dagmar88 schreef:Gaia schreef:
Hij loopt per dag minimaal anderhalf uur. Ik snap er de jota van. Het enige wat ik mij kan bedenken is het beetje pindakaas wat hij gehad heeft voor een moeilijk moment wat even langer duurde dan dat ik wilde.
Iemand?
Ik snap niet wat je wilt zeggen.
Kvv wordt nu eenmaal samengesteld aan de hand van standaardpercentages. Dat wil niet zeggen dat dat voor jouw hond werkt.
Ik zou eerst eens kijken naar een kvv producent die ook mooi spiervlees kan leveren, zoals dogmeat.
Of je koopt in de super kipfilet, rundvlees, koolvis en (diepvries)hart en doet daarvan iedere dag wat bij de kvv.
Werkt dat niet, dan kun je er nog een handje brok door mengen.
Dat is inderdaad een wat rommelige zin. Een wat rommelig bericht trouwens.
Jack had een moeilijk moment toen ik zijn poten aan het bij knippen was. Dat vond hij spannend met de schaar bij zijn voetkussens. Dus gaf ik hem wat pindakaas zodat hij daar mee bezig was in plaats van die schaar. Dat is eigenlijk het enige wat hij anders gehad heeft.
Jion schreef:Psylliumvezels (gewoon die voor mensen bij het Kruidvat) en dan een theelepel mengen met een scheutje water en dat papje dan door elke maaltijd roeren.

Die ga ik meenemen! Dankjewel!
tomaat schreef:Bladgroenten. Ik zou wat gekookte en/of gepureerde bladgroenten toevoegen aan de kvv/barf.
Maar het is inderdaad wel raar dat ie van Smuldier ook te harde poep heeft. Nu bevat de pens compleet wel een stuk meer calcium, dan de vlees compleet, maar toch...
Wat voer je allemaal aan kvv/barf?
Vlees compleet maakte het ook niet beter. Ik voerde vlees en pens door elkaar. Heb ook Rodi gevoerd en wissel het eigenlijk altijd wel wat af. Die bladgroente kan ik zeker proberen. Alleen wordt het dan wel versneden. Pureren is niet een mogelijkheid bij mij.
Nanna schreef:Doe anders eens wat zalmolie door zijn eten.
En let eens op de ontlasting. Als die een wat afgeplatte vorm heeft kan het ook zijn dat meneer last heeft van zijn prostaat.
Ha! Tot groot ongenoegen van Jack heeft de DA die nog even gecheckt. Samen met z'n anaalklier. Ze zat er toch. Die waren allebei volledig in orde.
Ik moet toch vanavond even richting de groothandel. Zal eens kijken of zalmolie en schapenvet daar ook te verkrijgen is.