Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Manuma schreef:Ik hoor mensen het wel vaker roepen over hun Spanjaard. Ze zijn rood en hebben een roze neus dus Tollermix.
Zie je intussen die stokstaarthouding terwijl ze met die wilde, geelbruine ogen en één poot omhoog de duinen scannen.
Podenco mensen, Podenco. Succes ermee
Haha, dat is zo waar! En dan heb je nog de andere helft die overduidelijk een stafford/pitbull heeft maar hij heeft staande oren en komt uit Spanje, dus het is podenco!
Ja! Of die hussels waar ik eigenlijk ook niks van Podenco in kan herkennen.
Ik ben weleens bijna (bijna!) overtuigd dat Uma geen Podenco is want ze heeft opstaande oren. "Mijne is een echte, kijk maar naar haar oren!"
Was het een flapoor 1:
Ik kon ook nog uit gaan leggen dat er niet één echte Podenco is, maar teveel moeite.
Zoiets heb ik ook wel eens meegemaakt met Taartje. Dat was geen podenco, want een windhond, kijk maar hoe groot en mager! Haar hond met postuur van een beagle, flaporen en zwart pigment was namelijk wel een podenco en daar leek Taartje helemaal niet op
Sommige mensen lijken koste wat kost een podenco van hun hond te willen maken en andere maken er juist koste wat kost vooral geen podenco van
DeDiana schreef:
Sommige mensen lijken koste wat kost een podenco van hun hond te willen maken en andere maken er juist koste wat kost vooral geen podenco van
Dat is met alles. Charlie was een whippet, Niko een casa corso en Zus een aussie of jonge malamute pup.
En dan ook gewoon volhouden. "Nee, die wordt net zo groot als die andere hoor!"
DeDiana schreef:
Dat is met alles. Charlie was een whippet, Niko een casa corso en Zus een aussie of jonge malamute pup.
Ja, met rashonden ook trouwens. Volgens enkele mensen was Mila een sheltie en ben ik vet genept als ik dacht dat ik een collie had gekocht. En dan inderdaad stug volhouden dat ik echt niet wist waar ik het over had
DeDiana schreef:
Ja, met rashonden ook trouwens. Volgens enkele mensen was Mila een sheltie en ben ik vet genept als ik dacht dat ik een collie had gekocht. En dan inderdaad stug volhouden dat ik echt niet wist waar ik het over had
De moederhond hadden ze er even voor de schijn bij gezet?
Dat volhardende is nog het mooiste.
Zus komt ook erg puppig over, haar grootte in combinatie met de blauwe kijkers maakt mensen in de war.
Helemaal met die lummel er naast; van Naap snapt vrijwel niemand dat hij een veel grotere kruising is en geen volle husky.
Maar dan vragen ze hoe oud ze is en word ik steeds weer verbeterd. Elf maanden. "Elf weken bedoel je!"
DeDiana schreef:
De moederhond hadden ze er even voor de schijn bij gezet?
Dat volhardende is nog het mooiste.
Zus komt ook erg puppig over, haar grootte in combinatie met de blauwe kijkers maakt mensen in de war.
Helemaal met die lummel er naast; van Naap snapt vrijwel niemand dat hij een veel grotere kruising is en geen volle husky.
Maar dan vragen ze hoe oud ze is en word ik steeds weer verbeterd. Elf maanden. "Elf weken bedoel je!"
Haha! Maar op zich kan ik me die verwarring nog wel goed voorstellen bij mensen die er weinig kaas van hebben gegeten. Zij heeft in ieder geval dan nog deels hetzelfde bloed door haar aderen stromen.
Mensen raken soms ook wel in de war door de andere honden die erbij lopen. Als ik met Mila en Amoz loop, denken mensen dat Amoz een border collie is en liep ik met Amoz en Taartje, dan was hij opeens een podencokruising.
DeDiana schreef:Zij heeft in ieder geval dan nog deels hetzelfde bloed door haar aderen stromen.
Daar gaat het helemaal mis. Nee, ze blijft zo klein. Ze hebben wel dezelfde moeder.
Met Zus is het zeker begrijpelijk. Ik zou zelf de kruising er ook niet uithalen. Steeds verbeterd worden moet ik wel erg om lachen.
Als ik met haar en Sjaak loop veranderen de reacties inderdaad meteen.
DeDiana schreef:
Ik heb een labradoodle want van een Spinone hebben ze nooit gehoord.
Tsja, had jij de husky in Oor wel herkend dan? Qua vacht, kleur en tekening zou het zeker wel kunnen.
Oooo Doortje 2.0 met wat extra haren hoe leuk! Maar als daar toller inzit vreet ik mijn schoen op.
Nee, ik had de husky in Oor inderdaad niet herkend.
Maar dit hondje komt uit het buitenland staat er, en ziet er precies uit als de duizendste podencokruisinkje. Qua kleur, tekening, bouw en formaat. Ik bedoel, 10 procent toller zou best kunnen, maar ik heb er toch mijn twijfels bij
Oh uit het buitenland haha, dat had ik even gemist. Dan zou het qua uiterlijk nog kunnen maar qua kans... minder
Catho schreef:Het helpt niet dat we er achter zijn gekomen dat Saba, zo lang de introductie rustig verloopt (even wandelen en de afstand steeds wat kleiner maken) gewoon leuk blijkt te zijn met kleine hondjes. Buurhondje Bram ligt ze ook koket voor te wezen met die lange poten van d'r, hij mag zelfs haar allerfijnste bal hebben
Denk alleen dat Saba geen leven meer heeft met zo'n peki-prinses in huis, ik twijfel niet dat die heel de boel overneemt en dat voor Saba de grond overblijft om op te liggen Als we straks een iets joliger/makkelijker type hebben zou ik er zo zo'n gezelschapshondje naast zetten hoor, zeker zo'n oudje. Er hoeft toch niks bij ons buiten een beetje leuk liggen zijn op je eigen bed en mee op pad.
Ik vind dit trouwens ook een leukje zeker als je er wat tijd in zou steken, maar dan weer geen type voor naast Saba
Zou Vaina niet per ongeluk voorzichtig gekoppeld kunnem worden aan Saba? Dromen mag toch?
Goh, je hebt dezelfde droom als wij Nee, dat trekt Saba sowieso niet. En wij ook niet, heel eerlijk gezegd
We weten geloof ik allemaal wel dat we Vaina direct ophalen als ze er tegen die tijd nog zit, vermoed dat de wissel ook geeneens gaat vragen hoe of wat . Snap er oprecht niks van, ze is toch echt een paar pakken makkelijker dan Saba en hoeveel heeft zo'n oude hond nou eenmaal nodig
Ik kan nog steeds niet geloven dat ze nog geen eigen thuis heeft ze is zo lief, leuk en geweldig.
Mijn duimen blijven draaien voor haar
Ach, die Vaina geniet enorm van haar leventje nu. Natuurlijk is thuis op de bank bij iemand met nog meer rust en gezelschap nóg beter. Maar ze heeft haar eigen rustige privékamer met bank en krijgt regelmatig kroelsessies. Nee, die hond klaagt echt niet hoor. Ik moet eigenlijk weer eens langs in het asiel, kan ik haar gelijk weer even knuffelen
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Ik meende dat er wel eens een foto van Vaina op haar bank op de fb-pagina van het asiel was geplaatst. Dus ik ging even zoeken. Kom ik deze tegen van Vaina
Edit: Oja, gevonden! Knuffel Vaina
Och, en kijk welk smoeltje er daarna stond, die moest ik ook even delen
En nu hou ik op met spammen Al is Vaina wel een beetje een stille liefde, zou hier alleen nooit kunnen met de katten.
Inderdaad! Ik kijk trouwens wel steeds naar die MP-advertentie, ik zou d'r lopend op kunnen halen. Maar ik wil nú nog geen tweede hond en ook niet één die je niet los zou kunnen laten vanwege vermoedelijk podencobloed. (Of waarbij je dat héél intensief zou moeten gaan trainen.) Maar daar is dit topic voor, toch? Stille liefde.
Nou ik snap wel dat die Vaina niet geplaatst wordt. Ze kan niet met kinderen, niet met katten, niet met mannen, niet met bezoek, niet met honden en niet in de stad. Dat zijn nogal wat eisen zeg maar. En ze is helaas ook behoorlijk lelijk, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Matahari schreef:Ach die presa ben ik al vaker tegengekomen, die zit echt allang in een asiel he? Wat maakt haar zo lastig te plaatsen ? Hoe oud is ze ?
Meerdere asiels zelfs helaas.
Oud is ze niet, maar haar karakter i.c.m. een niet zo denderende gezondheid maakt het lastig. En dat is zo jammer, want ze is (naar eigen volk) verschrikkelijk lief. Het liefst ligt ze op schoot
Ze is een echte schoothond vind ze zelf
Wij hebben ook allemaal foto's met van alles op dr koppie, horloge om enz hahaha; ze is zo makkelijk daarin.
Ze is de laatste van alle presa's van de inbeslagname volgens mij. Wel fijn om te horen dat ze het zo goed heeft in de wissel.
mijke schreef:Nou ik snap wel dat die Vaina niet geplaatst wordt. Ze kan niet met kinderen, niet met katten, niet met mannen, niet met bezoek, niet met honden en niet in de stad. Dat zijn nogal wat eisen zeg maar. En ze is helaas ook behoorlijk lelijk, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Ja ik snap het ook hoor
Maar van die groep was zij bij lange na niet de moeilijkste en toch is de rest allemaal al geplaatst. Dat verbaasd wel.
Catho schreef:Vaina's info staat hier, vind 't zo'n leukerd. Goed, je moet geen zoete inval in huis hebben dagelijks of in een losloopbos willen lopen. Ik snap ook wel dat niet iedereen daar trek aan heeft Maar vind het in haar geval wel typisch dat ze al zo lang zit want ze is beslist niet de moeilijkste.
Ze heeft het nu inderdaad goed en Saba had het ook bijzonder goed in De Wissel Niet voor niks dat Saba nog heel lang enthousiaster was naar de medewerkers daar dan naar ons, oef. De foto die hakunamatata deelt is wel degene die er voor zorgde dat wij gingen kijken dus dit topic is echt heel gevaarlijk eigenlijk
Ik vind het dan ook totaal niet erg wanneer ik een heel klein beetje bijdraag aan zo'n goede plaatsing van honden als Saba en Vaina
Bekend met presas, lijkt me een vrij normaal karakter voor een presa dan
Snap wel dat niet iedereen daarop zit te wachten, het kan bieden en een soort natuurlijk overwicht heeft .... wat zijn de gezondheidsproblemen ? Dat is jammer anders had ik er mss nog wel een kijkje bij willen nemen als ze er binnekort nog zou zitten...
In het heuvelachtige bosrijke gebied tussen Dalaman en Fethiye (Zuid-Turkije) bevindt zich op een afgelegen plek een zwerfhondenopvang waar zo’n 200 honden opgevangen en verzorgd worden. Onder hen was ook Tschibo. Ze is gevonden in een dorpje nabij Göcek waar ze op straat rondzwierf. Hoe zij daar terecht is gekomen is niet bekend. De dorpsbewoners vonden Tschibo maar niets. De meesten zijn bang voor honden en bovendien lopen er kippen los rond dus Tschibo's leven liep waarschijnlijk gevaar. Vrijwilligers namen geen risico en brachten Tschibo naar de veilige hondenopvang waarmee ze waarschijnlijk haar leven gered hebben. Op 22 februari is Tschibo in Nederland aangekomen. Zij verblijft in een gastgezin waar nog twee andere honden aanwezig zijn.
Tschibo is geboren omstreeks oktober 2017
Het karakter van Tschibo:
Tschibo is een prachtige levenslustige jongedame. Vanwege haar vriendelijke, stabiele en sociale karakter is zij door de vrijwilligers in het Turkse asiel geselecteerd als 'wereldhond'. Tschibo kan met alle honden goed opschieten en speelt graag met ze. Ook houdt ze van mensen en hun gezelschap. Tschibo geniet van haar nieuwe leven als huishond in het gastgezin waar ze heerlijk vertroeteld wordt, ze is rustig en braaf in huis. Tschibo stelt zich nog wat onderdanig op in de benadering naar mensen (met name mannen) maar wil wel graag contact en is nieuwsgierig. Wandelen aan de riem vergt nog oefening: ze trekt stevig en zwenkt nog alle kanten uit. Mee in de auto is geen enkel probleem, ze springt zo in de auto. We denken dat Tschibo een fijne gezinshond zal zijn en geschikt is voor mensen die het leuk vinden om samen een sport te beoefenen zoals hardlopen, praktijkspeuren, behendigheid enz . Uiteraard moeten toekomstige baasjes over de tijd en het geduld beschikken om in haar te investeren en te begeleiden in alle dingen die ze nog moet leren.
Jaja... jajaaaa. Jajaaaaaaaaaaaaaj! Nu is die al 3 keer naar mij toegestuurd: is het niks voor jou?
Ik ga internetloos, want mijn eierstokken rammelen naar honden.
Persistence schreef:Jaja... jajaaaa. Jajaaaaaaaaaaaaaj! Nu is die al 3 keer naar mij toegestuurd: is het niks voor jou?
Ik ga internetloos, want mijn eierstokken rammelen naar honden.