Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond gedumpt op de snelweg

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Rocco
Zeer actief
Aantal honden: 2

Hond gedumpt op de snelweg

Ongelezen bericht door Rocco »

Wie herkent de hond .... de hond is in Duitsland uit de auto gegooid. daders komen vemoedelijk aus Holland

Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: HOND GEDUMPT OP DE SNELWEG

Ongelezen bericht door laeken »

Het was vlak bij mijn huis. Toen ik vanmorgen een rondje wilde rijden om hem te zoeken bleek hij gisteravond al aangereden en uit de sloot gevist. Arm beest.
Afbeelding
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT
Aantal honden: 1

Re: Hond gedumpt op de snelweg

Ongelezen bericht door Nicoline »

Ik las via facebook dat deze hond gelukkig alweer goed terecht is, de fokker (in Italie) herkende de hond en heeft het opgelost heb ik begrepen. De hond was herplaatst vanwege gezondheidsproblemen van de eigenaar, helaas niet bij een hondenliefhebber blijkt nu :/ maar gelukkig is het voor deze hond redelijk goed afgelopen nu.
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Hopende maar dat de hond nu bij een echte liefhebber terecht komt en die er goed mee om gaat dat weet je maar nooit
tegenwoordig.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Nanna schreef:Meteen allemaal Amber Cheyennes op FB die huilen over ‘weerloos beestje’ en hem of haar veel liefde willen bieden :roll:
En Shenaya die hoopt dat de figuur die de hond dumpte ‘brand in de hell’ :LOL:
Ik hoop toch dat ie na een goede screening van zowel die hele hond als de toekomstige baas bij iemand met wat meer verstand dan een garnaal met een hersenverweking wordt geplaatst.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook niet zo goed tegen dit soort berichten kan hoor. Als reageer ik er dan niet op.
Ik zou ook het liefst zo'n hond (ongeacht het ras of afkomst) in mijn armen sluiten en inderdaad de dumper mag van mij ook branden in hel of erger. :mrgreen: En ik heet echt geen Sheneya of Destiny. Gewoon Desiree, maar medelijden heb ik wel met die beestjes.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Dat soort honden heeft extreem vaak pech. Deze nu ook weer.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
laeken
Zeer actief

Deze hond ligt in de kliniek waar Guus ook geopereerd is laatst. Dus de hond is in goede handen. De milt is eruit en ze moet herstellen van een gebroken dijbeen zover ik weet.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:
Dees en Maylo schreef: En ik heet echt geen Sheneya of Destiny. Gewoon Desiree, maar medelijden heb ik wel met die beestjes.
Tulijk. Het is voor geen enkele hond leuk om uit de auto gegooid te worden, dan radeloos zoekend rondzwerven en als kers op de taart nog aangereden worden ook.
Daar ging het me ook niet om. Maar wel om die rare reacties meteen.
dat is social media, we hebben de heksen jachten weer in het leven geroepen, gewoon iets met die goede oude tijd en omdat het kan en omdat het in de mens zit of zo
iones
Zeer actief

S@ndr@ schreef: dat is social media, we hebben de heksen jachten weer in het leven geroepen, gewoon iets met die goede oude tijd en omdat het kan en omdat het in de mens zit of zo
Of misschien door wrok over het feit dat daders nooit achterhaald worden en vrijuit gaan?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

iones schreef:
S@ndr@ schreef: dat is social media, we hebben de heksen jachten weer in het leven geroepen, gewoon iets met die goede oude tijd en omdat het kan en omdat het in de mens zit of zo
Of misschien door wrok over het feit dat daders nooit achterhaald worden en vrijuit gaan?
lekker roeptoeteren vanachter je scherm :hmmm: .. zo makkelijk
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Dees en Maylo schreef:
Nanna schreef:Meteen allemaal Amber Cheyennes op FB die huilen over ‘weerloos beestje’ en hem of haar veel liefde willen bieden :roll:
En Shenaya die hoopt dat de figuur die de hond dumpte ‘brand in de hell’ :LOL:
Ik hoop toch dat ie na een goede screening van zowel die hele hond als de toekomstige baas bij iemand met wat meer verstand dan een garnaal met een hersenverweking wordt geplaatst.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook niet zo goed tegen dit soort berichten kan hoor. Als reageer ik er dan niet op.
Ik zou ook het liefst zo'n hond (ongeacht het ras of afkomst) in mijn armen sluiten en inderdaad de dumper mag van mij ook branden in hel of erger. :mrgreen: En ik heet echt geen Sheneya of Destiny. Gewoon Desiree, maar medelijden heb ik wel met die beestjes.
Nou je bent niet de enige hoor. Uiteindelijk zijn het gewoon dieren van vlees en bloed die het heel slecht getroffen hebben.
Wel heb ik mezelf harder gemaakt daarin. Anders kan je dit soort berichten helemaal niet lezen. En dit soort berichten verschijnen nogal vaak en helaas Jan je niet heel de wereld redden.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
iones
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
iones schreef:
lekker roeptoeteren vanachter je scherm :hmmm: .. zo makkelijk
Door te roeptoeteren reageren mensen hun frustratie af over het gebeuren denk ik. Snap ik wel.
En door te delen wordt de hond misschien herkend en de dader achterhaald. Het zou mooi zijn. Soms gebeurt dat.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Chihuahua-paws schreef: Nou je bent niet de enige hoor. Uiteindelijk zijn het gewoon dieren van vlees en bloed die het heel slecht getroffen hebben.
Nanna zegt precies hetzelfde. Fijn he!
dagmar88
Zeer actief

:LOL: Zit er steeds weer om te gniffelen dat Desiree binnen de stereotypen van een andere orde zou zijn dan Cheyenne. Hoor!
dagmar88
Zeer actief

Cleva schreef:
Trieste Facebook bericht die viraal ging in Europa kreeg een happy end.
Ik wil dood.
Wat een lelijke zin!
Dat hele bericht, tenenkrommend. De heppie ending zie ik nog niet zo? Een arme klapkaak in een opvang.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Célie schreef:Trieste Facebook bericht die viraal ging in Europa kreeg een happy end.

Bron: Politie NRW Kleve

Afgelopen zaterdag middag was te lezen in diverse Facebook groepen het bericht over een Teefje die uit een auto gezet was. Ook wij kregen die melding binnen en wij gingen gelijk ter plaatsen helaas zonder resultaat.

De hond werd later in een sloot gevonden ze was aangereden door een auto. Een hulpverlener van een dierenorganisatie heeft haar, inmiddels weten we dat ze Iga heet naar een dierenarts gebracht, Daar konden ze haar gelukkig helpen.

Het Facebookbericht ging steeds meer viraal tot in Italië, waar gelukkig de opmerkzame fokker Iga herkende. En deze nam contact op met de oorspronkelijke bazin van Iga. Deze nam contact op met makers van het oorspronkelijke bericht waar alles mee begonnen was, later werd er contact met ons (politie) opgenomen.

Volgens hun eigen verklaringen moest de voormalige eigenaar, een 32-jarige vrouw uit Rotterdam, Iga om gezondheidsredenen afstaan en met een zwaar hart naar een vermeende "dierenliefhebber" doorverwijzen. Tot nu toe is het onduidelijk wie Iga uiteindelijk heeft uitgezet

Wat wel duidelijk is Iga gaat niet meer terug voorlopig blijft zij bij Ralf Seeger daar kan zij herstellen en aan liefdevolle zorg zal het haar daar niet ontbreken. Vanuit daar zal op een later tijdstip een gouden mandje voor Iga gezocht worden.
och jesses... Ralf zal er weer eens niet tussen zitten :Q:

nou ja, hij bedoelt het vast goed. mafketel (en ja, ik ken hem persoonlijk)
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Célie schreef:Trieste Facebook bericht die viraal ging in Europa kreeg een happy end.

Bron: Politie NRW Kleve

Afgelopen zaterdag middag was te lezen in diverse Facebook groepen het bericht over een Teefje die uit een auto gezet was. Ook wij kregen die melding binnen en wij gingen gelijk ter plaatsen helaas zonder resultaat.

De hond werd later in een sloot gevonden ze was aangereden door een auto. Een hulpverlener van een dierenorganisatie heeft haar, inmiddels weten we dat ze Iga heet naar een dierenarts gebracht, Daar konden ze haar gelukkig helpen.

Het Facebookbericht ging steeds meer viraal tot in Italië, waar gelukkig de opmerkzame fokker Iga herkende. En deze nam contact op met de oorspronkelijke bazin van Iga. Deze nam contact op met makers van het oorspronkelijke bericht waar alles mee begonnen was, later werd er contact met ons (politie) opgenomen.

Volgens hun eigen verklaringen moest de voormalige eigenaar, een 32-jarige vrouw uit Rotterdam, Iga om gezondheidsredenen afstaan en met een zwaar hart naar een vermeende "dierenliefhebber" doorverwijzen. Tot nu toe is het onduidelijk wie Iga uiteindelijk heeft uitgezet

Wat wel duidelijk is Iga gaat niet meer terug voorlopig blijft zij bij Ralf Seeger daar kan zij herstellen en aan liefdevolle zorg zal het haar daar niet ontbreken. Vanuit daar zal op een later tijdstip een gouden mandje voor Iga gezocht worden.
het is idd een google vertaling:
Polizei NRW Kleve
3 maart om 11:56 ·
Trauriger Facebook-Post mit Happy End

Am Samstagnachmittag überschlugen sich in einigen Facebook-Gruppen die Nachrichten über eine Hündin, die in Frasselt aus einem Auto geworfen wurde. Auch bei uns ging die Meldung ein und die Kollegen begaben sich - leider erfolglos - auf die Suche nach dem Tier.

Gefunden wurde die Hündin der Rasse American Staffordshire Terrier erst, als sie am Samstagabend von einem PKW angefahren und verletzt wurde. Eine Tiernothelferin brachte die Hündin, von der wir inzwischen wissen, dass sie Iga heißt, zur Tierklinik. Dort konnte man dem Tier glücklicherweise helfen.

Der Facebookpost über das Aussetzen verbreitete sich unterdessen fleißig weiter - bis nach Italien, wo ein aufmerksamer Züchter Iga erkannte und sich mit der ursprünglichen Besitzerin in Verbindung setzte. Diese kontaktierte dann wiederum die Urheberein des Facebook-Beitrags. Danach wendete man sich an uns.

Nach eigenen Angaben hatte die ehemalige Besitzerin, eine 32-jährige Frau aus Rotterdam, Iga aus gesundheitlichen Gründen abgeben müssen und schweren Herzens an einen vermeintlichen „Tierfreund“ vermittelt. Wer Iga letztendlich ausgesetzt hat, ist bislang unklar.

Um Iga, die sich noch von dem Unfall erholen muss, kümmert sich vorerst Ralf Seeger, der auch dafür sorgen wird, dass Iga ein gutes zu Hause bekommt in dem man sich liebevoll um sie kümmern wird.

Für die, die nachlesen möchten hier der Link zum ersten Post:
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

dagmar88 schreef::LOL: Zit er steeds weer om te gniffelen dat Desiree binnen de stereotypen van een andere orde zou zijn dan Cheyenne. Hoor!
Haha, jij maakt 'm gewoon :lol1:
M@scha
Zeer actief

Cleva schreef:
M@scha schreef: och jesses... Ralf zal er weer eens niet tussen zitten :Q:

nou ja, hij bedoelt het vast goed. mafketel (en ja, ik ken hem persoonlijk)
Goedbedoeld of niet, ik gruw van zulke figuren.
Dat stompzinnige stoere geldingsdrangzieke gedoe op niks af. Donder toch op.
Precies. En dat gedrag vertoont hij ook als er geen camera’s of veel mensen bij zijn...

De eerste keer dat ik hem zag een jaar of 10 geleden kwam hij de tuin inlopen bij familie van ons waar hij vaker komt, ziet ons, kent ons niet, trekt zijn shirt uit en gaat zijn spierballen spannen... mafklapper
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

Oke. Dus de politie geeft die hond aan deze "Ralf".
Ik volg de wereld echt niet meer hoor :Q:
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Ik word nu echt heel nieuwsgierig wie die Ralf is. Een soort Freek Vonk voor honden?
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Célie schreef:mijn god ik lig vlak ik doe rechts klikken en foto zoeken in google krijg ik dit

Afbeelding

:LOL: :LOL:
:LOL: :LOL: :LOL:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
M@scha
Zeer actief

Cleva schreef:
M@scha schreef: De eerste keer dat ik hem zag een jaar of 10 geleden kwam hij de tuin inlopen bij familie van ons waar hij vaker komt, ziet ons, kent ons niet, trekt zijn shirt uit en gaat zijn spierballen spannen... mafklapper
Ik had hem zo laten staan en over de koffiemelk gaan zitten praten.
We beginnen er niet aan, neef.
Met je tattoetieten, je obligate paardenstaartje en je eeuwig opgestoken duimpje.

dat is letterlijk wat gebeurde. pas en ik keken elkaar aan en zijn al gniffelend druk onze koffie gaan bestuderen en hebben het heerschap verder genegeerd.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Floortje schreef:Ik word nu echt heel nieuwsgierig wie die Ralf is. Een soort Freek Vonk voor honden?
Ralf is een bekende duitser. vechtsporter met binnenlandse sterrenstatus die zich heeft toegelegd op het redden van dieren en goede dingen doen (en daarbij zo vaak mogelijk zelf ook met zijn kop op de foto komen)
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

M@scha schreef:
Floortje schreef:Ik word nu echt heel nieuwsgierig wie die Ralf is. Een soort Freek Vonk voor honden?
Ralf is een bekende duitser. vechtsporter met binnenlandse sterrenstatus die zich heeft toegelegd op het redden van dieren en goede dingen doen (en daarbij zo vaak mogelijk zelf ook met zijn kop op de foto komen)
Beperkte hij het maar tot zijn kop :mrgreen:

Afbeelding[url=https://postimages.org/]
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:Ik vind het hoe dan ook loffelijk dat hij zich inzet voor dieren.
Het mag dan een soort van vechtsporttattoo-achtige onbenul zijn met opgestoken duimpjes, voorlopig doet hij het wel.
Eens. En als hij de rekeningen gaat betalen en deze hond goed gaat plaatsen vind ik het allemaal helemaal prima. :ok:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Célie schreef: Mijn god echt .............. sahara is qua opdroger nog niks! Die broek :O: :O:
Moet je van iedere man gaan glijden dan?
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”