Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Binti's leven! Terug van weggeweest
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
- Aantal honden: 1
Re: Het leuke leed dat Binti en Koda heet!
De brokken van mijn pup gooi ik meestal over de vloer. Dan moet hij dat meer moeite doen en eet hij eigenlijk best netjes de laatste tijd.
-
- Zeer actief
Ik heb er nooit bij stil gestaan om warm water over de brokjes te gieten. Ze krijgt ook nog steeds 4 keer per dag brokjes. Werd voor gek verklaard gisteren op de puppycursus. Moest allang naar 3 keer.
De jonge dame heeft me trouwens al goed om haar pootje gewonden. Door de weeks staan we tussen 6 en half 7 op. Manlief moet werken en ik ben dan toch wakker.
Vandaag maakt Binti me wakker, tenminste ik hoor haar lopen en ze duwt tegen de tussendeur. Als ze dan ook nog een piep laat horen denk ik dat ze wakker is. Dus sta ik maar op. Maar nee. Ik installeer me op de bank. 1 hond tegen mijn rug, die lag nog lekker te wandelen tukken, en Binti legt zich in mijn knieholte. En wat denk je, ze slaapt gewoon verder tot kwart voor 8.
Heerlijk!
De jonge dame heeft me trouwens al goed om haar pootje gewonden. Door de weeks staan we tussen 6 en half 7 op. Manlief moet werken en ik ben dan toch wakker.
Vandaag maakt Binti me wakker, tenminste ik hoor haar lopen en ze duwt tegen de tussendeur. Als ze dan ook nog een piep laat horen denk ik dat ze wakker is. Dus sta ik maar op. Maar nee. Ik installeer me op de bank. 1 hond tegen mijn rug, die lag nog lekker te wandelen tukken, en Binti legt zich in mijn knieholte. En wat denk je, ze slaapt gewoon verder tot kwart voor 8.
Heerlijk!
Heerlijk twee hondjes tegen je aan en nog even lekker slapen samen. Ontspannen begin van de zondag. Fijn voor je.
-
- Zeer actief
Zeker fijn. Koda is altijd al een contact hondje geweest. Binti wat minder. Puur en alleen om in te slapen.
Ik heb Binti net haar brokken gegeven met een beetje warm water. Wat een verschil was dat. Ze keek zelfs op tijdens het eten. Daar had ze normaal nooit geen tijd voor.
Thanks voor de tip.
Zal het bij Koda ook eens proberen. Alleen die eet niet op uur en tijd zoals Binti. Die geeft zelf aan wanneer hij wil eten. Koda is gewent dat er altijd brokken staan. Dus is nog even afwachten hoe hij er op reageert.
Ik heb Binti net haar brokken gegeven met een beetje warm water. Wat een verschil was dat. Ze keek zelfs op tijdens het eten. Daar had ze normaal nooit geen tijd voor.
Thanks voor de tip.
Zal het bij Koda ook eens proberen. Alleen die eet niet op uur en tijd zoals Binti. Die geeft zelf aan wanneer hij wil eten. Koda is gewent dat er altijd brokken staan. Dus is nog even afwachten hoe hij er op reageert.
- Doyaquba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Tamaartje schreef:Zeker fijn. Koda is altijd al een contact hondje geweest. Binti wat minder. Puur en alleen om in te slapen.
Thanks voor de tip.

Met deze leeftijd kan je inderdaad makkelijk over naar 3 maaltijden per dag, maar goed, het is ook maar net wat je zelf fijn vindt hoor en of je hond nog goed eet. Op een gegeven moment laten ze hier een maaltijd staan en dan gaat er 1 af tot het op 2 per dag zit. Dat is meestal rond de 9 maanden klaar, die tussenmaaltijden.
Als Koda gewend is aan altijd eten beschikbaar hebben is het ook wel logisch dat hij even wat moeite heeft met omschakelen naar gezette tijden, dat komt ook wel, maar een oudere hond heeft natuurlijk wat meer omschakeltijd nodig. Zien eten doet eten in mijn ervaring, hier eet alles tegelijkertijd, met politieagentje erbij want de jongste jat nog wel eens als je niet oplet

Lekker van het tegen je aan uitslapen! Hopelijk een goed begin van een mooie dag!
-
- Zeer actief
Het geven van 4 keer per dag zit gewoon zo in mijn systeem. Vandaag maar aangepast naar 3. Samen eten zie ik nu nog niet gebeuren. Maar komt vast nog wel.
Ik zie Binti nog geen maaltijd overslaan. Ik denk ook steeds dat ik ze te weinig geef, maar ze komt iedere week gewoon aan.
Ik had dat uurtje vanmorgen echt wel nodig. En het was nog te weinig. Helaas vanaf 2 uur vannacht geen oog dicht gedaan.
Ik zie Binti nog geen maaltijd overslaan. Ik denk ook steeds dat ik ze te weinig geef, maar ze komt iedere week gewoon aan.
Ik had dat uurtje vanmorgen echt wel nodig. En het was nog te weinig. Helaas vanaf 2 uur vannacht geen oog dicht gedaan.
-
- Zeer actief
Hoe blij kun je zijn. Ik moest even op en neer naar de supermarkt. Ik ben max. 30 minuten weg geweest. Normaal ligt er dan een plasje bij de achterdeur en nu gewoon niet!
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
.Tamaartje schreef:Hoe blij kun je zijn. Ik moest even op en neer naar de supermarkt. Ik ben max. 30 minuten weg geweest. Normaal ligt er dan een plasje bij de achterdeur en nu gewoon niet!

-
- Zeer actief
Vandaag te horen gekregen dat ik een slecht mens ben. Ik laat mijn puppy namelijk op schoot slapen.
Ik heb maar niet gereageerd.
Tamaartje schreef:Vandaag te horen gekregen dat ik een slecht mens ben. Ik laat mijn puppy namelijk op schoot slapen.

- ranetje
- Zeer actief
Gewoon hard lachenTamaartje schreef:Vandaag te horen gekregen dat ik een slecht mens ben. Ik laat mijn puppy namelijk op schoot slapen.

Wat voor briljant persoon was dat?
Ietsje achtergebleven in de tijd?

-
- Zeer actief
Ach ja. Ik kende ze niet, ze had ook geen hond bij. Ben subtiel wel achter haar aan gelopen. Toen viel het kwartje.
Zij heeft namelijk haar hondje 24/7 in de tuin lopen. Haar keuze en moet ze helemaal zelf weten. Maar de hele wijk heeft last van het geblaf. Zodra je langs de tuin loopt blaft het beestje.
Zij heeft namelijk haar hondje 24/7 in de tuin lopen. Haar keuze en moet ze helemaal zelf weten. Maar de hele wijk heeft last van het geblaf. Zodra je langs de tuin loopt blaft het beestje.
-
- Zeer actief
Wat is er veel gebeurt hier. Het lijkt namelijk alsof Binti het licht heeft gezien. Overdag is ze zo goed als zindelijk. Ze geeft het echt super goed aan.
In de nacht verschilt het nog. De ene nacht heeft ze keurig alles op gehouden en de andere nacht liggen er cadeautjes op de handdoek. Maar ik klaag niet.
Sinds afgelopen week zijn we begonnen met clickerles. Dit is 3 keer. We gebruikten in plaats van de clicker een beloningswoord, maar daar reageerde ze zo heftig op dat we over zijn gegaan naar een clicker.
In de puppy klas doet ze het ook erg goed. Ik verwacht dat ze snel door mag naar de basisles. Het is een hondje dat snel leert en veel uitdaging nodig heeft.
Hoe het alleen laten gaat durf ik niet zo goed te zeggen. De laatste paar keer met z'n 2-en ging prima. Alleen alleen heb ik niet meer getest. En op het moment lig ik op de bank dus zijn ze niet alleen.
Buiten de griep om gaat het met mij gelukkig ook goed. Ik ben een stuk rustiger. Wel wat slapeloze nachten door die corona. Was in het ziekenhuis in Uden toen daar het virus werd geconstateerd. En bij mij als chronisch zieke hakte die er even in. Maar goed na een uurtje mindfulness ben ik weer zen, dus vannacht slapen we weer gewoon.
In de nacht verschilt het nog. De ene nacht heeft ze keurig alles op gehouden en de andere nacht liggen er cadeautjes op de handdoek. Maar ik klaag niet.
Sinds afgelopen week zijn we begonnen met clickerles. Dit is 3 keer. We gebruikten in plaats van de clicker een beloningswoord, maar daar reageerde ze zo heftig op dat we over zijn gegaan naar een clicker.
In de puppy klas doet ze het ook erg goed. Ik verwacht dat ze snel door mag naar de basisles. Het is een hondje dat snel leert en veel uitdaging nodig heeft.
Hoe het alleen laten gaat durf ik niet zo goed te zeggen. De laatste paar keer met z'n 2-en ging prima. Alleen alleen heb ik niet meer getest. En op het moment lig ik op de bank dus zijn ze niet alleen.
Buiten de griep om gaat het met mij gelukkig ook goed. Ik ben een stuk rustiger. Wel wat slapeloze nachten door die corona. Was in het ziekenhuis in Uden toen daar het virus werd geconstateerd. En bij mij als chronisch zieke hakte die er even in. Maar goed na een uurtje mindfulness ben ik weer zen, dus vannacht slapen we weer gewoon.
-
- Zeer actief
Toch nog een vraag vanuit mijn kant. Binti krijgt 75 gram brokken per dag. (Proplan) Tot nog toe kwam ze iedere week 2 ons aan, deze week 1 ons. Ze is vandaag precies 17 weken. Het zal nooit een heel stevig hondje worden denk ik, maar ik vraag me soms af of ze wel genoeg krijgt.
Met haar 17 weken weegt ze vandaag precies 4 kilo.
Haar eigen brokken eet ze goed op. Ik kan die van mijn oudje niet laten staan want daar valt ze op aan alsof ze in jaren niet gegeten heeft.
Soms denk ik wel eens vreet maar op misschien gaat het over.
Haar eigen brokken eet ze goed op. Ik kan die van mijn oudje niet laten staan want daar valt ze op aan alsof ze in jaren niet gegeten heeft.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Gewichten zeggen niets, honger of niet kan soms wat zeggen, maar ook niet in alle gevallen. Enige wat je kunt doen om te bepalen of ze genoeg krijgt of niet is voelen. Ribben moeten gemakkelijk te voelen zijn, maar niet uitsteken. Er mag een dun laagje vet op zitten, maar de ribben moeten dus wel goed voelbaar blijven
- ranetje
- Zeer actief
Naarmate een hond groter wordt kan je je niet meer houden aan die bepaalde hoeveelheid.Tamaartje schreef:Toch nog een vraag vanuit mijn kant. Binti krijgt 75 gram brokken per dag. (Proplan) Tot nog toe kwam ze iedere week 2 ons aan, deze week 1 ons. Ze is vandaag precies 17 weken. Het zal nooit een heel stevig hondje worden denk ik, maar ik vraag me soms af of ze wel genoeg krijgt.
Een grotere hond heeft over het algemeen wat meer voeding nodig.
Kijk naar je hond...…………….
Vacht goed
Levendig
Kijkt helder uit zijn ogen
Kan je de ribben goed voelen zonder dat ze ook nog zichtbaar zijn?
Dan krijgt hij genoeg.
Anders wat er bij als de ribben te zichtbaar worden en de hond wat slomer wordt.
Als hij dikker is en slomer, krijgt hij misschien wat te veel.
Voer met je ogen, niet met de weegschaal.
En raak niet in paniek als er wat weinig gewicht aankomt.
Groeien gaat met stoten dus vermeerdering van gewicht ook.
-
- Zeer actief
Ik voer zeker met mijn ogen. Ze is tenger, maar niet mager. Ze heeft alleen een ontembare honger. Ik ben gewend dat er altijd brokken beschikbaar zijn. Binti voer ik 3 keer per dag. Daar moest ik best aan wennen.
-
- Zeer actief
Gelukkig maakte ik me niet echt zorgen(meer). En wat honger betreft hoef ik dat al helemaal niet.Heavy schreef:Alle pups hebben honger ik zou me pas zorgen gaan maken als ze geen honger heeftTamaartje schreef:Ik voer zeker met mijn ogen. Ze is tenger, maar niet mager. Ze heeft alleen een ontembare honger. Ik ben gewend dat er altijd brokken beschikbaar zijn. Binti voer ik 3 keer per dag. Daar moest ik best aan wennen.

-
- Zeer actief
Mijn man had de hoop dat er bij hem ook een hond op schoot kwam liggen nu we 2 honden hebben. Helaas, mijn schoot ligt schijnbaar lekkerder. 

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Heerlijk zo bij elkaar.
-
- Zeer actief
Een kleine update. Inmiddels is de jonge dame alweer 20 weekjes oud. Overdag doet ze het super goed. Ze is heel sociaal en speels.
Enige probleem waar we nu tegen aan lopen is dat ze om 5 uur wakker is en dan bij de deur gaat staan piepen of krabben.
Heel irritant. Mijn man zijn wekker gaat om kwart over 6 en dat ging altijd prima.
Normaal sta ik gelijk mijn man op, zeg hem gedag en ga nog een uurtje liggen. Ook dit gaat gepaard onder protest.
Geen idee dan ook waarom ze dit nu zo doet.
Gelukkig gaat de klok straks weer een uur naar voren dan is het hopelijk weer 6 uur.
Wellicht komt het door het vele thuis zijn nu of is ze ons flink aan het uittesten.
Het lastige is dat we in een kleine bungalow wonen. De deur van de woonkamer is vlakbij die van onze slaapkamer.
Enige probleem waar we nu tegen aan lopen is dat ze om 5 uur wakker is en dan bij de deur gaat staan piepen of krabben.
Heel irritant. Mijn man zijn wekker gaat om kwart over 6 en dat ging altijd prima.
Normaal sta ik gelijk mijn man op, zeg hem gedag en ga nog een uurtje liggen. Ook dit gaat gepaard onder protest.
Geen idee dan ook waarom ze dit nu zo doet.
Gelukkig gaat de klok straks weer een uur naar voren dan is het hopelijk weer 6 uur.
Wellicht komt het door het vele thuis zijn nu of is ze ons flink aan het uittesten.
Het lastige is dat we in een kleine bungalow wonen. De deur van de woonkamer is vlakbij die van onze slaapkamer.
-
- Zeer actief
Het gaat slechter met Koda. Sinds een aantal weken weten we dat hij een goedaardige tumor heeft bij zijn staart. We hebben besloten hier niets aan te doen omdat Koda slecht reageerde op zijn laatste narcose.
Nu merken we dat hij dagelijkse meerdere malen door zijn achterpootjes zakt en een enkele keer door zijn voorpoten.
Hij lijkt geen pijn te hebben en loopt buiten prima mee.
Ik maak me wel zorgen want ik kan hem nog niet missen.
Nu merken we dat hij dagelijkse meerdere malen door zijn achterpootjes zakt en een enkele keer door zijn voorpoten.
Hij lijkt geen pijn te hebben en loopt buiten prima mee.
Ik maak me wel zorgen want ik kan hem nog niet missen.
-
- Zeer actief
Koda wordt maandag door de dierenarts nog een keer helemaal nagekeken om iets anders uit te sluiten. Vind ze niets dan gaan we afscheid nemen van Koda.
Ik kan niet meer helder na denken, want ondanks alle problemen die we met hem hebben gehad, kan ik hem echt niet missen.
En dan moet Binti het ineens ook allemaal zelf gaan doen. Ze heeft zo veel steun aan hem.
Ik kan niet meer helder na denken, want ondanks alle problemen die we met hem hebben gehad, kan ik hem echt niet missen.
En dan moet Binti het ineens ook allemaal zelf gaan doen. Ze heeft zo veel steun aan hem.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Wat naar! Heel veel sterkte maandag.
En heb vertrouwen in Binti. Ze heeft zoveel geleerd, ze kan het straks ook op eigen pootjes. Zonder dat vertrouwen zal zij het zeker lastiger gaan krijgen
En heb vertrouwen in Binti. Ze heeft zoveel geleerd, ze kan het straks ook op eigen pootjes. Zonder dat vertrouwen zal zij het zeker lastiger gaan krijgen
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Heel veel sterkte.
-
- Zeer actief
Dank je!Fotogravinnetje schreef:Wat naar! Heel veel sterkte maandag.
Binti kan zeker op eigen pootjes staan. En anders gaan we haar dat gewoon leren. Ze is nog nooit alleen geweest, Koda was er altijd bij. Maar komt tijd, komt raad.
-
- Zeer actief
Dank je.Alfilillo schreef:Heel veel sterkte.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Binti zal de spanning in mijn lijf voelen. Voor de 2de nacht op rij helaas onzindelijk. Gisteren had ze een plas gedaan en vannacht een keutel.
Voor morgen de wekker nog maar weer vroeger zetten.
Voor nu lig ik alweer de hele nacht naar het plafond te staren. Wat gaat de dierenarts nog zeggen? Wanneer gaat het dan gebeuren? Hoe gaat het dan verder?
Moeten we Binti afscheid laten nemen, zo ja hoe? Wil ik er wel bij zijn?
1001 vragen. Hopelijk heeft de dierenarts straks op een paar vragen antwoord.
Voor morgen de wekker nog maar weer vroeger zetten.
Voor nu lig ik alweer de hele nacht naar het plafond te staren. Wat gaat de dierenarts nog zeggen? Wanneer gaat het dan gebeuren? Hoe gaat het dan verder?
Moeten we Binti afscheid laten nemen, zo ja hoe? Wil ik er wel bij zijn?
1001 vragen. Hopelijk heeft de dierenarts straks op een paar vragen antwoord.
-
- Zeer actief
Re: Binti en Koda! Woensdag afscheid Koda.
Woensdagochtend laten we Koda inslapen. Hij is op. Vandaag heeft de dierenarts hem nagekeken en nu blijkt hij ook nog een hartruisje te hebben. Eind februari was die er nog niet.
Het is mooi geweest. Hij heeft 11 mooie jaren gehad. We g aan hem vreselijk missen.
Het is mooi geweest. Hij heeft 11 mooie jaren gehad. We g aan hem vreselijk missen.