Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

** Kale plekjes op het hoofd **

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Gast

** Kale plekjes op het hoofd **

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb sinds een paar weken een Shar-Pei, Sho.
Ook mijn moeder heeft een hond uit het asiel, ook een Shar-Pei, Zora genaamd.
Nu heeft Zora plekken op haar hoofd, boven haar ogen, het lijkt wel wild vlees. Misschien dat ze veel in een kooi heeft gezeten. Maar het wordt steeds erger bij Zora. 8O
Maar het ergste is... Bij Sho begint het nu ook. :jank: En Sho is zo mooi, dat ik het echt zonde zou vinden als hij ook van die plekken. Het is recht boven zijn ogen, waar het wat kaal wordt. Nu nog kleine plekjes.. Ik heb het idee dat het besmettelijk is wat Zora heeft. :tong: We willen het nog even aankijken, gaat het niet over ga ik volgende week naar de dierenarts.
Heeft iemand in de tussentijd enig idee wat het kan zijn.
Shar-Pei´s zijn wel gevoelig voor huidziektes en oogziektes toch??
Wie heeft er info, tips of adviezen??
Ze zitten nu nog samen, maar vanaf volgende week donderdag gaan mijn vriend en ik samenwonen en worden Zora en de andere hond van mijn moeder dus gescheiden van Sho. Dus STEL dat er iets besmettelijks is, kan ik beter die dag naar de dierenarts gaan, anders schiet het misschien niet op, of wel??

Groetjes Maartje
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

laat een huidafkrabsel maken van de kale plekken, bij beide honden.
het kan demodexschurft zijn, dit is niet besmettelijk, maar heeft te maken met een lage weerstand.
kan ook scabies zijn, is wel besmettelijk, ook voor mensen.
kan ook iets anders zijn, maar dit is het eerste wat in mijn hoofd schiet (qyan heeft 4x demodex gehad) en beide gaan niet vanzelf over ;)

hebben beide honden verder jeuk, zijn er ook open plekken?
jeukt het juist niet?
zijn de plekken schilferig, of een beetje rood?
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

In ieder geval in het verstadig even langs de dierenarts te gaan
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Het kan naast de dingen die Qyan noemde ook ringworm(schimmel)zijn dat is redelijk besmettelijk.
Vanzelf gaat dat niet weg sterker nog je kan het zelf ook krijgen :?
Sharpei's zijn gevoelig met plooien en huid. Een dierenartsbezoek isneit overbodig. Daar kun je ook advies krijgen over de verzorging van de plooien ;)
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Gast

Bij Sho zijn de plekjes nog maar héééél mini, je zijn bijna niet te zien, dus misschien heeft het wel te maken met zijn ogen. Als hij namelijk zijn ogen dicht heeft, vallen de bovenste en onderste oogelden op elkaar. Misschien dat daardoor plekjes ontstaan?? Kan dat of zeg ik nu iets stoms?? :? Bij hem is het dus echt heel klein, een plekje van nog geen cm.
bij Zora is het anders, dat is boven haar ogen en tussen haar ogen. Het is een beetje roze, rood achtig. Volgens mij jeukt het niet, tenminste, dat is me nooit opgevallen.

Ik kijk het bij Sho nog even aan, is het na het weekend erger geworden, dus de plekjes zijn wat groter geworden, laat ik het ff nakijken.
Misschien kunnen jullie me nu wat meer vertellen.

Groetjes Maartje
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Ik denk dat je het beste zo snel mogelijk naar de da kunt gaan. Dan kan er ook snel iets aan gedaan worden.
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
qyan

ook ik zeg, ga naar je DA.
scabies en ringworm zijn besmettelijk, voor andere dieren en voor mensen.
demodex is niet besmettelijk, maar wel vervelend voor de hond, en indien te laat behandeld slaat het over naar de ergste vorm en komen er ontstekingen bij.
dit hoeft het alle 3 niet te zijn, maar ik had het willen weten, vooral omdat beide honden er last van hebben!!!
marron
Actief

Ongelezen bericht door marron »

:pig: :pig: :pig: snurkende sharpeitjes hebben hier last van maartje 8O 8O , nee grapje, hoe is het nou met sho ben je bij de DA geweest?Demodex begint namenlijk wel zo, maar komt vaak door een beet of een ander wondje. :zwaai: :zwaai:
groetjes Van Marron de labjes en Flup
Gast

Ja ja, begin maar weer over dat snurken :-D
Ik ben niet meer na de da geweest omdat het weg is. Kort nadat ik het op het forum had gezet, werd het minder. Dus misschien had hij zich wel gewoon gestoten dat er wat haartjes weg waren. Nu is er niks meer te zien... 8O
qyan

Maartje-Sho schreef:Ja ja, begin maar weer over dat snurken :-D
Ik ben niet meer na de da geweest omdat het weg is. Kort nadat ik het op het forum had gezet, werd het minder. Dus misschien had hij zich wel gewoon gestoten dat er wat haartjes weg waren. Nu is er niks meer te zien... 8O
:ok: dat is heel mooi, blij voor jullie dat het geen demodex is.

gr wendy
marron
Actief

Ongelezen bericht door marron »

gyan wat heb jij een mooie hond, mijn vriendin heeft er ook zo een, een afdankertje maaaaaaaaaaaaaaar lief :ok: :ok: :ok: :zwaai: :zwaai: :zwaai:
groetjes Van Marron de labjes en Flup
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”