavirus gevraagd om twee weken afgezonderd thuis te blijven. Hierin staat wat je wel of niet mag doen. Daarbij is het belangrijk dat je je houdt aan zogenoemde leefregels.

Bij thuisisolatie mag je niet naar buiten en kan je geen bezoek ontvangen, met uitzondering van de huisarts of de GGD. Dit geldt ook voor alle andere huisgenoten. Het contact met de andere huisgenoten moet zoveel mogelijk worden vermeden. En dat heeft best wel consequenties, want je moet dus alleen op je eigen (slaap)kamer verblijven. Een knuffel, zoenen of seks is er dus niet bij.

Mag je dan helemaal je slaapkamer niet uit?
Als je toch de kamer uit moet dan moet je een speciaal soort mondneusmasker (FFP1) opdoen, die door de GGD wordt aangeleverd. Dat geldt andersom ook voor huisgenoten die bij jou op de kamer moeten zijn. De huisgenoten moeten dan ook handschoenen dragen. Wasgoed, vaatwas en afval moeten gescheiden verwerkt worden.

Wat kan je verder doen thuis?
Van belang is ook de persoonlijke hygiëne en een goede hygiëne in huis. Dus regelmatig je handen wassen met zeep. Als het mogelijk is gebruik je een eigen toilet en badkamer. Deze moeten dagelijks worden schoongemaakt. Dat geldt ook voor oppervlaktes die regelmatig worden gebruikt zoals nachtkastjes, deurklinken en lichtknopjes. Deze moeten extra worden schoongemaakt met huishoudbleek.

Wat doet de GGD als je verplicht thuis zit?
De GGD heeft dagelijks contact met om te vragen wie er in huis klachten hebben en welke. Daarbij gaat het om hoesten, kortademigheid en koorts. Pas wanneer je beter bent en de incubatietijd is verstreken zal de GGD een einde maken aan de thuisisolatie en komen de leefregels te vervallen.

Informatie (bevestigde) patiënten thuissituatie

Thuisblijven omdat u het coronavirus heeft

U krijgt deze brief omdat u het nieuwe coronavirus heeft. Wij vragen u om twee weken afgezonderd thuis te blijven. We realiseren ons dat dit een hele opgave kan zijn, en dat het gevolgen kan hebben voor uw gewone leven. Het is belangrijk dat u zich aan deze leefregels houdt. Zo helpt u voorkomen dat de mensen om u heen onbedoeld besmet raken.

Hieronder staat wat u wel en niet mag doen. De GGD heeft veel ervaring met deze situaties. Heeft u vragen? Neem dan gerust contact op met uw contactpersoon bij de GGD.

• U moet thuis blijven, u mag niet naar buiten. U mag in uw tuin of op uw balkon zitten, als daar geen andere mensen zijn. U mag geen bezoek ontvangen, behalve de huisarts en de GGD.

• Wordt er iemand erg ziek? Bel dan naar de huisarts. Ga niet zo maar naar de huisarts of het ziekenhuis toe.

• Zorg voor een goede persoonlijke hygiëne en goede hygiëne in huis. Wat dat betekent, leest u hieronder.

Wat moet u doen als u met anderen in huis woont?

• Alleen de mensen die bij u wonen mogen bij u in huis zijn. Ook uw

huisgenoten mogen geen bezoek ontvangen.

• U blijft zoveel mogelijk in uw eigen kamer. Daar slaapt u ook en u slaapt

alleen.

• De andere mensen in huis komen zo weinig mogelijk in uw kamer.

• U heeft zo weinig mogelijk contact met de mensen in huis en u blijft op

2 meter afstand van elkaar. Dus niet knuffelen, niet zoenen en geen seks.

• U gebruikt uw eigen aparte bestek, borden, bekers en glazen.

• U gebruikt uw eigen tandenborstel.

• U gebruikt uw eigen aparte handdoeken.

• Als het mogelijk is, gebruik dan een apart toilet en badkamer voor uzelf. Heeft

u 1 toilet en 1 badkamer in huis, dan kunt u deze delen met uw huisgenoten. Het is belangrijk dat u het toilet en de badkamer elke dag schoonmaakt en elke dag ventileert door het raam 30 minuten open te zetten.

Moeten anderen toch bij u in de kamer komen?

• De ander moet een masker opdoen voordat ze bij u op de kamer komen. Dit is

een speciaal soort masker, zogenaamd FFP1. U kunt deze krijgen van de GGD.

Moet u de kamer verlaten?

• Doe een masker op voor u de kamer verlaat. Dit is een zogenaamd chirurgisch

mondneusmasker op dat u krijgt van de GGD.

• Blijf op 2 meter afstand van elkaar.

Hoe zorgt u voor een goede persoonlijke hygiëne?

• Was regelmatig uw handen met water en zeep. Doe dit altijd na hoesten en

niezen, nadat u het masker afdoet, nadat u naar het toilet bent geweest en na het schoonmaken en opruimen. Ontsmet daarna uw handen met handalcohol.

Pagina 1 van 3

Bij hoesten en niezen:

• Gebruik een papieren zakdoek. Hebt u geen papieren zakdoek bij de hand?

Hoest dan in de plooi van uw elleboog.

• Gebruik een zakdoek maar 1 keer en gooi de zakdoek na gebruik weg in een

plastic zak.

Hoe zorgt u voor een goede hygiëne in huis? Verblijf zoveel mogelijk in een aparte kamer

• Zet in de kamers waar u bent een paar keer per dag even een raam open. Zo

komt er frisse lucht binnen.

Maak de badkamer en toilet elke dag schoon.

• Denk ook aan de kraan, lichtknopjes en deurklink.

• Doe eerst handschoenen aan die u weg kunt gooien. • Maak schoon met gewoon schoonmaakmiddel.

Maak veelgebruikte oppervlakten elke dag schoon.

• Dit zijn oppervlakten die uw regelmatig aanraakt, zoals nachtkastjes,

deurklinken en lichtknopjes.

• Doe eerst handschoenen aan die u kunt weggooien.

• Maak eerst schoon met gewoon schoonmaakmiddel.

• Reinig daarna de handcontactpunten zoals toiletbediening, deurklinken en

lichtknopjes met huishoudbleek.

• Pak hiervoor een nieuwe emmer met 5 liter water. Doe hier 125 milliliter

bleekwater in, dat is een koffiekopje vol. Bleekwater kunt u in de supermarkt

kopen.

Vermijd verspreiding van lichaamsvloeistoffen, zoals ontlasting, spuug, snot, zweet en urine.

• Huisgenoten dragen handschoenen die ze weg kunnen gooien als zij uw kamer

betreden, bij het doen van de was, vaat, of het opruimen van afval dat door u

gebruikt is.

• Gooi uw wasgoed in een aparte wasmand en was dit op minimaal 60 graden

met een volledig wasprogramma en normaal wasmiddel.

• Was uw vaat gescheiden af met standaard afwasmiddel en heet water, of in de

vaatwasmachine op een uitgebreid wasprogramma.

• Gooi uw afval in een aparte afvalzak in uw eigen kamer. Draag handschoenen

bij het verwijderen van de afvalzak. De zak mag gewoon in de grijze afvalbak.

Contact met de GGD

De GGD belt elke dag om te vragen wie er in huis klachten hebben en welke. De klachten van het nieuwe coronavirus kunnen zijn:

• Hoesten

• Kortademigheid

• Koorts, meet uw temperatuur elke dag met een thermometer.

Bent u ziek?

Krijgt een van uw huisgenoten bovenstaande klachten, geef dat dan door aan de GGD. Wordt er iemand ziek en heeft u hulp nodig van een arts? Bel dan naar de huisarts. Kondig het altijd aan als u naar de huisarts of het ziekenhuis gaat.

Pagina 2 van 3

Hoe lang moet u dit doen?

De GGD vertelt u wanneer dit niet meer nodig is. Dat kan zijn tot de uitslag van de test bekend is, of totdat de incubatieperiode voorbij is. Tot die tijd moet u thuisblijven en alles doen zoals hier staat.

Heeft u nog vragen?

Het team infectieziekten van GGD XXX is te bereiken op: telefoonnummer XXXX. Buiten kantooruren XXXXXX.

Pagina 3 van 3
Ik zie nergens: hoe laat ik mn hond uur. Daar ging dit topic nl over.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
~Suzanne~
Zeer actief

Ik denk toch dat dit in de praktijk bij de meesten niet te doen is. Wij hebben 1 slaapkamer, geen extra slaapmogelijkheid (anders dan op de grond en dat was ik niet van plan). 1 toilet, 1 douche...
En inderdaad... de honden.... hoe dan?

Suzanne
dagmar88
Zeer actief

malinois schreef:Ik zie nergens: hoe laat ik mn hond uur. Daar ging dit topic nl over.
Oh nee Mal! Dat je die verschrikkelijke lap tekst even weghaalt.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
malinois schreef:Ik zie nergens: hoe laat ik mn hond uur. Daar ging dit topic nl over.
Voor t geval je t nog eens na wil lezen :mann:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

malinois schreef:
dagmar88 schreef:
Voor t geval je t nog eens na wil lezen :mann:
:LOL: Kut
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Hoe werkt dat dan in de supermarkt, met 2 meter afstand houden? :scratch: Ik zie me daar al moeilijk doen :LOL:
mijke schreef:Hahaha. Wat een regels zeg, dat kán bij ons helemaal niet. En al zou het wel kunnen, wie gaat die hele klussenlijst doen als ie met griep op bed ligt? Als één van ons corona krijgt krijgen we het gewoon alledrie en dan gaan we wel mooi met z'n 3en in thuisisolatie.
Ja, precies. Ik ga daar eventjes op mijn eigen kamer liggen en zeven keer per dag het hele huis schoonmaken :piew: Het eerste wat ik doe, zijn alle huisgenoten aansteken, hebben we al dat gedoe niet :mrgreen:
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Zal me eraan houden zolang het mij uitkomt :mrgreen:
De hond zal ik gewoon uitlaten, als ik iemand moet gaan regelen om haar uittelaten dan moeten ze ook mijn huis uit.
Zal wel proberen de minst drukke tijden aan te houden en zoveel mogelijk afstand te houden van mensen.. maar daar blijft het bij.
Afbeelding
Soeb88
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Soeb88 »

Pff wat een opgeblazen boel. En hoe als je jonge kids hebt dan? die kan ik echt niet 2 weken uit logeren doen ofzo, ik heb de jongste dat een mama kind is en die knuffels en hang momenten bij je ontkom je niet aan.
hewi
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hewi »

Ik heb wel een tuin end aar doen ze het heus ook wel in maar ik geloof dat ik kodi uit de plafondlamp kan halen als die 2 weken niet
mag rennen....kortom ik denk dat ik gewoon savonds ff naar bos zou rijden of zoiets, gewoon ergens rustig.
Groetjes Heidi
Afbeelding
mijke
Zeer actief

Ik denk dat ze met zo'n onmogelijke lijst de kans alleen maar groter maken dat mensen het lekker niet melden als ze ziek worden en er schijt aan hebben.

Ik vind het compleet redelijk om binnen te blijven (dus boodschappen te laten bezorgen en oppas voor de hond te zoeken), zodat ik het virus niet verder naar de buitenwereld verspreid. Maar voor de rest... de groeten.
Soeb88
Zeer actief

Dat heb ik dus ook al gezegd, laatst zag ik een artikel dat als je niet aan de regels hield je een boete kreeg van 35.000 euro ofzo. Juist dan zorg je er voor dat mensen het niet vertellen en gewoon uitzieken zonder dat heel nederland t weet dat je t hebt. K denk ook wel dat er veel meer besmet zijn, en er amper last van hebben... ook hangt de griep in de lucht, dus ja wat zal t dan zijn?
~Suzanne~
Zeer actief

Soeb88 schreef:Dat heb ik dus ook al gezegd, laatst zag ik een artikel dat als je niet aan de regels hield je een boete kreeg van 35.000 euro ofzo. Juist dan zorg je er voor dat mensen het niet vertellen en gewoon uitzieken zonder dat heel nederland t weet dat je t hebt. K denk ook wel dat er veel meer besmet zijn, en er amper last van hebben... ook hangt de griep in de lucht, dus ja wat zal t dan zijn?
Jij zegt het, ik denk het...
Bovendien denk ik serieus dat als de verschijnselen ECHT heel mild zijn mensen oprecht het verschil niet door hebben.
Als ik 2 x hoest, 3 x nies maar geen koorts heb... dan ga ik toch ook niet vragen om een test????

Suzanne
Soeb88
Zeer actief

Vorig jaar me kapot geniest en gehoest, bleek een bacteriele longontsteking te zijn. Ik was serieus ziek, over gehouden aan 3x een flinke griep achter elkaar, amper tijd om te herstellen. Zoiets zou dit jaar ook zo weer kunnen gebeuren. Jongste ook longontsteking begin dit jaar, en natuurlijk ook koorts bij.
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Soeb88 schreef:Dat heb ik dus ook al gezegd, laatst zag ik een artikel dat als je niet aan de regels hield je een boete kreeg van 35.000 euro ofzo. Juist dan zorg je er voor dat mensen het niet vertellen en gewoon uitzieken zonder dat heel nederland t weet dat je t hebt. K denk ook wel dat er veel meer besmet zijn, en er amper last van hebben... ook hangt de griep in de lucht, dus ja wat zal t dan zijn?
Dat is echt complete onzin.
Aan de regels van de GGD ben je gehouden voor zover dat mogelijk is; aan het onmogelijke is niemand gehouden en boetes worden al helemaal niet opgelegd.
mijke
Zeer actief

35.000 euro :LOL: Dat geloof je toch niet zelf. Zelfs voort spookrijden krijg je maar iets van 500 ofzo.
Bello123
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Bello123 »

Gewoon de honden uitlaten en andere menscontact mijden. Het is leuk en aardig de boete van 35.000 Euro, maar daarop wordt toch niet gehandhaafd. De honden moeten er toch uit. Niet iedereen heeft zo oppas voor de hand of een goede achtervang die de hond kan uitlaten. En mocht er een overijverig persoon staan te handhaven, dan durf ik dat wel voor te laten komen.
63673J

Bello123 schreef:Gewoon de honden uitlaten en andere menscontact mijden. Het is leuk en aardig de boete van 35.000 Euro, maar daarop wordt toch niet gehandhaafd. De honden moeten er toch uit. Niet iedereen heeft zo oppas voor de hand of een goede achtervang die de hond kan uitlaten. En mocht er een overijverig persoon staan te handhaven, dan durf ik dat wel voor te laten komen.
Dat verhaal over die boete is complete ONZIN!
63673J

mijke schreef:35.000 euro :LOL: Dat geloof je toch niet zelf. Zelfs voort spookrijden krijg je maar iets van 500 ofzo.
Nou je ziet het, het wordt zonder meer geloofd.
Bello123
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Bello123 »

jvanringen schreef:Dat verhaal over die boete is complete ONZIN!
Gelukkig, vond het al zo'n onzin. Zelfs een verkeersovertreding van het ergste soort is goedkoper dan dat.
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

In Duitsland wordt er dus gezegd dat het niet mag. Daar schrijven ze volgende:
Darf ich in Quarantäne Gassi gehen?
Diana aus Gießen fragt: Wenn ich in Quarantäne wäre, dürfte ich dann weiterhin mit meinem Hund Gassi gehen, oder müsste ich das Tier während dieser Zeit woanders unterbringen?

FFH-Reporterin Ralitza Spatova hat beim Gesundheitsamt Frankfurt nachgefragt. Man dürfte in so einem Fall nicht mit dem Hund Gassi gehen. Am besten das Tier für die Dauer der Quarantäne abgeben. Das Gesundheitsamt Frankfurt sagt: Häusliche Quarantäne heißt auch drinnen bleiben - nicht Gassi gehen, nicht draußen spazieren und rumlaufen. Die kontrollieren das auch, rufen immer mal an oder kommen sogar vorbei. Wer sich nicht daran hält, dem winkt eine Geld- oder sogar Freiheitsstrafe.
Afbeelding
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hailfall schreef:In Duitsland wordt er dus gezegd dat het niet mag. Daar schrijven ze volgende:
Darf ich in Quarantäne Gassi gehen?
Diana aus Gießen fragt: Wenn ich in Quarantäne wäre, dürfte ich dann weiterhin mit meinem Hund Gassi gehen, oder müsste ich das Tier während dieser Zeit woanders unterbringen?

FFH-Reporterin Ralitza Spatova hat beim Gesundheitsamt Frankfurt nachgefragt. Man dürfte in so einem Fall nicht mit dem Hund Gassi gehen. Am besten das Tier für die Dauer der Quarantäne abgeben. Das Gesundheitsamt Frankfurt sagt: Häusliche Quarantäne heißt auch drinnen bleiben - nicht Gassi gehen, nicht draußen spazieren und rumlaufen. Die kontrollieren das auch, rufen immer mal an oder kommen sogar vorbei. Wer sich nicht daran hält, dem winkt eine Geld- oder sogar Freiheitsstrafe.
Succes dan maar, niet te controleren ;)
Maar goed daarom zijn er ook veel meer gevallen dan nu bekend. Mensen gaan zich echt niet melden als t nog best meevalt. Want dan mag je niks meer
Laatst gewijzigd door malinois op 10 mar 2020 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”