Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voor jezelf was het toch ook allemaal goed genoeg?
Ik vind het een leuke pup om te zien, maar zou m'n handen er alsnog niet aan branden.
Eigenlijk hoop ik stiekem dat mensen dat soort nesten massaal gaan aanschijten bij de LID. Al was het maar uit nijd
Suusz27 schreef:
Ergste is nog dat deze honden voor net zo veel geld of meer weg gaan dan van de échte op gezondheid gefokte franse bullen die serieus op alles getest zijn, rug, hoofd, hart, ogen, name it.
Ja, want die stamboomhonden zijn zo gezond . Vind je het erg als ik er NIETS van geloof?
Er hebben er hier twee gelopen, eentje uit een bekende Hongaarse kennel en eentje van de meest bekende NL kennel 'De La Parure" met vele kampioenen.
Nou, een grotere hoop gezondheidstechnische shit bij elkaar moet ik nog tegenkomen hoor.
Ze zijn nu beiden dood en ze heeft een ander ras gekozen.
Niet elke stamboomhond wordt op al die zaken getest, helaas. Maar de pups uit ongeteste dieren gaan vaak dus voor dezelfde prijs als die uit rondom geteste dieren waarbij verantwoorde keuzes gemaakt zijn op basis van de uitslagen. Het gaat dus niet om de gemiddelde hond met stamboom van dit ras, want die worden niet zo uitgebreid getest
Suusz27 schreef:
Ergste is nog dat deze honden voor net zo veel geld of meer weg gaan dan van de échte op gezondheid gefokte franse bullen die serieus op alles getest zijn, rug, hoofd, hart, ogen, name it.
Ja, want die stamboomhonden zijn zo gezond . Vind je het erg als ik er NIETS van geloof?
Er hebben er hier twee gelopen, eentje uit een bekende Hongaarse kennel en eentje van de meest bekende NL kennel 'De La Parure" met vele kampioenen.
Nou, een grotere hoop gezondheidstechnische shit bij elkaar moet ik nog tegenkomen hoor.
Ze zijn nu beiden dood en ze heeft een ander ras gekozen.
Ze heeft een Hawbucksje.
Als ik een FB pup wilde kopen, dan zou ik het daar vragen.
Nog steeds niet. Maar dat is omdat ik voor geen enkele pup 2250,- ga betalen. Voor dat geld kan ik namelijk ook bijna 3 Silken Windsprites kopen en ik heb iéts meer vertrouwen in dat 'ras'.
Nog steeds niet. Maar dat is omdat ik voor geen enkele pup 2250,- ga betalen. Voor dat geld kan ik namelijk ook bijna 3 Silken Windsprites kopen en ik heb iéts meer vertrouwen in dat 'ras'.
Beide rassen/types die ik leuk vind zijn zo duur. De mini bullterriers ook. Het kon er een keer van af. Maar ik zag ook meer in een bredere genenbasis dan een urkertje met honderd testen.
Als die goed gefokte bulldog qua kosten niet kon, dan kwam er zeker geen slecht gefokte voor in de plaats.
Als je een Ferrari sport wagen liefhebber bent. Dan ga je ook niet bedenken dat je voor het zelfde bedrag 3 x een Mercedes station wagen kan kopen. Los van dat die veel praktischer zijn en goedkoper in onderhoud etc.
Wat men ergens voor over heeft vind ik echt nutteloos om ter discussie te stellen!
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Chihuahua-paws schreef:
Als je een Ferrari sport wagen liefhebber bent. Dan ga je ook niet bedenken dat je voor het zelfde bedrag 3 x een Mercedes station wagen kan kopen. Los van dat die veel praktischer zijn en goedkoper in onderhoud etc.
Wat men ergens voor over heeft vind ik echt nutteloos om ter discussie te stellen!
Een ferrari lijdt niet. Dat is het verschil.
Ja dat is wel een punt die ter discussie gesteld moet en het is ook niet voor niets dat er zoveel commotie is rondom de Fb.
Maar het geld gedoe dat wat steeds ook bij andere rashonden steeds terug komt dat men het er niet voor over heeft dat vind ik echt vermoeiend.
Chihuahua-paws schreef:
Ja dat is wel een punt die ter discussie gesteld moet en het is ook niet voor niets dat er zoveel commotie is rondom de Fb.
Maar het geld gedoe dat wat steeds ook bij andere rashonden steeds terug komt dat men het er niet voor over heeft dat vind ik echt vermoeiend.
Nou, dat mag je toch wel zeggen? Ik heb ooit duizend euro voor een Deerhound betaald. Een ander vindt dat een bespottelijk bedrag voor een hond. Dat mag gewoon hoor
Wat voegt het toe?
Als ik 2500 euro aan een pup wil uitgeven is dat mijn zaak!
Het hele hondenforum bestaat uit meningen en aannames. Met af en toe een feitje.
Het zou me trouwens worst zijn wat Nanna uit Schubbenkutteveen met haar drie zwabbers of een Ederveense roodharige met schimmelige landhaaien of een fransman lijdend aan POR vinden van mijn keuzes. Als ik 2000 euro wil neertellen voor een hond of 100.000 voor een auto heb ik hun mening niet nodig.
Behalve als ik om raad vraag. Maar dat doe ik meestal niet open en bloot op dit forum.
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Als ik 2500 euro aan een pup wil uitgeven is dat mijn zaak!
Ja, dan kun je wel niets meer zeggen.
Ik zou bijvoorbeeld nooit voor stamceltherapie voor de Mistköter afreizen naar Italië. Dat zeg ik ook. Maar dat wil niet zeggen dat ik bij de grens sta om het een ander te verbieden.
Het gaat er mij om dat het afgunst uitstraald.
Ik vind het echt totaal oninteressant wat Henkie betaald voor zijn inboedel. Of Sjon voor zijn hond. Of dat Truus een sport paard op stal heeft staan en Jannie haar mix van marktplaats heeft gehaald.
Wel en dat zal wel mijn gekheid zijn gun ik mensen die hun dieren slecht verzorgen en over de rug van die dieren geld verdienen nog geen cent. En dat zal voor mij altijd een ding blijven waardoor ik sneller uitkom bij stamboom. Tenzij ik iemand zou kennen die een leuk zou hebben.
Bonnie F schreef:
Het zou me trouwens worst zijn wat Nanna uit Schubbenkutteveen met haar drie zwabbers of een Ederveense roodharige met schimmelige landhaaien of een fransman lijdend aan POR vinden van mijn keuzes.
Hahaha! Heel goed En zo hoort het ook.
wat is POR?
Nieuwe persoonlijkheidsstoornis: Persoonsgebonden Obsessief Roeptoeteren.
Komt volgend jaar in de DSM VI en ik word schatrijk.
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Chihuahua-paws schreef:
Ik zeg toch dat ík het er niet voor zou betalen? Hoef je niet gelijk zo idioot te reageren.
Met je uitroeptekens.
Tja, ik denk bij ieder ander woord lievekind, ga lekker diamondpainten. Een normaal gesprek is niet mogelijk.
Dat vind ik hier toevallig ook nutteloos. !!!.
crutz schreef:
Gechipt door de dierenarts? Uit Nederland? Dan sowieso geen stamboom hond, gelukkig zijn dat bij de Franse bulldog wel over het algemeen gematigdere types dus daar kan je voordeel hebben. En fijn dat de fokker toch ook meer wil weten.
Nou dat zegt al helemaal niks meer hoor, al die kleurfokkers hebben net zulke slechte honden qua snuit en gezondheid alleen krijg je er dan geen FCI stamboom bij. Maar na dat verhaal dat moeder de pups met 7 weken wel zat is zou ik lekker verder gaan kijken.
kijk daar ken ik het ras en de bijbehorende fok zonder stambomen niet goed genoeg voor. schrijf ook niet voor niets "over het algemeen" maar dat is dan dus blijkbaar ook al niet meer zo, jammer
Célie schreef:
Of gewoon een kruising franse bull als je toch een franse bull type wilt, dan heb je hetzelfde type hond als een hawbucks alleen stuk goedkoper.
Enig. Bijna hetzelfde ook ja, een halve pitbull.
Allebei HD lijers en hartpatiëntjes, ook al zo'n goede combinatie.