Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Opoe, hoe je op hoge leeftijd nog kan groeien.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Re: Opoe

Ongelezen bericht door lucie »

Wat een leukerd :I:
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Het blaffen voor eten houdt ze er in. Zo nu en dan bedenkt ze dat het NU tijd is voor eten, dan krijg je haar ook niet op andere gedachten. Dat begint dan met zachtjes mopperen vanuit haar mand. Verwacht maar niet dat ze eruit komt want ze wenst bedient te worden. Dan gaat ze rechtop zitten, nog meer mopperen, staren naar je in de hoop dat je de hint snapt. Als je dan nog niet reageert dan komt ze een keer die mand uit. Loopt naar de keuken, ze namelijk inmiddels heus wel waar al dat vreetwerk vandaan komt. Ruikt wat bij de kastjes en loopt weer terug naar haar mand en dan begint het riedeltje van vooraf aan.
Dus dan gaan we eerst plassen en eventueel poepen. Eenmaal thuis moeten soms Droef en Izzy ook eerst nog naar buiten. Zodra alles buiten is geweest en toe aan een maaltijd ga ik het eten klaar maken terwijl Opoe rechtop zit te blaffen in haar mand waarom het allemaal zo lang moet duren. :LOL:

Ze is wel van mening nu dat ze wil uitslapen, voor 9.00 uur doet ze liever niks. Plassen en poepen omdat het moet maar pas rond 10.00 uur wil je dan eten. Op werkdagen zit de bench dan dus dicht als ze het echt niet opgegeten heeft anders pakt Izzy haar eten.

Voor het slapen gaan doen we het zelfde riedeltje nog eens, want ze krijgt voor het slapen een derde maaltijd. Na het eten doen we dan nog eens haar oogjes verzorgen en dan is het tijd om nog even te kroelen en klooien voor het slapen gaan.
Dat gaat dan ongeveer zo. https://www.youtube.com/watch?v=-7m_YEG ... iJh3dJcHx4
Let niet op de geluiden die ik erbij maak
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Wat een schatje is het toch. En die grote snoet van Droef erbij :I: .
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Sterre schreef:Wat een schatje is het toch. En die grote snoet van Droef erbij :I: .
Buiten het commanderen als ze honger heeft om is ze ook heel lief. :LOL:
Ze zit nu al 20 minuten te mopperen, maar ze wacht maar even. Ik wil nog niet naar bed!

Gisteren heb ik haar weer gewogen. Het gaat nu langzaam maar ze zit op de 4,9 kg. Ik denk ook niet dat er nog heel veel bij zal gaan. Hopelijk gaat ze eerdaags iets meer bewegen en wil ze wat langer lopen buiten.

Vanmiddag even mijn nieuwe telefoon getest met foto's maken.
Ik vind ze wel schattig geworden, al is het wel een uitdaging haar op de foto te krijgen omdat ze niet stil blijft staan of even op commando kan zitten. :wink:
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Biothane
WashBar
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Wat een ontzettend leuk hondje :I:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik vind haar mooi op gewicht hoor voor haar voormaat
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

twinkeltje schreef:Ik vind haar mooi op gewicht hoor voor haar voormaat
Klopt hoor. Ze ziet er nu gewoon goed uit. Geen zichtbare heupbotjes en ruggengraat meer.

Ze eet ongeveer 300 gram blikvoer per dag.Afbeelding Als ze straks geopereerd is dan kijk ik wel of het iets minder kan. Voor het geval ze na de operatie een paar dagen slecht eet heb ik liever dat ze nu wat reserves heeft.

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 met Tapatalk
Afbeelding
Biothane
WashBar
twinkeltje
moderator

O ze is niet te dik ook hoor
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Ik vind de korte coupe haar héél goed staan, ze lijkt ineens veel jonger!
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Persistence schreef:Ik vind de korte coupe haar héél goed staan, ze lijkt ineens veel jonger!
Ik vind het zelf ook veel leuker bij haar staan. Zo heeft haar vacht ook minder verzorging nodig wat ze zelf volgens mij ook wel fijn vind.
Afbeelding
Biothane
WashBar
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Whahah. Ik heb net bijna in mijn broek gezeken van het lachen. Van de week waren Izzy en Opoe al samen bezig tegen me. Izzy weet nu inmiddels ook dat Opoe gaat blaffen als ze honger heeft en daar maakt Izzy graag misbruik van. Dus zaten ze om en om tegen me te blaffen.

Kom ik net thuis na een rondje door de regen, dan is Izzy altijd compleet doorgedraaid. (het is een gremlin, kan niet tegen water)

Ze rent naar binnen, zo bij Opoe de bench in. Beukt een keer tegen Opoe aan en tettert even in haar oor. Opoe vond dat grapje blijkbaar wel erg geslaagd. Ze zat gelijk rechtop en begon vrolijk met Izzy mee te blaffen. En ondertussen Droef maar heen en weer lopen dat de meisjes echt niet mogen blaffen hoor, met zijn blije maar bezorgde kop. :LOL:
Als ik naar Opoe keek ging Izzy blaffen en als ik me omdraaide naar Izzy dan begon Opoe. Leuk man 2 meisjes! :mann:
Afbeelding
Biothane
WashBar
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Opoe ligt op dit moment onder narcose bij de DA voor haar gebit.
Er werd nog even gedacht/gehoopt dat de hoektanden de redden waren maar ook die moeten er allemaal uit.
Waarschijnlijk blijven alleen boven nog 1 a 2 kiezen staan voor de rest gaat alles er nu uit. Ze moet echt een enorme pijn hebben gehad hieraan.

Hopelijk ziet ze er straks niet zo uit, maar weet ze haar tong binnen te houden. :engel:
Afbeelding
Afbeelding
Biothane
WashBar
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

:tongue: ja je weet maar nooit. Gelijk ook maar kaal dan?

Sterkte en ik hoop dat ze straks haar vrolijke zelf is.
Afbeelding
gevni havanezers
twinkeltje
moderator

Ach ze heeft je toch al om haar vinger gewonden ook al hangt haar tong eruit
Afbeelding
Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

Hopelijk is alles goed gegaan?
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

16.50 uur heb ik Opoe uiteindelijk kunnen halen. Ondanks de waarschuwing dat Opoe in het dagelijks leven al vrijwel niet in beweging komt hebben ze het maar ruim genomen. :LOL:

Kom ik haar halen zegt de assistente dat ze niet wilde lopen of in beweging komen. Waarop ik heel droog reageer dat dit normaal is.
Ze mocht al eten als ze wilde, net wat neer gezet. Nou dat wilde ze wel. Ze is gewoon helemaal zichzelf hoor. Wat meer moe maar gewoon in goede doen, ook niet wankeler dan normaal. Alleen als ze moet niezen, en dat moet ze best veel nu ziet het er niet uit. :engel:
Afbeelding
Biothane
WashBar
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Aaaah het droppie. Fijn dat ze weer thuis is.
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Wat goed dat opoe de narcose en ingreep dapper doorstaan heeft, ouwe taaie is het als ik het zo eens lees :lief:
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

ceciel schreef:Wat goed dat opoe de narcose en ingreep dapper doorstaan heeft, ouwe taaie is het als ik het zo eens lees :lief:
Klopt!

Ze heeft net ook al zitten mopperen hoor. Een zekere persoon had haar kleedje gewassen en opgevouwen bij haar mandje gelegd. Moest ze goffer haar mand weer opmaken.
Misschien moet ik er maar een bejaard mopperend reutje bij doen. Dan noem ik ze Tiny en Lou. :mann:
Afbeelding
Biothane
WashBar
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Dees en Maylo schreef:
ceciel schreef:Wat goed dat opoe de narcose en ingreep dapper doorstaan heeft, ouwe taaie is het als ik het zo eens lees :lief:
Klopt!

Ze heeft net ook al zitten mopperen hoor. Een zekere persoon had haar kleedje gewassen en opgevouwen bij haar mandje gelegd. Moest ze goffer haar mand weer opmaken.
Misschien moet ik er maar een bejaard mopperend reutje bij doen. Dan noem ik ze Tiny en Lou. :mann:
:LOL:
Afbeelding
twinkeltje
moderator

Fijn dat het zo goed is gegaan
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Christus wat heeft ze een praatjes! :LOL:

Zat ze gisteravond alweer tegen me te blaffen want het eten duurde te lang, ze had daarvoor al 3 x een klein beetje gehad.

Eerdaags maar weer brokken proberen want ze eet als een bootwerker dus denk dat ze het straks als ze geen pijn meer heeft wek aan kan. DA had haar gisteren een pijnstiller gegeven en aangegeven dat als het nodig was ik vandaag nog kon halen maar is niet nodig geweest.
Ze is echt gewoon weer helemaal de oude, ik heb me gewoon zorgen om niks gemaakt lijkt wel. Waar Droef dan wel snel wakker is, is hij toch wel wat slomer na een narcose. Helemaal een 2,5 uur durende narcose. :O: Ze lijkt zich er helemaal niks van aan te trekken.

Wel even een vraagje. Ik wil haar beweging wat gaan opschroeven. Hoe kan ik dat het beste aanpakken?

Nu wil ze alleen naar buiten om te poepen en plassen en dan weer terug. Als ze niet hoeft te poepen dan wenst ze dus ook niet te lopen want plassen doet ze bij voorkeur al in de voortuin. De eerste dagen wilde ze niet eens lopen om te plassen maar inmiddels staat ze nu gewoon op als ze ziet dat ik met mijn jas en riem voor haar sta, als ik haar roep snapt ze er nog niet zoveel van. Ze hoeft geen uren te lopen met een tempo erin maar gewoon een simpel blokje van 15 minuten zou voor haar al veel goeds kunnen doen denk ik, ze heeft 0 bespiering en loopt daardoor (denk ik) wat wankel.
Afbeelding
Biothane
WashBar
Asta01
Actief
Mijn ras(sen): Labrador wetterhoun

Ongelezen bericht door Asta01 »

:LOL: leuk hondje
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Wat een portret haha.

Misschien ergens naar ander gebied gaan en vamaf auto lopen? Of in een wandelkarof tillen mee verder weg en dan terug lopen?
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Lucia schreef:Wat een portret haha.

Misschien ergens naar ander gebied gaan en vamaf auto lopen? Of in een wandelkarof tillen mee verder weg en dan terug lopen?
Auto moet even wachten. Die moet maandag eerst gemaakt worden. Toen ik Opoe gisteren ging halen liepen mijn remmen aan. We hadden wel veel bekijks door die pokke herrie. :mrgreen: Tillen is volgens Opoe geen optie. Ze houdt er niet van en gaat al gillen als ze merkt dat je haar wil optillen.
Wandelwagen is wel makkelijk. Dan kan ik met haar naar het omheinde hondenveldje lopen, kan ze nog los scharrelen ook. Mits we niet lastig worden gevallen. Ze vind andere honden prima, maar zoekt geen contact en de meeste zijn veel te lomp voor haar.

Ga ook maar eens proberen om haar iets verder te laten lopen. Zo is het ook gelukt om haar überhaupt buiten te krijgen.
Afbeelding
Biothane
WashBar
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

In een "buggy" een 10 minuten lopen van huis weg en dan terug naar huis zelf laten lopen?

Suzanne
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

~Suzanne~ schreef:In een "buggy" een 10 minuten lopen van huis weg en dan terug naar huis zelf laten lopen?

Suzanne
In de wagen zou ik denk ik echt even moeten opbouwen, dat vond ze behoorlijk spannend. Ik heb er dus wel al bijna 4 weken 1 staan maar tot nu toe alleen maar regen gehad eigenlijk dus niet echt de mogelijkheid gehad het met haar uit te proberen.
Afbeelding
Biothane
WashBar
Doyaquba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Als ze als een bootwerker eet, kan je dan niet met eten proberen om steeds een stukje verder te gaan? Gewoon om de zoveel stappen een hapje en dan aantal stappen uitbreiden. Net als bij een pup die niet wil lopen eigenlijk :wink: . Een karretje aanwennen duurt natuurlijk ook wel even en als je niet kan tillen is terug naar huis lopen ook een project en niet iets wat je zomaar doet...
Is ze een beetje gehecht al aan een van je andere honden? Misschien kunnen die haar ompraten? Met een lijntje aan de ander vast haken en gaan met de banaan?
twinkeltje
moderator

Aha niks opoe maar een prinses op de erwt, ik denk dat ze vanzelf de lol van meer lopen gaat in zien dat is ze vast niet gewend.
Blacky had in begin toen hij hier kwam ook geen spieren en die kwam hier in de winter.
Hij was ook niks gewend alles was een beetje vreemd
Toen het zomer werd vond hij alles leuker en ging hij met veel meer plezier naar buiten.
Later toen alles minder eng en vreemd was kon hij uren lopen.
Maar hij was wel jonger toen hij hier kwam.
Maar nu met zijn bijna 13 kan hij ook nog verder dan ik
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Doyaquba schreef:Als ze als een bootwerker eet, kan je dan niet met eten proberen om steeds een stukje verder te gaan? Gewoon om de zoveel stappen een hapje en dan aantal stappen uitbreiden. Net als bij een pup die niet wil lopen eigenlijk :wink: . Een karretje aanwennen duurt natuurlijk ook wel even en als je niet kan tillen is terug naar huis lopen ook een project en niet iets wat je zomaar doet...
Is ze een beetje gehecht al aan een van je andere honden? Misschien kunnen die haar ompraten? Met een lijntje aan de ander vast haken en gaan met de banaan?
Ze is helemaal niet gehecht aan Droef of Izzy. Ze vind het prima dat ze er zijn maar ze is ze ook net zo lief kwijt heb ik het idee. Vast binden zou ik ook niet durven, beide honden durven aan de riem uit te vallen naar andere honden dan wordt ze zelfs door Izzy nog gelanceerd denk ik.

Maar met wat lekkers is zo'n gek idee nog niet denk ik. Ik kan haar overigens gewoon tillen hoor. Alleen moet ze dan wel eerst even gillen. Eenmaal opgetild is het prima. Het is vooral diva gedrag denk ik onder het mom van ik bepaal zelf wel wat ik doe. :mrgreen:
twinkeltje schreef:Aha niks opoe maar een prinses op de erwt, ik denk dat ze vanzelf de lol van meer lopen gaat in zien dat is ze vast niet gewend.
Blacky had in begin toen hij hier kwam ook geen spieren en die kwam hier in de winter.
Hij was ook niks gewend alles was een beetje vreemd
Toen het zomer werd vond hij alles leuker en ging hij met veel meer plezier naar buiten.
Later toen alles minder eng en vreemd was kon hij uren lopen.
Maar hij was wel jonger toen hij hier kwam.
Maar nu met zijn bijna 13 kan hij ook nog verder dan ik
Ik hoop het ook. Vorig weekend vond ze het wel lekker in het zonnetje volgens mij en ze nam ook echt wel de tijd. Niet zo zeer om te lopen maar gewoon lekker scharrelen in het gras voor de deur, zonder dat ze meteen terug naar binnen wilde.

Ik denk dat er onder dat diva gedrag best wel een onzeker hondje zit. Ze is vreselijk lief maar ook wel gedrukt in haar doen en laten. Haar staartje hangt nog steeds, kan natuurlijk normaal zijn maar een kwispel heeft ze niet laten zien terwijl aan haar houding wel te zien is dat ze soms echt wel blij is.

Vandaag is ze teleurgesteld in me. Ze heeft brokken met blikvoer gekregen . Brokken staan er nog, blikvoer is wel op. Ze kan nu heus wel even zonder eten dus ze doet het er maar mee. :mrgreen:
Afbeelding
Biothane
WashBar
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”