Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
chrico schreef:Wat zou de rasvereniging hieraan moeten doen dan? De raad van beheer geeft de stambomen af naar mijn weten dus zullen zij aangepakt moeten worden.
Misschien had deze teef gewoon nooit goed door de aankeuring mogen komen?! De standaard van een zwart/witte dog schrijft voor: een witte ondergrond met daarop evenredig verdeelde gescheurde zwarte vlekken. Nou; alleen die ondergrond kan ik terugherkennen in deze omschrijving bij deze teef!
Rataplan schreef:Wat is dan eigenlijk de rol van een rasvereniging en van zo'n doggendag?
Ik bedoel ik ben geen keurmeester (heb er ook geen ambitie naar)maar hoe kun je een hond laten winnen die uit zo'n nest komt?
Dat houdt een soort goedkeuring in.
Hoi,
Het doel van de Jonge Hondendag was om een leuke dag met allemaal jonge doggen te organiseren. Tevens was het een mogelijkheid voor de eigenaren om te kijken of het showen van zijn dog iets voor hem/haar (en de hond zelf natuurlijk!) was. De keuringen verliepen niet op een gelijke manier als het op een officiële show wel was gegaan. De nadruk lag op een leuke, gezellige dag vol met jonge doggen!
Rolinde schreef:het is ook niet zo heel erg denderens moeilijk hè om 1e reu te worden in klasse 4 afgelopen jongehondendag als Bhandor de enige reu was
Ik heb toevallig even de katalogus voor me liggen.....................
Een aantal genetica beweringen die hier gedaan zijn kloppen helaas niet. Het zou fijn zijn als mensen zich hier eerst in zouden verdiepen voordat zij uitspraken doen
Voor de mensen die wel geinterresseerd zijn hoe het zit stuur maar ff een pb.
Verder vind ik het jammer dat dit onderwerp (weer) gestart is, mischien niet het slimste om te doen. Ook is het jammer dat anderen hier met te weinig respect op ingaan.
zwartetulp schreef:Jongens jongens wat een verhaal weer 8O
Een aantal genetica beweringen die hier gedaan zijn kloppen helaas niet. Het zou fijn zijn als mensen zich hier eerst in zouden verdiepen voordat zij uitspraken doen
Verder vind ik het jammer dat dit onderwerp (weer) gestart is, mischien niet het slimste om te doen. Ook is het jammer dat anderen hier met te weinig respect op ingaan.
ik ben wel benieuwd idd welke beweringen dan niet kloppen....en dat er in verdiepen? ik denk juist dat mensen dat juist gedaanhebben en weten waar ze over praten en daarom zo fel zijn......en daar is niks mee, respectloos en grof wel.....
ik heb al een aantal keren gezegd dat ik er niks vanaf weet, jij blijkbaar wel...
als jij ervan overtuigd bent dat jij wel weet hoe het zit, zet het dan gewoon hierneer en niet via een pb, daar leert namelijk bijna niemand wat van....
Maak je kennis dan openbaar zou ik zeggen.
En grof 8O ...................sorry niets gevonden wat echt grof is
Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
Rolinde schreef:het is ook niet zo heel erg denderens moeilijk hè om 1e reu te worden in klasse 4 afgelopen jongehondendag als Bhandor de enige reu was
:p:
Ik ga me er toch weer even mee bemoeien. Wat ik me kan herinneren is dat Bhandor verkeerd stond ingedeeld maar omdat Brenda zelf reageerde werd zij bij de reuen ingedeeld in een groep. Dat staat niet in de katalogus dus.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Rolinde schreef: het is ook niet zo heel erg denderens moeilijk hè om 1e reu te worden in klasse 4 afgelopen jongehondendag als Bhandor de enige reu was
Ik heb toevallig even de katalogus voor me liggen.
Bij mijn weten hoef je als enige hond in je klasse niet automatisch eerste te worden. (Correct me if I'm wrong)
Ik weet niet zo heel veel van doggen, maar als ik het goed begrijp is een Harlekijn een gevlekte? En wat is NEK??
Hopelijk wil iemand me hier een antwoord op geven.
Groetjes Marjan
Laatst gewijzigd door vixen op 09 apr 2004 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Een NEK is een niet erkende kleur,je hebt zwarte ,zwart/wit =harlekijn ,
geel, gestroomd, is geel met zwarte strepen en blauwe doggen.
Kleuren die hier vanaf wijken noemt men NEK.
En net wat Karen al vertelde was dit een jonge hondendag,om mensen en doggen kennis te laten maken met de ring.
Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
Er gaat nog al een hoop uitleg aan vooraf en het verhaal zelf is ook aanzienlijk. Moet ik daar dan mensen mee gaan lastig vallen die hier niet op zitten te wachten, vandaar dus een pb'tje (Wat voor iedereen vrij staat)
zwartetulp schreef:Waarom zou ik het openbaar maken?
Er gaat nog al een hoop uitleg aan vooraf en het verhaal zelf is ook aanzienlijk. Moet ik daar dan mensen mee gaan lastig vallen die hier niet op zitten te wachten, vandaar dus een pb'tje (Wat voor iedereen vrij staat)
tja ach waarom zou je discuseren op een discussie forum
Mensen die hier niet op ziten te wachten lezen niet deze topic,je gaat niet 10 pagina's zitten lezen als je het niet interesseert.
:p:
Ik ga me er toch weer even mee bemoeien. Wat ik me kan herinneren is dat Bhandor verkeerd stond ingedeeld maar omdat Brenda zelf reageerde werd zij bij de reuen ingedeeld in een groep. Dat staat niet in de katalogus dus.
Hoi Whera,
Je hebt gelijk. Ik heb de catalogus er nog even bijgepakt en Bhandor stond inderdaad ingedeeld in Klasse 4 en dat had Klasse 3 moeten zijn. Omdat ik bij de teven zat en niet bij de reuen, weet ik niet of alle reuen uit die Klasse er waren, maar als dat het geval was stond Bhandor inderdaad met 5 andere doggen in de ring...
vixen schreef:Bij mijn weten hoef je als enige hond in je klasse niet automatisch eerste te worden. (Correct me if I'm wrong)
Groetjes Marjan
Hoi Marjan,
Ja, hoor; als jouw hond de enig is in de ring, wordt die altijd automatisch eerste. Het hoeft alleen geen 1U te worden, maar zou ook 1ZG of 1G enz. kunnen zijn. De beoordeling kan dus wel variëeren, maar de plaatsing zal altijd eerste zijn.
Be de Jonge Hondendag van de N.D.D.C, afgelopen zaterdag, kregen de honden echter geen beoordeling alleen een plaatsing.
8O Omdat de mensen die in dit topic mee-discusieëren blijkbaar allemaal geïnteresseerd zijn in dit onderwerp?! Mensen die dat niet zijn, zullen dit onderwerp ook vast niet volgen en val je er dus ook niet mee lastig.
8O Omdat de mensen die in dit topic mee-discusieëren blijkbaar allemaal geïnteresseerd zijn in dit onderwerp?! Mensen die dat niet zijn, zullen dit onderwerp ook vast niet volgen en val je er dus ook niet mee lastig.
Christel schreef:
Inderdaad diep triest dat dit beloond werd met prijzen. Tja, de keurmeester wist niets van de achtergrond, werd hier gezegd. Zal wel, maar is er dan misschien iets mis met het systeem?
Volgens mij is het juist de bedoeling dat keurmeesters onbevooroordeeld een hond gaan keuren. Als zij zich laten beinvloeden door de dingen die zij van fokkers weten dan is het hek van de dam.
Christel schreef:
En NDDC.........waar blijf je nou? Gaan jullie wachten met ingrijpen tot betrokkene een heuse bedreiging gaat vormen voor de grote jongens? Mag ze tot die tijd "gewoon'' doormodderen? Onbegrijpelijk.
Christel
Wat bedoel je met dat betrokkene een heuse bedreiging gaat vormen voor de grote jongens? [/quote]
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Christel schreef:
Inderdaad diep triest dat dit beloond werd met prijzen. Tja, de keurmeester wist niets van de achtergrond, werd hier gezegd. Zal wel, maar is er dan misschien iets mis met het systeem?
Volgens mij is het juist de bedoeling dat keurmeesters onbevooroordeeld een hond gaan keuren. Als zij zich laten beinvloeden door de dingen die zij van fokkers weten dan is het hek van de dam.
Ik begrijp jouw stelling Whera. Ten eerste moet mij van het hart dat ik er beslist NIET in geloof dat keurmeesters standaard niet weten welke hond ze voor zich hebben in de ring. Zal voorkomen dat ze het niet weten, maar uit ervaring weet ik ook dat het geregeld anders is. Het zal voorkomen dat ze zich, zoals het hoort, niet laten beïnvloeden, maar omgekeerd komt ook voor.
Met de door jou gequote opmerking bedoel ik, dat het beter is om honden met een dergelijke genetische belasting niet zo uitgebreid te belonen. Dit omdat veel mensen die (willen gaan) fokken geneigd zijn om de kampioenen op te zoeken voor hun fokkerij. Dus erg gefocused zijn op uiterlijk. Het is niet voor niets dat een hond met bv. maar 1 bal niet naar show kan. Maar ja, dat is zichtbaar en dit niet. Vandaar dat ik opper dat het systeem op dit punt wellicht niet zo handig is.
chrico schreef:
Christel schreef:
En NDDC.........waar blijf je nou? Gaan jullie wachten met ingrijpen tot betrokkene een heuse bedreiging gaat vormen voor de grote jongens? Mag ze tot die tijd "gewoon'' doormodderen? Onbegrijpelijk.
Christel
Wat bedoel je met dat betrokkene een heuse bedreiging gaat vormen voor de grote jongens?
Laat ik zeggen dat ik met grote jongens deze keer niet de doggen zelf bedoel, maar bepaalde fokkers. Deze vraag is gebaseerd op opgedane ervaring.
Hai Christel (lang niet gesproken trouwens)
Het zal ook vast soms het tegenovergestelde zijn, maar in dit geval wist de keurmeester het niet. Ben het met je eens dat dit soms een gevaar kan zijn maar er is geen manier om het waterdicht uit te sluiten.
Hopelijk zijn de eigenaren zo slim om na te denken en met bepaalde honden niet verder te fokken.
Over het tweede gedeelte, ik snap het dus nog niet
chrico schreef:Hai Christel (lang niet gesproken trouwens)
Het zal ook vast soms het tegenovergestelde zijn, maar in dit geval wist de keurmeester het niet. Ben het met je eens dat dit soms een gevaar kan zijn maar er is geen manier om het waterdicht uit te sluiten.
Hopelijk zijn de eigenaren zo slim om na te denken en met bepaalde honden niet verder te fokken.
Over het tweede gedeelte, ik snap het dus nog niet
Ik wil best geloven dat de keurmeester het in dit geval niet wist. En je hebt gelijk als je zegt dat het moeilijk sluitend te krijgen is. Ik weet inmiddels dat het soms buitengewoon moeilijk is bepaalde (genetische) zaken duidelijk in beeld te krijgen als je in je fokkerij op zoek bent naar bijvoorbeeld een reu voor je dekking. Daarvoor ben je namelijk van een boel mensen afhankelijk. Stamboomonderzoek is leuk, maar je zult nooit het totale plaatje kunnen doorgronden. Er is gebrek aan openheid over vele genetische problemen. En Whera, dát baart mij ernstig zorgen. Er zijn nou eenmaal een boel mensen die dan maar afgaan op titels. In dit geval is het iig nog zo, dat een geïnteresseerde erachter kán komen hoe dit nest er uitzag. Anders wordt het, als de probleempjes door de fokker 'weggewerkt' worden en voor niemand inzichtelijk zijn. Ik hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel.
En het tweede gedeelte....ach, het geeft niet dat je dat niet snapt
Je heb gelijk dat er helaas nogal wat afwijkingen "verdwijnen" en er teveel naar het papiertje gestaard word. Helaas blijkt ook weer dat er niet verder gekeken word dan het papier.
Alleen blijft het heel moeilijk om een oplossing te vinden tijdens de shows en het keuren van honden zonder beinvloed te worden.
Jammer dat je het dan aankaart als je verder geen uitleg wil geven. Is hetzelfde als Chantal doet. Zeg dan niets als er toch geen antwoord op komt.
chrico schreef:Je heb gelijk dat er helaas nogal wat afwijkingen "verdwijnen" en er teveel naar het papiertje gestaard word. Helaas blijkt ook weer dat er niet verder gekeken word dan het papier.
Alleen blijft het heel moeilijk om een oplossing te vinden tijdens de shows en het keuren van honden zonder beinvloed te worden.
Jammer dat je het dan aankaart als je verder geen uitleg wil geven. Is hetzelfde als Chantal doet. Zeg dan niets als er toch geen antwoord op komt.