Bedankt allemaal!
Ik ben wel wat gerustgesteld wat die polsen betreft.
Ik heb volgende maand een afspraak bij een fysiotherapeut die Manu helemaal na gaat lopen. Ik denk wel dat er wat uit gaat komen, hopelijk valt het mee.
Hij had op de foto's al wat kilometers mul zand gemaakt, zeker op die laatste foto dus dat zal ook wel schelen.
Ranetje, bedankt voor je suggestie van het bloedonderzoek. Daar had ik eerder nooit bij stil gestaan. Manu mankeert eigenlijk nooit wat maar hij gaat komende zomer toch maar even voor een bloedtest.
Ik kan er de vinger niet helemaal op leggen, vriend ook niet, maar hij beweegt anders. Ik denk dat iemand die hem niet kent het niet eens zal zien maar er is wel iets.
Hij is altijd al wel een beetje lui

Maar we zijn toch best wat meer kilometers gaan maken. We hebben meerdere keren vrij zware trails van rond de 20 km gelopen. Komend voorjaar stopt het seizoen weer en gaan we weer over op meer wandelen in plaats van rennen. Dan kan hij na de fysio-behandeling even uitrusten.
Uma is bijna een jaar ouder en beweegt heel anders. Die is veel 'hupsiger', Manu is vrij vlak in zijn bewegingen. Volgens een Husky-kenner heel normaal voor trekkende honden, snap ik, maar toch ziet het er wat anders uit.
Ik heb trouwens een loopplank die je vier keer op kan vouwen. Alsnog een heel gevaarte en Manu gebruikt maar de helft want loopplanken zijn voor doetjes

1: Maar het scheelt dan in elk geval wat. Ik ben benieuwd of we de dogsurvivals dan ook rustiger moeten gaan doen. Het zal meer tillen voor mij gaan worden en ik moet nog iets beter werken aan het slim kunnen helpen bij op- en afsprongen. Manu weegt meer dan de helft van wat ik weeg

Het gewicht is nog best te doen maar hij is zo enorm groot
Ik ben blij dat ik toch een topic heb geopend. Hier heb ik geen ervaring mee. Mijn honden lopen gewoon altijd en het ouderdomsproces is nieuw voor mij. Ik merk dat Manu wat matter wordt. Ook wel omdat hij veel meer is gaan lopen denk ik. Voordeel is dat hij nu wel veel vaker los kan