Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat gebeurt er met huisdieren als je in quarantaine moet?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT
Aantal honden: 1

wat gebeurt er met huisdieren als je in quarantaine moet?

Ongelezen bericht door Nicoline »

Dat vroeg ik me af, en kan er weinig over vinden. Stel je moet in (thuis)quarantaine, hoe moet je dan je hond uitlaten? Ook gezinsleden/huisgenoten mogen denk ik niet zomaar naar buiten, en wat als je alleen woont? En lang niet iedereen heeft een tuin, maar dan nog is twee weken niet normaal uitlaten haast niet te doen lijkt me.
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Re: wat gebeurt er met huisdieren als je in quarantaine moet

Ongelezen bericht door Nicoline »

Met kleine hondjes kan dat ja, maar er zijn heel veel mensen die grotere honden hebben die niet op de kattenbak passen. Ik vraag me serieus af of daar een soort protocol voor is, of dat je dan alleen op rustige momenten naar buiten mag en afstand houden van mensen. Denk ook niet dat je hond even naar iemand anders/opvang mag
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Bel het nummer van het crisiscentrum zou ik zeggen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat mijn collega's daarop antwoorden :engel:
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Dat vroeg ik me dus ook al af. Mijn hond gaat echt niet binnen, en ook niet op het balkon. Laat staan om hem 2 weken binnen te houden, die wordt gek.
Om buiten te komen moet ik wel met de lift of trappenhuis, dus dat zal niet gaan.
Ik vrees dat ik dan voor 2 weken opvang zal moeten zorgen.

Maar ik kan me voorstellen dat als je zo naar buiten stapt en met niemand een praatje maakt, dat dan de kans dat je anderen besmet minimaal is.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Zolang je niet gezellig gaat staan keuvelen met iedereen die je tegen komt, lijkt honden uitlaten me toch geen probleem eigenlijk. Ik kom al bijna nooit iemand tegen met wandelen. En vooruit, als er dan een fietser langs komt, zal ik even niet hoesten :engel:
Eefsel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Eefsel »

Toevallig dacht ik dat ook van de week! Joep doet echt niks binnen of in de tuin. En met zijn formaat uitwerpselen wil ik dat ook niet binnen hoor.. Maar ben blij dat ik niet de enige ben die dat dacht. Verder maak ik me niet zo druk over t Corona virus maar ach je moet maar wat te denken hebben :P
Evelien en Joep
Afbeelding
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Jion schreef:Ik neem toch aan dat je wel gewoon naar buiten mag, zolang je gepaste afstand (las iets van 2 meter) van andere mensen houdt.
Nee, als je echt verplicht in thuis-isolatie moet omdat je ziek bent, mag je echt niet naar buiten. Wel in je eigen achtertuin of balkon mits er dan geen andere mensen zijn.

Dat wordt dus serieus een ding voor mensen met honden.

Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief

veertje schreef:Zolang je niet gezellig gaat staan keuvelen met iedereen die je tegen komt, lijkt honden uitlaten me toch geen probleem eigenlijk. Ik kom al bijna nooit iemand tegen met wandelen. En vooruit, als er dan een fietser langs komt, zal ik even niet hoesten :engel:
Nope, het mag dus niet ;-)
Als je nu "milde verschijnselen" hebt en in Brabant woont (maar dus niet positief getest op Corona) mag je nog wel naar buiten mits je afstand houdt van anderen.

Het is zo krom als een hoepeltje, want ook met milde verschijnselen kun je, als je echt corona hebt zonder dus getest te zijn, anderen besmetten.

Suzanne
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Volgens mij hoorde ik laatst dat je gewoon naar de supermarkt mag, dus zover het quarantaine. Slaat dus nergens op. Je hond uitlaten lijkt me geen probleem, als je ook naar de supermarkt mag. Hoorde dat je geen nieuwe contacten mag maken, en bestaande contacten zo min mogelijk mee omgaan. Maar maar de supermarkt mag.
Natuurlijk moet je eten, maar het woord quarantaine is dus gewoon fout.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik ga gewoon naar buiten als ik de lift in ga zeg ik ik heb corona willen ze dat niet delen nemen ze de trap :pffff:
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bc2915eb/

Dus enkel in de tuin of balkon. Ik denk ook niet dat je de hond tijdelijk bij familie onder kunt brengen. Maar dat die net als inwonenden of kinderen ook in quarantaine moet.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
~Suzanne~
Zeer actief

Emma schreef:Volgens mij hoorde ik laatst dat je gewoon naar de supermarkt mag, dus zover het quarantaine. Slaat dus nergens op. Je hond uitlaten lijkt me geen probleem, als je ook naar de supermarkt mag. Hoorde dat je geen nieuwe contacten mag maken, en bestaande contacten zo min mogelijk mee omgaan. Maar maar de supermarkt mag.
Geloof mij nou (voor 1 x maar).. als je echt verplicht in thuis-isolatie moet, is dat precies dat. Je mag (om geen enkele reden) de deur uit. Alleen tuin en balkon. Eten mag gebracht worden net als de rest van de boodschappen maar die moeten aan de deur worden neergezet en je moet afstand houden tot diegene die het brengt. Die mag dus niet binnenkomen.
Hoe dat in de praktijk moet als je moet afrekenen vertelt niemand erbij natuurlijk maar dit zijn wel de feiten.

Wat het Rivm nu in brabant adviseert is dus iets heel anders dan deze verplichte thuis-isolatie.

Suzanne
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Dan zul je dus het beste je hond bij vrienden moeten kunnen laten logeren, tja, ben ik blij dat we een grote tuin hebben eerlijk gezegd, ze zien me al aankomen met 5 borders en een wannabee...

Voor iemand die met een paar grote honden op een appartement zit lijkt me dat nog geen heel gemakkelijke eerlijk gezegd.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

In Brabant dat advies is wat krom. Bij milde klachten wordt geadviseerd thuis te blijven. Niet bij familie op bezoek te gaan. Geen plaatsen te bezoeken waar veel mensen komen. Maar je moet wel naar de supermarkt kunnen voor je boodschappen :denken:
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Doyaquba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Zoals het nu geschreven staat is het 2 meter afstand houden tot je medemens, dat moet met de hond uitlaten toch wel lukken.

Als het échte quarantaine is, tsja, dan is het een groter probleem, maar dan lig je waarschijnlijk ook in het ziekenhuis in quarantaine en moet je oppas vinden voor de hond. Dat hoeft voor dit coronavirus dan weer niet
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik ga ze gewoon uitlaten mocht dat gebeuren. Auto in en hup naar een afgelegen stuk. Eigenlijk net als anders dus. Ze zullen toch uit moeten.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

~Suzanne~ schreef:
Emma schreef:Volgens mij hoorde ik laatst dat je gewoon naar de supermarkt mag, dus zover het quarantaine. Slaat dus nergens op. Je hond uitlaten lijkt me geen probleem, als je ook naar de supermarkt mag. Hoorde dat je geen nieuwe contacten mag maken, en bestaande contacten zo min mogelijk mee omgaan. Maar maar de supermarkt mag.
Geloof mij nou (voor 1 x maar).. als je echt verplicht in thuis-isolatie moet, is dat precies dat. Je mag (om geen enkele reden) de deur uit. Alleen tuin en balkon. Eten mag gebracht worden net als de rest van de boodschappen maar die moeten aan de deur worden neergezet en je moet afstand houden tot diegene die het brengt. Die mag dus niet binnenkomen.
Hoe dat in de praktijk moet als je moet afrekenen vertelt niemand erbij natuurlijk maar dit zijn wel de feiten.

Wat het Rivm nu in brabant adviseert is dus iets heel anders dan deze verplichte thuis-isolatie.

Suzanne
Maar er staat echt geen agent voor je deur om dit te checken.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Wij hebben gelukkig een tuin en ik heb altijd goed gevonden als mijn honden daarin plassen of bij noodzaak in poepen. Dit al met het oog op
'je weet maar nooit'. Dus hier geen groot probleem en de hond hou ik zelf binnen wel bezig, toch tijd zat als ik niet meer naar buiten mag.

Als ik geen tuin zou hebben, dan zou ik dus inderdaad tegen de regels in, wel mijn hond uitlaten. Jessie is geen hond om ergens anders onder te
brengen, dus ik zou het riskeren.
Al denk ik wel dat buren (specifiek 1 buur) me direct zou verlinken en ik denk zo dat bij veel mensen de angst zo groot is, dat ze je meteen
verlinken en ik vrees dat het dan nog weleens de verplichting kan worden om je hond onder te brengen in een pension (?) :jank:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

~Suzanne~ schreef:

Suzanne
Onze ouwe uitlaathondjes komen in geval van quarantaine/isolatie gewoon bij ons in huis. Poepen en piesen kan in de tuin. Buren/vrienden leveren boodschappen af, betalen met tikkie. Ik zie eerlijk gezegd niet zo veel praktische problemen, behalve dat het rotvervelend is om twee weken binnen te zitten. Maar dat komt ook wel weer om.
Laatst gewijzigd door 63673J op 07 mar 2020 16:31, 2 keer totaal gewijzigd.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Volgens mij mogen huisgenoten van degene die ik quarantaine is wel beperkt naar buiten, met wat extra regels zoals 2 meter afstand. Maarja als je die niet hebt, en ook geen tuin, wordt het lastig.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

mijke schreef:Volgens mij mogen huisgenoten van degene die ik quarantaine is wel beperkt naar buiten, met wat extra regels zoals 2 meter afstand. Maarja als je die niet hebt, en ook geen tuin, wordt het lastig.
Hoezo kun je ineens niet meer je ene voet voor de andere zetten dan en ze uitlaten?
Dacht je nu werkelijk dat half kuchend Brabant op dit moment binnen zit? Het is nog nooit zo druk geweest op een zaterdag hier. Kerst is er niks bij. Ik heb 20 min vóór de parkeerplaats van de Jumbo staan wachten voor ik er überhaubt op kon rijden om een plekje te zoeken...
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Nicoline schreef:Dat vroeg ik me af, en kan er weinig over vinden. Stel je moet in (thuis)quarantaine, hoe moet je dan je hond uitlaten? Ook gezinsleden/huisgenoten mogen denk ik niet zomaar naar buiten, en wat als je alleen woont? En lang niet iedereen heeft een tuin, maar dan nog is twee weken niet normaal uitlaten haast niet te doen lijkt me.
Dat vroeg ik me ook al af, mijn honden willen echt niks op het balkon doen, terwijl ze dat best wel mogen.
Dus dat wordt lastig als wij het Coronavirus zouden krijgen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

malinois schreef:Hoezo kun je ineens niet meer je ene voet voor de andere zetten dan en ze uitlaten?
Met een gewone griep met koorts kom ik ook niet buiten. Veel te groot risico dat ik ze niet onder controle heb.

Ze poepen het liefst in de tuin en ik heb een hondenseptictankje. Hoeft ik ook niet met m'n pestpietjes een overvolle poepcontainer de straat op te duwen :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
malinois schreef:Hoezo kun je ineens niet meer je ene voet voor de andere zetten dan en ze uitlaten?
Met een gewone griep met koorts kom ik ook niet buiten. Veel te groot risico dat ik ze niet onder controle heb.

Ze poepen het liefst in de tuin en ik heb een hondenseptictankje. Hoeft ik ook niet met m'n pestpietjes een overvolle poepcontainer de straat op te duwen :mrgreen:
Hier doen ze niks in de tuin, ik heb ze toch altijd los ziek of niet dus voor hen maakt dat gelukkig niet uit. T rondje zal hooguit wat korter zijn. ;)
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

malinois schreef:
mijke schreef:Volgens mij mogen huisgenoten van degene die ik quarantaine is wel beperkt naar buiten, met wat extra regels zoals 2 meter afstand. Maarja als je die niet hebt, en ook geen tuin, wordt het lastig.
Hoezo kun je ineens niet meer je ene voet voor de andere zetten dan en ze uitlaten?
Dacht je nu werkelijk dat half kuchend Brabant op dit moment binnen zit? Het is nog nooit zo druk geweest op een zaterdag hier. Kerst is er niks bij. Ik heb 20 min vóór de parkeerplaats van de Jumbo staan wachten voor ik er überhaubt op kon rijden om een plekje te zoeken...
Dat vind ik vrij kwalijk.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:Ik wil dat gepis en geschijt ook niet in de tuin, gatverdamme.
Zo groot is die tuin niet en ik wil er in de zomer stankvrij kunnen zitten. Ze worden bovendien genoeg uitgelaten dus het is niet nodig ook. Het bos is hun wc. Ik zit ook niet in de tuin te piesen.
Verder vind ik die hele quarantainebizniz geheel en al voor de bühne dus ik voel me als het er op aan komt ook niet geroepen me eraan te houden.
:mrgreen: Zus houdt het gewoon binnen hoor, tot ze thuis is. Om dan met een zucht van verlichting een drol op haar bak te draaien, naar het kleed te rennen en terwijl ze me vrolijk aankijkt eens even goed om zich heen trappen.
Sjaak deed het ook tot een jaar. Ben al lang blij dat ze steeds vaker in de tuin poept, dat ze daar de rust voor heeft.
Zo vies kan het niet zijn als je ze met je blote klauwen raapt :LOL:
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Hier geen probleem. We wonen buitenaf en hebben een tuin van 3000m2+.
En als t al saai wordt loop ik zo achterhuis de weilanden in. :tongue:

Als ik dat allemaal niet had, gooide ik de hond mooi in de auto en ging desnoods midden in de nacht een lange wandeling doen. Maargoed, als je erg ziek bent is dat natuurlijk ook geen optie.
Dan maar vrienden/bekenden vragen
Afbeelding
Afbeelding
Asta01
Actief
Mijn ras(sen): Labrador wetterhoun

Ongelezen bericht door Asta01 »

Goede vraag. Want heb ook gelezen dat iemand zijn hond had aangestoken met corona. Ikzelf woon in de binnenstad. Heb wel een tuin gelukkig maar daar lopen Buren weer pal langs. Dus hoe moet dat dan. Een speciaal corona honden quarantaine pension?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Asta01 schreef:Goede vraag. Want heb ook gelezen dat iemand zijn hond had aangestoken met corona. Ikzelf woon in de binnenstad. Heb wel een tuin gelukkig maar daar lopen Buren weer pal langs. Dus hoe moet dat dan. Een speciaal corona honden quarantaine pension?
Dat kan niet honden en deze corona
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

mijke schreef:
malinois schreef:
Dat vind ik vrij kwalijk.
Ik niet hoor, je krijgt t toch wel linksom of rechtsom. En ja ik woon in Brabant dus risicogebied
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”