Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rat Terrier

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Rat Terrier

Ongelezen bericht door laeken »

Bodequero's zijn inderdaad leuk en hebben ook echt een heel erg fijn karakter. Ze zijn vrienden van de mens. Maar misschien wil ze gewoon een Rat terrier. Dat kan ook. Dat is echt niet hetzelfde.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Deze Bodequero mag van mij een strikje om en hup mee naar huis :I:

Afbeelding
Afbeelding
laeken
Zeer actief

assiejaja schreef:
laeken schreef:Deze Bodequero mag van mij een strikje om en hup mee naar huis :I:

Afbeelding

Smelt!

Ik zag hiet trouwens 2 gebroeders Guus, in de Sierra Nevada. Met rimpelkoppies en kromme pootjes! Lieffff!
Waarom geen foto? :cry:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Tamara81 schreef: Daar had ik ook al aan gedacht inderdaad. Hetzelfde type hondje en net zo leuk qua karakter, alleen vind ik de Rat terrier net iets mooier, sommige exemplaren dan. Maar met goed zoeken kom ik vast ook een mooie Bodeguero tegen. Die van het plaatje is :I:

Maargoed, toekomstmuziek.
Laat Feta maar een keer dekken door Taxi en je bent er :engel:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:Of kijk eens naar de Manchester terriër, als je meer van stemmig black and tan houdt ;-)
Ik vind ze zelf heel stijlvol.

Afbeelding
Je hebt precies de goede gekozen. Die achterhanden zijn vaak spuuglelijk helaas.

Afbeelding
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Wat ik persoonlijk ontzettend leuke hondjes vindt zijn Welshterriers. Maar jij houdt niet van ruwhaar toch?

Afbeelding
Afbeelding
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

ooohw, jullie zitten te lekker te maken :I: net vanmorgen liep ik te denken of zo'n kleine terrier niks voor hier zou zijn...
Afbeelding
laeken
Zeer actief

lucie schreef:ooohw, jullie zitten te lekker te maken :I: net vanmorgen liep ik te denken of zo'n kleine terrier niks voor hier zou zijn...
Gewoon doen. Niks leuker dan een klein onverschrokken hondje....

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) plus met Tapatalk
Afbeelding
lucie
Zeer actief

Afbeelding
Marlett
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Marlett »

lucie schreef:ooohw, jullie zitten te lekker te maken :I: net vanmorgen liep ik te denken of zo'n kleine terrier niks voor hier zou zijn...
Eentje maar...? https://www.facebook.com/Zuhause-gesuch ... tion=group :mann:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Als je die staande oren juist mooi vindt, past de ratonero Valenciano ook wel in het straatje:

Afbeelding
lucie
Zeer actief

Tamara81 schreef:

Lijkt me goed bij jou passen hoor. En een kleine terrier zal het heerlijk vinden bij jullie!
ratten genoeg in ieder geval :wink:
zou zo'n hondje de kippen wel met rust (kunnen leren) laten? In principe hoort dat gescheiden te zijn maar de kippen willen ALTIJD op het erf en de honden ALTIJD naar het kippenhok :oohja: dus het loopt nogal eens door elkaar heen. En zo'n kleintje glipt natuurlijk helemaal overal tussendoor.
Afbeelding
lucie
Zeer actief

DeDiana schreef:Als je die staande oren juist mooi vindt, past de ratonero Valenciano ook wel in het straatje:

Afbeelding
:neenee: ik ben dol op staande oren maar bij dit soort hondjes horen flapjes, waar je eindeloos aan kunt frunniken
Afbeelding
laeken
Zeer actief

lucie schreef:
Tamara81 schreef:

Lijkt me goed bij jou passen hoor. En een kleine terrier zal het heerlijk vinden bij jullie!
zou zo'n hondje de kippen wel met rust (kunnen leren) laten? In principe hoort dat gescheiden te zijn maar de kippen willen ALTIJD op het erf en de honden ALTIJD naar het kippenhok :oohja: dus het loopt nogal eens door elkaar heen. En zo'n kleintje glipt natuurlijk helemaal overal tussendoor.
Gek genoeg gaat dat hier prima. Verder vliegen ze alles aan. Nu zijn het geen echte terriers maar dat zit er duidelijk wel in.
Alleen als de haan mijn honden gaat provoceren gaat het wel mis. Want dan komt de terrier in ze naarboven en gaan ze de confronatie aan. De kippen gaat sowieso goed hier. En een vreemde vogel of een duif of wat dan ook wordt resoluut en meteen opgejaagd.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

laeken schreef:
Nanna schreef:Of kijk eens naar de Manchester terriër, als je meer van stemmig black and tan houdt ;-)
Ik vind ze zelf heel stijlvol.

Afbeelding
Je hebt precies de goede gekozen. Die achterhanden zijn vaak spuuglelijk helaas.

Afbeelding

Jeetje ik vond die Nanna plaatste zo mooi :I:
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Je hebt ook de Terriër Brasileiro of te wel de Braziliaanse terriër. Ik vind ze leuk.

Afbeelding

https://nl.working-dog.com/race/Brazilian-Terrier-125
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
lucie
Zeer actief

laeken schreef:
lucie schreef:
Tamara81 schreef:

Gek genoeg gaat dat hier prima. Verder vliegen ze alles aan. Nu zijn het geen echte terriers maar dat zit er duidelijk wel in.
Alleen als de haan mijn honden gaat provoceren gaat het wel mis. Want dan komt de terrier in ze naarboven en gaan ze de confronatie aan. De kippen gaat sowieso goed hier. En een vreemde vogel of een duif of wat dan ook wordt resoluut en meteen opgejaagd.
voor mijn eigen jagers Kailen en Maverick is het belangrijk dat ze niet wegrennen want dat triggert enorm. wat het extra lastig maakt is dat Mara het superleuk vindt om ze op te drijven (ze doet ze nooit wat) en dan denkt Maf "leuk, kippen jagen". Op die manier heeft hij er wel eens één gedood, wat hij normaal niet doet.
Maar ik heb geen idee hoe een terrier 'werkt'. Zou mooi zijn als hij de kippen met rust liet want de meeste ratten zitten in de stal, bij het kippenvoer .
Afbeelding
Soeb88
Zeer actief

Ongelezen bericht door Soeb88 »

Wat een leuke hondjes, ze lijken op een langpotige jackrussel terrier. zoiets hebben mijn ouders jaren geleden terug gehad... helaas bleek hij parvo te hebben en heeft het niet overleefd.
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Ik vind ze ook zo gaaf die rat terriers :I:
Maar eigenlijk alle honden van dat type, boerenfoxen, bodeguero, patterdales en andere werkende terriers.
Ik ben ook heel benieuwd naar de pups van Mira en Taxi als dat doorgaat. Zullen vast mooie hondjes met een leuk karakter worden.
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Tamara81 schreef:
lucie schreef:
Tamara81 schreef:

Als je zo'n hondje als pup neemt kunnen ze leren om de eigen kippen met rust te laten. Genoeg terriërs of boerenfoxen die op boerderijen los lopen tussen de scharrelkippen.

Toevallig staat er in het topic Muis een filmpje van Rakoes van Floortje in het kippenhok, daar loopt ze tussen de kippen ongedierte te zoeken.
Dat kan ze inderdaad. Gewoon consequent "UH!" als ze naar een kip wil en "zoekzoekzoek" als ze naar muizen snuffelt.
Die tip kreeg ik op een FBgroep over ratten vangen, daar zitten veel mensen met terriërs die ermee werken. Veel doorsnee hondenmensen denken dat terriërs alles pakken wat ze kunnen, maar ze zijn best op te voeden. Ik ben echt geen opvoedwonder en het is bij Rakoes ook gelukt (al is dat maar een halve natuurlijk).
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

Ze zijn ontzettend mooi, maar ik denk dat je van een koude kermis thuiskomt, als je denkt dat de ratterrier genoeg heeft aan een loslooprondje.
Het zijn werkhonden en ik denk zomaar als je ze niet laat jagen, en dat mag niet zomaar in Nederland, dat het een vervelend hondje wordt, omdat hij zijn ei niet kwijt kan. Ik denk zomaar dat je behoorlijk voor alternatieve dingen moet aanbieden om ze tevreden te houden. Het is wel wat meer terriër dan een jack russel/ hussel of een boerenfox, waar je ook hele mooie exemplaren van hebt.

Maar mooi zijn ze absoluut :ok: maar geef mij maar een russel/hussel :I:
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Sportief, fel en functioneel. Doet zijn naam eer aan. Ik vind ze ook schitterend (maar wel bij een ander)
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
laeken
Zeer actief

Cleva schreef:Wat kippen betreft moet je vooral zorgen dat je hond niet de kans krijgt om er in te groeien.
Als het de eerste keer dat ze ermee te maken krijgen een kloek met kuikens of een beetje haan betreft dan is het meteen afgelopen met gejaag.
Kippen die wel wegrennen worden natuurlijk nagezeten.
Ik heb wel een haan die het ze af kan leren als pup :engel:

Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Ik ben wel een terrierfan, maar vindt de Rat terrier niet veel aan :wink: eigenlijk alleen voor de glad en ruwhaar fox en de duitse Jachtterrier maakt mijn hart een sprongetje :F: :F: Ohhhh en een Patterdale kan ook nog. :lol1:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”