Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Binti's leven! Terug van weggeweest

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Re: Engelen geduld (nieuwe titel ipv nieuw topic)

Ongelezen bericht door mijke »

Dat wou ik ook net zeggen. Je zou eens kunnen kijken of seniorcaps nog wat doen. Dat heeft bij onze demente kat wel een poosje aardig geholpen tegen het random miauwen.
Tamaartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Ik zal er eens naar kijken. Thanks.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Hoe zit het met pijn? Is dat uitgesloten? Hij heeft een tumor bij de staartbasis schreef je, daar heeft hij geen last van?
Tamaartje
Zeer actief

Zamunda schreef:Hoe zit het met pijn? Is dat uitgesloten? Hij heeft een tumor bij de staartbasis schreef je, daar heeft hij geen last van?
Zoals we nu kunnen zien heeft hij geen pijn. Daar vertoont hij ook geen tekenen van. Hij is altijd wel luidruchtig geweest, maar het wordt nu erger. Hij springt en rent overigens als een jonge God.
De tumor is goed aardig en mag door ons uitgebreid betast worden.
Tamaartje
Zeer actief

Zindelijkheid

Oké. Wat doe ik fout.
Daarnet moest ik een boodschap doen. De beide honden moesten even samen blijven. Dat gaat gelukkig goed. Geef ze iets te kluiven en dan vermaken ze zich wel.
Van te voren de pup uitgebreid uitgelaten. Keurig een plasje gedaan.
Camera aan, puppypad neergelegd en weg. Ik ben 5 kwartier weg geweest. Volgens de camera heeft ze binnen 15 minuten al een plas gedaan.
Daarna na thuiskomst binnen zeer korte tijd weer 3 flinke plassen, binnen.
Haar keutel gaf ze wel netjes aan, dus die ligt in de tuin.
Nu lag de puppypad er nog. Komt het daardoor? Want ze kan prima ophouden. Ik werd er bijna wanhopig van. Hoeveel plas kan er uit zo'n hondje komen. Ik heb trouwens ook wel het idee dat buiten vooral veel kleine plasjes doet.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Re: Het leuke leef dat Binti en Koda heet!

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Stress, of het nu positief of negatief is, maakt vaak dat ze de plas laten lopen als ze zo klein zijn. Gaat vanzelf over.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
dagmar88
Zeer actief

Re: Zindelijkheid

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tamaartje schreef:Want ze kan prima ophouden. Ik werd er bijna wanhopig van. Hoeveel plas kan er uit zo'n hondje komen. Ik heb trouwens ook wel het idee dat buiten vooral veel kleine plasjes doet.
Als ze het op kon houden, had ze dat wel gedaan.

Er komt meer water uit de kraan. Hoe wanhopig kun je worden van een sopje hebben staan?
Tamaartje
Zeer actief

Ik kan het prima opruimen, daar gaat het niet om. Het ging om de frequentie waarin ze plaste. Echt 3 mega plassen in ongeveer 30 minuten. Ik wist niet dat er zoveel plas uit 1 hondje kon komen.
Ik gok dat het door de puppypad kwam. Lekker makkelijk. Want zelfs toen ik de deur open had, liet ze de plas lopen. Ik was net niet snel genoeg om ze buiten te zetten.

Vergis je niet. Ik ben mega trots op hoe goed ze sommige dingen als doet. Al kan ik ze nu al soms achter het behang plakken. En ja dan moet de pubertijd nog komen.
Doyaquba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Tamaartje schreef:Ik kan het prima opruimen, daar gaat het niet om. Het ging om de frequentie waarin ze plaste. Echt 3 mega plassen in ongeveer 30 minuten. Ik wist niet dat er zoveel plas uit 1 hondje kon komen.
Ik gok dat het door de puppypad kwam. Lekker makkelijk. Want zelfs toen ik de deur open had, liet ze de plas lopen. Ik was net niet snel genoeg om ze buiten te zetten.

Vergis je niet. Ik ben mega trots op hoe goed ze sommige dingen als doet. Al kan ik ze nu al soms achter het behang plakken. En ja dan moet de pubertijd nog komen.
Teefjes kunnen nog wel eens last hebben van blaasontstekingen voor de eerste loopsheid, zou daar wel op laten checken als ze veel blijft plassen! (Zeker als ze zoals onze jongste teef heel diep zit bij het plassen, man die zit permanent aan de vitamine C om blaasontsteking te voorkomen tegenwoordig...)
Wellicht was ze gewoon druk en blij of had ze door de kluif veel gedronken, kan ook nog allemaal. Zindelijk worden komt wel, soms heb je gewoon een mindere dag en blijft het sopje de hele dag staan :mann: Die van mij is nu 8 maanden en pas net een maand dat ik kan zeggen dat ie het wel eventjes bewust kan ophouden (en dan nog is de max overdag wel 3 uur bij normale activiteit, in slaap langer). Is wel een reutje, ben gewend van de teefjes dat ze een stuk sneller waren, die waren met 5 maanden wel al zover. Maar het geeft niet, alles op z'n tijd. Gewoon een beetje meebewegen met de ontwikkeling.
Tamaartje
Zeer actief

Doyaquba schreef:
Tamaartje schreef:Ik kan het prima opruimen, daar gaat het niet om. Het ging om de frequentie waarin ze plaste. Echt 3 mega plassen in ongeveer 30 minuten. Ik wist niet dat er zoveel plas uit 1 hondje kon komen.

Teefjes kunnen nog wel eens last hebben van blaasontstekingen voor de eerste loopsheid, zou daar wel op laten checken als ze veel blijft plassen! (Zeker als ze zoals onze jongste teef heel diep zit bij het plassen, man die zit permanent aan de vitamine C om blaasontsteking te voorkomen tegenwoordig...)
Wellicht was ze gewoon druk en blij of had ze door de kluif veel gedronken, kan ook nog allemaal. Zindelijk worden komt wel, soms heb je gewoon een mindere dag en blijft het sopje de hele dag staan :mann: Die van mij is nu 8 maanden en pas net een maand dat ik kan zeggen dat ie het wel eventjes bewust kan ophouden (en dan nog is de max overdag wel 3 uur bij normale activiteit, in slaap langer). Is wel een reutje, ben gewend van de teefjes dat ze een stuk sneller waren, die waren met 5 maanden wel al zover. Maar het geeft niet, alles op z'n tijd. Gewoon een beetje meebewegen met de ontwikkeling.
Ze heeft wel een blaasontsteking achter de rug. Afgelopen dinsdag urine laten controleren, toen was hij schoon.
Het is echt de hele dag al raak. Net sta ik iets af te spoelen in de keuken, draai me om. 2 plasjes.
Ze lijkt met die regen ook niet graag buiten te plassen. Wilde net met haar mijn man tegemoet lopen, maar ze draaide voor het einde van de oprit om. Hoop dat het daar door komt.
Ze is zondag 16 weken. Ik ben dit niet gewend. Mijn reu heeft amper iets in huis gedaan.
Ik moet me echt even herpakken geloof ik. Ben gewoon ook zo moe. En nee daar kan Ik niet alleen de pup de schuld van geven.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Re: Het leuke leed dat Binti en Koda heet!

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Elle hond is anders. Mijn teefje was met 7 maanden zindelijk te noemen. Ik zou me hier echt niet door uit het veld laten slaan.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Tamaartje schreef:
Doyaquba schreef:

Ze heeft wel een blaasontsteking achter de rug. Afgelopen dinsdag urine laten controleren, toen was hij schoon.
Het is echt de hele dag al raak. Net sta ik iets af te spoelen in de keuken, draai me om. 2 plasjes.
Ze lijkt met die regen ook niet graag buiten te plassen. Wilde net met haar mijn man tegemoet lopen, maar ze draaide voor het einde van de oprit om. Hoop dat het daar door komt.
Ze is zondag 16 weken. Ik ben dit niet gewend. Mijn reu heeft amper iets in huis gedaan.
Ik moet me echt even herpakken geloof ik. Ben gewoon ook zo moe. En nee daar kan Ik niet alleen de pup de schuld van geven.
Mijn jongste hond had als pup chronisch blaasontsteking.
Na een kuur van ruim 5 weken was het eindelijk eens klaar.
Dus bij twijfel gewoon weer een plas laten controleren :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Tamaartje
Zeer actief

ranetje schreef:
Tamaartje schreef:
Doyaquba schreef:

Mijn jongste hond had als pup chronisch blaasontsteking.
Na een kuur van ruim 5 weken was het eindelijk eens klaar.
Dus bij twijfel gewoon weer een plas laten controleren :ok:
Ik ga er vanuit dat er in 2 dagen tijd nog niet zo veel veranderd kan zijn. Maar kijk het nog even aan. Nu ik na denk heeft ze vanmiddag een flink stuk runderpens op. Wellicht heeft daardoor mee gedronken en dus ook meer moeten plassen.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

als ik jou stukjes lees komt het op mij over dat jij enorm gestrest bezig ben met alles rondom je pup. laat het eens gaan. iedere pup wordt zindelijk, de een wat vroeger dan een ander. ik had er 1 die was pas met 10 maanden zindelijk en heeft nooit meer in huis geplast en haar kleindochter was met 10 weken zindelijk.
nu loopt er een pup van 13 weken en doet het heel goed. zodra ik haar buiten zet plast ze en ze begint het nu aan te geven maar soms zijn wij te laat en is het eigen schuld dikke bult. ik pak de keukenrol (dankzij de action) en ruim het op.
Afbeelding
Tamaartje
Zeer actief

ellen en de birmanen schreef:als ik jou stukjes lees komt het op mij over dat jij enorm gestrest bezig ben met alles rondom je pup. laat het eens gaan. iedere pup wordt zindelijk, de een wat vroeger dan een ander. ik had er 1 die was pas met 10 maanden zindelijk en heeft nooit meer in huis geplast en haar kleindochter was met 10 weken zindelijk.
nu loopt er een pup van 13 weken en doet het heel goed. zodra ik haar buiten zet plast ze en ze begint het nu aan te geven maar soms zijn wij te laat en is het eigen schuld dikke bult. ik pak de keukenrol (dankzij de action) en ruim het op.
Ik ben zeker heel gestresst geweest. Dit ging stukken beter. Alleen raakte ik een soort van over de flos van de ongelukjes van vandaag. Ik wist werkelijk niet dat er zo veel plas uit zo'n klein hondje kan komen.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Niet gaan zeggen dat je oude hondje dement is en je ergert als je net een nieuwe pup gekocht hebt. Dat kan ik niet zo goed hebben.

Hij is niet dement. Hij is niet irritant. Jij doet alles anders dan hij gewend is de afgelopen 11 jaar en hij is inmiddels een gewoonte dier en raakt hier gestresst van. Daarom blaft hij.

Dement? Tel eens uit wat voor veranderingen dat beestje moet doormaken. En hoe jij gestresst was van de pup. Dan is gek gedrag van je oudste hond heel erg goed te verklaren. Zeker als jij hem ook nog eens super irritant vindt. Ik heb een beetje medelijden met die hond moet ik bekennen.

Los het op voor de oudste hond maar ga hem aub niet iets in de schoenen schuiven omdat hij reageert op deze enorme veranderingen. Beest is helemaal van zijn stuk door de afgelopen tijd.
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

laeken schreef:Niet gaan zeggen dat je oude hondje dement is en je ergert als je net een nieuwe pup gekocht hebt. Dat kan ik niet zo goed hebben.

Hij is niet dement. Hij is niet irritant. Jij doet alles anders dan hij gewend is de afgelopen 11 jaar en hij is inmiddels een gewoonte dier en raakt hier gestresst van. Daarom blaft hij.

Dement? Tel eens uit wat voor veranderingen dat beestje moet doormaken. En hoe jij gestresst was van de pup. Dan is gek gedrag van je oudste hond heel erg goed te verklaren. Zeker als jij hem ook nog eens super irritant vindt. Ik heb een beetje medelijden met die hond moet ik bekennen.

Los het op voor de oudste hond maar ga hem aub niet iets in de schoenen schuiven omdat hij reageert op deze enorme veranderingen. Beest is helemaal van zijn stuk door de afgelopen tijd.
Sluit ik me helemaal bij aan. De oudste moet gewoon nog wennen aan een ander ritme en een drukkere hond in huis. Bij noah heeft het ook even geduurd voordat zij zichzelf werd, die wilde opeens overal mee naar toe.

Dat plassen in huis kan soms gebeuren. Perry had een kennelhoest en deed daardoor ook opeens alles in huis. Even stap terug doen en weer verder gaan.
Echt, het komt goed!! Even die eerste 1,5 jaar vol houden, dan wordt het daarna alleen maar makkelijker.
Perry en Noah

Afbeelding
Tamaartje
Zeer actief

laeken schreef:Niet gaan zeggen dat je oude hondje dement is en je ergert als je net een nieuwe pup gekocht hebt. Dat kan ik niet zo goed hebben.

Het vermoeden van dementie bestaat al van ver voor de pup. Dus zeg niet dat hij niet dement is, dat is niet gepast.
Ik schuif hem zeker niets in de schoenen, in tegendeel. We zijn kei hard aan het trainen om hem handgebaren aan te leren ivm zijn doofheid. Daarnaast staat zijn dagelijkse routine vast. Zijn bench op een vaste plek en weet hij precies waar de koekjes staan.
En ja hij haakt soms het bloed onder mijn nagels uit. Als hij langere tijd nonstop aan het blaffen of jammeren is. Misschien is bloed onder mijn nagels niet de juiste benaming, maar die machteloosheid die ik dan voel is met geen pen te beschrijven.

Wij doen er alles aan om hem een fijne oude dag te geven.
Tamaartje
Zeer actief

Heavy schreef:Het is ook gewoon rotweer om een pup zindelijk te krijgen. Collega van me heeft een border collie pup en die klaagde er ook al over. Pup vind de wind zo leuk dat ze vergeet te plassen en als ze binnen is plast ze meteen

Ik weet niet waar je woont maar hier is het droog en schijnt de zon nu. Zet haar eeens elk uur buiten vandaag. En als ze plast een brokje geven als beloning en helemaal blij zijn. Dat hielp hier altijd heel goed
Het was een verademing om vanmorgen naar buiten te gaan. Want inderdaad het weer zat niet mee. Alle pupeigenaren in de wijk klagen erover.
Binti vind de wind ook geweldig, net als plassen water. Maar regen niet. Dan plast ze gewoon niet buiten.
Als de buren weg Zijn met de auto laat ik haar onder de carport plassen. Uiteraard met hun goedkeuring.
Maar laten we er vanuit gaan dat het weer de goede kant op gaat.
Tamaartje
Zeer actief

Tamara81 schreef:Probeer te relaxen. Je hebt een puppy, dat is een hoop zorg, maar ook veel plezier en smeltmomenten.

Als je pup geen blaasontsteking meer heeft, laat het dan los om je druk te maken om plas en poep in huis. Toen mijn, inmiddels 4-jarige, Lanai nog pup was heb ik 8 maanden lang poep en plas geruimd, grote plasjes, kleine plasjes. En voor haar eerste loopsheid nog wat drollen op bed en een plas op de bank. Het hoort er echt bij.

Mijn huidige pup, nu 8 maanden, heeft vorige week twee keer binnen gepoept. Ik lig er niet wakker van. Een gezonde hond wordt vroeg of laat zindelijk.

Emmer met een sopje klaar zetten en schouders ophalen als ze in huis plast. Het komt echt goed hoor.

Adem in adem uit en probeer lekker te knuffelen en te spelen met je Jack Russelltjes.

Een nacht goed slapen doet wonderen. Het was vooral de verandering in haar plas gewoonten gisteren die mij deden panikeren. Uiteindelijk heb ik het opgegeven. Puppypad neergelegd en het gelaten.

Vannacht was ze weer keurig droog vanaf kwart over 11 tot 6 uur. Dus ik was weer erg trots.
Tamaartje
Zeer actief

Nanna schreef:Ik word serieus waar zenuwachtig van jouw berichten. Adem toch eens in en uit :tongue:
Panikeren om een plas in huis? Je hebt zeker nog nooit brand gehad ;-)
Laat het allemaal gaan en ga er maar gewoon van uit dat het uiteindelijk allemaal goed komt. De ene hond is vanaf dag één zindelijk en de volgende doet er een jaar over. Nou èn.

Het ging niet zo zeer om een plas in huis. Maar om de verandering in plas gewoonten. Maar goed een nacht rust doet wonderen.

En jawel heb wel woningbrand gehad, helaas. :ugh:
Tamaartje
Zeer actief

Heavy schreef:
Tamaartje schreef:

Het vermoeden van dementie bestaat al van ver voor de pup. Dus zeg niet dat hij niet dement is, dat is niet gepast.
Ik schuif hem zeker niets in de schoenen, in tegendeel. We zijn kei hard aan het trainen om hem handgebaren aan te leren ivm zijn doofheid. Daarnaast staat zijn dagelijkse routine vast. Zijn bench op een vaste plek en weet hij precies waar de koekjes staan.
En ja hij haakt soms het bloed onder mijn nagels uit. Als hij langere tijd nonstop aan het blaffen of jammeren is. Misschien is bloed onder mijn nagels niet de juiste benaming, maar die machteloosheid die ik dan voel is met geen pen te beschrijven.

Dement is wat anders dan een oudere hond die slecht tegen veranderingen kan en wat dover wordt en slechter ziet. Jip heeft ook periodes gehad dat ik dacht dat hij dement was maar dat bleek achteraf toch meer verwarring te zijn door drukte en te weinig slapen

Dementie begint meestal met onrustig gedrag in de nacht,rondjes lopen en tegen een muur aan staan staren. Maar wat jij nu opnoemt is de reden waarom ik geen pup zou willen bij mijn oudere hond

Ik geef Jip trouwens AminoCalm dat helpt heel goed bij onrust door veranderingen. Misschien kan je dat je oudje geven ?
Ik heb niet al het gedrag van Koda omschreven. Koda slaapt heel onrustig in de nacht. Als hij op de bank slaapt en hij wil naar zijn bench kan hij die niet vinden. En andersom ook niet. Hij vraagt om water en voer terwijl het er staat.
Staat doelloos voor zich uit te staren. Is ons buiten steeds kwijt als hij op het uitlaadveld loopt.
Ik heb de dierenarts gisteren gevraagd wat zij denken van AminoCalm, daar hoor ik vandaag iets over. Dat loopt.
Het vergt van iedereen hier aanpassing.

Wij hebben juist nu de pup genomen. We zien namelijk ook momenten waarin Koda opleeft. Hij heeft nog nooit echt gespeeld en al helemaal niet met andere honden. En nu zie ik ze samen met een flostouw slepen en vervolgens naast elkaar in slaap te vallen.
Maar ik snap het wel dat mensen in zo'n situatie juist geen pup nemen.
Tamaartje
Zeer actief

Nanna schreef:
Tamaartje schreef:
Nanna schreef:Ik word serieus waar zenuwachtig van jouw berichten. Adem toch eens in en uit :tongue:
Panikeren om een plas in huis? Je hebt zeker nog nooit brand gehad ;-)
Laat het allemaal gaan en ga er maar gewoon van uit dat het uiteindelijk allemaal goed komt. De ene hond is vanaf dag één zindelijk en de volgende doet er een jaar over. Nou èn.

Het ging niet zo zeer om een plas in huis. Maar om de verandering in plas gewoonten. Maar goed een nacht rust doet wonderen.

En jawel heb wel woningbrand gehad, helaas. :ugh:
Echt? Nou, als je dan een verandering in plasgewoonten ziet denk je daar maar even aan ;-) Dan zie je alles weer even in het juiste perspectief.
Wat je ouwetje betreft, ik weet niet of het al genoemd is maar medicatie zou best goed kunnen helpen.

Voor mijn oudje zijn we inderdaad aan het kijken naar medicatie.
En die woningbrand, nee daar denk ik liever niet aan. :engel:
Maar alles komt goed. Dat was met die brand zo en dit komt ook goed.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Tamaartje schreef: Het vermoeden van dementie bestaat al van ver voor de pup. Dus zeg niet dat hij niet dement is, dat is niet gepast..
Niet gepast? Ik raak zelfs gestresst van je berichten en hondjes die het bloed onder je nagels uithalen zijn in de war. Dement is iets anders.
Ik heb een kleine blaffer die bij jou echt de oren van je kop zou blaffen. Je voelt je aangevallen en dat is niet nodig. Ik weet hoe het is om een pup te nemen en ik heb dan net als jij heel veel stress. Ik begin dus niet meer aan een pup. Ik merk dat dat niet goed is voor mij. En jij hebt het er ook moeilijk mee merk ik. Je wil alles goed doen.

Als je echt heel erg naar jezelf kijkt en eerlijk bent. Wat zie je dan? Dan zie je toch dat je oude hond jouw stress overneemt? Al zou hij wat dement worden. Dat staat er los van. Want het symptoom dat hij toont is verward zijn. Hij is al zijn zekerheid kwijt want jouw wereld en gemoed is bij de zorgen om de pup en de energie om alles goed te doen :wink:
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Heavy schreef:
Tamaartje schreef:

Dement is wat anders dan een oudere hond die slecht tegen veranderingen kan en wat dover wordt en slechter ziet. Jip heeft ook periodes gehad dat ik dacht dat hij dement was maar dat bleek achteraf toch meer verwarring te zijn door drukte en te weinig slapen

Dementie begint meestal met onrustig gedrag in de nacht,rondjes lopen en tegen een muur aan staan staren. Maar wat jij nu opnoemt is de reden waarom ik geen pup zou willen bij mijn oudere hond

Ik geef Jip trouwens AminoCalm dat helpt heel goed bij onrust door veranderingen. Misschien kan je dat je oudje geven ?
Nachtelijke onrust is niet standaard, ik heb 2 demente honden gehad maar die sliepen gewoon de hele nacht.
En ze hebben ook nooit naar een muur gestaard. IK denk dat het zich bij elke hond op een eigen manier uit.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef:
Tamaartje schreef: Het vermoeden van dementie bestaat al van ver voor de pup. Dus zeg niet dat hij niet dement is, dat is niet gepast..
Niet gepast? Ik raak zelfs gestresst van je berichten en hondjes die het bloed onder je nagels uithalen zijn in de war. Dement is iets anders.
Ik heb een kleine blaffer die bij jou echt de oren van je kop zou blaffen. Je voelt je aangevallen en dat is niet nodig. Ik weet hoe het is om een pup te nemen en ik heb dan net als jij heel veel stress. Ik begin dus niet meer aan een pup. Ik merk dat dat niet goed is voor mij. En jij hebt het er ook moeilijk mee merk ik. Je wil alles goed doen.

Als je echt heel erg naar jezelf kijkt en eerlijk bent. Wat zie je dan? Dan zie je toch dat je oude hond jouw stress overneemt? Al zou hij wat dement worden. Dat staat er los van. Want het symptoom dat hij toont is verward zijn. Hij is al zijn zekerheid kwijt want jouw wereld en gemoed is bij de zorgen om de pup en de energie om alles goed te doen :wink:
Je kunt het niet zeggen. Maar dement of niet, dat vreselijke gestress om kul, getwijfelkont en ambivalent gedrag zal in ieder geval niet meewerken.
Kennelijk wordt het effect daarvan op een opgroeiend hondje en senior niet begrepen. Als ik de fokker was zou ik haar terug willen.
Jij haalt hen ook het bloed onder de nagels vandaan. Is het eerlijk te verwachten dat zij niet op jou reageren?
Ga maar eens een dagje bedenken wat je verder wilt en gaat doen.
Hoe jij een goede baas kunt worden, in plaats van alles bij hen neer te leggen en onredelijke maatstaven te hanteren.
Als je zelf niet met een concrete aanpak kunt komen, schakel hulp in.
Tamaartje
Zeer actief

Heavy schreef:Waar merkte je het dan aan? Het enige wat ik bij Jip wel twijfelachtig vind is dat hij soms echt heel soms aan de verkeerde deur staat . Maar verder weet hij nog precies waar het eten staat en waar de koekjes staan en wanneer hij die krijgt.

Ook weet hij nog waar we wonen en ook waar mensen wonen waar hij wel eens mee naar binnen is geweest . Hij weet precies dat linksaf kleine ronde is en rechtsaf grote ronde

Koda slaapt heel onrustig in de nacht. Als hij op de bank slaapt en hij wil naar zijn bench kan hij die niet vinden. En andersom ook niet. Hij vraagt om water en voer terwijl het er staat.
Staat doelloos voor zich uit te staren. Is ons buiten steeds kwijt als hij op het uitlaadveld loopt.
Weet in huis de weg niet meer als we bv. zijn voerbak verzetten. Kan ons huis niet meer vinden in de straat.
Een gedragstherapeut heeft uitgesloten dat het aan want anders ligt, medisch is er ook niets dus dementie blijft over.
Tamaartje
Zeer actief

laeken schreef:

Ik voel me niet snel aangevallen. Nu ook niet. Geschreven tekst is toch altijd lastig. Volledig zijn met een geschreven tekst vind ik altijd lastig. Ik praat liever met iemand face to face.
Tamaartje
Zeer actief

De stress ontstaat door onzekerheid en het te goed willen doen. Koda is een hondje met complexe handleiding. Ik wil niet dezelfde fouten maken bij Binti als bij Koda.
Maar ook mijn gezondheid heeft mij onzeker gemaakt. Ben 4 jaar geleden afgekeurd en dat heeft er nogal ingehakt. Dat maakt dat ik alleen maar harder ben gaan lopen en mezelf wil bewijzen.
Ik wil het niet op mijn gezondheid schuiven, maar dat speelt wel mee. Op de dagen dat ik erg moe ben kan ik minder hebben. Kijk ik dan een dag later terug kan ik mezelf wel voor mijn kop slaan.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Tamaartje schreef:De stress ontstaat door onzekerheid en het te goed willen doen. Koda is een hondje met complexe handleiding. Ik wil niet dezelfde fouten maken bij Binti als bij Koda.
Maar ook mijn gezondheid heeft mij onzeker gemaakt. Ben 4 jaar geleden afgekeurd en dat heeft er nogal ingehakt. Dat maakt dat ik alleen maar harder ben gaan lopen en mezelf wil bewijzen.
Ik wil het niet op mijn gezondheid schuiven, maar dat speelt wel mee. Op de dagen dat ik erg moe ben kan ik minder hebben. Kijk ik dan een dag later terug kan ik mezelf wel voor mijn kop slaan.
Om het goed te doen voor je honden, moet je dus gaan ontspannen en niet bang zijn om fouten te maken. Lekker paradoxaal, hè?
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”