Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vreten op straat, bos en hei

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

georges
Zeer actief
Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher
Aantal honden: 2

Vreten op straat, bos en hei

Ongelezen bericht door georges »

Iets waar ik met Georges tegenaan loop en dat me ondertussen flink de spuigaten uitloopt : als hij iets tegenkom om te eten op straat zal hij dat ook doen. Tenzij ik het zie, dan kan ik “nee” zeggen en blijft hij er wel af. Maar ik zie het dus niet altijd (meteen) en soms is hij dan ook al een aantal happen verder. Hij snapt dus duidelijk het concept “we eten geen spul dat we buiten vinden” niet.

Het gaat eigenlijk enkel om “echte” etensresten : achtergelaten broodjes, resten van BBQ’s, kots, etc. Uitwerpselen laat hij gelukkig links liggen. Ik heb schrik dat er ooit iets giftig en/of gevaarlijks tussen zit, en hij ergens last van krijgt.

Het lijkt trouwens niet uit te maken wat hij thuis krijgt, doet het zowel na brokken als na KVV. Ik zou hem met muilkorf kunnen uitlaten, maar dat zou ik jammer vinden vanwege het spelen met honden en stokken. Zie het wel als laatste redmiddel : misschien als hij het niet meer kan vergeet hij het ook te doen ? Ik weet het niet.

Iemand een idee ? Ik kan er echt roodgloeiend woest van worden dat hij buiten vreten loopt te speuren terwijl hij thuis deftigs krijgt :boos:
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Re: Vreten op straat, bos en hei

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Mijn beide honden doen het ook. Lily meer dan Alfil. Als het gaat om een weggegooid broodje han of één restje chips doe ik er niet moeilijk over. Mijn honden lopen los en ik zie het vaak ook niet. Dan zijn ze een minuut weg en als ze likkebaardend terugkome, weet ik dat ze iets gevonden hebben. Ze eten gelukkig geen hondendrollen. Wel mensenstront en daar ligt mijn grens. Zo goor en het stinkt verschrikkelijk. Het is bizar, maar door de honden weet ik inmiddels op welke plekken mensen schijten en daar gaan ze standaard even aan de lijn.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Juist met "gewone" etenswaren zou ik als de dood zijn dat het vergiftigd is en expres neergelegd.
Gelukkig eten mijn honden neit van de straat (al weet ik nog niet precies wat er gebeurt als ze ooit idd een braadworst zien liggen...) maar als het zou gebeuren ging er een korf om.

Spelen met stokken is toch link, dat wil ik ook al niet hebben.
Spelen met andere honden.. tsja.... het is het 1 of het ander.

Suzanne
georges
Zeer actief
Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher

Ongelezen bericht door georges »

Het gebeurt in België ook wel niet dagelijks. Hier op vakantie valt het me enkel meer op, omdat er één meer troep op straat ligt, en twee hij zo goed als de hele dag los loopt.

In Brussel heeft de hond van een kennis van me wel eens een stuk achtergelaten spacecake naar binnen gewerkt. Die was daar achteraf inderdaad echt niet goed van...

@Jion : is het na het dragen van een muilkorf verminderd ? Of helpt het in se niets aan het probleem ?
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”